Soud řeší dopady vysokorychlostní tratě kvůli novému terminálu, Ústecký kraj odmítl smír
Podoba VRT terminálu v Roudnici nad Labem. Foto: MDČR

Zástupkyně kraje odmítá přijmout tezi, že by kraj jakkoliv pochybil.
Zástupkyně kraje odmítá přijmout tezi, že by kraj jakkoliv pochybil.
V živote jsem o tomto sdružení neslyšel a nevím za kolik lidí z dotčené lokality mluví, ale hledají jen důvody proč tu lokalitu neposunout do nového století, ne jak. Jinak se tomu říká investice, stát (město) staví infrastrukturu a vnější kapitál tam uloží peníze, které pak v tom místě generují ZISK (+sociální aspekty..). Ja nevím, myslím si už to takhle funguje pár staletí. Jeden z cílů vrtek je i aby lidé v regionech byli vzdělanější než tento pán.
Ne: stavby 🚧🚗🛩️Ⓜ️🚄🏡
Ano: kecat do toho 🇨🇿🍻🏛️⚖️📉
Vliv terminálu na kanalizaci..
Někteří lidé a některé regiony si ty peníze nezaslouží. Kdyby za Ústeckým krajem nebylo Německo, tak bych se na ně vykašlal. Ale je to důležitá spojnice, takže by měl převážit vyšší cíl než obavy nad tím, jak nás to ekonomicky zasáhne (jenom kladně)
Jestli toto není perfektní ukázka nymbismu, tak už nevím. Každý se bojí „dálnice“ za domem, ale stačí chvíli bydlet v Praze a člověk zjistí, že pokud chce klid, tak jediné řešení je les.
„Obce se obávají toho, že díky zkrácení dojezdového času .. vyvstanou v území nové fenomény, které dosud neznají. Týkají se bytové výstavby,..“
Správně! Žádné byty ani obchody zde nechceme.
/s
To je taková obdoba hádky o tom, jak utratit peníze co možná vyhraje ve sportce… MD bude rádo, když najde peníze na vyhlášený výběrka a oni se bojí, že po hypoteticky VRT jim tam budou chtít bydlet lidi a dokonce v novém!
Jsem laik, ale dodnes jsem žil v přesvědčení, že bytovou výstavbu regulují právě obce prostřednictvím svého vlastního územního plánu. Takže se bojí samy sebe a žalobou se domáhají ochrany před tím, co si v budoucnu samy schválí?
Oni se spíš bojí, že by mohla probíhat výstavba ve VEDLEJŠÍ obci, ne? 😀 😀
V tuto chvíli nežije v okolí Terminálu (např. dojížďka do 30 min autem) dostatek lidí, aby se ta stavba vůbec vyplatila… Mimo města Roudnice (cca 12 tis) jsou to samé malé vesničky kolem 400 obyvatel… KOLIKRÁT se bude muset zvýšit počet obyvatel na Roudnicku (nyní okolo 30 tis. lidí), aby ta stavba dávala ekonomický smysl? 2x krát nebo spíš 3 x krát ? To by kladlo obrovské požadavky na veškerou technickou infrastrukturu (silnice, voda, kanalizace, přenosová soustava atd…) a rozvoj veřejných služeb (např. zdravotní, vzdělávací nebo sociální). VRT dává smysl jen když vlaky „nevozí vzduch“, což v případě Terminálu Roudnice… Číst vice »
Jo s lidma jsou jenom problémy. Už Stalin to říkal. Vystěhovat na Sibiř a je vyřešeno….
Účel terminálu není naplnit celý vlak, ale právě obsluhu území. Prostě tu budou mít lidi možnost přijet pomocí MHD nebo vlastníhou auta a 2x za hodinu odjet buď na Prahu nebo na Ústí.
Stavět něco takového dodatečně by bylo dost náročné a komplikované, je to stejně 1 stanice pro lidi na cca 50 km.
Navíc není důvod tam nepočítat Roudnici, kde nádraží ve městě naopak o rychlíkové spojení s Prahou přijde (max. tam bude nějaká pásmovka „do Kralup zastavovat všude, až z Kralup do Prahy bez zastavení“).
