Speciální vlak ČD dojel na cyklokrosový šampionát po konci prvního závodu
Lokomotiva 362 v čele rychlíku mezi Prahou a Českými Budějovicemi u Olbramovic. Pramen: České dráhy
Vlak zastavuje přímo u areálu, kde probíhá mistrovství světa.
Poruchy lokomotiv jsou v úseku Benešov – Olbramovice docela časté a to při změně napájecího systému. Nevedu si statistiku, ale určitě tak jednou měsíčně, možná i častěji. Ve směru do Prahy často dojedou po spádu až do Benešova, ty směrem na Budějovice bohužel zůstanou na trati.
Tak on si to nikdo moc neuvědomuje, Ale eso už má 40 let od výroby a prototyp 44 let .
Využili jsme pro cestu zpět, vlak jel načas. Obsazenost odhadem 80-90 procent, ne na všech čtyřkách se sedělo, na druhou stranu zase někteří stáli příp. seděli u dveří. Součástí byl i minibar, ale soupravou neprojížděl, byl v posledním části posledního vozu. Projet Táborem bez zastavení – kdy se to přihodí? 🙂 Trochu slabinou, otázkou ovšem jak pro eventuální příště řešitelnou, bylo načasování přistavení na perón Čápův Dvůr – to proběhlo již cca deset minut před. A protože tím pádem zůstaly závory dole (a navíc lokomotivy – jely dvě – stály ještě výrazně před přejezdem), dost lidí včetně nás muselo trať… Číst vice »
Je to velká nepříjemnost, to je jasné, ale opravdu to stojí za samostatný článek? Takové věci se stávají (bohužel) různým dopravcům relativně často. ČD lze jistě z mnoha důvodů oprávněně kritizovat, ale tohle působí velmi lacině. Kdyby šlo o systémový problém, jako chybějící vozy probíraný v článku před několika dny, tak prosím.
Naopak je dobře, že článek vyšel. Věcně popsal situaci za kterou stála technická závada. Žádné kopání do mrtvol. Za mě zcela v pořádku.
Ok, je to spíše i zpětná vazba pro dopravce. A) když se „ví“ o problémech s proudem, tak se má firna připravit, B) jde o speciální extra akci, tak se pojistím 2x, C) stát se může ledacos, tohle je však trapas 🤪
Přesně. Tohle je vysloveně ostuda. Očekával bych lepší vozy a zdvojení tažných vozidel…Nicméně náš národní posunovač nemá ani jednoho nazbyt takže si raději mohl podobnou specialitu odpustit a nebo to definovat jako zážitkovou jízdu bez garance čehokoliv..
Ostuda ČD. To ale neznamená, že silniční doprava je extrémně dokonalá a všichni cestující přijedou vždy o 5 minut dříve než plánují, jak se nám tady někteří diskutující snaží tvrdit. Připomeňme si třeba nedávné sněhové zácpy na D1, kde spousty lidí čekalo až 10 hodin a hodinové zácpy jsou tam skoro na denním pořádku. Hlavně po útocích kamionistů.
Tady to ale způsobila technika, ne nečekané povětrnostní podmínky. Pokud firma něco nabízí, tak se předpokládá, že servis bude alespoň průměrný. Je to dost slušná ostuda.
Asi jste šťastný člověk, že se Vám nikdy nepokazilo auto, nepíchl jste pneumatiku,….. U mašiny stačí špatný dotek nějakého koncáku, čidla, přepojovače, je toho moc, co ani dokonalý servis nedokáže odhalit. Ale kdo nechce, ten to nepochopí.
Jasně, jak jsem psal výše….ale tohle jde prostě za dopravcem. Sorry. Dalo se na to připravit, udělat příslušná opatření, když už je taková super 🚲 akce na domácí půdě 🇨🇿 Když jsi nejsem jist, že akci nezvládnu, tak produkt/službu nenabízím 🤷♂️
Jde to za dopravcem to ano. Ale komu se nikdy nic neporouchalo …..no Komu tohle se může stát i Qatar Airways nic ve zlém 🤷.
