Správa železnic otevře veřejnosti na jeden den stavbu tunelu Mezno, rychlíky zastaví ve Střezimíři

Stavba tunelu Mezno na 4. koridoru. Pramen: Správa železnicStavba tunelu Mezno na 4. koridoru. Pramen: Správa železnic

Úsek Sudoměřice - Votice je prvním na české železnici, kde vlaky pojedou 200 km/h.

31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
noerf

Úsek Ševětín – Nemanice bude na rychlost 200 km/hod pro normální vlaky nebo jen pro klopidla? Vzhledem k nové stopě by to mohlo být i pro normální vlaky.

Jan Neruda

Vk=200

Tukan

Pokud se nepletu, tak 185 km/h pro normální vlaky a 200 km/h pro klopidla.

Jarek

Nová stopa se projektovala před 10-15 lety a to se o rychlostech nad 160 moc na SŽDC nemluvilo.
Takže za dost peněz a roční zdržení se udělalo, co mohlo – prakticky to k ničemu není (není to nijak zásadní koridor, minimální časová úspora), na druhou stranu to bude první úsek na Vk 200 a někde se začít musí…

Filias

Je to vhodné i na testování.

Jiří Kocurek

Od toho je okruh ve Velimi.

Mahol

Ve Střezimíři bude možnost vidět a i vyzkoušet repliku pákové drezíny 🙂 …. Aby to zastavování nejen R, ale i Os nebylo na dlouho jedno z posledních, když jeden dopravní expert chce omezit a následně zrušit dopravu v úseku Votice – Tábor…

Jarek

Ta oblast potřebuje spěšňáky rozumně jedoucí do Prahy, ne vzduchovoziče po polích.

medical examiner

Tak se udělá kompromis toho druhu, že Os budou v zastávkách zastavovat na znamení.

Jarek

Vzduchu… od jakého počtu cestujících myslíte má smysl Os vrstva?

medical examiner

Jakéhokoliv…až Sp/R a Ex lze měřit počty cestujících.

Mahol

Vy potřebujete mokrý a studený ručník na hlavu…

Jiří Kocurek

Hmm, jakože Sp, který z Budějovic do Tábora zastavuje jako R, z Tábora do Benešova zastaví všude a pak pojede bez zastávky až do Prahy?

Tak to se nikdy nedělalo, to nepůjde. Ale mohlo by to fungovat.

Robert Šalda

Oznámit to den předem, to chce opravdu fištróna…😁

Kalanis

Já chtěl zítra do Liberce.

Ondřej

Takhle si to těžko někdo naplánuje dopředu. Já bych jel hned, ale bohužel teď už to nezvládnu…

Jarek

Dobrý nápad!

Miroslav Zikmund

Pane Sůro, promiňte, co je to X dní dopředu ?

Dát to na web v pátek v 18.00 s tím, že akce je v sobotu od 10.00 je opravdu PODRAZ ….
Byl snad problém TO zveřejnit o pouhých 24 nebo 48 hodin dříve = středa nebo čtvrtek, nebo to je taky X dní dopředu … Naštěstí v 10,28 jede z HLN R 713 ….

Miroslav Zikmund

Jistě – říká vám něco výraz „rána pod pás“, nebo se držíte výkladu dle filmu s týmž názvem ?

Jarek

Dávno inzerováno na facebooku SŽ.

Miroslav Zikmund

To je možné, ale nelezu na různé sociální sítě, nejsem tím posedlý ….

flexaretista

Tak si pak ale nestěžujte na to, že nejste informován. Je to jako byste si stěžoval na příliš rychlý pohyb svého okolí poté, co vynalezli kolo.

Kajman

Kalendárium bych vskutku uvítal. od té doby, co je Zelpage v klinické smrti, se o tom člověk dozvídá fakt blbě , když nechce sjíždět desítky stránek a xichbukových profilů.

bakiy

O té akci vím už minimálně tři neděle…

JiP

Pujdu se podivat, zajimava prilezitost. Nicmene to ze tim tunelem bude neco jezdit 200 snad neveri vubec nikdo. To je asi jako rychlostniky na 160 na trati do Brna pres Vrchovinu.

richmond

nebo Ejpovice :DD

Jarek

Není důležitý přínos zatím nejambicióznější novostavby v dějinách českých koridorů, ale najít minimálně jednu věc, kterou lze opičovat.

Miroslav Zikmund

Z hlediska trakční dynamiky se přes kopce těch 160 například u 650 dá dosáhnout ….
O těch 200 se dá pochybovat, ale dva brejlovce – když to osolili – s osmi vozy dokázaly z Tábora na stoupání do Chotovin jet 110 … sice mají jen 100, ale když krátíte zpoždění, tak si s tím borci z TS01 T LD ČB hlavu nedělali …

Fyzikář

Výborně….to má být „polibek smrti“?