Spanilá jízda ComfortJetu po Rakousku. České dráhy vlak poprvé otestují na nové Koralmbahn

ComfortJet ve Vídni. Pramen: ÖBBComfortJet ve Vídni. Pramen: ÖBB

Aktuálně je v Rakousku k netrakční jednotce připojena lokomotiva 1216 Taurus.

České dráhy (ČD) a Rakouské spolkové dráhy (ÖBB) připravily na tento týden představení nové jednotky ComfortJet rakouské veřejnosti. Součástí akce jsou i testovací jízdy na novém koridoru Koralmbahn mezi Štýrským Hradcem a Klagenfurtem, kde si nový vlak Českých drah vyzkouší rychlost až 230 km/h. Na koridoru leží i 33 kilometrů dlouhý tunel pod masivem Koralpe, kterým ComfortJet poprvé projel dnes odpoledne. ComfortJety zajistí od 14. prosince pravidelný provoz tří párů vlaků Vindobona mezi Prahou, Brnem, Vídní, Štýrským Hradcem, Klagenfurtem a Villachem.

Dnešní výpravě na Koralmbahn ale předcházela prezentace a křest na vídeňském hlavním nádraží. „Nové přímé spojení mezi Korutany a Českou republikou bude oboustranně výhodné pro naše cestující i pro hospodářskou spolupráci mezi oběma zeměmi,“ uvedl šéf ČD Michal Krapinec, který vlak pokřtil s šéfem ÖBB Andreasem Matthä.

Rozšířením služeb reagují ČD a ÖBB podle obou manažerů na prudký nárůst poptávky po mezinárodní železniční dopravě. Od spuštění provozu RailJetů v roce 2014 se počet cestujících mezi Vídní a Prahou zvýšil přibližně o 40 procent. ComfortJety mají přinést na spojích mezi Českou republikou a Rakouskem větší kapacitu. Devítivozové soupravy nabídnou o 113 sedadel více než dosavadní vlaky. Celkem to bude 555 sedadel, z toho 99 v první třídě.

Spuštění provozu se blíží, Rakušané začali školit stovky strojvedoucích pro Koralmbahn

Souprava ComfortJet se dnes představí také ve Štýrském Hradci a Klagenfurtu, jízdu ukončí ve Villachu. V průběhu čtvrtka je v plánu několik zkušebních jízd na Koralmbahn rychlostí až 230 km/h. ComfortJet už se v Rakousku testoval, na Westbahn v rámci typových zkoušek dosáhl rychlosti až 250 km/h. Na nedávno dokončené Koralmbahn, která se běžnému dálkovému provozu otevře v prosinci, je poprvé.  Aktuálně je v Rakousku k netrakční jednotce připojena lokomotiva 1216 Taurus, finální varianta má být s Vectronem.

ComfortJety budou zařazeny pod obchodní značku RailJet. Spoje Vindobona Praha – Brno – Vídeň – Štýrský Hradec – Klagenfurt – Villach budou odjíždět z pražského hlavního nádraží zhruba v 6:37, 10:37 a 14:37 a cesta bude trvat přibližně 8 hodin. Vlaky z Korutan přijedou na pražské hlavní nádraží v cca 13:23, 19:23 a 23:32. Štýrský Hradec a Villach jsou nejen cílové stanice, ale také důležité přestupní uzly pro další cesty do Slovinska, Chorvatska a Itálie.

Křest ComfortJetu ve Vídni. Pramen: ÖBBKřest ComfortJetu ve Vídni. Pramen: ÖBBComfortJet ve Vídni. Pramen: ÖBBComfortJet. Pramen: České dráhyKřest ComfortJetu ve Vídni. Pramen: ÖBB
Tagy České dráhy ComfortJet Koralmbahn ÖBB Rakousko
8 komentářů