Měli by už konečně ten svůj slavnej podnik rozprodat a byl by konečně klid 😀
K poruše došlo za Benešovem, hádám tedy, že se mašince nepodařila změna systému z ss na st. Kdyby se to stalo na obyčejném os vlaku, neštěkne po tom ani pes. Smůla, že lidé nestihli závod, ale je to jen technika, němá tvář, říci si to neumí. A paušalizovat a mýt hlavu dopravci je ubohé.
Kaštanstvu (v jiném jazyce též „zákazníci“, či „klienti“) je jedno, jestli za to může ztráta lopatky na uhlí, stávka železničářů nebo nechutenství mašinky. Už to pochopte. Vlak stojí, tečka.
Provedu, pane dokonalý.
Záleží na úhlu pohledu… ano. Pokud byste byl ve vlaku a těšil se na 🚲🇨🇿 a 🌏 špičku, tak jste na druhé straně 🤷♂️ Jasně, jde jen o…
Příště dvě lokomotivy.
pro jistotu tři, ČD má dost strojů po nahrazování lokomotiv jednotkami
Bing 🎯 Řešení je povícero…v jednom příspěvku bylo zmíněno, že na zpětném vlaku dvě mašiny byly 😜
Jestli to nebyla ta co nezvladla cestu do Tábora a před ní ta náhrada….
Tak to snad není nic nenormálního, copak vlak ČD někdy někam dojede včas? Když někam vyjmečně jedu vlakem, nikdy nepočítám s tím, že bych dojel dle jízdního řádu, to je základní zásada co se týká naší železnice a tak příšerného podniku jako je ČD a tak radši vlakem téměř nejezdím…. Každopádně tato situace je vtipná, vypráví speciální vlak a takto to dopadne, no prostě ČD…. Co dodat
Je dobře když má člověk hned ve všem jasno! Máteli také neználku jasno pojmenovat toho viníka ve 3hodinové frontě na D1 a je jedno jestli sedíte ve svém Audi ne Žlutém autobusu???
A kdyby jeli busem a ten měl cestou poruchu, tak by to jako bylo jiný?
Ne, byla by to stejná blamáž provozovatele toho busu jako teď zažívají ČD.
Když jezdím výjimečně, tak do toho nekafrám. Proberu si vlastní svědomí o dochvilnosti a s tím spojenou rodinu, přátele či ouřady, které jsem svým dochvilným přístupem dozajista potěšil…
Co byste chtěli od státního podniku?
😄😄🤫🤫
Ráno na Wilsonu hlásili mimořádné zastavení Čápův dvůr nějaké té R17. Tak jestli nakonec nedojela většina lidí přece jen aspoň těmi rychlíky…?
Předpokládám, že železnice dala cestují cím nějakou finanmční kompenuzzaci.
30 Kč
Proč lžete ;-).
Takže ani těch 30 Kč? 🙂
Cyklokros je divný, vůbec se neumí přizpůsobit realitě národního dopravce…
Měli změnit 🚲cross trať a uhánět na Benešov 🤪 Junioři by to dali…klicí namakaný 🥉
Je to průšvih, ale je to jen technika a porouchat se může i nový Vectron. Jak by takovouto situaci řešil třeba RegioJet? Kdepak on by vzal náhradní lokomotivu? To by cestující dojeli na mistrovství až po jeho úplném konci. Stačí si vzpomenout, jak jezdili soukromý dopravci při nedávné námraze troleje okolo Olomouce. Vše je totiž o ekonomice provozu a údržby a bohužel se to pak takto projevuje.
Žejo, měli by být rádi, že vůbec dojeli. A hned si kopnout do RJ. To by nebyla modroguma kdyby si hned nezafabulovala.
Dobrý den, i pro některé méně chápavé zaměstnance Českých drah platí pravidla diskuze, tedy například držet se tématu. Tedy pro připomenutí, tento text není o ledovce ani o jiných dopravcích.
Vážený pane Sůra, tak zaprvé nejsem zaměstnanec ČD a nikdy jsem jím ani nebyl, takže pro příště by jste si ty svoje poznámky o méně chápavých zaměstnancích ČD mohl ušetřit. Taky Vám nepíšu, že občas máte ve svých článcích překlepy, což by se dobrému novináři jistě nestalo.
Jen jsem si dovolil upozornit, že porouchat se může i nová lokomotiva a jakýkoliv dopravce nemůže mít záložní lokomotivu všude, jak by si někteří představovali. Problém s nedostatkem záložních lokomotiv, byť nezávislé trakce, se ukázal při nedávné námraze na trolejí okolo Olomouce, kde vlaky některých dopravců stály i několik hodin.
