Infrastruktura Stavebnictví Železnice

Správa železnic zahajuje opravu kliniky na Žižkově, část poslouží dětským modelářům

Bývalá plicní klinika na Žižkově. Autor: Jiří Sedláček – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=46861498
Bývalá plicní klinika na Žižkově. Autor: Jiří Sedláček – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=46861498

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) už má územní rozhodnutí i pravomocné stavební povolení pro opravu budovy bývalé plicní kliniky v pražské Jeseniově ulici. Práce odstartují prakticky okamžitě a potrvají do konce příštího roku, oznámila dnes SŽDC v tiskovém prohlášení.

Z objektu bude po potřebném vyčištění a provedení bouracích prací využita pouze hrubá stavba se stávajícím nosným systémem. Pomocí příček vzniknou nové dispozice, osadí se nová okna a dveře. Současně se vybuduje bezbariérový přístup do budovy i v jejím interiéru, a to pomocí osobního výtahu. Součástí stavebních prací bude také nástavba v severní části podkroví, nová střecha a fasáda.

V hlavní části budovy vzniknou prostory občanské vybavenosti. Jde o více než polovinu z celkové plochy, která bude sloužit jako ordinace praktických lékařů a také jako působiště Domu dětí a mládeže v Praze 3 – Ulita. Ten chce v místě vybudovat Středisko techniky zaměřené na odborné kroužky (modeláři, robotika), programy pro školy nebo akce pro veřejnost.

Zbývající část pak bude sloužit SŽDC jako administrativní objekt s kancelářemi. Z nevyhovujících provizorních prostor se do nově zrekonstruované budovy přestěhuje část pracovníků SŽDC, jde především o železniční geodézii.

Zhotovitelem rekonstrukce je společnost Proxima. Celková cena prací činí 48 milionů korun. Dokončení se předpokládá v prosinci příštího roku.

SŽDC převzala budovu na podzim 2016, kdy byla obsazena squattery. Vyklidit se jí podařilo až začátkem letošního roku.

1 Komentář
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kubrt

A já myslel, že SŽDC hledá (mimo jiné) využití pro výpravní budovy, ze kterých dneska pro provoz stačí zhusta část přízemí a ostatní prostory jsou nevyužité. A ono ne, SŽDC bude ještě k tomu provozovat development. Tak snad to aspoň bude vydělávat, když už to s dráhou vůbec nesouvisí.