Správa železnic chystá na Pravobřežku jednodušší ETCS, na modernější potřebuje trať v lepším stavu
Jednotka Sirius ve Všetatech. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Národní implementační plán počítá na trati s vyšší úrovní zabezpečení.
Takže budeme mít v ČR úplně všechno. L2, L1, L1 LS, ETCS STOP a PZV (teď zkušebně u Lipníku). My se máme.
Ještě by to chtělo PZB 90 z Domažlic do Plzně, aby německé herkulesy u nás nejezdily stovkou bez zabezpečovače a nehrozily druhé Milavče.
Šprti a premianti Evropy, no.
No prosím, takže se vlastně oklikou dostáváme k obdobě u nás odmítaného bodového zabezpečovače PZB 90. Zabezpečovač na základě přepínatelných balíz. Ale samozřejmě lepší než nic, jízdu proti „Stůj“ to hlídat umí.
Tak bych to pane Skládaný nedefinoval. ETCS L1 je stále zabezpečovač s úplnou kontrolou rychlosti včetně „téměř nulové“, pouze informace ke své činnosti načítá bodově, nikoliv on-line.
Díky Vám, Petře, za upřesnění. Ovšem přece i u PZB 90 je kvazi úseková kontrola rychlosti, po minutí výstrahy (bod 1000 Hz) to modeluje brzdnou křivku. A magnet (bod) 500 Hz 200-300 metrů před hlavním návěstidlem pak opět zkontroluje, zda vlak má nízkou rychlost přiměřenou pro zastavení před nadcházejícím „Stůj“.
V tomto ohledu máte pravdu, ale přece jen to jsou dva brzdné body proti úplné brzdné křivce.
Vidíte, oficiálně jsme se dozvěděli období rekonstrukce pravobřežky: V příští dekádě. Někdy mezi 2030-2040. Do roku 2030 (rozuměj od 2029) hlavní a jediná věc, napnutí veškerých sil pro: základní etcs zabezpečení
Ano. Protože prioritní je Levobřežka a nejdou rozkopat obě tratě najednou.
Ale svět fantazie alias Interaktiv. mapa SŽ ukazuje pro Mělník-Litoměřice stále 2029. Aspoň že u těch úseků před Mělníkem to posunuli na symbolických „od 2030“. Což tedy jak jsme byli poučeni nutno chápat jakože celá třicátá léta.
Mě je jedno kdy, podstatné je něco jiného. Ať uvádí pravdivé, skutečné roky. Ať píší pravdu. Prostě, pravdu.
Existuje nekonečno možných budoucností, která z nich je ta vaše „pravda“?
Jo, takhle to asi SŽ bere. Zapomněli jsme na dnes populární trend mnohovesmíru, multiverse. V jiném vesmíru píší pravdivé roky a v dalším vesmíru je dokonce hotovo.
Tato trať byla a je hlavně pro nákladní dopravu. Osobní doprava je zde jaksi bokem i když začal jezdit rychlík Ústí nad Labem – Kolín. Co nastal útlum přepravy uhlí, tak alespoň osobní doprava jezdí jakž takž a zpoždění nejsou tak častá. V minulém režimu, to jsme si hodinových zpoždění užili až až.
Ono by to hlavně chtělo zabezpečit úsek Ústí – Děčín, kde není ani barvičkovač…
V úseku Litoměřice dolní – Děčín východ bude vybudován klasický ETCS L2.
Pane Sůra
co to znamená “ provizorní LS2 v úseku Kolín – Všetaty a LS1 pouze mezi Všetaty a Litoměřicemi.“ LS je zaužívaná zkratka pro liniový zabezpečovač.
L2 a L1, moje chyba, děkuji za upozornění.
Čekal jsem, že se dozvím detail, proč se Dobrá správa rozhodla k downgradu, co se tim krátkodobě ušetří, o co se tak přijde ve funkčnosti a co se bude muset případně později dodělat.
Může to nèkdo ze čtenářů vysvětlit do hloubky?
Není připravena infra, přece to nebudete roubovat na dnešní stav.
Jsem jenom blbý strojvedoucí ale myslím si že draze roubovat L2 na elektromechaniku (případně mě opravte co tam všechno vlastně je) není úplně ideální.
L1 je lepší než to co tam je teď, než se jednou opraví celá pravobřežka.
A jsem rád že SŽ konečně došla k závěru že LS je zabezpečovač na h… nic.
Není nad to dělat všechno na třikrát. Sláva koncepční práci našich úředníků.
Tak to je v zásadě podle Dobré správy asi v pořádku, protože to třikrát přihraje příslušné peníze vyvoleným výrobcům 🙂
Tak to L1 tam pak už zůstane napořád. Je to sice zvláštní na tak celkem vytížené trati. Když byla posedlost L2. Ale funkční to bude.
Je dobré, že dělají aspoň něco. Leckde se elektrizace slibuje už tři dekády.
Mimo VRT je L2 zbytečně drahý overkill. I ve Švýcarsku mají L2 pouze na pár úsecích, většina sítě je na L1.
A ja že na VRT by naopak, pri tej hustote spojov, stačilo to L1 (navesené na virtuálne návestidlá). Ale zase VRT s výlučnou prevádzkou ucelených VRT jednotiek je skvelé miesto na inštaláciu L3, kde sa ušetrí hromada prvkov zabezpečovačky v koľajisku. Naopak je, svojim spôsobom, L1 najzložitejšie – „klasické“ zisťovanie voľnosti koľaje (koľajové obvody, alebo počítače náprav) a k tomu aktívne balízy, ku ktorým sa musia ťahať káble. Na L2 odpadnú tie káble k balízam a na L3 aj tie KO/PN. Predpokladám, že ten problém pravobrežky bude v absencii elektronických staničných zabezpečovačiek (a prípadne diaľkoviny), takže by bolo zložité (a… Číst vice »
Předpokládáte správně.
L3 se nikam nedala a uz se ani jako termin nepouziva, v poslednich baselines je sloucena s L2, ktera je napsana tak, ze volitelne presouva tratove funkce na vlak.