Správa železnic vybrala architektonický návrh na podobu terminálu VRT u Roudnice
Terminál VRT Roudnice n. L., 1. místo - Rusina Frei. Pramen: Správa železnic
Doba jízdy z terminálu do Prahy má být 19 minut.
Doba jízdy z terminálu do Prahy má být 19 minut.
Kde že to je ta Roudnice ??? To jezdím z Ustí do Prahy
Tak terminál Nehvizdy, terminál Roudnice n.L., a vlaky budou zastavovat každých 5 minut?
Ne, nebudou. Jízdní doba mezi stanicemi je delší.
Proč si to myslíte?
Proč ten to terminál není v Letňanech ale až v Roudnici ? Prostory kapacity na to jsou a dle mého idealní místo kde do 5-10 minut jsou nájezdy na Teplickou Mladoboleslavskou a Hradeckou dálnici +do centra vlakem 10 minut.
tak na severu Prahy se taky bude zastavovat. Tento terminál je určen pro Podřipsko a okolí. To by pak mohli jet do Prahy rovnou autem.
Protože to zatím podle plánů SŽ vypadá, že terminál Letňany ještě od pražských zastupitelů (jakožto autorů tohoto nápadu) nevzali na vědomí.
A nikomu nevadí, že tenhle terminál bude „v polích“. Stejně jako v Brně. Ale v případě Ústí by to samé strašně vadilo, že se kvůli tomu musí měnit 20 let plánovaná trasa. To mi hlava nebere..
V Brně nebude terminál jen v polích, velká část vlaků bude zajíždět na hlavní (ať bude kdekoliv).
A Ústí n.L. je na rozdíl od Roudnice krajské město a má tam být větší přestupní uzel.
No nouzovou zastávku mi to připadá příliš přebujelé, na pravidelnou příliš „momo civilizaci“ neboli v polích…
To není nic nouzového, to je regulérní stanice (pravidelná obsluha) na VRT.
Tak na toto peníze jsou ale na údržbu a opravy ne to mě teda po…
Ty stromy hned vedle tratě, aby to sfoukl první větší vítr na koleje …
Proč má zastavovat VRT u Roudnice?
Protoze ve svete vznika novy pojem Ceska Vrt. Od vesnice k vesni. Roudnice a Jihlava. Evropa se musi bavit.
V Japonsku jsou šinkansenové zastávky po 30 km, vy humoristo.
@tarten: a proto v polích
To jsem nevedel ze vrt je zastavkovy vlak. Pardon.
Pendolino taky projíždí přes Hranice a Zábřeh. Myslíte si, že když někde nestaví nejrychlejší vrstva, tak je to zbytečná stanice?
V Česku asi nebude taková frekvence cestujících, aby vlaky na VRT jezdily po 3 minutách a byl nutností rovnoběžný grafikon.
https://fr.wikipedia.org/wiki/LGV_Rhin-Rh%C3%B4ne
137 km, 4 zastávky. Doporučuji někdy projet.
Já se moc omlouvám, nebyl jsem tam nikdy, ale i po delším průzkumu mapek tam vidím stanice tři – Dijon, Besancon a Belfort… to by odpovídalo zhruba 60km…
A Mulhouse
Ale tak tyhle stanice jsou ohromné města.
Co se vám nelíbí na nějaké plošnější obsluze území?
Prostě tam budou zastavovat pomalejší vlaky co pojedou po VRT.
Naopak, kdyby to tam nebylo, tak by se ozvalo zase sposta lidí, kteří by nadávali, že vlaky jen projedou územím a nikdo z nich mít nebude nic. Viz Kudnohorsko a web vrtaci.cz, kde zcenzurovali staré diskuze.
Aby obsloužila Podřipsko. V této stanici budou stavět pouze Rychlíky od Prahy do Ústí přes Litoměřice/Lovosice.
A proč ne??
Jestli je to ocelovka jak to vypada v navrhu, je to clkem neuveritelne jednoduchy a cisty,…. Snadno udrzovatelne,…
Jsem take rad, ze zde se v navrhu od zacatku uvazovalo s napojenim i lokalni trate, coz paradoxne na nejdulezitejsi trati Praha-Brno nikdo nikdy nezvazil a neresil…
„Součástí má být parkoviště a bezbariérový přestup mezi vysokorychlostní železnicí a regionální tratí č. 096 Roudnice n/L – Straškov“
Jestli to tedy chápu, tak terminál bude napojen lokálkou, na níž budou jezdit spoje navazujíci na VRT v úseku Roudnice (hlavní) – Roudnice terminál?
