Správa železnic chystá v Soběslavi přestupní terminál

Stanice Soběslav prošla rekonstrukcí už v roce 2015. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářStanice Soběslav prošla rekonstrukcí už v roce 2015. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Výpravní budova není součástí projektu, neboť patří městu

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bohyn

Jako prestupni stanice je daleko rozumnejsi Veseli n/Luznici. Sobeslav je z dopravniho hlediska celkem nezajimava. Ve Vveseli je podobne silnicni napojeni, ale hlavne se tam krizej koleje do 4 smeru. Nejakej kmotr ma ale stavebni firmu, tak si postavime terminal na mytince, at nam tam nelezou lidi.

george

Ve Veselí je přestupní terminál hotový-že by i tak byl nějak vytížený se říci nedá-většina lidí na autobus nastupuje u Kulturáku.Sice tam vznikla parkovací místa,což je velká výhoda,protože nebylo moc kde zaparkovat.https://taborsky.denik.cz/z-regionu/prestupni-terminal-ve-veseli-zahaji-provoz-20201020.html

bohyn

Souhlas, ta Sobeslav ma potecial jen vymetat okolni vesnice. Pod pojmem prestupni terminal si predstavuju neco jinyho.

Ondra770

Zrovna v Soběslavi chtějí něco budovat? Autobusák je tam pár kroků od nádraží a z deseti zastávek se používají asi dvě nebo tři a parkovacích míst v nejbližším okolí taky dostatek..

george

Takže-Soběslav je takové venkovské město.Lidi z okolních obcí dojíždějí do práce všichni většinou osobními auty.Proč? Protože se do práce autobusem dostanou na šestou hod ranní a domů po osmi hodinách šichty. Na odpolední se sice dostanou, ale z práce už ne.Na 12 hod šichty se dostanou,ale domů už ne.O víkendu vůbec.Z Veselí do Soběslavi musíte čekat po odpolední půl hodiny na vlak a jít např. půl km na nádraží, v Soběslavi z nádraží pokud bydlíte na sídl.Svákov skoro 2km,buď pěšky,nebo na kole-vítězí opět auto.Navíc cesta z Veselí do Soběslavi stojí jak vlakem tak autobusem 20Kč,což vás autem vyjde také.Pokud jedete… Číst vice »

Dorota

Je to přesně jak píšeš a navíc v okolí Soběslavi i Veselí cca 15 km jsi dnes bez auta naprosto ztracen , pokud si vzpomínám, tak v 60 letech byla místní doprava a propojení autobusy na vyšší úrovni jak dnes, protože soudruzi si nedovolili, aby lidé z odpoledních neměli domů spojení.

Uklízeč

V Soběslavi myslím, že nezrušili žádný osobák. Od Veselí na jih ale oživují katastrofu, kterou zavedli v r. 2014. Tuším že to bylo od února t.r. V ploše zhruba ohraničené Soběslaví, Kamenicí nad Lipou (Pelhřimovem), J. Hradcem a Veselím poznáte, jak se dá zdecimovat venkovská veřejná doprava. Kdo má chuť, může porovnat s jinou, demograficky velice podobnou plochou, třeba Rokycany – Zbiroh – Slabce (Rakovník) – Chrást u Pl. Pohled do současných jř napovídá, proč je přestupní teminál v Soběslavi nepotřebný. Do Studené na výlet autobusem nedojedete, ve všední dny do práce a z práce také ne. Pak se každý… Číst vice »

Karl vB.

Tebou vytyčená oblastí prochází hranice krajů JČ a VY, je tam řídké osídlení, a proto je veřejná doprava (někdy i stav komunikací) většinou na levačku.
Možná proto, že to chtějí změnit, připravují v Soběslavi vlak-bus terminál a záchytné parkoviště.
Hejtman Kuba se vyjádřil, že rozhodně probudí Jikord k životu, a když se to nepovede, nechá ho zlikvidovat.
Otázka je jestli jmenovaná města mají a pokud ano, jak kapacitní, dobře umístěná záchytná parkoviště.

Uklízeč

Jenže referenční oblast, je na tom úplně stejně. Hejtman chce malé autobusy všude. Tyto snahy v kraji nikde nedopadly dobře. Tam kde dříve jezdil „velký“ autobus 4x denně, jede nyní malý spoj 2x denně. Pro jistotu je většina kraje během víkendů bez dopravy, pokud tam tedy z papalášské milosti neponechali osobní vlak. A probuzení k životu dosazením původního dlouholetého šéfa nelze hodnotit kladně. Ten nejevil nejmenšího zájmu na fungování veřejné dopravy, jak to bývá obvyklé u každého, kdo není závislý na výsledcích své práce. To co na pomezí bývalých okresů BE, RO, PS, RA funguje i během víkendů více než… Číst vice »

Alibaba

Hele, a neměly by se naopak dva autobusový spoje přidat? Z 4x denně na 6x?

Jiří Kocurek

„Pohled do současných jř napovídá“

A proto je zbytečné snažit se o jakékoliv zlepšení? Při současném jízdním řádu bude nová zastávka k ničemu. Když už se jednou udělala chyba, má se u ní setrvat?

Uklízeč

Tak jsem to v žádném případě nemyslel. Jen odhaduji vývoj, na základě poznaných skutečností. Které uvádím. To že vedení kú udělalo známé chyby v plánování veřejné dopravy neznamená, že je bude napravovat. Je to nezjímá. Opět prokázáno za 10-15 let. A to že budou ucpaná města je neuajímá též, většinou v nich vládne politická konkurence, takže obratným chytračením v otázce veřejné obslužnosti zabíjí dvě mouchy jednou ranou. Za špatnou parkovací siuaci může tedy někdo jiný, my vám zajistíme zlepšení parkování, aut se do měst vejde, kolik chcete. Jen nás volte.

Petr Novotný

Bezva binec… někomu patří koleje, výpravní budovu někdo prodal nebo snad daroval městu…

Beny

Nu, nebyla-li potřeba, proč ne. Za mě rozhodně lepší než to zbourat nebo zchátrat.

Odpadlik

Jaká bude prujezdna rychlost, když už bude mít stanice z obou stran úseky na 200km/h

noerf

Od Tábora bude 200 pro klopidla, pro klasické vlaky 180, od Budějovic je klasických 160.
Spíše nechápu význam toho terminálu, dálkové autobusy, které jezdily trasu Praha – České Budějovice/Jindřichův Hradec stavěli u zimního stadionu, významnější spoje na náměstí a u autobusového nádraží, nedaleko železniční stanice toho jezdilo minimum.

Odpadlik

To je zvláštní, protože Sobeslav se dělala už dávno, tak se divím že např šířka nástupišť tam odpovídá 200km/h?

medical_examiner

Asi preventivně 🙂

Uklízeč

Zbytečné. Provinční vláda nepodporuje rozvoj veřejné dopravy – viz. jejich poslední rozhodnutí týkající se dalšího odkladu integrace veřejné dopravy.

BND 30

Takže takové terminální stadium…