Smartwings zůstávají v českých rukou. Izraelci ukončili snahu dopravce převzít
Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-SWI. Zdroj: Smartwings

Israir oznámil konec jednání. Krach námluv mezi Izraelci a majiteli Smartwings přichází již podruhé.
Proč V+Š nedají SW na burzu? Když to tolik chtějí prodat, mohli by takhle pohodlně exitovat. Bojí se, že by byla cena akcie nízká? Že by je koupilo jen pár nadšenců? Nebo, že by museli s čísly ven? Začít se chovat normálně?
Tento fetiš uvádzať krajinu pôvodu namiesto firmy o ktorú sa jedná neplánujete ukončiť? 🙂 Určite mi viac povie Isair než „Izraelci“, CAF než „Španieli“, alebo Transdev než „Francúzi“, aj si myslím že to má pre obsah oveľa vyššiu relevanciu.
Tuší někdo ze zkušenějších, jak moc cenné je, v dnešní době nedostatku, množství letadel, která má SW k dispozici?
Četl jsem, že zájem projevil i LOT, Eurowings..uvidíme.
LOT by byl samozřejmě super a vlastně by to i docela dávalo smysl. Ale tak nějak se obávám, že to je spíš sen.
LOT by za mě moc smysl nedával, minimálně brandově. Buď by museli značku Smartwings zachovat, ale s provozováním víc značek nemají žádnou zkušenost. Nebo by je začlenili pod sebe, ale mít v Praze hub LOT Polish Airlines by bylo dost zvláštní.
LOT to chce koupit je, aby se zbavil konkurence na Polském trhu. SW v ČR by postupně zanikl.
SW nemá tolik letadel na PL trhu jako LOT, Enter, Buzz, takže je to moc netrápí a silně pochybuji, že toto by byl důvod koupě.
Tak lot má podle všeho do 100 letadel. Obratem by měl o 50 kousků víc.
LOT bez „Polish Airlines“ by už tak zvláštně neznělo. Spíš by se nabízelo si držet právě „LOT“ jako síťovou aerolinku a „SW“ jako low-cost a charter s jednotřídními letouny bez palubního servisu v ceně (podobně jako má Lufthansa Eurowings).
Jakej brand je Smartwings? Lidi tim lítaj z nutnosti a z nouze, ne kvůli tomu že to je smartwings.
Šlo by hodit odkaz, kde jste to četl? jsou to zajímavé informace, děkuji.
https://polandweekly.com/2024/09/23/lot-bids-for-smartwings/
..nevadí.. další stovky zájemců o koupi této firmy mají aspon šanci
Jo, tuhle firemní kulturu si chce do kožichu nasadit každá letecká společnost…
No, ono když to pak někdo koupí, s nějakou firemní kulturou se moc mazat nebude a dřív nebo později se prostě pojede “po jeho”.
Ze by tedy konecne dostali padaka vsichni ti Strouhalove, Nevolove, Bednarici, Umlaufove a Vagnerova?
I like!
Dobrá zpráva, chtělo by to lepšího investora. Třeba Lufthansu, ať klidně Smartwings zruší a integruje je pod Eurowings. Aspoň by se daly sbírat míle, ty nové trasy do Říma, Barcelony, Bukurešti apod jsou sice pěkné, ale věrnostní program dost chybí.
Jasně drahota Euro…
Tady absolutně netuším, proč jste dostal tolik minus. Takhle fungují aerolinky ve všech vyspělých zemích, bodový program má větší tržní hodnotu než samotná aerolinka. S kapkou dobrého marketingu se dá zkvalitnit spoustu služeb, zvýšit zisky. Proč asi třeba existuje Delta Vacations? Taková forma cestovky, kterou má pod kontrolou aerolinie. A Blue Style a podobné, které se (především v letecké dopravě) chovají ke klientů jak k hnoji, by měly konečně alternativu, která by byla pohodlná pro Čechy. Kdyby někdo měl zájem, připravím citaci z odborné literatury, kde je mé tvrzení podloženo fakty a výzkumem.