Španělské státní železnice RENFE přemění část svých nočních vlaků na vysokorychlostní jednotky s rychlostí až 330 kilometrů v hodině.
Zakázku na přeměnu vlaků nazvaných Tren Hotel získala společnost Talgo. Podle tiskové zprávy firma přemění za 107 milionů eur celkem 13 souprav se 156 vozy. Firma získala současně opci na proměnu dalších 72 vozů. Po modernizaci se do každé jednotky vejde 405 cestujících.
Talgo je i výrobcem souprav Tren Hotel, ty patří k nejrychlejším nočním vlakům na světě. Mohou jezdit rychlostí až 220 kilometrů v hodině. Renfe je nasazuje na tři trasy: z Madridu do Pontevedry, z Barcelony do Viga a z Madridu do Lisabonu. Renfe počty nočních vlaků v posledních letech výrazně zredukovalo. Vlaky, které projdou proměnou, už několik měsíců nejezdily.
Když jsem jezdil na přelomu tisíciletí z Lisabonu do Henday a zpět, tak tam jezdila souprava složená z klasických lůžkových, lehátkových a sedacích vozů, dokonce tam byl jídelní vůz otevřený celou cestu.
Také si to pamatuji, teď jezdí Talgo TrenHotel, z/do Salamanky je to spojení s Lusitánií.
Ještě Sud Express z Irunu/Hendaye do Lisabonu
to má na jakobsovi jednu nápravu?
Talgo by myslím mělo, když se na to podíváte, tak to nevypadá ten jeden vagon o moc delší než Rybák, tak to asi jde. Ostatně tu máte výkres zierke. com/shasta_route/pics/nz-hotelwagen.png Nebo tady ars. els-cdn. com/content/image/1-s2.0-S0267726108001231-gr11.jpg
Ano ma jednotky talgo to tak mívají
na dobrou trať a kvalitní servis.
Vlaky Talgo – jsem na to narazil také asi před rokem či dvěma, dříve jsem to neznal:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Talgo
Ano ma…