Žlutej by vlak vůbec nevypravoval. Protože platí pravidlo “když nemám spolehlivou techniku, tak nevymýšlím adhoc blbosti”.
ČD mají jen minimum kvalitní techniky a ještě méně lidí, kteří by se o ni starali.
A proto vypravoval vlaky do Chorvatska, které byly proslulé spolehlivostí vozů, že? A aktuálně vysoce spolehlivé spoje na Ukrajinu.
Pěkně prosím- při namraze na troleji pomůže náhradní lokomotiva jak?
Rozhodně nevím nic o tom, že by RJ někde jezdil nezávislou trakcí.
Já myslel, že vezl ty sportovce. Tohle byl normální risk cestujících. Věděli, do čeho sedají. A kdo ne, odteď si už dá pozor.
Já nevím. 36 minut mi přijde dost velká rezerva. Nebo si myslíte, že dneska máme všichni tolik času, že si můžeme dovolit jezdit někam zbytečně brzo? To asi ne.
Teď si trochu zafabuluju já. Jak dlouho byl tento vlak v plánu? A proč někdo, kdo se stará o servis a plánování oprav u ČĎ na to nasadí lokomotivu, která zřejmě? měla indikovanou nějakou závadu? Nebo to bylo z ničeho nic?
Poruchy většinou nastávají z ničeho nic. Například mně minulý týden na dálnici chytlo a shořelo auto. Nekecám.
Nemusí to být úplně tak pravda, ale mohlo se stát. Proto ten otazník.
Skvělá prezentace ČD… teď jen vymyslet výmluvu.to umí výborně.
Jj jiní dopravci mají bezporuchové lokomotivy.
Jiní dopravci, když nemají na speciál, tak ho raději neprodávají.
(Regiojet jeden rok prodělal na Banátu. Druhej rok tam nejel.)
Což očividně není tento případ.
Jančura?
Může se stát, ale takový kix zrovna na speciálním vlaku k Mistrovství světa v cyklokrosu a prošvihnutí začátku závodu, to je jak šlápnout do vajec a ještě se v tom řádně vyválet.
Myslím, že to bude mít díky neopakovatelnému zážitku zahraničních účastníků větší dopad, než pravidelné vítězství ve spotřebitelské anketě „Nejdůvěryhodnější značka 2023 v kategorii Poskytovatel dopravních služeb.
https://www.ceskedrahy.cz/tiskove-centrum/tiskove-zpravy/ceske-drahy-jsou-opet-nejduveryhodnejsi-znackou-mezi-poskytovateli
Bing🎯 2x
Kde jsou rady, že měli jet o vlak dřív? Rady, že cestující má mít dostatešnou rezervu?
A proč mě to nepřekvapuje?
Přece protože jste určitě dokonalá
Jj, Vltava šla proti srsti a speciál předjela, skončila v Olbramovicích, tam všechny vyhodili a nechali je pokračovat Jižním expresem, Eso z Vltavy se pro speciál asi vrátilo.
Na druhou stranu – tahle operativa byla řešena perfektně. Dispečerskému aparátu dnes poklona!
Ano, souhlas, dobře vyřešeno.
To ani náhodou, starý vagóny které asi dlouho nevyjely a lokomotiva byla nejspíš podobná , však si Belgičané interiér fotili.
Marfiho zákon je neuvěřitelný, R na RENDEZ včele s 350 020 měl taky smůlu, ale tam mašina vypověděla službu až v Bratislavě, konkrétně ve stanici Bratislava-Nove Mesto
Byl to Murphy 😉
Naštěstí tam byla Mazutka, tu bys v BN hledal marně
A hezky zaplatit návštěvníkům vstupenky.
Asi ne celou, ale poměrnou část by mohli.
Mysleli jsme to dobře a dopadlo to jako vždycky.😁 No aspoň dostali cestují 60 minut zdarma na víc jako bonus!
60 minut zdarma na zpáteční vlak 🙂
Dokonce 91! To už je pořádná porce!
90 minut
To je tak, když se v případě cesty vysoké důležitosti kde je třeba na místo dorazit ve stanovený čas nepřipočítá k času běžně pořebnému na cestu ještě bezpečnostní rezerva kdyby náhodou něco.
