Spor o vozidla. Klub přátel úzkokolejek žádá správce JHMD o vyjmutí vagonů z majetku
Historie sporných vagonů je často pestrá, sloužily jako seník či zahradní domek.
Kolem Jindřichohradeckých místních drah (JHMD), na které byl koncem května prohlášen konkurs, propukl spor o vlastnictví některých drážních vozidel.
Klub přátel jindřichohradeckých úzkokolejek žádá prostřednictvím žaloby insolvenčního správce Davida Jánošíka, aby vyjmul z majetkové podstaty firmy čtyři historické osobní vagony. Klub tvrdí, že vagony nepatří a nikdy nepatřily JHMD; ty je měly pouze pronajaté.
Do majetkové podstaty je zapsala předchozí insolvenční správkyně Daniela Urbanová podle žaloby na základě nepravdivého tvrzení JHMD. „Tyto movité věci neměly být do soupisu zahrnuty, jelikož insolvenční dlužník není jejich vlastníkem,“ píše se v žalobě.
Konkrétně jde o vozy Ci/ú 350, BCi/ú 244, Ci/ú 319 a DF/u 647. Všechny byly vyrobeny mezi lety 1897 a 1906. Podle člena klubu Jana Šatavy seznam není konečný, klub bude žádat vydání ještě dalších pěti vagonů, z toho tří nákladních.
Historie sporných vagonů je přitom často pestrá. Vagon Ci/ú 350 klub získal v 90. letech od Mysliveckého sdružení Bošilec, které jej využívalo jako seník. Prohlášení myslivců je nyní jedním z navržených důkazů.
Poštovní vůz se služebním oddílem DF/u 647 zase klub získal od českokrumlovského lékaře Alexandra Jegorova, který jej využíval jako zahradní domek. Majitel byl ochotný vzdát se unikátního vagonu jen výměnou za jiný podobné velikosti.
Klub tedy zakoupil obytný vůz od údržby tratí ze Starého Plzence. Výměna vagonů si vyžádala nasazení velkého jeřábu, neboť původní přístup k zahradě již nebyl k dispozici. Kupní smlouva s Českými drahami z roku 1997 o koupi obytného vozu je rovněž mezi navrženými důkazy. K těm hlavním nicméně patří dokumenty Drážního úřadu.