Spor o betonárnu: Praha 8 ji nechce, pražský radní mluví o strategické poloze u vody
Podle místní samosprávy areál dlouhodobě zatěžuje občany Prahy 8 dopravou, emisemi a hlukem
Velkou pozornost vzbudil pondělní článek deníku Zdopravy.cz o snaze městské části Praha 8 zbavit Rohanský ostrov betonárny společnosti TBG Metrostav. Deník Zdopravy.cz proto požádal o podrobnější vyjádření radního pro dopravu a majetek Prahy 8 Tomáše Slabihoudka, který má na „velké“ radnici záměr prosadit. Slabihoudek argumentuje tím, že areál dlouhodobě zatěžuje občany Prahy 8 dopravou, emisemi a hlukem. Magistrát, kterému pozemky patří, na dotazy oficiálně neodpověděl, radní pro dopravu Adam Scheinherr na twitteru nicméně uvedl, že ve zrušení betonárky aktuálně nevidí smysl. Poukazuje, podobně jako TBG Metrostav, na chystanou výstavbu a strategickou polohu továrny u vody. Betonárnu zásobují lodě. Areál je ve vlastnictví města, se kterým má společnost TBG Metrostav uzavřenou nájemní smlouvu. Pronájem je na dobu neurčitou.
Tomáš Slabihoudek (TOP 09 a Starostové a nezávislí – spojené síly pro Prahu 8), radní pro dopravu a majetek Prahy 8:
Provoz tohoto průmyslového areálu se nachází v těsné blízkosti rezidenčních oblastí Karlína, parků, páteřních cyklotras a další občanské vybavenosti, generuje zbytnou nákladní dopravu na komunikacích Rohanské nábřeží, Zenklova, Voctářova a dalších a dlouhodobě tak zatěžuje místní obyvatele, občany Prahy 8, hlukovou a emisní zátěží. Je jasné, že betonárka v současné době nezásobuje zdaleka výstavbu v Karlíně nebo okolí, neboť zde prakticky žádná obří výstavba neprobíhá. Navíc v budoucnu lze využít betonárku Troja, která je vhodněji umístěna z hlediska obslužnosti budoucích staveb mimo obytnou zástavbu. Pokud se někdo odvolává na lodní dopravu, tak nechť si stoupne kdykoliv přes den k výjezdu z areálu betonárky na Rohanském nábřeží a sleduje proudy odjíždějících a přijíždějících nákladních vozidel, tzv. mixů, z tohoto areálu.
Jednalo se o návrh z řad zastupitelů, pro který jsem také hlasoval, ostatně jako také drtivá většina zastupitelů, a je tedy zřejmé, že tento návrh má podporu napříč celým zastupitelstvem Prahy 8.
Zároveň máme také několik usnesení odborných komisí Prahy 8 např. Dopravní komisi RMČP8 a i Komise pro územní rozvoj, které svým usnesením požadují konec betonárky co nejdříve.
Adam Scheinherr (Praha sobě): Nedává smysl rušit betonárku, když v oblasti největší investice teprve začnou. Všechen materiál, který dojede po vodě, by musel nově jet po pražských silnicích. Betonárka má strategickou pozici u vody a měli bychom toho využít.