Doprava ve městě Infrastruktura Stavebnictví Zprávy

Soutěž o podobu lávky na Štvanici je ve finále, stavět by se mohlo začít příští rok

Vítězný návrh lávky Karlín - Holešovice. Zdroj: IPR Praha
Vítězný návrh lávky Karlín - Holešovice. Zdroj: IPR Praha

Lávka pro pěší a cyklisty z Karlína do Holešovic přes ostrov Štvanice nabývá konkrétní podoby. V mezinárodní soutěži zvítězili architekti Marek Blank a Petr Tej. Na třetím místě se umístil návrh Lukáše Landy a Pavla Raka, druhé místo nebylo uděleno.

Obě podoby lávky, které se umístily na stupních vítězů, postoupily do takzvaného jednacího řízení bez uveřejnění, kde se rozhodne o konečném vzhledu nového pražského mostku.

„Díky nové lávce vznikne nové propojení dvou městských čtvrtí. Usnadní život především pěším a cyklistům – nejsnazší propojení Karlína a Holešovic doposud představoval oblíbený přívoz, který ovšem v zimě nejezdí. Štvanice tak bude konečně přístupná po celý rok,“ uvedl pražský radní pro dopravu Petr Dolínek.

Kromě přívozu se dá na Štvanici dostat už jen po Hlávkově mostě, který ovšem kvůli magistrále a celkově zanedbanému stavu pěší ani cyklisty příliš neláká. Lávka vznikne na dolním cípu Štvanice a na holešovické straně vyústí proti bráně do Pražské tržnice. Koryto řeky bude překlenovat v šířce 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovicemi. V optimistickém scénáři by se mohla začít stavět už příští rok.

Všech 48 odevzdaných soutěžních návrhů představuje nyní Institut plánování a rozvoje (IPR) v kavárně v areálu kasáren v Karlíně. Porotou vybraný návrh jako číslo 1 je prezentován i na modelu.

Rovněž příští rok by se měla začít stavět lávka v Troji místo nedávno zborcené.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Chybí vizualizace, jak bude lávka vypadat, až bude počmárána grafity.

    • dají tam zákazovou značku, třeba u nás je dodatek sesedni z kola

    • U podobných akcí obvykle bývá podmínkou možnost nouzového průjezdu vozidla záchranné služby (sanitky) – v tomto případě to ale asi nikdo (kupodivu) nepožadoval …

Newsletter

Partneři


Výběr editora