Smlouvy po povodních: Osoblažka vyjde na 11 milionů, největší zakázka je za 144 milionů
Správa železnic a ministerstvo dopravy slibují, že budou opraveny všechny traťové úseky, které poškodily zářijové povodně.
Správa železnic (SŽ) uzavřela první dvacítku smluv na opravy tratí v Moravskoslezském a Olomouckém kraji zničených zářijovými povodněmi. Zatím nejvyšší zasmluvněná částka činí 143,6 milionu korun a týká se úseku Krnov – Skrochovice na trati číslo 310 (Olomouc – Opava východ). Zakázku získala společnost Swietelsky Rail.
„Stěžejní část oprav po povodních bude ukončená ještě letos. Uzavření dalších smluv je vázáno na zpracování inženýrsko-geologických průzkumů, případně dalších projektů. U těchto výrazně poškozených tratí bude realizace oprav zahájena v roce 2025 včetně zasmluvnění,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.
Další uzavřené smlouvy se pohybují řádově v desítkách milionů korun. Uzavřena byla i smlouva na opravu úzkorozchodné trati Třemešná ve Slezsku – Osoblaha. Smluvní částka činí 11 milionů, zakázku získaly Hroší stavby Morava. „Přijatá cena díla bude v průběhu provádění díla upřesňována měřením, na jehož základě bude určena skutečná cena díla,“ stojí ve smlouvě.
Výrazné škody napáchaly povodně na Šumpersku a Jesenicku. Zde se zatím největší zakázka týká úseku Lipová-lázně – Vápenná, společnost Monvia Morava jej opraví za 84 milionů korun.
Oprava zabezpečovacího zařízení na spádovišti tzv. pravého nádraží v Ostravě vyjde na 53 milionů, úsek Hanušovice – Lipová-lázně na 56 milionů.
Správa železnic a ministerstvo dopravy slibují, že budou opraveny všechny traťové úseky, která poškodily zářijové povodně. Zřejmě nejdéle zůstane uzavřena trať z Opavy do Kravař, kde bude náprava škod znamenat mimo jiné vybudování nového mostu. Oprava se zřejmě protáhne do druhé poloviny příštího roku.
Největší smlouvy uzavřené SŽ na opravy tratí poškozených povodněmi
Hanušovice – Lipová-lázně / Tomi Remont – 56 mil.
Lipová-lázně – Vápenná / Monvia Morava 84 mil.
Brantice – Krnov / Hroší stavby Morava – 35 mil.
Třemešná ve Slezsku – Osoblaha / Hroší stavby Morava – 11 mil.
Spádoviště Ostrava hlavní nádraží – pravé nádraží (oprava zabezpečovacího zařízení) / VMI Silesia – 53 mil.
Hanušovice – Staré Město pod Sněžníkem / IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc – 38 mil.
Krnov – Jindřichov ve Slezsku / Hroší stavby Morava – 31 mil.
Mikulovice – Zlaté Hory / Pirell – 29 mil.
Lipová-lázně – Mikulovice / Že-Stav – 20 mil.
Ostrava-Svinov – Štítina / Swietelsky Rail – 48 mil.
Bludov – Hanušovice / Tomi Remont – 29 mil.