Smartwings zdvojnásobí počet cestujících na Azory, dopravce očekává další silnou sezónu
Business class ve Smartwings. Zdroj: Smartwings

Aerolinka nabídne během letního letového řádu 2025 přímá letecká spojení ze šesti českých letišť do asi 80 destinací.
Aha, tak proto letos Smartwings vyplácel ty rekordní Vánoční prémie 3000 Kč. Tři tisíce, aby to nevypadalo, že jsme zapomněl nulu na konci.
To je trapne
To sice ano, ale tak na druhou to bylo o tři tisíce víc než normálně 🥲
Zapomněl jste napsat, že to bylo 3000 hrubého. Já jen aby si někdo nemyslel, že jsme v SW nějaký ročíldi, co dostávají 3000 čistého
Prémie ale nedostali piloti a stevardi
Nějaké info o ceně?
S touto splečností je opravdu tragedie létat. Úrověň letadel a servis je prostě katastrofa.Při výběru dovolené se vždy napřed zajímám s kým se létí.
Katastrofa je dodržování letového řádu v letní sezoně a noční lety.
Jinak se těch pár hodin přežít dá.
Já zase musím říci, že mám s touto společností spoustu letů a vždy spokojenost. A musím pochválit i servis na palubě, rád si vždy přiobjednám i jídlo, které je za dobrou cenu a servírované v porcelánu, což trochu zpříjemní samotný let.
Hlavně by mohli začít Mombasu a Zanzibar létat něčím lepším, než 20 let starou 737-8.
I ten blbý Max by byl důstojnější, než toto.
Zejména pak když Max ve stejný den letí třeba Španělsko a 737-8 Mombasu.
737-8 je přece MAX?
Na 101% předřečník 737-8 myslí 737-800. Což ale tak nějak jde z kontextu pochopit i bez nápovědy.
Mohu se zeptat v čem spočívá ten zásadní rozdíl? Napadají mě novější sedačky a tím více LED osvětlení, tím více Boeing.
Nevíte, budou to lítat i z Budějic? Těším se, až si tam COOuPím vlašák v housce…mňam
V Budějicích jen Pikador!
Mě překvapuje, že i v případě tropických dovolenkových destinací je větší poptávka a nabídka v létě. Přitom mnohem větší smysl dává letět tam v lednu či únoru. Loni jsme měli tropy v srpnu i na Balatonu 🙂
to je pravda, ale ono to ma jednoduche vysvetleni – v lete jsou prazdniny. a proste k tomu mori se musi – i kdyz i me teda napady jako egypt, recko, dubai apod v lete prijdou az absurdni.
V létě je dobré koupání i v Helsinkách 🙂
Spis to bude kvuli detem, kdyz nechcete, aby vynechavali skolu, volite obdobi letnich prazdnin.
Souhlasím, v létě jsme doma resp. pracujeme. Já třeba zase nechápu ty týdenní dovolené, ale bylo mi vysvětleno, že to tak lidem vyhovuje se trmácet celý den někam, tam být šest dnů a pak se trmácet celý den zpátky. Samozřejmě myslím destinace, kde let trvá deset a více hodin, takž když si to sečtete z místa bydliště až do cílové destinace, tak je to většinou celý den.
Jak to mají posádky SW na Azorech letí zpět nebo tam mají layover? předem díky za info.
Posádky létají zpět 🙂
Letová doba je kratší jak na kanáry…létá se to na otočku.
No vzhledem k meteorologickým podmínkám na Azorech a pověstnému umu pilotů Smartwings bych dal přednost TAPu.
Smartwings 13500, TAP 8000 (s odbaveným zavazadlem). Ovšem to přenocování v Lisabonu to trochu kazí, že?
Enjoy!
Nejlepsi je asi Ryanair z Norimberka.
Proč bych měl letět z Norimberka?
Ta linka už dlouho nelítá
nocování v LIS je super
Lisabon je pěkné město, přenocovat se tam dá levně a na letiště vede metro, takže to je to poslední, co by mi vadilo. Příšerné je ale tamní přetížené letiště, posledně jsem tam na odletu čekal dvě hodiny na stojánce, než jsme dostali místo na dráze, a to nebylo nijak špatné počasí, snad krom nízkých mraků. Nicméně s přestupem tam se dá doletět na nejméně 4 různé azorské ostrovy, nevím, proč bych měl létat zrovna na přelidněný Sao Miguel.
Proč byste musel nocovat v Lisabonu? My teď letěli 12:30 z Prahy, 17:50 z Lisabonu. Zpet z PD 9:30, v Praze 18:25….
Počet plusů a mínusů svědčí o tom, že píšeš úplnou blbost. Podle jsou piloti SW hodně dobrý.
