Správa železnic zrekonstruuje nádražní budovu v Bílině, zachová vzhled ze 60. let
Nádraží Bílina. Autor: Manecke – Vlastní dílo, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1976908
Se zahájením stavebních prací se počítá letos v říjnu, hotovo by mělo být v závěru příštího roku.
Silně předimenzovaná stavba. Kompletně zbourat a nahradit trošku větší betonovou zatávkou.
Snad se zase jednou bude jezdit do Děčína přes Bohosudov
Pocin sice chvalibodny, bohuzel vsak diky nasledne (ne)péči SŽ objekt znovu zajde velice brzy. Pro spravu je dulezite prostavet penize, udrzba uz nikoho nrzajima. Je to bohuzel videt u spousty za velke penize opravenych objektu, kzere se rychle priblizily puvodnimu stavu. A je to velka skoda…
„u spousty objektů“ Co takhle jeden konkrétní? Než takhle výkřik do tmy?
Jako tohle nádraží by potřebovalo spíš u vchodu pokladny a hned turnikety, které by dovnitř nevpustily nikoho bez jízdenky. Pak by to mohlo být bezpečný a čistý nádraží. Bohužel je to nereálné, protože skrz něj vede podchod do části města za nádražím. Ono víc se tu rozepisovat je na BAN za „xenofóbii“… Škoda, Bílina byla krásné město, ale velká většina rozumnejch lidí z něho utekla, protože soužití tam není „úplně ideální“.
Systém, který popisujete mají zavedený holandské železnice.
Pro správce nádraží, cestující, nebo majitele časové jízdenky je to příjemné, je odfiltrován určitý zdroj nepořádku, vandalismu.
Druhý aspekt je ovšem negativní.
Nádraží, jako součást liniové stavby vytváří ve městě bariéru.
V Holandsku jsou nádraží , na rozdíl od Česka, oplocena důsledně, skoro jak americká kasárna.
Pokud tedy chcete jít pěšky do části za nádražím, může to být místo 150 m/ 3 min. přes lávku/ podchod, zacházka až 1,4 km/ 20 min. po stejné trase, jako pro auta.
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=4.6667238&y=51.8069589&z=17&l=0&rc=9K6wNxelcgenVZ8Kn21hOxfeh&rs=osm&rs=osm&rs=osm&rs=osm&ri=79706032&ri=1023617209&ri=23438119&ri=23439384&mrp=%7B%22c%22%3A132%7D&xc=%5B%5D&base=ophoto
Ani mě by se tento systém nelíbil, ale toto je lokalita, kde by to prostě pomohlo 🤷♂️
Ale nastavilo by to nebezpečný precedent.
Na precedent ti lidi víš co, když se tam nejen, že necítí bezpečně, ale ani tam reálné v bezpečí nejsou…. Já sám jsme byl v okolí terčem útoku, bratranece přímo na nádraží chtěli okrást, když jel z firemní vánoční oslavy atd. Já jsem rád, že už v Bílině X let nebydlím….
Problemem Biliny a Sudet nejsou Romove, ale ze je to chudy kraj bez budoucnosti. Vyloucene romske lokality jsou jen dusledkem strukturalnich problemu.
Problem neni “souziti”, ale nezajem ceske vlady a neschopnost vedeni kraju o rozovj Sudet. Bez investic budou mistni (vcetne Romu) bez prace a tim padem se bude kraj dal propdat…
To já s vámi nesouhlasím. Lidé v tomto kraji mají práci a mají peníze. Ale pokud toto máte, tak nechcete žít ve městech, kde je nebezpečno. Je léto, tak uvedu letní příklad. Proč není plno na koupališti v Bílině nebo třeba v Chomutově? Protože lidi radši pojedou dál tam, kam místní Romové nepojedou, protože doprava něco stojí. Člověk nechce přijít na koupálko aby tam byl okraden. Proto je třeba úspěšné koupaliště ve Strupčicích atd. Proto se staví po vesnicích, kde tyto komunity nejsou atd. Lidé od toho utíkají pryč. Z rodiny mám v Bílině učitelku a to, co občas přinese… Číst vice »
Chudých krajů bez budoucnosti je u nás víc, a to nejen v Sudetech. Zkuste třeba Vlašimsko a dál směrem k Vysočině. Nebo od Příbrami na jihozápad.
ale nikde tam není takový chlív jako v podkrušnohorské pánvi a na šluknovsku
Naše republika by se měla oficiálně stát skanzenem Evropy…
Jasne, idealne zbourat, postavit novou krabici, oplacat polystyrenem a natrit jasavymi barvami. Protoze tak bohuzel novostavby z pera SZ vypadaji.
No a tohle je možná náš problém. K železnici přistupujeme tak, že byla před sto lety postavena tím jediným správným způsobem na věčné časy a když už se rozhodneme udělat něco jinak, tak je to krabice oplácaná polystyrenem. Jinej přístup neprovozujeme.
Součinitel prostupu tepla je dán závaznou normou. Určitě si ten polystyrem do norem prosadila ropná robby, aby se té ropy a plynu propálilo co nejvíc.
Nádraží v Bílině (architekt Jan Šrámek) bylo postaveno ve stejné době, má stejný provozní koncept i architektonický výraz, jako nádražní budova Ostrava-Vítkovice, jen je menší a není památkově chráněno.
Podle fotografií budova vypadá být ve zdaleka zachovalejším stavu, než zdevastované Vítkovice. nabízí se otázka, čím může být tak velký rozdíl způsoben, když po celou dobu od jejich vzniku obě budovy patřily stejné firmě (ČSD, ČD, SŽDC, SŽ)?
https://www.a489.cz/nadrazi-bilina
cenný je dle mého hlavně interiér výpravní haly, snad ho nechají tak jak je.
ty skleněné cihly, obklady, jízdní řady, hodiny u nich, velice autentické!
Pokud rekonstrukce proběhne citlivě, tak je to skvělá zpráva. Ta budova je architektonický skvost.
Další výhoda je vchod v úrovni podchodu,takže je velmi výhodná z důvodu minimálních přesunů nahoru a dolů(odstrašující je sousední nádraží Most).
Do podchodu se klesá. Je tam asi 5 nebo šest schodů a strmá rampa asi pro kočárky nebo na skoky pro BMX.
Což je asi metr rozdíl, to bych bral pořád jako v úrovni.
Furt lepší 5 schodů a rampa než 20 schodů a výtah.
Nebylo by od věci, kdyby SŽ v rámci rekonstrukce nějak civilizovaně vyřešila i „odpadové hospodářství“, které zřejmě patří k vedlejší prodejně – viz foto Google Maps.
„Zátiší s kontejnery“ na přechodu hned vedle vchodu do nádraží bude po rekonstrukci objektu, jak pěst na oko.
https://www.google.it/maps/@50.5537743,13.7728345,3a,75y,298.03h,89.36t/data=!3m6!1e1!3m4!1sRC13UY2Ar4xgm3swYdVrvg!2e0!7i16384!8i8192
Naprosto úžasný je ten most pro pěší. Jdete k cíli a vlastně vás vede pryč od něj. Jestliže účelem architektury bylo vyvolávat otázky, tak se to povedlo.