Správa železnic žádá o první povolení na proměnu brněnského uzlu, vymění most přes Bubeníčkovu

Most přes Bubeníčkovu ulici v Brně. Foto: Veronika Kašpárková / Wikimedia CommonsMost přes Bubeníčkovu ulici v Brně. Foto: Veronika Kašpárková / Wikimedia Commons

Nový most bude připraven na rozšíření počtu kolejí.

Odebírat
Upozornit na
guest
43 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zlámalík

„Do doby vybudování ŽUB budou na mostě koleje ve stávajícím uspořádání…“
Takže posunuté peróny s výlezy pod most se teď řešit nebudou, rozumím tomu dobře? A bude to aspoň připraveno?

K tomu uspořádání pod mostem: kdyby se chtělo, tak se dá od lázní až ke smyčce Stará Osada udělat samostatné (a zatravněné) těleso tramvaje na straně ulice přilehlé k těm novým peronům a vyloučit tak kolizi s auty v místě zastávek pod mostem. Tam tomu Bronxu by to celkem dost pomohlo, tam se socialismus vyřádil do sytosti.

Mates

Ne, posunuté perony tahle stavba neřeší.

Zdendik

Pokud si vzpomínám, v souboru staveb přestavby ŽUB bylo i Královopolské nádraží. Takže most Bubeníčkova je už stavba v pořadí druhá. Všechna nádraží na Nové Tišnovce v Brně byla trochu předimenzovaná a postupem doby trochu mimo.

Pavel

Královopolské nádraží není součásti modernizace ŽUBrno, ale samostatného projektu modernizace tratě z Maloměřic přes Vysočinu. Samotný projekt ŽUBrno začíná Maloměřicemi.

radim.cenek

Takže předpokládaný finální stav je stejně dementní, jako v Praze na Zahradním městě? Zastávky MHD budou pod mostem, vstupy na nástupištěm budou výhledově taky pod mostem, ale mezi tím bude pruh pro auta obehnaný dvojitým zábradlím, aby cestující hromadné dopravy nezapomínali, že jsou občany druhé kategorie. Paráda.

Pavel

Neví, jestli znáte současné židenické nádraží (a ne-přestup na šalinu), ale i řešení typu Zahradní město by bylo oproti současnému stavu až neskutečné zlepšení

radim.cenek

Jistě. Naši předkové to udělali ultra blbě, takže my to musíme udělat jen o trochu méně blbě, aby i další generace měly co zlepšovat. To je nějaká oficiální doktrína pro dopravní stavby?

Jiří Kocurek

Když se to udělá blbě, tak to bude blbě. V současnosti je to ještě 450 metrů pochodem vchod navíc. https://mapy.cz/s/petecolufe

Když by se udělal přechod přes pro chodce přímo pod mostem, tak není problém. Uměl byl někdo ctrl+v z výkresu? Hodilo by se to.

Jaaa

Jasně, není nad to udělat na mimoúrovňovém křížení ještě i to úrovňové.

To je fakt inženýrská odysea jak noha.

sv E.T. la

Už tam vykáceli všechny staré stromy, včetně památeční vrby smuteční, co přežila i zásah blesku. Kopou tam nové trubky pod budoucí rozšířenou silnici, uzmou nám i chodník k lázním, okolo povede třiproudová vozovka, zmizí i výhledy do kraje za Zbrojovkou, jen co se tam dostaví skleněné peklo, pardon, to už prostě není Brno, takový blázinec nemají ani v šaškecu. Znovu, bojím se o stromořadí topolů, porosty šeříků u parčíku na rohu Kuldovy a Krokovy ulice, pokud se i tama budou tlačit lidi do vlaků. Ty dřeviny tam prostě patří, bez nich to nebudou ty správné Židenice. Velkokapacitní nádražní budova na… Číst vice »

Pavel

Nejste to zrovna Vy, kdo napadl modernizaci trati Židenice – Černovice? Měla se dělat příští rok, ale nějací domkaři podali námitku proti kácení stromů. Takže se to zase odsouvá.

Pavel

Předpokládám, že most bude širší i kvůli přesunu židenického nádraží. Na mostě by totiž měly končit všechny tři nástupiště, aby byl přestup z vlaku po schodech / výtahem dolů na šalinu.

Jiří Kocurek

Doufejme, že už během stavby mostu naváže i ta rekonstrukce Židenic, je to hrůza a ještě větši by byla druhá výluka s ročním odstupem.

a8n

Ta může těžko začít, když předpokladem je existence finálního stavu hlavního nádraží.

Jaaa

Miliarda za stometrový most? Asi bude pozlacenej, ne?

Gwann

Kdyz utrati dost penez za podobne blbosti, tak mozna nebude na zbytek. Doufejme.

Ona je stara tradice zeleznice cas od casu postavit pomnik nejake nikdy neuskutecnene stavbe v podobe prebytecnych prvku – sirsi most, teleso, tunel aj

Jiří Kocurek

A naopak v Chuchli postavit tunel s menším průjezdným průřezem než jiné tunely v Praze.

Jiří Kocurek

Ta miliarda je za celou stavbu i s přesunem židenického nádraží.

Pozor, moc řádků:

Jiří Kocurek

Z odkazu v článku: SO 31-30-01 Přeložky a ochrana sdělovacích kabelových vedení SO 31-30-01.1 Přeložky a ochrana sdělovacích kabelových vedení – sdělovacích kabelů drážních SO 31-30-02.1 Přeložky kabelů EG.D – Přípojka ČD SO 31-30-03 Přeložky kabelů DPMB SO 31-30-03.1 Přeložky kabelů DPMB – přeložka kabelů SO 31-30-03.2 Přeložky kabelů DPMB – napájení vybavení zastávek SO 31-30-05 Směrová a výšková úprava tramvajové trati SO 31-12-01 Nástupiště MHD SO 31-78-01 ŽST Brno-Židenice, demolice budov u mostu ev. km 157,872 SO 31-79-01 ŽST Brno-Židenice, provizorní úpravy oplocení SO 31-79-02 Bubeníčkova – mobiliář zastávek MHD … a dalších 24 SO vedlejších, to už semka… Číst vice »

Ondra K.

