Dopravci Železnice

Spor o lounskou vagónku graduje. Legios Loco na sebe podal insolvenční návrh

Legios Loco loni vyrobil přes tisíc nákladních vozů. Foto: Legios Loco
Legios Loco loni vyrobil přes tisíc nákladních vozů. Foto: Legios Loco

Jedna z největších vagónek v Česku míří do insolvence. Městský soud v Praze dnes zahájil insolvenční řízení se společností Legios Loco. Návrh na sebe firma podala sama, důvodem jsou spory o klíčový závod firmy v Lounech.

Areál v Lounech patří společnosti Heavy Machinery Services (HMS), která je v konkurzu, Legios Loco ho má dlouhodobě v pronájmu. Insolvenční správkyně HMS Petra Hýsková ale dala Legiosu výpověď a  areál pronajala společnosti DAKO-CZ patřící do skupiny Czechoslovak Group Jaroslava Strnada. Podle Legios Loco byla výpověď firmy z areálu neoprávněná. Legios Loco opírá své stanovisko i usnesení Krajského soudu v Českých Budějovicích  z 12. července, podle kterého má firma v Lounech stále platnou nájemní smlouvu.

„Dlužníkova finanční situace je v současné chvíli neuspokojivá, a to zejména díky činnosti insolvenční správkyně HMS, která mimo jiné zablokovala a brání nakládání s dokončenou a rozpracovanou výrobou a zásobami nacházejícími se v areálu,“ uvedla firma v insolvenčním návrhu, v kterém žádá o povolení reorganizace. Firma s kyperským majitelem Kirosium Limited uvedla, že má aktuálně závazky přes 510 milionů korun. V usnesení o úpadku HMS soud dospěl k závěru, že HMS i Legios Loco patří Františku Savovovi.

Legios Loco chce, aby soud povolil reorganizaci firmy. Ta by měla více ochránit firmu, která kromě Loun má své závody v Horním Slavkově, Nymburce a Českých Velenicích. Firma loni vyrobila 1039 nákladních vozů, letos očekávala produkci 1435 vagónů. DAKO-CZ uvedlo, že chce pokračovat v tradici lounské vagónky.

Výroba v Lounech aktuálně stojí. Při předávání závodu musela na začátku července asistovat policie. „Jednoznačně se potvrzuje podezření z dlouhodobě připravovaného nepřátelského převzetí jednou předem vybranou ekonomickou skupinou,“ uvedl Petr Vlček, generální ředitel Legios Loco. V tiskovém prohlášení například Legios uvedl, že areál insolvenční správkyně obsadila s pomocí soukromé ochranky tvořené členy motorkářského gangu, na který má úzké osobní vazby. „Členové tohoto gangu agresivně blokovali provoz závodu, omezovali ve volném pohybu jeho zaměstnance a několik z nich dokonce zranili,“ uvedla firma v prohlášení. Podle ní mají v areálu rozpracovanou výrobu i hotové výrobky za půl miliardy korun.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Zlámalík
Host
Zlámalík
Xaver
Host
Xaver

Z toho článku vůbec nejsem moudrý. Kdo dal Legiosu výpověď?

Ľadová kráľovna
Host
Ľadová kráľovna

Jenom drobná poznámka – ta insolvenční správkyně je Mgr. Ing. Petra Hýsková

Silnik spalinowy
Host
Silnik spalinowy

Druhá drobná poznámka: Majitel Czechoslovak Group má dlouhodobě nadstandardní vztahy s majitelem ANO s.r.o.
Třetí poznámka: https://www.ceska-justice.cz/2019/01/insolvencni-spravci-hyskova-moravec-prisli-licence/

Eskimo Joe
Host
Eskimo Joe

No ono zadat do gůglu jméno František Savov také přinese nemálo zajímavých odkazů 😎

a8n
Host
a8n

Sídlo HMS se taky nepřesouvalo do Velenic pro srandu králíkům, ale proto, že jisté osoby měly tamní soud pod palcem. Doporučuji si všimnout, v kterém kraji sídlí Via Chem Group. Ostatně spousta kroků v této insolvenci až příliš nápadně připomíná Sisákův rukopis.

kade
Host
kade

Přesně, navíc Legios má tu smůlu nejen v tom, že hospodářská situace je dědictvím minulosti, ale taky že Babiš opravdu nemá Savova rád

Partneři



CSCARGO
RSD