LOT 3a leaderboard

Spor o lounskou vagónku graduje. Legios Loco na sebe podal insolvenční návrh

Výroba nákladních vozů v Lounech. Foto: Legios LocoVýroba nákladních vozů v Lounech. Foto: Legios Loco

Jedna z největších vagónek v Česku míří do insolvence. Městský soud v Praze dnes zahájil insolvenční řízení se společností Legios

Jedna z největších vagónek v Česku míří do insolvence. Městský soud v Praze dnes zahájil insolvenční řízení se společností Legios Loco. Návrh na sebe firma podala sama, důvodem jsou spory o klíčový závod firmy v Lounech.

Areál v Lounech patří společnosti Heavy Machinery Services (HMS), která je v konkurzu, Legios Loco ho má dlouhodobě v pronájmu. Insolvenční správkyně HMS Petra Hýsková ale dala Legiosu výpověď a  areál pronajala společnosti DAKO-CZ patřící do skupiny Czechoslovak Group Jaroslava Strnada. Podle Legios Loco byla výpověď firmy z areálu neoprávněná. Legios Loco opírá své stanovisko i usnesení Krajského soudu v Českých Budějovicích  z 12. července, podle kterého má firma v Lounech stále platnou nájemní smlouvu.

„Dlužníkova finanční situace je v současné chvíli neuspokojivá, a to zejména díky činnosti insolvenční správkyně HMS, která mimo jiné zablokovala a brání nakládání s dokončenou a rozpracovanou výrobou a zásobami nacházejícími se v areálu,“ uvedla firma v insolvenčním návrhu, v kterém žádá o povolení reorganizace. Firma s kyperským majitelem Kirosium Limited uvedla, že má aktuálně závazky přes 510 milionů korun. V usnesení o úpadku HMS soud dospěl k závěru, že HMS i Legios Loco patří Františku Savovovi.

Legios Loco chce, aby soud povolil reorganizaci firmy. Ta by měla více ochránit firmu, která kromě Loun má své závody v Horním Slavkově, Nymburce a Českých Velenicích. Firma loni vyrobila 1039 nákladních vozů, letos očekávala produkci 1435 vagónů. DAKO-CZ uvedlo, že chce pokračovat v tradici lounské vagónky.

Výroba v Lounech aktuálně stojí. Při předávání závodu musela na začátku července asistovat policie. „Jednoznačně se potvrzuje podezření z dlouhodobě připravovaného nepřátelského převzetí jednou předem vybranou ekonomickou skupinou,“ uvedl Petr Vlček, generální ředitel Legios Loco. V tiskovém prohlášení například Legios uvedl, že areál insolvenční správkyně obsadila s pomocí soukromé ochranky tvořené členy motorkářského gangu, na který má úzké osobní vazby. „Členové tohoto gangu agresivně blokovali provoz závodu, omezovali ve volném pohybu jeho zaměstnance a několik z nich dokonce zranili,“ uvedla firma v prohlášení. Podle ní mají v areálu rozpracovanou výrobu i hotové výrobky za půl miliardy korun.

Tagy DAKO-CZ Heavy Machinery Services Legios Loco vagónka Louny
8 komentářů