Doprava ve městě Metro Železniční průmysl Zprávy

Stadler a Siemens spojily síly pro Lisabon. Modernizace flotily metra vyjde na tři miliardy

Stanice metra Santa Apolónia na modré trase, Lisabon. By Koshelyev - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5691663
Stanice metra Santa Apolónia na modré trase, Lisabon. By Koshelyev - Own work, Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5691663
Stadler dodá nové vlaky a Siemens pak osadí všechny soupravy zabezpečovacím a komunikačním systémem.

Konsorcium společností Stadler a Siemens Mobility získalo kontrakt na modernizaci flotily lisabonského metra. Stadler dodá nové vlaky a Siemens pak osadí všechny soupravy (včetně stávajících) zabezpečovacím a komunikačním systémem. Zakázka má hodnotu 114,5 milionu eur (cca 2,9 miliardy Kč).

Stadler vyrobí pro metro v Lisabonu 14 třívozových souprav. Siemens do nich nainstaluje svůj systém Communications-Based Train Control (CBTC) Trainguard MT, stejně tak zmodernizuje 70 vlaků, které už v Lisabonu jezdí.

„Jsme hrdí na to, že máme ve spolupráci se společností Siemens Mobility šanci podpořit lisabonské metro v jeho úsilí o modernizaci vozového parku,“ uvedl výkonný viceprezident pro marketing a prodej Stadleru Ansgar Brockmeyer.

Smlouva zahrnuje školení personálu pro provoz a tříletou údržbu. Zakázka by měla být naplněna do roku 2027. Vozidla o délce 49,6 metru a šířce 2,78 metru budou mít 90 sedadel uspořádaných podélně, dvě místa pro vozíčkáře a kapacitu na stání 450 osob.

Vlaky od Stadleru budou zpočátku vybaveny CBTC úrovně GoA2, ale bude je možné „povýšit“ na GoA4, takže budou moci jezdit v automatickém módu.

Síť lisabonského metra má čtyři trasy a měří 45 kilometrů.

1 Komentář
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Pražské metro by taky nemuselo být úplně marný….