A kolik by si soudružstvo představovalo? 2 dny předem? Vlak měl přijet 36 minut před zahájením… Přijel 30 minut po skončení. 5 přeplněných Honeckerů, kde nebyla označena ani místa rezervovaná. Je chválihodné vypravení takového vlaku, provedení je ale už tak nějak “jako obvykle”. Čech se ironicky zasměje, cizinec se nevěřícně diví. Gratulki
Soudružstvo by si představovalo mít rezervu tak alespoň hodinu a proto by soudružstvo asi jen těžko využilo vlak, který by měl přijet pouhých 36 minut před zahájením.
No, takže kdyby se vydali na cestu o 24minut dřív tak by bylo „vše v pořádku“??? To je přece žvást, V TOMTO KONKRÉTNÍM PŘÍPADĚ by vámi navrhovaná hodina stejně nic neřešila… možná by chytli tak závěrečný spurt.
Neboli, v tomto konkrítním případě jsou ty kydy vysloveně nevhodné, akorát na nas…rozčilení.
Dávat si no hodinovou cestu hodinu rezervu je super rada…
Nevím, jak soudruzstvo, ale já jezdím vlakem často a pravidelně a hodinu zpoždění… Na mou duši, že si nevzpomínám, kdy mě to potkalo naposledy.
Bezpečnostní rezerva má být taková, aby se stihlo jedno náhradní řešení pokud se něco pokazí …
Ona už se na sledované vlaky, nedává přípřež? Technika prostě může zazlobit, ale pokud chci mít marketingový úspěch, musím s tím počítat. I když špatná reklama je taky reklama.
On to byl ostře sledovaný vlak? Dal bych pro jistotu přípřež i postrk…
Pokud byl speciálně zaveden, tak to není obyčejná lokálka.
Pokud mají problém s HV, tak mohli i postrk. Nebo případně použít své aytobusy.
Funguje vůbec v tomto „státě dánském“ něco bez komplikací? „Ve vedení státu a firem je to samí doktor a inženýr, ba i maturanti jsou mezi nimi… 🙁
Vcelku by mne zajímalo, proč neposíli standardní rychlíky a nepřidali na sobotu a neděli zastávku navíc. Podobný princip používá Regiojet ve dnech NATO v Mošnově.
Druhá věc je, že rychlíky jezdí každou hodinu, takže mohl pobrat cestující v Benešově následující rychlík a zpoždění by bylo do hodiny.
Vybrané Vltavy na Čápově Dvoře zastavují už od pátku.
Pan profesor vždy říkal, že se má jet o vlak dřív. Tedy pokud chci být někde včas vlakem. 😀
To říkal už král Ludvík XVIII, že dochvilnost je cností králů a povinností všech řádných lidí.
Milenka ale může mít zpoždění.
Ale pak se nesmí divit,že s ní nikdo nechce spát….
A milenec nesmí být předčasně.
Jenže máme paragraf jedna, jet prvním následujícím vlakem by dávalo smysl.
Rychlíky tam zastavují navíc. Ten zvláštní vlak zůstal stát na trati, takže lidi z Benešova další rychlík pobrat nemohl.
Proč by nemohl? Bylo by u toho málo byrokratů? Muselo se jako jako u Běchovic „nebudu ti bílou, máš svoleni a souhlas“ poslat další soupravu mezi zdechlinu a odvoz?
Jak by ti cestující přestoupili v Benešově do rychlíku, když ten speciál stál na trati asi 5 km za Benešovem?
Normálně, rychlík stejně jel proti srsti, tak by tam na pár minut zastavil.
Pokud si někdo potřebuje natočit, jak hasiči staví most, bylo mezi chcípnutím speciálu a průjezdem rychlíku dost času na to, aby tam dojeli i Bemešovští profihasiči.
No, troufám si odhadnout že by měli docela krutý problém tu frekvenci z toho zvláštního vlaku pobrat…
Zrovna do Mosnova ten special super vlak dny Nato mel loni pres hodinu zpozdeni.
Který? Je jich víc, nejen z Prahy. A taky dva dny po sobě. Minimálně ten sobotní z Prahy jel pokud si pamatuji na čas…
Zastavil někde v polích,tam by to asi nešlo.
