Správa železnic začne s opravou bečovského nádraží, půjčí si na ni u EIB
Vizualizace stanice Bečov nad Teplou po opravě. Foto: Správa železnic
Hotovo má být příští rok, budova je památkově chráněná.
Hotovo má být příští rok, budova je památkově chráněná.
Krásné, ale s tou tragicky pomalou tratí (161) do Rakovníka se bude něco dělat? Jet 88 km 2 hodiny 24 – 2 hodiny 48 je šílenost. Jet to pomaleji, tak už by bylo rychlejší jet na kole.
Navíc zastávky jsou nesmyslně umístěné. Vlak jede krásně okolo vesnice a zastávka je kus za vesnicí, proč?
Zastávky byly společné pro 2 vesnice, takže byly mezi. Parní vlaky se neuměly tak rychle rozjíždět a ani brzdová výzbroj nebyla nejdokonalejší. V době, kdy se ty zastávky stavěly se ještě používaly sací brzdy, nebo se brzdilo ručně. Lidi byli rádi, že mají vůbec zastávku, a pokud vezli něco těžkého, dojeli na zastávku s žebřiňákem. Taky zastávka musela být v rovině, tehdejší vlaky by se nemusely rozjet.
Když se budou budovy odkládat na „až po dodělání důležitějších věcí“, nedojde na ně nikdy a postupně dopadnou jak Oldřichov u Duchcova. Totéž platí ve vztahu např. rekonstrukce lokálky vs. modernizace koridoru apod.
K diskusi vidím spíš, jaký poměr peněz teče ročně do jednotlivých segmentů.
Oldřichov u Duchcova byl naprosto zbytečná stanice, defakto Chabařovice 2.0, která k obsluze Oldřichova sloužila pouze okrajově a Jeníkova už vůbec. Jediný, kdo na přesunu a zastávce Jeníkov-Oldřichov prodělal je Kammený pahorek, a tam až zase tolik lidí nebydlí.
Děkuji za výbornou zprávu, která mě potěšila… Kéž by tak zachráněných nádraží bylo víc… Pecka!!! Na ty p|ejezdy taky dojde…
Pořád jen budovy. Lepší by bylo ty peníze nasypat do modernizací a elektrizací tratí. Budovy počkají ,až se nebude vědět co s penězi.
Ty luxfery tam proboha dal kdo a proč?
Hezké, ale myslím si, že investice by se kromě již zmíněných přejezdů hodila třeba na rekonstrukci rozpadající se pravobřežky.
Domeček pěkný, ale že by to pomohlo obyvatelům strukturálně postiženého regionu, nebo že by šlo o investici (když to financuje EIB), se říct nedá.
Přesně tak. Rekonstrukce budovy možná ušetří SŽ nějaké prostředky na vytápění, údržbu apod., ale pro obyvatele žádnou návratnost nemá, ani teoretickou. Na rozdíl např. od zrychlení trati.
Otázka zní, jaké je využítí objektu? Technologie řízení provozu, dispečerské stanoviště, čekárna, byty, nocležny pro personál? Obecně mám pocit, že s koncem pokladen, výpravčích a uvolněním bytů je reálné využítí budov mimo města velmi malé. A zhlediska technologií provozu stačí baráčky 4,5×4,5 m, kde je veškerá technologie včetně připravených prostupů pro případné doplnění.
Bečov 914 obyvatel. Takže cena je cca 68 000 na obyvatele. S těmi penězi se dalo naložit daleko líp. Totálně vyhozený peníze.
Já bych k těm 914 stálým obyvatelům Bečova připočítal ještě návštěvníky zámku, kteří se přijedou podívat na Relikviář svatého Maura vlakem. Je to památka nevyčíslitelné hodnoty, možná druhá u nás, po českých korunovačních klenotech. Ve městě kvůli tomu turistický ruch určitě je, takže bych tentokrát z tohoto důvodu přimhouřil oko. https://svatymaur.cz/ Ono je zas otazné, co se při dnešních cenách dá na starém baráku vylepšit za 60 mil. Kč., když do toho jsou započítaní i restaurátoři. Možná jde o nějakou úlitbu/ výměnný obchod kvůli mírnějšímu postoji k jinému objektu, kdo ví… Pokud by na tuto opravu navazovala konsolidace trati, včetně… Číst vice »
Ten svatý maur se právě i se svým relikviářem asi přestěhuje do nove opravené nádražní budovy, to tak vypadá 🙂
To se mělo možná financovat v rámci opravy Bečovského hradu a zámku. Kolik vlastně zvláštních vlaků s turisty ročně přijede na relikviář?
Kdyz uz casto ty budovy jsou vetsi nez mistni skola, jestli by tam nemohla casto byt treba aspon skolka …
Obecně asi jo (zahrada??), ale zrovna v Bečově je škola a školka v jednom objektu v „centru města“, takže přesun na nádraží by asi nikoho nepotěšil.
To by měly učitelky radost, pořád hlídat, jestli někdo neskáče pod vlaky…
Od devíti do pěti vidím tak 4 vlaky…to se snad zvládnout dá
Školní zahrady jsou oplocené.
A co dělat se zchátralou stavbou, která je „pamatkově chráněná“?
Nechat chátrat dál?
Zbourat?
Opravit, i když to obyvatelům nepomůže ?
Tak zrovna tohle nádraží je celkem
OK, nedávno po opravě.
A je ta oprava fakt tak akutní?