Správa železnic začne s výkupy pozemků pro rychlotratě, první vlastníky již oslovila
Stavba prvního úseku vysokorychlostní železnice HS2. Foto: HS2 Ltd.
Polovina obeslaných vlastníků vyslovila bezvýhradný souhlas s prodejem.
Nevíte, jestli si to taky budou chystat s předstihem (ještě před povolením EIA) a budou uzavírat smlouvy o smlouvě budoucí?
Jenom polovina souhlasí, další se budou soudit desítky let, ledaže by se vyvlastnilo.
rychlovlakem v ČR ? již brzy :-))
Jen ať vykupují. Kdybych vlastnil pozemek v místě rychlotrati, prodám rovnou i souseda. Pak sbalím prachy a odstěhuji se do nějaké klidné lokality.
Jakýkoliv vtip dokonale zkazíte, když se ukáže, že jste to mysleli vážně. :-/
Njn, vysněná lokálka ze Zborovic do Morkovic nebude.
Neboli 50 % lidí zatím nedalo bezvýhradný souhlas. 🙂
Mmch. u těch uvedených tratí se také bude týkat demolice – byť jen několika – domů?
Budu u nich zvědav jednak na ocenění nemovitosti (odhadní vs. tržní) a vůbec na to (i když to asi zveřejněno nebude, pakliže tak neučiní sami vlastníci), jestli např. bude snaha Dobré správy zajistit, aby ti dotčení obyvatelé měli možnost postavit si nové bydlení co nejblíže od toho původního – viz 5 obytných a 2 komerční objekty v Troubsku, určené k demolici kvůli VRT https://mapy.cz/s/mesotobuja
Směna je možná namísto vyplacení náhrady v penězích, ovšem je to také závislé nad tím, zda má SŽ vhodné pozemky v blízkosti toho původního.
Ve vlastnictví státu, nemusí patřit jen a pouze SŽ.
Se obávám, že „co nejblíž“ byste bydlet nechtěl. Aneb, dobrá příležitost „seber prachy a zmiz“ a vypadnout do klidnější lokality. Za hrbem hučící D1 s frontou kamionů, pod okny celkem rušná komunikace skrz Troubsko, dost nákladní dopravy a za dálnicí další tah (stará silnice, výpadovka přes Bosonohy).
Presne tak. V okolí Brna je hromada daleko lepších lokalit než je Troubsko….
Zahradní ulice je slepou ulicí, tzn. určitě neplatí, že „pod okny celkem rušná komunikace skrz Troubsko“.
O. K., s tou D1 to je relevantní argument. Nicméně tím „co nejblíž“ jsem měl na mysli aspoň v rámci obce.
Super! Jen mi tam chybí VRT Polabí. Tento úsek je neskutečně zanedbávaný. Jaký posun sezde udál za poslendích několik let? Návrh na redukci ovětev do koridoru na Třebovou? Výsměch!
V tomto úseku naopak vedou paralelně už dvě průměrně dvoukolejné tratě. Velmi chybí druhá kolej od Libice do Hradce a třetí (popřípadě i čtvrtá) v úseku Lysá – Libice, kde je souběh s tratí Ústí – Kolín. Toto navýšení by pro samotné Polabí mělo zatím stačit. Ovšem, pokud chceme tahat přes Prahu i tranzit jižní Čechy – jižní Morava (namísto vedení VRT podél D1) a myslet si, že tím zvýšíme přitažlivost železnice proti přece jen přímější silnici, prosím.
A ty dvě dvojkolejky zoufale nestačí, chce to ví kolejí
Chceme-li zvyšovat rychlost, tak dvě dvojkolejky jsou pak málo, protože zvyšováním rychlosti kapacita konvenční trati klesá.
VOsek – HK – Choceň se druhá kolej chystá, vlamujete se do otevřených dveří.
Ano, bylo by zajímavé mít kromě VRT přes Brno i VRT HK/PCE – Olomouc. Akorát jsme zatím ve stavu, kdy nemáme žádnou VRT, takže v současnosti připravované úseky bych primárně dodělal a pak pokračoval dál.
V článku se nepíše, kolik procent vlastníků bylo obesláno.
No zase ale souhlasila polovina, tak byli minimálně dva, to je jisté… 🙂
Reagovalo více než 60 % obeslaných (tj. třeba 2/3, takže museli být minimálně 3), z nich polovina reagovala, takže 1/2. 😉
Takže museli být minimálně 4, abyste je nemusel řezat 🙂
Tipoval bych, že začali s těmi jednoduššími typu stát a municipality.
Možná i poprosili realitního magnáta České dráhy…
Ani ty municipality (obce) nemusejí být jisté.
V úhrnu je (přinejmenším mediálně známých) i několik desítek obcí s výhradami proti trasování VRT (mmch. zajímavý by byl jejich ucelený seznam).
Už se prostě nedalo nic jiného dělat. Ale i tak se Železničář že Spálené v koutku duše nemůže dočkat prvních komplikací s vykupy.
Z Dlážděné, prosím. Tam je sídlo Správy železnic. Ale chápu, že pro mimopražské zní názvy Spálená a Dlážděná skoro stejně a navíc ty ulice jsou od sebe daleko jen necelých jeden a půl kilometru, takže to není až zase taková chyba, když jsou obě v centru Prahy :-).
O tom mimopražském bychom si možná mohli popovídat, ale vzal to čert, sekl jsem se a tahle diskuse opray zpětně neumožňuje.
Což ovšem nemění nic na tom, že vepřové hlavy z Dobré správy už se tetelí, až zase budou moci hlásit, že to nejde a že oni to říkali. A založit na to pracovmí skupina a plánovat výjezdní zasedání. Práce počká.
No, protože se Franta jmenuje Chcípák, nelze se divit tomu, že tady píše takové pomatené příspěvky…
Hmm, tohle si může poplést i pražan, 3 generace dozadu doloženého původu…
Ale bude to pro tebe zklamání, že, pokud se to povede? Nemám pravdu?
Někteří nepřenesli přes srdce IV koridor a tak tomu říkají oprava jednokolejky…
Ono se stačí podíva na K tak 10 let dozadu.
Úžasná rychlost.
To teda… Když to srovnám s energetickými firmami, tak ty silniční se s tím neskutečně se..u.
Myšleno dopravně-infrastrukturní firmy celkově.
To jako srovnáváte liniové stavby jako jsou železnice a silnice s energetickými stavbami?
Dokud u nás nebude legaslativa pro hladší průběh, nic se nezmění