To není jenom most, ale taky všechno pod ním včetně změny směrového a výškového vedení tramvajové trati, kterou je nutno upravit v takovým rozsahu, aby ji bylo možno napojit na stávající stav.

Další věc je, že stavba má probíhat při zachování nějakého omezeného železničního provozu na mostě. Různý provizorní přeložky zabzař, úpravy kolejiště, TV, které se během stavby budou navíc několikrát měnit taky něco stojí.

Jaaa

Přesto je to obludně vysoká cena. :-/

Jan

Hezké, že SŽ pokračuje v dlouholeté tradici na několik měsíců totálně rozhodit všechny vlaky v Brně, protože je potřeba předělat nějaký most. Půlka vlaků na dolní, všechno od Kuřimi ukončit v Krpoli apod.
A až budou za deset let se všema mostama hotoví, tak se kolečko začne odznova

Pavel

Předpokládám, že most bude stavěn jako dvoudílný. Podobně jako nedaleký most nad ulici Šámalova, který se takto dělal předloni (?) Tedy při zachování jednokolejného provozu. No a pak nás ještě čeká podsmyk mezi Židenicemi a Maloměřicemi.

Jiří Kocurek

Jo, mohli to udělat, když byla výluka severního zhlaví hlavního nádraží.

Asi je účelem cestujcí nahnat na dolní, aby si zvykali na „lepší“ návaznost na MHD.

Zdendik

Jenomže na Dolní nádraží i na severní zhlaví hlavního vedou koleje právě tudy přes Bubeníčkovu.

Gregyros

taky mi to tak přijde, zvykej si póvle..

Jirka

Takže se zas nejméně rok nebude dát dojet vlakem od Blanska na hlavas? To to nemohli udělat, když byla roční (!) výluka na koridoru? Nebo při velké roční (!) výluce úseku Židenice – Hlavas asi před deseti lety? Všechno pro lidi tvl.

Genius |||||||69|4

To rozhodují lidé sedící v Praze, proto… a nic se jim za to nestane. Být to v soukromé firmě, jedenkrát sebrat odměny, podruhé konec ve firmě…

Průvodce původní Aleš

Takže ta hrůza, co se jmenuje nádraží Židenice, tam namísto moderní zastávky u tramvaje bude ještě mnoho desítek let. Komu máme poděkovat?

Pavel

Židenické nádraží se má přesouvat směrem k ulici Bubeníčková. Stávající podchod se tím ocitne až na konci nástupišť > schody a výtah budou už jen z jedné strany. Podchod má být prokopán do Zbrojovky.
Na jihu by měl být sestup (výtahy) ze tří židenických nástupišť přímo na šalinu (autobus / trolejbus). Takže by už konečně měl být pohodový přestup šalina x vlak.
Bude to vlastně už třetí poloha židenického nádraží za 150 let.

LKB

„Nový most má být větší, aby zvládl převedení nových kolejí v uzlu. Do doby vybudování ŽUB budou na mostě koleje ve stávajícím uspořádání a ve stávající niveletě. Zároveň s budováním mostu dojde k přeložení sítí infrastruktury.“ – – Pokud to správně čtu, tato forma rekonstrukce bude mít cca o desítky procent vyšší náklady, než by musely být, protože koleje na mostě se budou měnit dvakrát. 1) Zboří se starý most. 2) Postaví se nový most (asi s překrývem, aby se nezastavoval provoz, potud dobré). 3) Postaví se poprvé replika starých koleji na novém mostě. (První duplicita.) 4) Odstraní se replika… Číst vice »

Statistik

Nebude.

LKB

Proč? Spodek, svršek, koleje, zab. zář. dvakrát…

Pavel

Bohužel se všechno nedá dělat naráz. Byť by to bylo nejjednodušší a nejlacinější. Musí se po dobu modernizace ŽUBrno zachovat provoz na stávající hlavní nádraží. Proto to šibování s kolejemi po novém mostě.

old

Takže dle vás je řešením po bodu 2 postavit rovnou bod 5? A do stavby nového ŽUB budete jezdit kudy?

Jaaa

Vyfláknout se na to a stavět to všechno najednou? Nejde?

Jiří Kocurek

Že by se nejméně 1 rok nedalo projet vlakem z Břeclavi přes Brno do Čech? Tak to by byla skvělá podpora železniční dopravy!

Gregyros

asi taková jako ODSun

Jaaa

Už to tak bylo. 😉

Ondra K.

Nejde, protože demolice a novostavba mostu vyvolá dost podstatný dopravní omezení, který se musí alespoň nějak sladit s dalšími stavbami v okolí.

Jiří Kocurek

Nejbližší kapacitní objížďka tohoto mostu je trasa Břeclav-Přerov-Česká Třebová (-Kolín).

Nákladní doprava přes Střelice a Křižanov je … blbý vtip.

Tomáš

Úplně stejně se před 20 lety stavěl nový most v Praze přes Seifertovu ulici. Ten nejdřív sloužil starému zaústění tratí, později se přes něj bez problému zapojilo Nové spojení.

Jiří Kocurek

V ceně mostu je přemístění kolejí už docela nic. Rozhodně lepší, než návrhy některých bojobvníků za dráhu, podle kterých by neprojelo nic přinejmenším rok.