SOB převzal poslední z 24 nových jednotek Traverso
Jednotka Stadler Traverso. Foto: SOB
Dopravce nasazuje jednotky na vlaky, které označuje za nejkrásnější spojení jihu a severu země.
Dopravce nasazuje jednotky na vlaky, které označuje za nejkrásnější spojení jihu a severu země.
Když se člověk podívá na tohleto.. a na to náše milé nakupované vozidlo.
Opět smutná závist. Tento svět je jinde.
Pokud na to dosud nikdo nepřišel, automat ve vlaku bez kontroly věku vydává alko pivko. (Testík 3.11.) Všechny ostatní automaty byly zásobeny výhradně free plechovkama. Kávička za 3,50 CHF patří mezi nejlevnější možnosti na švýcarských nádražích a ve vlacích.
To jste učunil významný objev …
Pokud se jako 18- přihlásíte v tuzemské Bille rodičovskou kartou, tak vám automat prodá taky jakýkoli alkohol bez kontroly … nehledě na to, že i jako 18- si můžete pořídit kartu a napsat tam libovolné datum narození na 18+.
Automat vyzve ke kontrole obsluhu pouze v situaci, kdy kupující nemá kartu …
Škoda že to tak nefungovalo ve všech ostatních vlacích, nádražích a nástupištích s výjimkou tohoto vlaku.
Tak už chápu, mám totiž kartu na manželku, tak proto musí dáma v Bille odklikávat moje nákupy 😃
Oni asi Švýcaři to moc neřeší zřejmě, když je tam možné pít pivo a víno už od 16….
Asi nedělají legislativu, kterou pak nikdo nedodržuje.
Upřesním, že spoje jedoucí ze švýcarského vnitrozemí do Locarna by se tunelu Ceneri vyhnuly v každém případě.
K hlavnímu tématu – hlavně je dobře, že „vrchem přes Gotthard“ (opět) jezdí spoje, které severně od něj jedou do nějakého smysluplného cíle (Curych + Luzern) a ne aby byl (jak tomu bylo v prvních letech po zprovoznění úpatního tunelu) přestup v Erstfeldu.
Jistě, nicméně „kolik“ cestujících v době „spěchající“ má potřebu jezdit po staré trati …
V Erstfeldu nebyla přestupní frekvence velká, vozebně zajišťovaly SBB jednotkami 524 „TILO“ jezdícími do Chiassa /Coma, některé spoje z/do Milána …
Napadají mě třeba ti co směřují do těch zastávek na staré trati, zejména Göschenen s přestupem do hor. Erstfeld byl další přestup.
Švýcarsko je rájem turistů. V době pocovidové si ta trať své cestující nepochybně zase najde. I cesta je pro některé cíl.
Bydlim v Basileji a pritelkyne je z Locarna – pokud muzeme vyuzivame tuto cestu behem kazde cesty. Jde o kombinaci pohodli sedadel, mista a obcerstveni, ktera ani na novych soupravach jezdicim upatnim tunelem nema obdoby. Pokud clovek nepospicha a chce si uzit nadherny vyhled – jednoznacne doporucuji.
Mimochodem pro mne jsou tyhle Stadler soupravy nejlepsi regionalni vlak co momntalne po Evrope jezdi!
Jsem téhož názoru.
Jenomže pro naše Šotoultras je to tramvaj na příměsto, která nemá na dálkových linkách co pohledávat. 🙂
To jenom proto že to není v najbrtu. 😉
Nejsem šotoultra, jak píše Potulný wechrt, ale přesto vidím interiér o třech třídách, kdy ta nejnižší se hodí tak na příměsto, do hodiny jízdní doby. Jak pak proboha vypadá to, co jezdí tunely?
Přiznejme si, že my ze Zlínského kraje Vám závidíme.
Ten přestup v Erstfeldu byl hrana-hrana a trval jen pár minut. Nebylo to nic strašného. Nicméně je pravda, že spojení rozhodně získá na atraktivitě pokud tam ten přestup nebude.
Dost možná byl ten přestup vynucen nedostatkem dostatečně kapacitních jednotek. Z Erstfeldu se už jelo klasickou soupravou jejíž spotřeba by byla pro cestu průsmykem příliš vysoká.