Správa železnic žádá o první povolení na proměnu brněnského uzlu, vymění most přes Bubeníčkovu
Most přes Bubeníčkovu ulici v Brně. Foto: Veronika Kašpárková / Wikimedia Commons
Nový most bude připraven na rozšíření počtu kolejí.
„Do doby vybudování ŽUB budou na mostě koleje ve stávajícím uspořádání…“
Takže posunuté peróny s výlezy pod most se teď řešit nebudou, rozumím tomu dobře? A bude to aspoň připraveno?
K tomu uspořádání pod mostem: kdyby se chtělo, tak se dá od lázní až ke smyčce Stará Osada udělat samostatné (a zatravněné) těleso tramvaje na straně ulice přilehlé k těm novým peronům a vyloučit tak kolizi s auty v místě zastávek pod mostem. Tam tomu Bronxu by to celkem dost pomohlo, tam se socialismus vyřádil do sytosti.
Ne, posunuté perony tahle stavba neřeší.
Pokud si vzpomínám, v souboru staveb přestavby ŽUB bylo i Královopolské nádraží. Takže most Bubeníčkova je už stavba v pořadí druhá. Všechna nádraží na Nové Tišnovce v Brně byla trochu předimenzovaná a postupem doby trochu mimo.
Královopolské nádraží není součásti modernizace ŽUBrno, ale samostatného projektu modernizace tratě z Maloměřic přes Vysočinu. Samotný projekt ŽUBrno začíná Maloměřicemi.
Takže předpokládaný finální stav je stejně dementní, jako v Praze na Zahradním městě? Zastávky MHD budou pod mostem, vstupy na nástupištěm budou výhledově taky pod mostem, ale mezi tím bude pruh pro auta obehnaný dvojitým zábradlím, aby cestující hromadné dopravy nezapomínali, že jsou občany druhé kategorie. Paráda.
Neví, jestli znáte současné židenické nádraží (a ne-přestup na šalinu), ale i řešení typu Zahradní město by bylo oproti současnému stavu až neskutečné zlepšení
Jistě. Naši předkové to udělali ultra blbě, takže my to musíme udělat jen o trochu méně blbě, aby i další generace měly co zlepšovat. To je nějaká oficiální doktrína pro dopravní stavby?
Když se to udělá blbě, tak to bude blbě. V současnosti je to ještě 450 metrů pochodem vchod navíc. https://mapy.cz/s/petecolufe
Když by se udělal přechod přes pro chodce přímo pod mostem, tak není problém. Uměl byl někdo ctrl+v z výkresu? Hodilo by se to.
Jasně, není nad to udělat na mimoúrovňovém křížení ještě i to úrovňové.
To je fakt inženýrská odysea jak noha.
Už tam vykáceli všechny staré stromy, včetně památeční vrby smuteční, co přežila i zásah blesku. Kopou tam nové trubky pod budoucí rozšířenou silnici, uzmou nám i chodník k lázním, okolo povede třiproudová vozovka, zmizí i výhledy do kraje za Zbrojovkou, jen co se tam dostaví skleněné peklo, pardon, to už prostě není Brno, takový blázinec nemají ani v šaškecu. Znovu, bojím se o stromořadí topolů, porosty šeříků u parčíku na rohu Kuldovy a Krokovy ulice, pokud se i tama budou tlačit lidi do vlaků. Ty dřeviny tam prostě patří, bez nich to nebudou ty správné Židenice. Velkokapacitní nádražní budova na… Číst vice »
Nejste to zrovna Vy, kdo napadl modernizaci trati Židenice – Černovice? Měla se dělat příští rok, ale nějací domkaři podali námitku proti kácení stromů. Takže se to zase odsouvá.
Předpokládám, že most bude širší i kvůli přesunu židenického nádraží. Na mostě by totiž měly končit všechny tři nástupiště, aby byl přestup z vlaku po schodech / výtahem dolů na šalinu.
Doufejme, že už během stavby mostu naváže i ta rekonstrukce Židenic, je to hrůza a ještě větši by byla druhá výluka s ročním odstupem.
Ta může těžko začít, když předpokladem je existence finálního stavu hlavního nádraží.
Miliarda za stometrový most? Asi bude pozlacenej, ne?
Kdyz utrati dost penez za podobne blbosti, tak mozna nebude na zbytek. Doufejme.
Ona je stara tradice zeleznice cas od casu postavit pomnik nejake nikdy neuskutecnene stavbe v podobe prebytecnych prvku – sirsi most, teleso, tunel aj
A naopak v Chuchli postavit tunel s menším průjezdným průřezem než jiné tunely v Praze.
Ta miliarda je za celou stavbu i s přesunem židenického nádraží.
