Správa železnic zrušila půlmiliardovou zakázku na nový informační systém pro plánování oprav

Práce stroje PM 1000 URM na trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czPráce stroje PM 1000 URM na trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nový systém měl přinést větší řád do plánování údržby železnice.

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

#svobodaven!

jackbrno

Přestože práce softwarových inženýrů je drahá, tak si neumím představit, co všechno by to muselo umět, aby ta cena byla alespoň vzdáleně obhajitelná…

David

Určitě to ještě postaví pár bytu někomu z vedení a třeba i Audi před dům.

Za půl miliardy zvládají banky výměnu core systémů a nebo slučování bank.

JKan

Ja do traťováckych a výlukových systémov síce moc nevidím, ale čo sa prejavuje potom z toho v tých prevádzkových, tak tam dosť tečú na popisoch siete (podrobnosť, vzájomná kompatibilita,…), viď napr. prečo nejde TTP generovať automaticky.

A ak bol súčasťou toho zadania nový popis celej siete (tzn. defakto komplet nová pasportizácia), tak potom chápem tú drahotu, pretože to budúobrovské kvantá práce, kľudne vrátane napr. meracích jázd a geodetickej činnosti.

Palecek.M

„Měl také nahradit množství stávajících zastaralých aplikací, které nyní Správa železnic v oblasti údržby používá“….
Muzu dotaz? Ktere aplikace to jsou? Diky

Petr

MS Excel a MS Powerpoint 🙂

Marty

Co se ještě musí stát aby toho generála někdo konečně vykopal z křesla ven ?

David Koňařík

Možná to chtějí nechat naprogramovat nějaké dvorní dodavatele, nebo dokonce to udělat sami. Dva roky je dlouho, za to se může celá IT strategie změnit.

Za mně je u takových kolosů lepší, aby si sami dělali něco integrovaného na míru. A to se nejlíp dělá s někým, kdo je součástí struktury a má důvěru, alespoň mít takového technického manažera projektu.

HonzaH

A melo to aspon byt open source, nebo zase nejaka mala domu pro velke IT firmy?

Rosolozub

Pracuji ve státní správě. Cokoliv se v mém oboru nebo obslužných činnostech za těch 25 let digitalizovalo, nikdy, opakují nikdy to neušetřilo práci, málo kdy ji zoptimalizovalo, a vždy se odkudsi z príšeří centrálního vedení objevil nový odbor s několika novými, minimálně ve třináctce zařazenými referenty, kteří začali kontrolovat, jak sí digitálně vedeme.

Tito byli následování dalšími, kteří kontrolují, jak bezpečně si při digitálním úředníkování vedeme a nakonec se posílí odbor vnitřních věcí, aby se zvládlo to množství nově vydaných směrnic.
To aby to digitální úředníkování nebylo jen tak.

noerf

Digitalizace v cloudu znamená méně papíru. Jinak co se týče správy budov, tak lze ukládat revize či servisy zařízení, je na to několik aplikací, které lze propojit se zadaným požadavky pro údržbáře a zároveň tam lze ukládat podklady k investičním akcím apod.

Pražec

Všechno lze, když se to použije správně.
Jenže v konfrontaci s mentalitou státní správy málokdy obstojí i ten nejlepší digitální nástroj.

Jiří Kocurek

Vyčítej polívce vidličku, protože lžíce nebyla dost cool…

Jakub

Ve většině případů se pod digitalizací v Česku myslí změna z papíru na pdf, to ale není digitalizace v pravém slova smyslu. Ale třeba se někdy dočkáme 🙂

Jiří Kocurek

Případně se znovu vymýšlí tragač, jelikož opensource plány na tragač …

Tomáš M.

#myneopravímenic

SŽ Sabotéři železnice

Vojtěch C

Nasazení informačního systému samo o sobě nepovede k nějakému zásadnímu zlepšení v řešení agendy, pokud k tomu nebude dostatek kompetentních lidí, kteří vědí, co je žádoucí a jakými cestami se k nějakému cíli dostat.
Dokonce může nastat situace, že z důvodu adaptace zaměstnanců na nějaké úplně nové SW prostředí se činnost odpovědných zaměstnanců zkomplikuje a zpomalí.

David

Klasická ODS, ušetříme miliony na platech státních zaměstanců a státních systémech abychom ve finále zaplatili miliardy na špatné státní správě.

Jiří Kocurek

Až na to, že v době vyhlášení tohohle projektu bylo u moci ANO. Jen dodám, že počet sttáních úředníků narostl o 50.000 lidí.

A než by to mělo spadnout do klína předem domluvené firmě…

Leštění

Já jen dodám že zaměstnanci Správy železnic nejsou státní zaměstnanci.

ItzFigo

Logické, že u státní společnosti nebudou státní zaměstnanci.

Jan

Nejslabším článkem každého plánovacího systému je člověk, s tím nic neudělá ani půl miliardy…

jackbrno

Ale to zase jo, se mnou by půl miliardy v kapse něco udělalo 🙂