Jo, chápete to dobře.
Akorát ta lokálka se zelektrizuje (a asi i nějaké zabezpečovací zařízení doplní), aby tam mohly jezdit osobní vlaky až z/do Ústí n.L.
Jak se na terminál dostanou lidi od Straškova? S přestupem?
S přestupem, žádný triangl tam není navržen.
A možná nějakým autobusem.
No nevím nevím. „Krásné čisté linie“, co budou vypadat úplně jinak, až tam přibude nutná vybavenost (stánky), místo sloupů ošklivé Íčkové profily. Autobusové zastávky: Mezi koncem střechy a hlavní halou pár metrů deště, ochrana proti větru nulová.
Hlavní hala opět nad kolejemi, to chválím, dobrý všeobecný trend.
Tohle je přesně to, čemu říkáme v praxi „katedrála v poušti“. Parádní stanice VRT uprostřed polí naprosto bez zhodnocení a vybavenosti. Když už se něco takového staví, bylo by logické tam umístit nějaké objekty pro maloobchod a služby, aby si cestující mohl před cestou do cílové vesnice alespoň nakoupit. V Roudnici by se z toho sice zvrátili, ale alespoň by jim tam jezdilo ve špičkách méně aut. Šlo by to postavit i tak, aby se přitom nezabralo zbytečně moc zemědělské půdy. Obávám se, že se takto zastaví spousty ploch nehospodárně jenom parkovištěm a pak bude tlak na rozvoj na sousedních… Číst vice »
Ano, to je trochu minus toho projektu, stanice maji byt s obcanskou vybavenosti, staci, aby ten projekt s tim trochu pocital…
ZApomente na VRT. Ted se zacne zbrojit. Pro zbrojarske je Putin dar z nebes.
Silnice a do určité míry železnice je snad stále ještě důležitá infrastruktura. Ta nebude při šetření první na ráně. Zrušené budou především obrovské výdaje na Grýndýl.
Železnice je Green Deal
Myslíte tím, že ti evropští mají být šťastní, že jim teď možná zakáží prodávat mimo NATO?
Naopak, zeleznice nabyva na vyznamu, pro presun lidi a voj. materialu…
Nemůžu si pomoci, ale např. stanice v Popradě (když byla nová) vypadala mnohem líp. Tohle je až děsivě strohé a nezajímavé.
Co mě ale zarazilo, je to “Centrum údržby” – vždyť je to tragicky malý, jedna malá krytá halička… rozsahem mi přijde leckteré OTV větší.
Lidi, ted beze srandy… Bude se VRT v roce 2035 uz stavet? Dejte like/dislike. Dik
A proč by nemělo?
A budeme mít na to?
NATO budeme mít ještě dlouho.
…a plne v to doufam…
sice Ukrajina je vystavena válce jen proto, že ho tam taky chtěli (alespoň jejich aktuální věrchuška) …
Presne, jinak by se s rусский мирem meli jak prasata v zite. Jsou to holt blazni. (ironie..)
Fakt je nutny v dnesni dobe psat tyhle sracky??
Hlavně odmítali poslouchat. To se přece nedělá… separatisti v Čečně jsou fuj, separatisti na Donbasu jsou fajn…
Možná ano, ale když nebude nic nachystané, tak se nepostaví nic. Nezapomeňte na to, že pozemky nevykoupíte přes noc.
Nejdéle se staví taková věc, se kterou se ještě nezačalo.
Podle mě ano.
Do budoucnosti člověk nevidí. Zatím ale není důvod proč nezačít stavět 2025 či krátce po. Samozřejmě pokud třeba výdaje na obranu nevyletí z 1-2 % na 30 % nebo inflace na desítky % …
Líbí se mi, jak je terminál citlivě zasazený do krajiny. Trochu mi ale chybí nějaké komerční prostory, protože bych na takhle důležitém nádraží stál alespoň o stánek s občerstvením.
A wecko, tohle není zastávka u dědiny ve křoví, kam si člověk odskočí, pokud nebydlí 5 minut pěšky daleko, stejně je tam většinou sám.