Pozor, moc řádků:
Z odkazu v článku: SO 31-30-01 Přeložky a ochrana sdělovacích kabelových vedení SO 31-30-01.1 Přeložky a ochrana sdělovacích kabelových vedení – sdělovacích kabelů drážních SO 31-30-02.1 Přeložky kabelů EG.D – Přípojka ČD SO 31-30-03 Přeložky kabelů DPMB SO 31-30-03.1 Přeložky kabelů DPMB – přeložka kabelů SO 31-30-03.2 Přeložky kabelů DPMB – napájení vybavení zastávek SO 31-30-05 Směrová a výšková úprava tramvajové trati SO 31-12-01 Nástupiště MHD SO 31-78-01 ŽST Brno-Židenice, demolice budov u mostu ev. km 157,872 SO 31-79-01 ŽST Brno-Židenice, provizorní úpravy oplocení SO 31-79-02 Bubeníčkova – mobiliář zastávek MHD … a dalších 24 SO vedlejších, to už semka… Číst vice »
To není jenom most, ale taky všechno pod ním včetně změny směrového a výškového vedení tramvajové trati, kterou je nutno upravit v takovým rozsahu, aby ji bylo možno napojit na stávající stav.
Další věc je, že stavba má probíhat při zachování nějakého omezeného železničního provozu na mostě. Různý provizorní přeložky zabzař, úpravy kolejiště, TV, které se během stavby budou navíc několikrát měnit taky něco stojí.
Přesto je to obludně vysoká cena. :-/
Hezké, že SŽ pokračuje v dlouholeté tradici na několik měsíců totálně rozhodit všechny vlaky v Brně, protože je potřeba předělat nějaký most. Půlka vlaků na dolní, všechno od Kuřimi ukončit v Krpoli apod.
A až budou za deset let se všema mostama hotoví, tak se kolečko začne odznova
Předpokládám, že most bude stavěn jako dvoudílný. Podobně jako nedaleký most nad ulici Šámalova, který se takto dělal předloni (?) Tedy při zachování jednokolejného provozu. No a pak nás ještě čeká podsmyk mezi Židenicemi a Maloměřicemi.
Jo, mohli to udělat, když byla výluka severního zhlaví hlavního nádraží.
Asi je účelem cestujcí nahnat na dolní, aby si zvykali na „lepší“ návaznost na MHD.
Jenomže na Dolní nádraží i na severní zhlaví hlavního vedou koleje právě tudy přes Bubeníčkovu.
taky mi to tak přijde, zvykej si póvle..
Takže se zas nejméně rok nebude dát dojet vlakem od Blanska na hlavas? To to nemohli udělat, když byla roční (!) výluka na koridoru? Nebo při velké roční (!) výluce úseku Židenice – Hlavas asi před deseti lety? Všechno pro lidi tvl.
To rozhodují lidé sedící v Praze, proto… a nic se jim za to nestane. Být to v soukromé firmě, jedenkrát sebrat odměny, podruhé konec ve firmě…
Takže ta hrůza, co se jmenuje nádraží Židenice, tam namísto moderní zastávky u tramvaje bude ještě mnoho desítek let. Komu máme poděkovat?
Židenické nádraží se má přesouvat směrem k ulici Bubeníčková. Stávající podchod se tím ocitne až na konci nástupišť > schody a výtah budou už jen z jedné strany. Podchod má být prokopán do Zbrojovky.
Na jihu by měl být sestup (výtahy) ze tří židenických nástupišť přímo na šalinu (autobus / trolejbus). Takže by už konečně měl být pohodový přestup šalina x vlak.
Bude to vlastně už třetí poloha židenického nádraží za 150 let.
„Nový most má být větší, aby zvládl převedení nových kolejí v uzlu. Do doby vybudování ŽUB budou na mostě koleje ve stávajícím uspořádání a ve stávající niveletě. Zároveň s budováním mostu dojde k přeložení sítí infrastruktury.“ – – Pokud to správně čtu, tato forma rekonstrukce bude mít cca o desítky procent vyšší náklady, než by musely být, protože koleje na mostě se budou měnit dvakrát. 1) Zboří se starý most. 2) Postaví se nový most (asi s překrývem, aby se nezastavoval provoz, potud dobré). 3) Postaví se poprvé replika starých koleji na novém mostě. (První duplicita.) 4) Odstraní se replika… Číst vice »
Nebude.
Proč? Spodek, svršek, koleje, zab. zář. dvakrát…
Bohužel se všechno nedá dělat naráz. Byť by to bylo nejjednodušší a nejlacinější. Musí se po dobu modernizace ŽUBrno zachovat provoz na stávající hlavní nádraží. Proto to šibování s kolejemi po novém mostě.
Takže dle vás je řešením po bodu 2 postavit rovnou bod 5? A do stavby nového ŽUB budete jezdit kudy?
Vyfláknout se na to a stavět to všechno najednou? Nejde?
Že by se nejméně 1 rok nedalo projet vlakem z Břeclavi přes Brno do Čech? Tak to by byla skvělá podpora železniční dopravy!
asi taková jako ODSun
Už to tak bylo. 😉
Nejde, protože demolice a novostavba mostu vyvolá dost podstatný dopravní omezení, který se musí alespoň nějak sladit s dalšími stavbami v okolí.
Nejbližší kapacitní objížďka tohoto mostu je trasa Břeclav-Přerov-Česká Třebová (-Kolín).
Nákladní doprava přes Střelice a Křižanov je … blbý vtip.
Úplně stejně se před 20 lety stavěl nový most v Praze přes Seifertovu ulici. Ten nejdřív sloužil starému zaústění tratí, později se přes něj bez problému zapojilo Nové spojení.
V ceně mostu je přemístění kolejí už docela nic. Rozhodně lepší, než návrhy některých bojobvníků za dráhu, podle kterých by neprojelo nic přinejmenším rok.