Správa železnic řeší, jak se s nákladními vlaky vyhnout Ústí. Možností je nový bypass Prackovice – Trmice
Ústí nad Labem. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Na vyloučení nákladní dopravy z centra trvá krajské město.
Na vyloučení nákladní dopravy z centra trvá krajské město.
To je docela vtip, v době, kdy železniční nákladní doprava zkomírá.
On ten rachot ze ze železničáku se nese údolím až na Dobětice…tedy člověk to vnímá spíš v pozdním večeru anebo o víkendu,když není na sídlišti takový provoz.
Pokud bude provedena elektrifikace mezi Plzní a Mnichově, tak část nákladních vlaků bude jezdit touto trasou.
Ještě chybí Berounský tunel, protože ze 171 má zmizet nákladní doprava také. 😀
A z pravobrezky do Prackovic se ty vlaky dostanou jak? Oživí se myšlenka mostu u Berkovic, aby se tím docela prodloužila jejich trasa?
Most u (Dolních) Beřkovic je tak jako tak velmi přínosný a dodnes nechápu, proč není součástí těch projektů – vždyť znamená nasměrování regionální dopravy do okresního města Mělníka.
most v ústi má být zrušen, takže přes něj to nepůjde
Třeba se obnoví myšlenka most, Velké/ Malé Žernoseky.
Ředitel Stavební správy VRT před časem uvedl v rozhovoru: „Od Litoměřic bude pokračovat smíšená trať pro osobní i nákladní dopravu na max. rychlost 250 km/h ve Středohorském tunelu do Ústí, resp. až 230 km/h v Krušnohorském tunelu. Diskuze kolem toho byly velké, nakonec zvítězil princip posílit nedostačující kapacitu do Německa. Městu Ústí chceme v maximální možné míře odlehčit (od nákladní dopravy).“ Dál v Německu je/bude trať na +200km/h, Němci tu plánují jezdit maximálně s jednotkami schopnými rychlosti do 230km/h jako je Railjet. A na závěr: Copak Krušnohorský, to Středohorský tunel bude výzvou, jestli vůbec někdy stavba začne (dle toho jak… Číst vice »
Nákladní doprava bude muset být svedena do Krušnohor. tunelu, protože s tím počítá plán německé strany=hlavního iniciátora projektu
Musejí tam jezdit jednotky na 320 km/h – mají-li od Berlína jet až do Vídně/Budapešti.
Jinak by to znamenalo, že mezi cca Polepy a Rakvicemi o 90 km/h nevyužijí svoji max. rychlost.
To není nic zvláštního. V Itálii, Francii, i v SRN jedou vysokorychlostní jednotky část trasy třeba i jen 160.
A české strojvedoucí za německé budeme střídat kde?
Nebudeme, pěkně jeden strojvedoucí a lokomotiva po celou trasu jak u kamionu pod ETCS
Tak toho bohdá nebude. A pracovní dobu bude mít strojvedoucí taky nepřetržitou?
A jeden jazyk.
Ruštinu? 🙂
Zkusil jsem si frázi pro žádost o souhlas k odjezdu z dopravny D3 Příkosice do dopravny D3 Kolvín a zadrhl jsem na slově „dopravna“. Když jsem si to našel (člověk se pořád učí), vyskočilo na mě „operation point“, v jiné variantě pak „Betriebsstelle“.
A takový dotaz, zda se smí požádat o souhlas k odjezdu, to bude ňamka. 🙂
Někteří pracovníci DB infra noGo neoficiálně prohlašují, že se nejbližších 25 let v žádném tunelu do Německa jezdit nebude. Tak se takovou drobností, jako je střídání strojvedoucích nemusíme zatěžovat.
Ježišikriste! Co se to chystají vyvádět za alotria?! Jaký bypass Prackovice-Trmice? Těch nákladních vlaků jezdí velice málo a za pár let jich bude ještě méně. A tahle malá země rychlovlaky ani nepotřebuje. Slibovali nám koridory, to všechno padlo, přičemž se v tom utopilo spousta peněz. Prostě neuveritelné!
Koridory jsou prakticky hotové.
A nákladních vlaků prý s novým tunelem bude jezdit mnohem víc.
Naše země rychlovlaky potřebuje. Na velikosti nezáleží, protože nejsme ostrov na širém moři. Ten vlak totiž nezastaví u státních hranic. 😉
To chce klid na lůžku, prášky a horký čaj. Pokud obtíže neustoupí, vyhledat medika.
Koridory jsou z hlediska kapacity de facto hotové (z hlediska dalších parametrů ne úplně, ale ty nás momentálně tlačí míň než kapacita). Je na čase stavět další tratě, už jsou potřeba. A když už je stavíme, byla by blbost stavět je pomalé
Na vyloučení nákladní dopravy trvá krajské město, neboli pouze konkrétní osoby z řad zastupitelů a radních. Účelem je, dle mého názoru, získat lukrativní pozemky pod současným nákladním nádražím, jednoduše rozkrást, co se ještě dá. Zajímavé je, že chemičky téměř v centru města jim nevadí.
V Ústí nad Labem s (na krajské město zcela anomálně) nízkou cenou bytů jsou zároveň i lukrativní pozemky?
Mmch. ta existence nákladního nádraží s trasou tunelu nesouvisí stoprocentně – i nyní je to nákladní nádraží mimo trasu tranzitu směr SRN. Tak by nadále bylo mimo něj. 🙂
Lukrativním pozemkem není jen parcela pro bydlení, ale i drobný průmysl (haly, odstavné plochy, občanská vybavenost atd.). Podívejte například, co za zrůdnost vyrostlo v Trmicích. Pod zalesněným kopcem s prvorepublikovými vílami byla postavena mega hala za účelem budoucího pronájmu. A tím máte pravdu – cena nemovitostí v této lokalitě byla totálně znehodnocena.