No, děje se to nějak často, zdá se mi. Nedávno si nějaká firma objednala svůj zvláštní vlak na trase Č. Budějovice – Praha a zpátky a k poruše lokomotivy došlo také. Cestou tam. Příjezd asi o dvě hodiny později. Nedělá to moc dobrou reklamu ČD.
Je to blbý ale stát se to může.
Může, ale nemělo by.
Je to technika…
Právě proto by měl počítat s tím, že se může pokazit. Jedno jestli jde o vlak, výpočetní techniku, bankomat nebo cokoliv jiného čemu lidé často bezhlavě věří a spoléhají na to, že nemůže nastat porucha nebo výpadek.
Všechno stoprocentně zálohovat nelze -to by nedokázal zaplatit ani „Róčild“, ale na tohle si mohli dát větší pozor – to nebyl separát pro fanoušky „Baníčku“ jedoucí do Prahy či Plzně …
Jeden asistent ze „žilinské sorbony“ (působící posléze i u Mojžíše v Pardubicích) podobné smutné situace nazýval působením „zákona o svinstvu v přírodě“.
Bývávaly doby, kdy i na této trati bylo nouzově použitelných lokomotiv „hafo“ = v nejhorším se dala nějaká „sestřelit“ z nějakého nákladního vlaku nebo využít nějakou „postrkovku“ – ale to už dávno není pravda, to bylo ještě za dob fungování unitární železnice …
Já si z dob unitární železnice pamatuji stání rychlíku 2 hodiny v Jihlavě, protože nebyla lokomotiva. Tak já vám nevím…
V Jihlavě aby depo nemělo použitelnou mašinu? To musel být hodně špatný den.
Stará technika,tak starý vagóny jsem už dlouho neviděl a lokomotiva asi nebyla lepší.
A co MS v biatlonu v Novém Městě? Na stránkách ČD jsem žádné info o posílení neviděl. Nicméně doufám, že spoje R9 + samozřejmě Os-256 posíleny budou.
P. S. Naštěstí se to koná pár týdnů před začátkem „nickolejného provozu“ mezi Křižanovem a Vlkovem, který už ale po celý únor znamená NAD za Os vlaky v uvedeném v úseku v denní době: https://www.cd.cz/jizdni-rad/tratove-jizdni-rady/files/cz-k250-2024vyluka01.pdf přičemž v takto posunutých polohách by Os vlak tímto úsekem (byť provozovaným jednokolejně) bez problémů projel.
Už si přesně nepamatuji jak to bylo s posílením R9, ale co se týče přestupu ve Žďáře tak přímo od vchodu do nádraží při poslední větší akci jezdily busy někam k aréně každých pár minut.
Z vlastní zkušenosti můžu říct, že vlaky jsou posilovány tak nějak „podvědomě“. Jinak samozřejmě lze jet i shuttle busem, zastávka je přes kruháč od nádraží a přiveze vás zhruba 500 metrů od vstupu do arény.
Podvědomně? A to je prosím pěkně jak?
Proč BUSy když od železniční zastávky je to do arény nejblíže.
Je to jednokolejka, takže asi není úplně jednoduché vyrobit kyvsdlovou fopravu. Nemluvě o tom, že autobusy mohou jezdit „plynuke“ zatímco vlak vyloží balík cestujicich a vyrobí tak frontu u vchodu.
Pokud píšete za autobusy, pak tomu rozumím. Pokud píšete za železnici, pak Bůh se všemi. Aby na zapadlé lokálce nebylo jednoduché pro železniční „odborníky“ vyrobit kyvadlovou dopravu, protože je jednokolejná, pak toto umí vyrobit kdejaký mladý modelový TT-čkář. Žďár – Veselíčko 7 minut, kde lze křižovat s pravidelným zastávkovým vlakem a Veselíčko – Nové Město 12 minut. Takt hodinový, bez nákladní dopravy. Už ale rozumím tomu, proč na železnici nic nejde, vše je složité a cestující by toho mohly zneužít. Navíc, ke vchodu se nikam autobusem nejezdí – Pro Dominika. Dle dostupných médií – viz. Google, autobusy končí na parkovišti… Číst vice »
Busy pokud vím jezdily přímo ke vstupu. Vlak je něco přes kilometr. Nicméně vlaky jezdily taky.
