Soutěž na opravu Libeňského mostu nabrala zpoždění už přes čtvrt roku

Zatěžování Libeňského mostu. Foto: TSK PrahaZatěžování Libeňského mostu. Foto: TSK Praha

Do soutěže přišlo už přes dvě stě dotazů a žádostí o vysvětlení zadávací dokumentace.

Jedna z největších veřejných stavebních zakázek posledních let v Praze nabírá velké zpoždění. Technická správa komunikací (TSK) už poněkolikáté posunula termín pro podání nabídek, tendr za téměř tři miliardy korun tak nabral zpoždění už přes čtvrt roku.

Zatím k poslednímu posunu termínu došlo minulý týden. Když loni v říjnu TSK soutěž vypsala, firmy měly čas do 22. února. Nový termín je až do 8. července.

„Důvodem prodloužení termínu podání nabídek bylo množství zaslaných dotazů a zájem zadavatele získat kvalitně připravené nabídky. Bližší informace sdělíme po podání nabídek v souladu s tím, co nám umožňuje zákon o zadávání veřejných zakázek,“ uvedla mluvčí TSK Barbora Lišková. Aktuálně je podle materiálů v zadávací dokumentaci už 205 dotazů.

Soutěž na projektanta i zhotovitele v jednom

Zakázka probíhá ve standardu Design and build, kdy se soutěží současně stavební firma i projektant. Oprava se týká kompletního úseku od křižovatky Dělnické s Jankovcovou až po Palmovku. Součástí obnovy má být i výstavba nových ramp pro pěší a cyklisty na Rohanský ostrov, kde má vzniknout park. Hlavním kritériem v hodnocení bude cena, která bude mít v hodnocení váhu 80 %. Dvacetiprocentní váhu bude mít doba navržené výluky tramvají. Odhadovaná cena je 2,85 miliardy korun. Podle původních plánů měly práce začít v polovině roku 2022, hotovo má být do roku 2025.

Soutěží skončily letité dohady o tom, zda most zbourat a postavit nový nebo rekonstruovat. K obratu došlo s příchodem nového vedení pražské radnice. Zátěžové zkoušky ukázaly, že most architekta Pavla Janáka je stále v relativně dobrém stavu.

Libeňský most (spíše soumostí) měří 1 200 metrů. I po rekonstrukci zůstane stejně široký, tedy 21 metrů, a bude mít kromě dvou tramvajových kolejí v každém směru jeden pruh pro auta, jeden pro cyklisty a jeden pro chodce. Pěší a cyklistický provoz zůstane zachován i během rekonstrukce.

 

Tagy Libeňský most Technická správa komunikací TSK Praha
38 komentářů