Až do takových detailů se v tomto stupni nechodí.
Myslíte „detaily“ jako umístění a rozměr stánků, které zásadně ovlivní proudy cestujících i celkové estetické vyznění? Chyba.
Tak jsem se podíval do těch výkresů na stránkách SŽ a jsou tam 3 prostory pro retail. To se docela dá
Pro doplnění, na Terminálu bude zastavovat pouze linka R20 v intervalu 30minut, která bude dále stavit v Lovosicích či Litoměřicích. Z nádraří v Roudnici to na terminál vlakem zabere cca čtvrt hodiny, což je stejně jako to trvá do Lovosic. V okolí terminálu žádná jiná větší sídla nejsou a pro většinu těch vzdálenějších jsou Lovosice dostupnější (i autem).
Přijde mi tedy, že stejně jako Nehvizdy či Brno – Vídeňská je i tento terminál zbytečný. Jen marně dumám, kde se vzala ta touha po budování terminálů v polích. Jedny Letňany nám nestačily abychom viděli, že tudy cesta nevede?
A bude tam přivedena nějaká linka (osobáky) z Roudnice.
Jistě..
Termínál zakrouceného metra a terminál VRTky je trochu něco jiného. Ta zhruba čtvrt hodina bude spíš 8 minut (do Klenče je to dneska 6). Naopak k Lovosicím (i kdyby tam nějaký hypotetický přestup vznikl) připočtěte ještě čas na cestu po té VRT opačným směrem.
Ad Brno – Vídeňská: Jak byste to udělal jinak? Brnem projíždět? Nebo zajíždět s úvratí do centra?
Plán je, že se do Brna zajíždět úvratí bude, to dneska u jednotek není žádný problém. Z Vídeňské mimo centrum přímo směr Wien/Ostrava by jezdily nejrychlejší spoje „Sprinter“ na komerční bázi.
Není to vyslovený problém, ale zdržení to je vždycky. Kromě pomalých kolejí do centra mašinfíra nemůže přejet na motorce po střeše soupravy a ani ji „nevypnout a nezapnout“.
Strojvůdci se mohou v Brně vystřídat. Jeden vystoupí, druhý nastoupí.
Stání v Brně, i kdyby to bylo 10 minut se mi jako problém nezdá, aspoň to spíš dál pojede včas. Ovšem stání v poli, 2 min stání, 3 min ztráta na brždění, 3 min ztráta na rozjezdu – to je jiná kapitola.
V těch vašich „polích“ – předpokládám, že myslíte Roudnici, Praha východ a Brno-Vídeňská – budou stavět jen „pomalejší“, meziregionální spoje. Nejrychlejší vrstva je bude projíždět.
@PepaM: Díky. Pak to nějaký smysl dává. Chtělo by to v těch článcích zmiňovat, odkud to mám tušit? Ale je možné, že jsem to přehlédl a je to moje chyba.
V Brně na hlavním by určitě tak jako tak byl delší pobyt, pokud se tam budou střídat strojvedoucí, tak za 3 – 4 minuty si stanoviště předat stihnou.
Ja bych vedl trat pres nove nadrazi, letiste a podel D2 a pak navazat na soucasnou trat…
https://en.mapy.cz/s/camelejome
Ale na druhou stranu, zas pres Brno by nneslo jet do Ostravy, …
To by stanice musela byt na „breclavske trati“, tedy jak ve smeru na Prahu, tak ve smeru na Ostravu, ale to by chtelo uplne jine vedeni v Brne vc. jinde umistene stanice v Brne… mozna jedine podzemi…
Klidně si veď te trať přes nové nádraží, ale nejdřív ho budete muset postavit. A také zajistit spolehlivě dostatečně kapacitní spojení na jih i sever.
A pod tím letištěm je to míněné jak, tunel?
A jak jinak by se to dalo navrhnout?
Jako nadjezd nebo přejezd? 🙂
Tam není územní rezerva a vznikl by podobný problém jako v Ústeckém kraji. A tady bych se bál, že by to podporu kraje nezískalo, protože letiště má být obslouženo trasou do Přerova.
Do centra… stejně by tam měly mířit spoje na Ostravu, tak proč stavět každým jinde??
