Správa železnic opravila nádraží Zdice, chystá se na Beroun
Trať mezi Prahou a Plzní se může chlubit další opravenou výpravní budovou. Po Zadní Třebani uvedla Správa železniční dopravní cesty
Trať mezi Prahou a Plzní se může chlubit další opravenou výpravní budovou. Po Zadní Třebani uvedla Správa železniční dopravní cesty do civilizovaného stavu i nádraží Zdice. Oprava za devět milionů začala v srpnu, budova se mimo jiné dočkala nové fasády, oken, klempířských prvků, toalet, nebo elektroinstalace.
„Součástí prací byla také úprava vstupů do objektu, nová je střešní krytina u všech přístavků. Opravy se dočkala i čekárna pro cestující, nový je venkovní i vnitřní mobiliář,“ doplnil generální ředitel SŽDC Pavel Surý. Střecha se ukázala jako zachovalá, vyměnilo se pouze poškozené podbití.
Železničáři chtějí v západní části Středočeského kraje ještě letos opravit staniční budovu v Karlštejně, na příští rok pak chystají rekonstrukci nádraží v sousedních Hořovicích. Stejně tak příští rok by měla začít i rozsáhlá rekonstrukce berounského nádraží, pro kterou se aktuálně dokončuje dokumentace pro stavební řízení.
Obecně jsou ve středních Čechách po opravě například nádražní budovy v Dobříši, Rakovníku nebo Kostomlatech nad Labem. Letos má správa železnic v plánu dokončit opravu výpravní budovy ve stanicích Kutná Hora město, Příbram a zahájena bude oprava v Kolíně. Po roce 2020 by pak měly začít velké rekonstrukce kralupského, nymburského a mladoboleslavského nádraží. U každého z těchto tří nádraží půjde o náklady v desítkách milionů korun.