Tak to máme už třetí nákladní obchvat:
– Ústí n. L. – novostavba Prackovice n. L. – Trmice s tunelem cca 4 km
– Poděbrady – kvůli hluku
– Hradec Králové – kvůli úrovňovému křížení s tratí Pardubice – Jaroměř
A co se z toho postaví?
Á, modří už vědí…
Z toho nic.
Ještě , že se to rýmuje se Správou železnic. 😀
Ten Hradec se mi zdá jako nesmysl – vždyť stačí na severním zhlaví současného nádraží ty tratě překřižit. Bude to trochu lochneska a něco se bude muset zbourat, ale asi lepší, než tam někde cpát novostavbu cca Opatovice n/L – Třebechovice p/O
Loni byla v Ústí k přípravě VRT prezentace, kromě tohoto bypassu, který byl pracovně nazván „tunel Dubice“, bylo zmíněno i prověření nového mostu v Ústí Krásné Březno – Svádov. Oboje vnímám jako vzdušné zámky a kšeft pro společnosti vytvářející studie 🙂
Jinak nákladní bypass levobřežka – Krušné hory už existuje, jmenuje se tunel pod Větruší. Ale zastupitelům to zjevně nestačí, pokládají za centrum i okolí stanice Ústí nad Labem-Západ, ačkoliv je tato oblast v podstatě jedna velká průmyslová zóna, Ústí v podstatě dorostlo do současného významu díky nákladním vlakům, a okolo sídlišť, kde žije nejvíc lidí, žádné vlaky nejezdí.
Když už budem v tom, nechtěli by odvést i tu osobní dopravu pryč?
I v Praze trochu zamrzí, že přes Hlavák jezdí vlaky s palivovým dřevem… Vedle na magistrále takové kamiony člověk nenajde.
Když je výluka na trati přes Malešice, tak to jinudy nejde. Naše bedny tam taky občas vidíte. A mimo jiné na rozdíl od přejezdu Libně od Benešova na Kralupy je to bezkonfliktní cesta.
Ale v Brně se plánuje hogo fogo nádraží s vrzajícími a hlučícími nákladními vlaky uprostřed jako s hlavní trasou. Já jen doufám, že na to prachy nikdy nebudou.
Obávám se, že budou… Čím větší blbost, tím snáze projde
Ať jim udělají memorandum, jako má Dolní Berounka. Zavážou se k vymístění dálkové a nákladní dopravy, jen jim tam nenapíšou termín. Ale zas budou mít papír. 😀 😀
Konečně se trať Lovosice – Teplice po 130 letech dočká pořádného využití 🙂
Vážně tomu nerozumím: „Středohorský tunel bude mít kapacitu 50 nákladních vlaků“ – OK, tak proč ještě (tunelový) by-pass Prackovice – Trmice, když tudy už vede stávající trať, která se uvolní? Nebo je to jen nějaká mlha „nákladními vlaky vaše krásné a čisté město neznectíme“?
Jak je na tom zmíněná trať sklonově? Protože při úpravě stanic, rychlosti 100km/h a elektrizaci by nákladní dopravě mohla nádherně sloužít
Je to dost krpál přes České středohoří, dle wiki je tam dokonce až 25 promile. Trať je postavená v lokálkových parametrech (oblouky, 50 km/h), takže aby se dala využít pro nějakou kapacitnější nákladní vozbu, musela by se celá postavit znovu – tunelem 🙂
Díky
NIMBY. Zastupitelstvo loni jednomyslně odhlasovalo, že chce VRT (ale jen pro osobní vlaky), nový terminál, ale nechce nákladní vlaky v Ústí, dokonce byl v tom usnesení požadavek na zásadní regulaci kolejiště Západního nádraží, nebo nesouhlas s napojením Spolchemie, místo toho zastupitelstvo navrhlo počítat s areálem Spolchemie jako s brownfieldem, což je vzhledem k tomu, že ta firma normálně funguje, docela odvážné.
Tak se omlouvám, bylo to už v roce 2022, konkrétně je to bod 36:
https://www.usti.cz/files/rm-zm/03zm2022.pdf
Protože Středohorský tunel asi těžko bude stát, finanční i psychické síly se vyčerpají na Krušnohorský, tudíž bude maximálně tento by-pass.
„Zastávka rychlodráhy v Ústí nad Labem“ zní roztomile. To je jak zastávka Praha Výstaviště u Stromovky.
Bude taky na znamení?
Koněspřežná dráha, Dráha císaře, Severní dráha, zkrátka jelikož se slovo dráha užívalo nejvíc v době a ve spojitosti s rakousko-uherskou železnicí, tak jakékoli použití tohoto slova v rámci moderní železnice bude pro mnoho lidí znít nemístně, zastarale a tak trochu posměšně. Rychlodráha tak opravdu evokuje trať po které jede parní lokomotiva o něco rychleji než na běžné dráze. Není náhoda že si ten pojem oblíbili právě v Praze. A navíc, je to ještě pojem spojený s (vlako)tramvajemi.
Zajímavé, že o zahraničních VRT se v češtině jako o rychlodráhách skoro nikdy nehovoří.
Je pravda, že pojem “dráha” se dneska v normách vyskytuje akorát tak v zákoně o dráhách (a myslí se tím dráhy železné, neboli železniční) a zde používaných pojmech (jako stavby drážní a na dráze apod.). Všude jinde se používá železnice (v obecném významu) nebo trať (v tom konkrétnějším). 😉