Stanice je ve vhodném místě potřeba tak jako tak.
Tzn. vícenáklady jsou „jen“ na budovu, nástupiště a parkoviště.
Mmch. píšete to tak, jako by v tom terminálu měly VR-vlaky končit jízdu, což nebudou. Bude to jen nácestná stanice.
P. S. „To by kladlo obrovské požadavky na veškerou technickou infrastrukturu (silnice, voda, kanalizace, přenosová soustava atd…“
K tomu dodám, že řada obcí v blízkém okolí Prahy skutečně za posledních 20 let svůj počet obyvatel zdvoj- či ztroj-násobila (někdy i víc, zdravím např. sem https://obyvateleceska.cz/praha-zapad/chyne/539309)
Snad bude do terminálu VRT zaústěna Podřipská lokálka. Mohl by se obnovit provoz na trati Straškov-Zlonice a hned vám pár cestujících přibude 😆
Projektu je tam zatím zaústěna z obou stran (triangl). A ve směru do Roudnice se počítá i z elektrizací, měli by tam zajíždět osobáky od Ústí.
Tak ono když spočítáte obyvatele těch vesnic okolo, tak jste na 30k obyvatelích už teď.
Ekonomický smysl? Výhybna a údržbová základna musí být v Roudnici tak jako tak. Jde jen o to, jestli se k tomu přidá i nástupiště pro lidi a parkoviště.
Vytvořte nabídku a vznikne poptávka. Pokud z Roudnice uděláte dojezdovku do Prahy (alá Kladno), vznikne i vše ostatní. Roudnice může na VRT jen vydělat (až na názor všech nymby). Česká municipalita je pomalá a zkostnatělá, ale pokud město roste, postupem času rostou i kapacity služeb, komunikací, vybavení a tak…
Za mě taky dobře, stejné jako se stavěly v 90sátkách satelity a vůbec se neřešila doprovodná infrastruktura ne jenom služby ale mnohdy i přijezdové komunikace, MHD apod.Takže bude terminál jak píšou za 20 minut jste v Praze = už teď se developeři třesou že na tom vydělají miliardy výstavbou, a jelikož jim jde v první řadě o zisky, tak stát jim udělá tu doprovodnou infrastruktura za erar a ještě se bude chlubit, že to je dobře. místo aby to donutil zaplatit developery.
jako developeři ty peníze tisknou?
Ne.
Peníze vyúčtující si je od zákazníků.
Ano. Vy jste taky za svojí infrastrukturu platil nebo vám jí zařídil erár?
Nevim, kdo to platil.
Bydlím v dávno urbanizovaným místě.
Z mého pohledu by měl developer při vzniku nějakého územního celku spolupracovat s obcí a na některých budovách by měl spolupracovat a financovat. Jenže tohle se po revoluci moc nenosilo, viz jarek.
Developeři se rozhodují, jestli investují v ČR, kde každé rozjetí stavby je na mnoho let a peníze váže neužitečně, nebo v zemích s lepší legislativou, kde se to stihne dvakrát rychleji (tedy levněji).
Proč by si developeři měli peníze tisknout? Naše země není vůbec chudá, jen neefektivní.
Pokud SZ ma stavet 3000 parkovacich mist, tak to uz je nejaky provoz na silnicich v okoli. Vubec se nedivim, ze se to mistnim nepozdava.
Jak vlastne k cislu 3000 investor dospel?
SŽ možná postaví to parkoviště – ale odkanalizování a potrubí do několik km vzdálené čističky už bude muset vybudovat a zacálovat obec. A chápu, že to nechtěj.
Vodohospodářskou infrastrukturu musí platit investor. Ten k tomu nemá jak obce donutit. Obec nemá povinnost financovat připojování soukromých stavebníků na svou infrastrukturu. Pokud to dělá, tak z dobré vůle.
A co třeba retenční nádrže?
Zejména když i zde byla možnost to rozptýlit – např. na rychlé trati směr Louny mít stanici u Mšeného-lázní a/nebo Peruce. Stejně tak napojit na VRT trať směr Úštěk = ani lidé z Úštěcka by nemuseli autem dojíždět k VRT-stanici u Roudnice.
