Španělský CAF vyhrál obří soutěž pro belgické dráhy, protesty politiků nezabraly

Nová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAFNová jednotka pro nizozemské dráhy NS. Foto: CAF

Rozsahem jde o jednu z největších zakázek na nová kolejová vozidla v Evropě.

Odebírat
Upozornit na
guest
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
JirkaM

Jsme snad jedna Evropa. O tom jim celou dobu jde, nem

Sch

To je krásná ukázka tradičního protekcionismu i po tolika dekadach existence jednotného trhu.
Francouzský Alstom s továrnami v Belgii sice tento tendr nevyhrál, ale díky jednotnému trhu se může účastnit za rovných podmínek tendrů v 26 dalších státech EU.
Belgie dostává lepší nabídky díky konkurenci a firmy mají daleko větší možnosti získávat zakázky. A je to ta nejdůležitější věc co nás v Evropě posouvá dopředu, proto je potřeba ji nejen bránit, ale naopak ještě prohlubovat.

N.N.

Vzhledem k blízkosi přístavů mohou dodávat i do Británie či Norska

Milan

> Materiál dopravce obsahuje i poněkud bizarní dovětek, že si od CAF má představenstvo vyžádat potvrzení, že jeho činnost respektuje mezinárodní právo a lidská práva.

To není bizarní, ale souvisí to s politikou belgické vládyohledně okupovaných palestinských území. CAF byl obviněn z napomáhání ilegální koloniální činnosti. Ze stejného důvodu byla autobusové společnosti nedávno zamítnuta smlouva v Nizozemsku.

Martin Dorner

To je ale blábol.

SYN

Vcelku je, ale oni to myslí vážně…
Já bych se spíš ptal která firma podporuje Palestinské teroristy… kteří samozřejmě z těch darů a dotací od EU důsledně kupovali jídlo a oblečení, a zbraně a tunely budovali „ze svého“…

xyz

CAF dodával např. i tramvaje na belgickou Pobřežní trať (Kusttram).
Rozhodně to není jeho první dodávka kolejových vozidel pro Belgii.

Jinak, v Belgii dosud jezdí v regionálce dost vysokopodlažních vozidel, takže co do náhrady novými – jen houšť! 🙂

Kubrt

Ty emoce plynou z toho, že výhra Alstomu by zajistila přežití závodu v Bruggách, dříve BN, poté Bombardier (a nyní tedy Alstom), který má pozici jakéhosi JSV pro SNCB. A až doběhne stávající výroba pater, tak tam už nebude náplň.

Addams

Neviem, kedy to bude, ale možno vyhlási ZSSK ďalší tender na 2 – 3 EMU. 😀