Soutěž na nejvyšší silniční most v Česku má vítěze, stavba má začít do pololetí

Most přes Střelu na obchvatu Plas. Foto: ŘSDMost přes Střelu na obchvatu Plas. Foto: ŘSD

Do soutěže přišlo pět nabídek.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Radek

A zase tu máme ten druhý nejvyšší silniční most v ČR 😀

drakula

no hurá , před 10 rokama bylo pozdě

G-man

„Podobné řešení dopravních problémů zvolilo ŘSD na I/27 také u Žatce, kde se již staví v Žiželicích most přes údolí říčky Hutná.“
To je pravda, ale podobné řešení dopravních problémů zvolilo ŘSD na I/27 poprvé mezi Žatcem a Mostem, kde se již několik let jezdí ve Velemyšlevsi po mostě přes údolí Chomutovky.

Pako

Nějak tam u Velemyšlevsi nevidím ten oblouk na hlubokým údolím. Veškerá podobnost je podle vás tedy v tom, že je tam most. Ale jo, taky dobrý postřeh.

Ivo

Pane Pako, pan G-man ani článek nemluví o nějakém oblouku, ale o „podobném dopravním řešení“, takže významně vysoký most přes hluboké údolí, kterých se opravdu zas tolik nestaví, takže jeho poznámka, na rozdíl od vaší, zcela na místě.

Petr Hlavička

„Provoz na silnici I/27 z Plzně přes Plasy a Kralovice na Most několik let trvale houstne a přibývá těžkých nákladních vozidel, hlavně se surovinami, které se v regionu těží. Denně centrem projede až 10 000 aut.“ Není mezi Plasy a Kralovicemi ta naschvál vyloučená lokálka, kterou nechceme obnovit, protože od Plzně na Kralovice by přece nic nejezdilo? A ejhle, plná silnice kamionů, které by se mohly naložit místními surovinami a poslat v nákladních vlacích na Most, že? To je aspoň banánistán, kolejová doprava fujky fujky, ale pro silniční kamionovou postavíme most za 571 mio. Ale 50mio za lokálku by bylo… Číst vice »

Kubrt

Ty suroviny můžou jezdit přímo po trati Plzeň Žatec, kdyby přepravci měli zájem o železniční přepravu.

Emil Zásměta

Teda vy jste hlavička. Na to jste přišel sám, nebo vám někdo pomáhal? Koukněte příště alespoň do mapy, než ze sebe uděláte moulu. 😉

El Barto

Dělat ze sebe moulu je u Haláska alias Hala D už taková tradice. „Hlavička“ je jen další z početné řady jeho pseudonymů.

percula

víte proč? Zeptejte se někoho kdo zkoušel poslat vozovou zásilku s CD Cargo, já znám dva po první zkušce už raději používají kamion

RedBaron

Tak většinou chtějí odběratelé doručit zboží na místo, nikoliv na nádraží a pak stejně objednat kamion na překládku a dovoz.

Petr Ulrych

Víte o tom prd. JVZ jsou uměle znevýhoněně oproti kamionúm.

hroch.obojzivelny

To, že vám přijde zásilka jindy, než měla, jinam, než měla a případně ještě poškozená, je uměle způsobeno znevýhodňováním železnice proti kamionům? A jak takové znevýhodňování vypadá? Povídejte, přehánějte…!

Petr Hlavička

Super, další stavba, aby se autíčkářům lépe jezdilo. Aby nemuseli jezdit pomalu a opatrně v serpentinách. A kdy se dočkáme i my, co cestujeme vlakem?

Renda

co když to není kvůli autíčkářům, ale pro klid obyvatelů městečka

BND 30

Vy, co jezdíte vlakem? Na žatecké každý rok několk měsíců v roce 🙂 🙂 🙂

Petr Suchý

Myslím, že úplně stejný argument se dá udělat opačně. Proč se stavěly Ejpovické tunely za několik miliard? Aby lidi ve vláčku nemuseli pomaleji objíždět kopec? Aby ušetřili pár minut? Kdy se konečně začne myslet na nás v autech a postaví se třeba obchvat Plas?
Jen pro pořádek uvedu, že jezdím tak 50/50 autem a VHD, takže jsem v obou táborech a obchvat Plas mi dává smysl (třeba se i těším, až budu mít možnost překonat údolí Střely na kole po mostě a nebudu muset dolu a nahoru).

Nemel

I hlavička může být z půlky prázdná nebo z půlky plná…je to o úhlu pohledu.

Tom

tak jezděte autobusem

hroch.obojzivelny

Milá Hlavičko, nic si z toho nedělej. Já jsem dříve také trpěl podobným splínem. Ale pak přišly osmnácté narozeniny, koupil jsem si auto, a od té doby je vše dobré. 🙂

Petr Ulrych

Hm. Zajímavé. Já se auta zbavil a kvalita mého života šla o 100% nahoru.

Oldboy

Například já bych bez auta už na tomto světě nebyl.

hroch.obojzivelny

Vyčíslovat v procentech změnu z nevyčíslitelného základu moc nedává smysl.

Ivo

To bude parádní stavba, snad se jim povede. Alespoň, že nepodstřelili cenu jako se to poslední dobou zase děje u silnic…

Jan

Už mají aspoň plán jak to v budoucnu rozšíří na čtyři pruhy? 😀

Matyáš

Na těch 5000-7000 vozidel?

noerf

Z Plzně do Mostu je to rychlejší po D5, D0, D7. Takže je naopak snaha, aby co nejvíce aut a kamionů vyuzivalo dálnice.

Jarokov

Časově je to šul nul, na km je I/27 cca o 50 km kratší. Obchvaty cestu po I/27 zatraktivní. Po dálnici je sázkou do loterie je úsek Beroun – D5xD0 – Letiště, takže riziko, že se zaseknu, nebo to budu objíždět „vnitrozemím“ a tak jako tak naberu zpoždění je dost značné.

Dejf

Postaví druhý stejný most, jak prosté. Teda kdyby to bylo potřeba…

Pako

Jakože není a nikdy nebude.