Ano, dokonce jsou tak dobří, že lítaj na jeden motor… A to dokonce rukou šéfpilota…
Ohraný,otřepaný kec
Já si tak myslím, že musí být dobří, protože lítat s těmi starými Boeingy není jen tak.
Bylo to uplne v pohode a doporucuju. Trek okolo Santa Marie pecka, zejm. pro nas vnitrozemce.
Je super, ze tu relaci SW uzivi a jeste jsou schopni ji posilit.
Ten TAP bez pripoje si priste sam vyzkousej, nez zacnes neco plkat…
Noo, on TAP ty vzdálenější destinace chytře nabízí jako dva v jednom – ještě s prohlídkou Lisabonu. Tam si bylo možné udělat stop over na den, dva, tři. Kromě toho je letiště v Lisabonu blízko centra města, do centra pár zastávek metrem. Cenově je Portugalsko podobně jako my, takže ubytko žádný problém..:-)
Tak když jedu trekovat na Azory, tak nepotřebuju běhat s batohem po Lisabonu a prodrbat tam další den dovolené.
SW udela rocne kolem 30tisic letu. 30tisic bezpecnych vzletu a pristani. Vase hanebne pomlouvani pilotu SW vypovida o Vasi zjevne neznalosti a zakomplexovanosti.
A která jiná aerolinie v okolí Česka za poslední léta hlásila šéfpilota, co letěl na jeden motor déle, než měl? Kauzy podobného rázu se prostě u normálně fungujících společností nevyskytují. Plus spoustu z nás má negativní zkušenost co se týká např. cena/kvalita proti SW. Takže za mě pokud tyto zkušenosti mám a do destinace se lze jinak dostat, vždy se budu vyhýbat SW. Není to z mé strany zakomplexovanost ale volba zákazníka ve volném trhu.
Tak si představte, že například na Funchal létá TAP nebo British Airways, kteří jsou zvyklý na špatné povětrnostní podmínky a často raději divertují nebo krouží a Smartwings přistanou prakticky vždy a nejde jen o Funchal ale již i o zmíněné Azory 🙂 Váš komentář není zrovna na místě.
Nikdo Vás přeci nenutí létat se Smartwings 😀
No ale to co jste napsala jen potvrzuje to co psal Ferda nebo Diskutuji a to ze hloupa kridla si s bezpecnosti moc vrasky nedelaji. At uz ten zminovany let s jednim motorem pres pulku evropy a nebo to pristavani v nebezpecnych podminkach. Podobne jako v Torrontu, taky sel na pristani za kazdou cenu….a je jen zazrak ze se u SW jedte nestala zadna nehoda.
Vy nebudete nejostrejsi tuzka v penalu 🙂 Letiste na Madeire ma prisna pravidla kdy se tam da pristat. Kdyz je vitr pres limit tak vas vez ani pristat nepovoli. Takze o tom doopravdy nerozhoduje aerolinka ani pilot. A SW nekolikrat divertovalo taky. Je to vse vec nahody a aktualnihi pocasi. Tomu ale nekdo kdo byl nejdal na machaci nebude rozumet. Chapu .
Mohu se zeptat jak zni z ust ATCO zakaz pristani kvuli vetru?
AIP AD 2 LPMA 2.3 Operating procedures and limitations Wind / Turbulence Wind Information a. Control Tower will provide two minutes mean wind values at Rosário and touchdown zone simultaneously with landing clearance or missed approach / go around instructions when landing clearance cannot be issued due to winds exceeding airport published landing limits. b. Further wind information after a landing clearance has been issued will be provided at Pilot’s request or upon occurrence of variations from the last 2 minutes mean wind direction of 60º or more, or mean wind speed of 3 knots or more. c. Instantaneous wind… Číst vice »
Zjednodušeně třeba nějak takhle:
Wind xxx degrees at xx knots, unable to issue landing clearance
Přistát i když je to v limitech (tedy zcela legální) není na Funchalu zrovna snadné, poryvy jsou tam značné, klesáky a rotory kolem prahu dráhy, takže těm co se nedaří stabilizovat pod po pár opakováních (nebo i po jednom) holt divertují protože zásoby paliva nejsou neomezené. Zrovna TAP tam má některá přistání které si úplně za rámeček nedá, ale je pravda, že statisticky tam létá nejvíce. 🙂
Třeba tady zrovna Smartwings divertují po nezdařeném přiblížení: https://youtu.be/IP1Rh39Mtzw?si=9YKiXuzp4_UmFJUr
Hmm, nerekl bych…
https://www.youtube.com/watch?v=_JZkEBF8g3M