Správa železnic zrušila půlmiliardovou zakázku na nový informační systém pro plánování oprav
Práce stroje PM 1000 URM na trati mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Nový systém měl přinést větší řád do plánování údržby železnice.
#svobodaven!
Přestože práce softwarových inženýrů je drahá, tak si neumím představit, co všechno by to muselo umět, aby ta cena byla alespoň vzdáleně obhajitelná…
Určitě to ještě postaví pár bytu někomu z vedení a třeba i Audi před dům.
Za půl miliardy zvládají banky výměnu core systémů a nebo slučování bank.
Ja do traťováckych a výlukových systémov síce moc nevidím, ale čo sa prejavuje potom z toho v tých prevádzkových, tak tam dosť tečú na popisoch siete (podrobnosť, vzájomná kompatibilita,…), viď napr. prečo nejde TTP generovať automaticky.
A ak bol súčasťou toho zadania nový popis celej siete (tzn. defakto komplet nová pasportizácia), tak potom chápem tú drahotu, pretože to budúobrovské kvantá práce, kľudne vrátane napr. meracích jázd a geodetickej činnosti.
„Měl také nahradit množství stávajících zastaralých aplikací, které nyní Správa železnic v oblasti údržby používá“….
Muzu dotaz? Ktere aplikace to jsou? Diky
MS Excel a MS Powerpoint 🙂
Co se ještě musí stát aby toho generála někdo konečně vykopal z křesla ven ?
Možná to chtějí nechat naprogramovat nějaké dvorní dodavatele, nebo dokonce to udělat sami. Dva roky je dlouho, za to se může celá IT strategie změnit.
Za mně je u takových kolosů lepší, aby si sami dělali něco integrovaného na míru. A to se nejlíp dělá s někým, kdo je součástí struktury a má důvěru, alespoň mít takového technického manažera projektu.
A melo to aspon byt open source, nebo zase nejaka mala domu pro velke IT firmy?
Pracuji ve státní správě. Cokoliv se v mém oboru nebo obslužných činnostech za těch 25 let digitalizovalo, nikdy, opakují nikdy to neušetřilo práci, málo kdy ji zoptimalizovalo, a vždy se odkudsi z príšeří centrálního vedení objevil nový odbor s několika novými, minimálně ve třináctce zařazenými referenty, kteří začali kontrolovat, jak sí digitálně vedeme.
Tito byli následování dalšími, kteří kontrolují, jak bezpečně si při digitálním úředníkování vedeme a nakonec se posílí odbor vnitřních věcí, aby se zvládlo to množství nově vydaných směrnic.
To aby to digitální úředníkování nebylo jen tak.
Digitalizace v cloudu znamená méně papíru. Jinak co se týče správy budov, tak lze ukládat revize či servisy zařízení, je na to několik aplikací, které lze propojit se zadaným požadavky pro údržbáře a zároveň tam lze ukládat podklady k investičním akcím apod.
Všechno lze, když se to použije správně.
Jenže v konfrontaci s mentalitou státní správy málokdy obstojí i ten nejlepší digitální nástroj.
Vyčítej polívce vidličku, protože lžíce nebyla dost cool…
Ve většině případů se pod digitalizací v Česku myslí změna z papíru na pdf, to ale není digitalizace v pravém slova smyslu. Ale třeba se někdy dočkáme 🙂
Případně se znovu vymýšlí tragač, jelikož opensource plány na tragač …
Nasazení informačního systému samo o sobě nepovede k nějakému zásadnímu zlepšení v řešení agendy, pokud k tomu nebude dostatek kompetentních lidí, kteří vědí, co je žádoucí a jakými cestami se k nějakému cíli dostat.
Dokonce může nastat situace, že z důvodu adaptace zaměstnanců na nějaké úplně nové SW prostředí se činnost odpovědných zaměstnanců zkomplikuje a zpomalí.
Klasická ODS, ušetříme miliony na platech státních zaměstanců a státních systémech abychom ve finále zaplatili miliardy na špatné státní správě.
Až na to, že v době vyhlášení tohohle projektu bylo u moci ANO. Jen dodám, že počet sttáních úředníků narostl o 50.000 lidí.
A než by to mělo spadnout do klína předem domluvené firmě…
Já jen dodám že zaměstnanci Správy železnic nejsou státní zaměstnanci.
Logické, že u státní společnosti nebudou státní zaměstnanci.
Nejslabším článkem každého plánovacího systému je člověk, s tím nic neudělá ani půl miliardy…
Ale to zase jo, se mnou by půl miliardy v kapse něco udělalo 🙂