Správa železnic začne s opravou bečovského nádraží, půjčí si na ni u EIB
Vizualizace stanice Bečov nad Teplou po opravě. Foto: Správa železnic

Hotovo má být příští rok, budova je památkově chráněná.
Hotovo má být příští rok, budova je památkově chráněná.
Tak aspon diky pamatkarum nezakryje SZ ty krasne umelecky vyvedene nazvy stanic! Kez by bylo standardem, ze se ty hrozne modre cedule na historicke budovy nedavaji!
O patro nižší Jihlava město….
Ji město byla původně jednopodlažní. Tohle by bylo rozměrově dost podobné.
Možná by se paní mluvčí SŽ mohla nejdříve do Bečova podívat, než něco sdělí. Nádraží je
bezbariérové, prostory směrem do kolejiště jsou nové.
Pokud je na tom přejezdu STOP, kterou „řidiči nerespektují a nezastavují“, pak jsou tam asi rozhledové podmínky dobré, STOP je zbytečná a může se zrušit. Problém vyřešen, stačí zabezpečení křížem.
Zrovna do Bečova klasická nádražní budova patří. Ale pokud vezmeme tyto histor. budovy obecně a nechtěly bychom je rovnou bourat, ale přesto na provozu nějak ušetřit, tak by se daly např. ubourat ty přístavby po stranách hlavní budovy. Nebo se dá třeba uvažovat o snížení o patro apod. U té nové budovy vidím nějaké garáže, mohly se umístit do/namísto bočních přístaveb.
By mi nevadilo, že se opravuje budova, ale ať má pořádné využití.
Zajímavé by bylo srovnání třeba s Jedlovou, jaké je zde využití vybudovaného ubytování. A ano, jsem si vědom specifik Jedlové.
Na co SŽ potřebuje opravené takové budovy? Neměla by se více věnovat záležitostem pokud jde o provoz vlaků.
Krásné, ale s tou tragicky pomalou tratí (161) do Rakovníka se bude něco dělat? Jet 88 km 2 hodiny 24 – 2 hodiny 48 je šílenost. Jet to pomaleji, tak už by bylo rychlejší jet na kole.
Navíc zastávky jsou nesmyslně umístěné. Vlak jede krásně okolo vesnice a zastávka je kus za vesnicí, proč?
Zastávky byly společné pro 2 vesnice, takže byly mezi. Parní vlaky se neuměly tak rychle rozjíždět a ani brzdová výzbroj nebyla nejdokonalejší. V době, kdy se ty zastávky stavěly se ještě používaly sací brzdy, nebo se brzdilo ručně. Lidi byli rádi, že mají vůbec zastávku, a pokud vezli něco těžkého, dojeli na zastávku s žebřiňákem. Taky zastávka musela být v rovině, tehdejší vlaky by se nemusely rozjet.
Zatlačit na starostu, ten na kraji a kraj pak na dráze. Jinak to budou jen plané nářky na webu.
Když se budou budovy odkládat na „až po dodělání důležitějších věcí“, nedojde na ně nikdy a postupně dopadnou jak Oldřichov u Duchcova. Totéž platí ve vztahu např. rekonstrukce lokálky vs. modernizace koridoru apod.
K diskusi vidím spíš, jaký poměr peněz teče ročně do jednotlivých segmentů.
Oldřichov u Duchcova byl naprosto zbytečná stanice, defakto Chabařovice 2.0, která k obsluze Oldřichova sloužila pouze okrajově a Jeníkova už vůbec. Jediný, kdo na přesunu a zastávce Jeníkov-Oldřichov prodělal je Kammený pahorek, a tam až zase tolik lidí nebydlí.
Já samozřejmě myslel tu postupnou „téměř samovolnou demolici“ původní budovy stanice dávno před aktuální rekonstrukcí/přesunem. Vypadalo to tam fakt hrozně.
Původní, předimenzované budovy.
Nicméně nemáte tak docela pravdu, protože k její redukci (demolice té vysoké střechy) došlo právě ještě za provozu té stanice pro osobní dopravu – tzn. „nečekalo se tam na důležitější věc, jakou byla modernizace kolejiště stanice + navazujících úseků“.
No vždyť o tom tady, mlho, už nějakou dobu hovoříme… A to byl právě důsledek toho přístupu „jsou důležitější věci“ v předcházejících obdobích.
Děkuji za výbornou zprávu, která mě potěšila… Kéž by tak zachráněných nádraží bylo víc… Pecka!!! Na ty p|ejezdy taky dojde…
Pořád jen budovy. Lepší by bylo ty peníze nasypat do modernizací a elektrizací tratí. Budovy počkají ,až se nebude vědět co s penězi.
