Autobusy Automobilový průmysl Železniční průmysl

Španělský výrobce rychlovlaků CAF posiluje v autobusech. Kupuje polský Solaris

Autobus Solaris Urbino o délce 18 metrů. Foto: Solaris
Autobus Solaris Urbino o délce 18 metrů. Foto: Solaris

Polský výrobce autobusů Solaris našel investora. Stane se jím španělská (baskická) společnost CAF, která se až dosud zaměřovala hlavně na železnici, je známa především svými rychlovlaky. CAF to oznámila v tiskové zprávě. Podle vedení skupiny jde o další krok v naplňování strategických plánů, jejichž součástí je rozvoj udržitelné městské mobility.

„Tímto rozhodnutím naplňujeme naše vize o ziskovém růstu; mimo jiné nám tento krok otevírá nové strategické trhy,“ uvedl šéf CAF Andrés Arizkorreta. CAF chce značku Solaris zachovat a rozvíjet. „Výběrem tohoto investora zajišťujeme značce, zákazníkům i zaměstnancům slibnou budoucnost,“ uvedla prezidentka Solaris Bus&Coach Solange Olszewska. Hodnota transakce zatím není známa, podle polského webu TransportPubliczny ji Španělé odhadují na více než 300 milionů eur (cca 7,8 miliardy korun). Převzetí sta procent akcií by mělo být završeno do konce září.

O tom, že je Solaris na prodej, se spekulovalo delší dobu. Na rozdíl od železniční Pesy nejsou ale důvodem finanční problémy, naopak, vstupem investora chce firma řešit potíže s nedostačující výrobní kapacitou. Zájem projevil i státní investiční fond Polski Fundusz Rozwojou, který zachraňuje právě Pesu, a údajně i další firmy včetně čínských či tureckých. Loni Solaris prodal téměř 1400 vozidel, tržby byly 1,85 miliardy zlotých (cca 11 miliard korun). Letos se počítá s výrobou až 1550 vozidel.

Solaris začínal v roce 1996 s 36 zaměstnanci, dnes jich má přes 2300. Zakladateli a majiteli jsou bývalý manažer německého Neoplanu Krzysztof Olszewski a jeho žena Solange Olszewska.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • „společnost CAF, která se až dosud zaměřovala hlavně na železnici“
    Určitě by bylo lepší „železnici“ raději nahradit „kolejovou dopravou“ – firma CAF se totiž už dávno úspěšně zabývá i vývojem a výrobou tramvají (v minulosti je ostatně presentovala m.j. i v Bratislavě) …

  • Kdo vlastni/ovládá CAF ???? Dopadne se se do Francie nebo do Nemecka???

Newsletter

Partneři


Konference Doprava 2018

Výběr editora