Stadler pronikl do Paříže, dodá akutrolejové lokomotivy pro údržbu metra

Nová akutrolejová lokomotiva pro metro v Paříži. Foto: Stadler RailNová akutrolejová lokomotiva pro metro v Paříži. Foto: Stadler Rail

Nové lokomotivy zvládnou i údržbu linek, kde jezdí metro na pneumatikách.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kabrt

Poucte me nekdo, co znamena „jezdi na pneumatikach“?

Kubrt

Znamená to přesně to, co se píše. Místo ocelových kol, kola s pneumatikami. Dá se vygooglit.

Jiří Kocurek
Olin

Vždy mi to připadalo takový nezvyklý. S ohledem na hmotnost a s tím spojené dynamické zatížení /neb elektromotor nezná bratra :-)/ tak tam musí strašně ty gumy „hořet“. Svršek, myslím především kolejnicový systém, je také o poznání komplikovanější. K tomu typuji vyšší valivý odpor a pneu s indexem 81 to určitě nejsou. To přeci nemohlo ekonomicky vycházet ani za „velkorysejších“ časů. Takže mne nenapadá nějaká ta echt výhoda, která by převážila klasický model. Mluví se o hluku, ale přeci jenom je to veřejný statek pro davy, takže s jistým nepohodlím se snad počítá.

Twix

Jen upřesním že to není doslova „místo ocelových kol“, protože ocelová kola má to metro taky kvůli vedení vlaku. Ale pro pohon slouží gumové pneumatiky. Jak jsem pochopil z článku, tyto lokomotivy se budou pomocí ocelových kol pohybovat po celé síti, i tam kde metro jezdí na gumách.

Kubrt

Ano, napsal jsem to velmi stručně. Nejlepší je, když si to zájemce o informace najde někde i s obrázky 🙂

Kubrt

Ta věta „Budou mít pouze bateriový pohon“ je tam navíc – lokomotivy budou mít sběrač pro třetí kolejnici a možná i pantograf – nové linky od M15 výše budou napájeny klasickým trolejovým vedením-

František

Jo, v rámci prací na dráze by tam neměl jít proud… Přes sběrač se budou tak leda dobíjet v depu

Kubrt

Ovšem na to místo práce se ten vlak může dostat pomocí napájení z třetí kolejnice.