No a nebo nepočkají, čekaly už obvykle tak 50+ let. Spadnou. To si myslím, že aktuální vlna akcí, jakkoli z toho někdy trčí cenovka poněkud nehorázná, je v principu dobře. A koneckonců, i tohle jsou věci, co mají vliv na atraktivitu vlaků. Lidi to moc nepřiláká, ale umí jich to dost odradit.
Ty luxfery tam proboha dal kdo a proč?
Za luxfery byla s největší pravděpodobností technologie. Původně nejspíše telefonní ústředna, kabelové závěry atd. Později reléové zabezpečovací zařízení.
Luxfery poskytují přirozené denní světlo a prostor je rozhodně zabezpečenější, než v případě zabílených oken s mříží.
Architektonickou soutěž to samozřejmě stěží vyhraje…
Hezké, ale myslím si, že investice by se kromě již zmíněných přejezdů hodila třeba na rekonstrukci rozpadající se pravobřežky.
Domeček pěkný, ale že by to pomohlo obyvatelům strukturálně postiženého regionu, nebo že by šlo o investici (když to financuje EIB), se říct nedá.
Přesně tak. Rekonstrukce budovy možná ušetří SŽ nějaké prostředky na vytápění, údržbu apod., ale pro obyvatele žádnou návratnost nemá, ani teoretickou. Na rozdíl např. od zrychlení trati.
Otázka zní, jaké je využítí objektu? Technologie řízení provozu, dispečerské stanoviště, čekárna, byty, nocležny pro personál? Obecně mám pocit, že s koncem pokladen, výpravčích a uvolněním bytů je reálné využítí budov mimo města velmi malé. A zhlediska technologií provozu stačí baráčky 4,5×4,5 m, kde je veškerá technologie včetně připravených prostupů pro případné doplnění.
Bečov 914 obyvatel. Takže cena je cca 68 000 na obyvatele. S těmi penězi se dalo naložit daleko líp. Totálně vyhozený peníze.
Já bych k těm 914 stálým obyvatelům Bečova připočítal ještě návštěvníky zámku, kteří se přijedou podívat na Relikviář svatého Maura vlakem. Je to památka nevyčíslitelné hodnoty, možná druhá u nás, po českých korunovačních klenotech. Ve městě kvůli tomu turistický ruch určitě je, takže bych tentokrát z tohoto důvodu přimhouřil oko. https://svatymaur.cz/ Ono je zas otazné, co se při dnešních cenách dá na starém baráku vylepšit za 60 mil. Kč., když do toho jsou započítaní i restaurátoři. Možná jde o nějakou úlitbu/ výměnný obchod kvůli mírnějšímu postoji k jinému objektu, kdo ví… Pokud by na tuto opravu navazovala konsolidace trati, včetně… Číst vice »
Ten svatý maur se právě i se svým relikviářem asi přestěhuje do nove opravené nádražní budovy, to tak vypadá 🙂
To se mělo možná financovat v rámci opravy Bečovského hradu a zámku. Kolik vlastně zvláštních vlaků s turisty ročně přijede na relikviář?
Kdyz uz casto ty budovy jsou vetsi nez mistni skola, jestli by tam nemohla casto byt treba aspon skolka …
Obecně asi jo (zahrada??), ale zrovna v Bečově je škola a školka v jednom objektu v „centru města“, takže přesun na nádraží by asi nikoho nepotěšil.
To by měly učitelky radost, pořád hlídat, jestli někdo neskáče pod vlaky…
Od devíti do pěti vidím tak 4 vlaky…to se snad zvládnout dá
Školní zahrady jsou oplocené.
A co dělat se zchátralou stavbou, která je „pamatkově chráněná“?
Nechat chátrat dál?
Zbourat?
Opravit, i když to obyvatelům nepomůže ?
Tak zrovna tohle nádraží je celkem
OK, nedávno po opravě.
A je ta oprava fakt tak akutní?
Když „Opakovaně do ní zatéká, v havarijním stavu je střešní krytina a na mnoha místech degraduje konstrukce krovu.“ je rekonstrukce aktuální. Nebo navrhujete opakovaně přikrývat střešní krytinu modrou plachtou, která za rok zdegraduje a vítr ji potrhá ? Tak se řeší OK stav budovy v nedalekých Dasnicích. Ale ta se bude po modernizaci tratě určitě boutat.
OK, je to památkově chráněno, chápu.
Také jsem nepochopil na co se používají ty transformační peníze.