Škoda, že není poznat, kdo mi dal ty palečky. Jsem tak trochu z regionu, takže asi vím jak to tu jezdilo. A vzdálenost od vlaku v Novém Městě není tak těžké změřit na mapě.
Nepotřebuji být z regionu, abych si nevyhledal k tomu informace – viz. můj příspěvek výše p. Lapilovi. Média to popisují precizně, ba co víc, organizace návozu bude přesně stejná, jako při minulém MS.
Tak Žďárský deník nebo jak že se to jmenuje ten časopis co jsem dneska u oběda četl asi lže.
Tak jsem se na to podíval na jejich webu. U tzv. zásobníku končí pouze autobusy z vesnic ze severu, od Tři studně, ovšem autobusy od Žďáru mají skutečně konečnou u přejezdu u nemocnice.
Takže nevím co jste četl, přesvědčit se můžete sám, mapa je přehledná.
Tak to je slušná blamáž…
Ona ta blamáž byla ještě o něco větší. Cestoval jsem tamtéž EC333. Na záchranu toho R98047 byla totiž poslána lokomotiva (362.078) od jiného vlaku, který byl ukončen v Olbramovicích a následně odřeknut. Asi to byl R711. 333, který jel dosud na čas, v Olbramovicích mimořádně zastavil a nabral cestující z toho odřeknutého spoje. Dále pak ještě nadplán zastavoval v Čápově dvoře a dalších stanicích zrušeného (Veselí…). Samozřejmě se zpozdil Takže poruchou na mimořádném vlaku a „skvělým“ řízením se podařilo ještě docílit odřeknutí jednoho rychlíku a velkého zpoždění mezinárodního expresu. Ve všech třech zmíněných vlacích ten den samozřejmě cestovala spousta cizinců.… Číst vice »
A ve vedlejším článku:
„Na naše vlaky se cestující mohou opravdu spolehnout,“ napsal generální ředitel a předseda představenstva Michal Krapinec na sociální síti X.
Nedokážu si představit jet na 7 denní dovolenou do zahraničí…….To bych se tam asi rovnou otočil a jen nazpátek, protože by bylo po dovolené……….
Vlakem?
Spolehnout, že bude problém. 😆
Vlaky stojí, kola jedou.
To tam už ČD nemají žádnou lokomotivu, u které by mohly garantovat dojezd aspoň 100 km?
Asi jak kde? Třeba v Děčíně problémy (skoro) nejsou (v ele. trakci).
Vám se nikdy nic nerozbilo?
Tak jestli to jela 380ka tak se není čemu divit že to nedojelo.
Co myslíte slovem „tam“? Má-li to být úsek mezi Prahou a Táborem, tak ČD asi skutečně nemají – maximálně motorové vozy a možná v Čerčanech nějakou „bardotku z Pacifiku“ (nebo co tam teď jezdí), ale tu by na to asi stejně využít nechtěly.
Brejlovec z Pacifiku by byl potřeba na Pacifik. PIDí dispečerka regionova stojí v Praze (takže stejně odřeknut jeden vlak Čerčany ->Praha) a IDSK ani ROPIDu by se moc nelíbilo zdůvodnění „vámi placenou dispečerkou hradíme, protože potřebujeme brejláka na vlastní komerci‘
No, já už sice dávno nemám patřičný přehled, ale protože dobře vím, že „zvonku to vyzerá“ většinou zdánlivě jednoduše, ale zcela odlišně od opravdové reality, tak jsem tu poslední větu napsal právě tak, jak jsem ji napsal.
Jen tak na okraj V Benešově vždy mají na víkend ve šturcu u mostu odstavený eso, které pak jede v pondělí spěšnáky Votice – Benešov – Praha.
A fíra čeká v nádražce připraven po oživení z AO do minuty vyrazit….
A kmenový fíra, který měl ten speciál odvést původně, neumí vést elektriky z Benešova do Tábora. (Musel by posunovat a nemá znalost stanice Benešov?)
Proč by neuměl ? Pokud ten R zdechnul přímo v Bene, tak samozřejmě by tahle varianta s esem ve šturcu byla asi na stole. Ale zřejmě to bylo poněkud jinak a disp.aparát vyhodnotil a provedl akci tak jak provedl.