Stadler pronikl do Paříže, dodá akutrolejové lokomotivy pro údržbu metra
Nová akutrolejová lokomotiva pro metro v Paříži. Foto: Stadler Rail
Nové lokomotivy zvládnou i údržbu linek, kde jezdí metro na pneumatikách.
Nové lokomotivy zvládnou i údržbu linek, kde jezdí metro na pneumatikách.
Poucte me nekdo, co znamena „jezdi na pneumatikach“?
Znamená to přesně to, co se píše. Místo ocelových kol, kola s pneumatikami. Dá se vygooglit.
Minutové video
https://www.youtube.com/watch?v=CXOkCSXEL2I
Vždy mi to připadalo takový nezvyklý. S ohledem na hmotnost a s tím spojené dynamické zatížení /neb elektromotor nezná bratra :-)/ tak tam musí strašně ty gumy „hořet“. Svršek, myslím především kolejnicový systém, je také o poznání komplikovanější. K tomu typuji vyšší valivý odpor a pneu s indexem 81 to určitě nejsou. To přeci nemohlo ekonomicky vycházet ani za „velkorysejších“ časů. Takže mne nenapadá nějaká ta echt výhoda, která by převážila klasický model. Mluví se o hluku, ale přeci jenom je to veřejný statek pro davy, takže s jistým nepohodlím se snad počítá.
Jen upřesním že to není doslova „místo ocelových kol“, protože ocelová kola má to metro taky kvůli vedení vlaku. Ale pro pohon slouží gumové pneumatiky. Jak jsem pochopil z článku, tyto lokomotivy se budou pomocí ocelových kol pohybovat po celé síti, i tam kde metro jezdí na gumách.
Ano, napsal jsem to velmi stručně. Nejlepší je, když si to zájemce o informace najde někde i s obrázky 🙂
Ta věta „Budou mít pouze bateriový pohon“ je tam navíc – lokomotivy budou mít sběrač pro třetí kolejnici a možná i pantograf – nové linky od M15 výše budou napájeny klasickým trolejovým vedením-
Jo, v rámci prací na dráze by tam neměl jít proud… Přes sběrač se budou tak leda dobíjet v depu
Ovšem na to místo práce se ten vlak může dostat pomocí napájení z třetí kolejnice.