SMS jízdenky bude v Praze dál zajišťovat firma Globdata, snížila si provizi
Dopravní podnik hl.m. Prahy má vítěze tendru na zajištění a provozování systému SMS jízdenek. Dopravce bude i další tři roky
Dopravní podnik hl.m. Prahy má vítěze tendru na zajištění a provozování systému SMS jízdenek. Dopravce bude i další tři roky pokračovat ve spolupráci se společností Globdata, která tuto činnost dělala dosud. DPP to oznámil v tiskové zprávě.
Společnost Globdata nabídla v tendru nejnižší cenu, když požadoval provizi 11,77 procenta z ceny prodaných jízdenek. Dosud to bylo 16,48 procenta. DPP by tak měl podle svého vyjádření při současném objemu prodaných SMS jízdenek na nové smlouvě ušetřit zhruba 20 milionů korun ročně.
Ročně se v pražské MHD prodá zhruba 19 milionů SMS jízdenek, což se v posledních letech příliš nemění. DPP nabízí v SMS podobě jízdenky s časovou platností 30 minut, 90 minut, 24 hodin a 72 hodin. Ceny, textové kódy (DPT24, DPT32, DPT110, DPT310) ani telefonní číslo (902 06) se od Nového roku nemění.
Pražský dopravní podnik ročně přepraví přes miliardu cestujících, SMS jízdenky tak využívá jen malá část z nich.