Spojka dálnic D1 a D11 má po roce územní rozhodnutí. Zatím nepravomocné

Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.Pražský okruh u Slivence. Foto: Wikimedia Commons.

Nejpotřebnější chybějící část české dálniční sítě získala územní rozhodnutí.

V přípravě dalšího úseku velkého pražského okruhu došlo dnes k zásadnímu posunu. Stavební úřad v Praze Uhříněvsi (Praha 22) vydal územní rozhodnutí k zoufale chybějící spojce dálnic D1 a D11, tedy úseku Modletice – Běchovice. Rozhodnutí je zatím nepravomocné, běží lhůta 30 dní na podání námitek, oznámil na twitteru šéf Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

„ŘSD má již zpracovanou dokumentaci pro stavební povolení a ve spolupráci s hlavním městem byla zahájena majetkoprávní příprava,“ doplnil Mátl. Stavební úřad vydal územní rozhodnutí po více než roce od zahájení územního řízení. To se protáhlo mimo jiné kvůli chybě úřadu, který loni opomněl obeslat všechny účastníky řízení a v rozeslané dokumentaci chyběla některá plynová zařízení. V prosinci se tak muselo opakovat veřejné projednání.

Pražský okruh. Zdroj: Deník, Vltava Labe Media

Pražský okruh.
Zdroj: Deník, Vltava Labe Media

Téměř 13 kilometrů dlouhý úsek vyjde podle dnešních odhadů na deset miliard korun. Stavba by měla začít v roce 2022 a skončit o tři roky později. Jde zřejmě o nejpotřebnější chybějící část české dálniční sítě, která má mimo jiné vyvést z Prahy těžkou tranzitní dopravu. Oddechne si především Spořilov. Jednou z podmínek ministerstva životního prostředí je předchozí výstavba obchvatu Běchovic a Úval na kolínské silnice číslo 12.

Silniční okruh kolem Prahy (SOKP) se staví od konce 70. let a dosud je hotovo z 82 plánovaných kilometrů necelých 40. Poslední hotový úsek, který propojil plzeňskou D5 a brněnskou D1 otevřel prezident Václav Klaus v roce 2010. Kromě stavby 511 (Běchovice – Modletice) chybějí další tři úseky na severu města, s jejich dokončením se počítá při optimistickém scénáři koncem dekády.

 

Tagy D0 Modletice - Běchovice Pražský okruh ŘSD SOKP 511 Top
64 komentářů