S ohledem na kapacitu D8 při vjezdu do Prahy (zlatá D1) ho naopak považuji za velice vhodný, protože je schopný absorbovat dopravu z velmi velkého kruhu a ještě stále se to vyplatí. Jen by to chtělo místo parkovišť na placato raději parkoviště na vysoko a nebo placatá, ale na jižní straně, ať se nad ně dají dát alespoň soláry 🙂
Stejně poslední dobou pěstujeme akorát řepku, která se motá energeticky tak někde okolo nuly…
Předpokládám, že se u všech terminálů plánuje parkoviště naplacato proto, aby se tam později snadno místo toho dalo postavit parkoviště navysoko a případně další budovy bez nekonečných orací s územním plánem.
Nejde přeci až tolik o to, jestli tam ta výhybna bude nebo nebude, ale jestli do ní pustí i lidi na nástupiště.
Není za tím to francouzské poradenství? Tam se kochají v tomhle zvráceném přístupu. Doporučuji na YouTube video of Čočíka, jak se vypraví po riviéře vlakem a vystupuje z TGV v jedné takové prdeli. To dá člověku přesnější představu, o čem se bavíme.
Nebo videa od Čočíka z Číny, kde jsou takové terminály postavené v polích, kolem nich nové baráky a čeká se, až se do nich nastěhují někdy lidi.
Ale vy tam vystupovat nemusíte, vy můžete dojet TGV třeba do Marseille a tam přestoupit na nějaký osobák. Prostě každý si zvolí co se mu hodí.
To už jsou po včerejšku zbytečné vizualizace. Bude se muset začít zbrojit. Nějaké VRT jsou již pasé…
Biliónové zadlužení po covidu zjevně nevadí, takže není problém, slíbit lze cokoli;)
Najděte si informace o finanční síle našeho státu, a pak se nebudte muset bát o náš osud. Ale chápu, že lidé z neznalosti mají obavy. Škoda, že se to častěji nepublikuje, ČR patří již skutečně mezi bohaté státy, i když ne mezi elitní skupinu typu Dánsko, Rakousko. Stavba VTR to skutečně finančně zvládneme.
Už jste prodal oblek a nakoupil munici?
Na divoké nepovolené ozbrojování pozor, to by se mohlo začít hlídat víc než doteď. 😉
Spíš to asi v Čechách bude snazší, když 10000 Ukrajinců jen tak vydali kvéry. Kolik jich asi chce bojovat a kolik si jich chce jen tak vzít kvér? Ale třeba se pletu a dobře je hlídají a vezou přímo do první linie.
Trochu si dávejte pozor na to, co mluvíte. Zvláště, když asi nesledujete situaci.
Pamatujete na postapokalyptickou krajinu z Blade Runneru, kdy místo polí je jedna šílená solární elektrárna vedle druhé? Tak tohle jsou investice, které jsou teď passé. Ty železniční nebo silniční ne, aspoň zatím.
Napojen bude jen na jeden pruh dálnice?
Na tom obrázku je vpravo na dálnici most a za ním je sjezd z druhé strany. A pak po mostě k terminálu.
Vážně na té VRT bude úrovňové křižování při jízdě na odbočnou trať, jak to vypadá z vizualizace?
Tam nic pravidelně odbočovat nebude. Propojení je jen pro soupravy údržby. Z odbočné trati budou vlaky v terminálu končit u těch šturců. Rovněž touto tratí bude navážen materiál na údržbovou základnu.
Nic takového tam není. Kolej s lokálky je zaústěna do předjízdné koleje s nástupištěm.
A podle schemat se nepředpokládají nějaké pravidelné jízdy osobní dopravy z VRT na lokálku.
Chápu z toho správně, že tedy půjde o terminál v polích kdesi za Roudnicí? Přímo do Roudnice bude spojení vlakem na současné nádraží/busem?
Bude to terminal hned vedle D8, je tam možnost napojit stávající dráhu od nádraží ve městě, co vede na Libochovice a Louny.
mapa: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/119299401/2021_01_19+Mapa+34+Sch%C3%A9ma+VRT+Pod%C5%99ipsko.jpg/440ed01c-369d-46b9-ad29-be37e208d69e?t=1614161807695
Díky, vůbec jsem netušil, kde to má stát.
Do Roudnice má jezdit vlak (Os), který pak bude pokračovat do Ústí.
Především ale zůstane zachována stávající trať přes Roudnici.