Špatný rok Deutsche Bahn. Obří investice, stávky a bouřky poslaly firmu do miliardové ztráty
Jednotka ICE 3 na vysokorychlostní trati Mnichov - Berlín na mostě Grubental. Foto: Deutsche Bahn AG / Frank Barteld
Společnost během pěti let propustí 30 tisíc lidí.
Můj kamarád pro DB dlouhá léta pracuje a zde pouze několik perliček:
– společnost má nastaveny určité kvóty pro obsazování pozic, stane se tudíž, že v rámci interního výběrového řízení pro pozici „projektový manažer“ dostane dané místo holčina, která na rozdíl od jiných uchazečů sice nemá žádné zkušenosti, ale zato je černoška,
– na přelomu zimy a jara tohoto roku byli zaměstnanci DB opakovaně vyzýváni vedením, aby se v rámci své pracovní doby účastnili demonstrací proti Alternativ fur Deutschland.
Obrázek si prosím udělejte sami.
Bohužel, tato liberálně progresivistická rakovina, která metastázuje všude možně likviduje náš svět. Taková ŠKODA AUTO je na tom podobně. Kvóty na ženy ve vedoucích funkcích, které znamenají to, že výběrového řízení se účastní muž a žena. Vyhraje žena..a to nikoliv proto, že by byla lepší než ten muž, ale protože je to žena. Vím o případu, kdy se koordinátorem ve vývoji stala absolventka pedagogické fakulty a tato šéfovala elektroinženýrům.
Tak doufám, že GDL konečně dosáhlo svého – není nad to si zničit zaměstnavatele
Tak DB, to je katastrofa. Stačí se zeptat Němce nebo se podívat, jak jím jde rychle projektování směr naše trať na Domažlice.
Bohužel centrální řízení v Berlíně a takto to dopadá.
Po pravdě řečeno se tomu ani nedivím. Firma, která má tak silně vyvinuté prozákaznické cítění, že kvůli nefunkční klimatizaci si nepřevezme a zruší vlak a cestující z tohoto vlaku jim jsou naprosto lhostejní si nic jiného než pád nezaslouží…
Když k tomu připočteme každou chvíli stávkující zaměstnance, kladu si otázku, co to musí být za cestující- masochisty, které využívají jejich služeb.
Poslední roky se v Německu na dráhu nadává mezi lidmi tak, jak to u nás nikdy nedošlo. Jinak ale ty maďarské popelnice v největších vedrech bez klimatizace, to je na sanitku, v tom se jim moc nedivím, to spíš že to Maďaři nejsou schopni dát do pořádku, vozu pár.
Ale jo, to souhlasím. Ale musí se to řešit úplně jinak, než že nepřevezmu vlak.
Buď otevřít okna, je-li to možné, nebo lidi z vozu přemístit do těch dalších, kde klimatizace funguje.
Z permanentního nedostatku personálu k masovému propousteni, to je krásný stav spolecnosti.
Také mne to zaujalo. Zajímaly by mě profese, kde lze takto výrazně propouštět. U provozního personálu asi těžko, když dochází i k odřeknutí spojů z důvodu nedostatku.
Přitom by tento nežádoucí stav měl být řešen jinak: Administrativním pozicím nabídnout školení na provozní zaměstnance a trvalé udržování těchto schopností tak, aby v případě nutnosti šlo tyto lidi poslat do provozu. Přičemž by měla být povinnost každého administrativního zaměstnance odsloužit několik směn měsíčně v provozu. Jednak jako výpomoc a za druhé jako udržování praktických znalostí a dovedností.
To píšete snad z nějakého předpokladu, že by sedět v kanceláři db bylo nejake velké privilegium, ale v takovém případě by pak nebyly schopnost sehnat ani takové zaměstnance.
Hlavně mají starosti, aby si Češi a Poláci nemohli jednoduše koupit celoněmeckou jízdenku za 49 EURO na dovolenou. Cizinec není zákazník u DB?
Hmm, já ji mám. A mé pubertální děti si ji na prázdniny pořizují také.
https://www.bahn.de/angebot/regio/deutschland-ticket
Jetz buchen. Jen to vyžaduje registraci a smartphone.
Trochu by to mohli zjednodušit jako versi pro turisty .
To nejde, oni to musejí prezentovat jako produkt co trvale dostane lidi z aut na koleje. V praxi to má samozřejmě i turistické využití.
Turista není platící cestující?
A to představce, že když ve Švýcarsku předložítě, že tam žijete, máte o 50% levnější cestování s SBB.
Jenže Švýcarsko není v EU a nesomruje prachy na infrastrukturu od ostatních, aby je pak odrbávalo. Jejich prachy, jejich pravidla.
Jenže Švýcarské jízdné stojí asi šestkrát tolik co české. Když řeknete A, musíte říct i B…