Mě přijde relativně rozumné, aby se kraj nad dopady takového terminálu zamyslel a dobře se na to, ve spolupráci s těmi obcemi připravili. Je to drahá investice, která může přinést regionu velký rozvojový impuls a bylo by rozumné, aby na to byli projektově připravení, pokud chtějí potenciál toho přínosu vytěžit.
A jestli se na to vybodl v ZUR za Ústecký kraj, tak je to hrozný fail…. A ten úředník by měl být okamžitě vyhozen…
A tím se to vyřeší! 😀
Zamyslet se a plánovat (jen houšť) samozřejmě, ale hlavně nebýt zaseknutý nymby vesničan. Vývoj/rozvoj/vzdělání.
Jak jakože infrastruktura na to není připravená? Že to SŽ trvá a bude trvat zhruba milion let, to chápu. Ale že v Roudnici budou milion let kopat žumpu? ….., Vážně….?
Asi jste nepochopil podstatu potenciálního problému – tím, že se to postaví, může nastat – např. pro tu Roudnici – masový růst počtu aut, na která nemá parkovištěm, nemá na to kapacitu ulic, nemá kanalizaci, či kapacitu na čističce – a nikdo té obci na to peníze nedá! Zůstane jí stejný rozpočet, ale násobně vzrostou nároky / nákaldy na to tohle či onohle. Jestli se divíte počtu nárůstu aut v případě vybudování VRT – tak je to logické – ty stoivky a tisíce lidí z okolí se nějak k tomu terminálu musí dostat – a hromadnou dopravou to převážně nebude.… Číst vice »
Jakoze dva zachody ve stanici zahlti ČOV? Nebo co tim myslite? Komunikace se nesvadi do kanalizace, ale vsakuji v miste. A novou vystavbu umoznuje ciste obec, nikdo jiny.
Pokud skokově naroste počet obyvatel, tak naroste i platba státu na obyvatele skrze RUD. Možná i nejen podle počtu ale třeba pskočí i do vyšší škatulky co se výše příspěvku na hlavu týče. Prosté, že.
Jo jo, rozvoj obce. To je pro každou radnici katastrofa.
„V území vyvstanou nové fenomény jako kanalizace…“
Nojo , no, hotový peklo 😀
Kanalizace v Roudnici nechceme. Já bych všechny ty fekály zakázal.
Tvl. Místo aby byli rádi, že budou napojení na VRT síť, tak brblají. Nevděčníci.
Tipnul bych si, že velké většině lidí je VRT úplně ukradená.
Souhlasím, protože velká část těchto lidí se VRTky pravděpodobně nikdy nedožije. Bohužel 🙁
Chápu, ale paradoxně mít takový přístup prostě není správné. Neříkám, že se svezeme vlakem za 3 roky, a ani neříkám, že se to nutně stihne dle plánu. Ale pořád vše shazovat jde trochu ruku v ruce s tím, jaká vlastně reálně nálada ve společnosti je VRT spojená.
Jistě na tom usilovně pracují, ale i tak se toho mnoho z nich dožije.
Oni prece jen chtějí analýzu, co z toho terminálu plyne. Krome parkoviště pro 3000 aut. To mi přijde rozumný požadavek.
Já jsem z Ústí, a taky VRT nechci.
Vaše stanovisko bereme na vědomí a jako kompenzaci za způsobenou újmu posíláme klíčenku.
TVL. VRT nepřináší jen pozitiva, ale i negativa – a toho se obce a měsa obávají. Protože na kompenzace či řešení negativ jim nikdo peníze nedá.
Postavení termínálu rozhodně není „jednoznačně dobrá zpráva pro Česko“, jak by řekl mluvka Kupka
Tak to muzete rici i o rozvoji tech obcí samotných. Kazdy novy dum generuje automobilovou dopravu. To bychom taky mohli vystavbu na vesnicich zakazat.
A jaké jsou hlavní negativa pro obce?
Hluk, dělení krajiny a vibrace se musejí vyřešit už stavbou. Parkoviště taky musí mít nějaké kapacitní připojení.
Obce si hlavně musí pohlídat územní plány a zastupitele, aby si místní z toho neudělali změnami určení pozemků dojnou krávu.