egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

Smartwings začaly prodávat letenky na léto, posílí spojení během jarních prázdnin

Boeing 737-800 společnosti Smartwings odlétá z Prahy. Foto: Letiště Praha
Boeing 737-800 společnosti Smartwings odlétá z Prahy. Foto: Letiště Praha
Dopravce netradičně nabídne spojení na Baleárské ostrovy už v únoru, na Sardinii už v dubnu.

Letecká společnost Smartwings spustila prodej letenek na letní letový řád. Ten zatím v porovnání s minulými lety není příliš bohatý: počítá zatím s deseti destinacemi a v Česku pouze z Prahy.

Vyplývá to z informací na stránkách dopravce. V prodeji jsou zatím lety do destinací, kam chtějí Smartwings létat už od začátku dubna nebo května. Kromě tradičních spojení do Funchalu na Madeiře nebo na tři letiště na Kanárských ostrovech je novinkou brzké zahájení linky do Cagliari na Sardinii.

Více než polovina z nabízených destinací na léto je ve Španělsku: kromě tří Kanárských ostrovů bude létat ještě také do Malagy, Valencie a na Mallorku.

Na Mallorku už v únoru

Českým cestujícím se letos díky novému letovému řádu otevřou nezvykle brzo dvě spíše letní destinace: už od 18. února plánují Smartwings lety na Mallorku, od dubna pak na Sardinii do Cagliari. Už v květnu chce dopravce začít létat do chorvatského Splitu.

Příliš se nemění ani cenová politika dopravce, kdy je u řady destinací spojení výrazně dražší. Například v případě letů do Cagliari vychází zpáteční letenky na 7 500 Kč, z okolních letišť v zahraničí jsou běžně k dostání lety na Sardinii o polovinu levněji. Přes svůj rezervační systém dopravce nabízí dál lety Českých aerolinií do dalších destinací. V nabídce dosud chybí jiné tradiční destinace, například Řecko či Bulharsko.

Smartwings současně oznámily, že v únoru během jarních prázdnin navýší počty letů u stávajících linek. Konkrétně jde o lety na Tenerife a do egyptských letovisek Hurghada a Marsa Alam. Celkově tak Smartwings do destinací v Egyptě, Portugalsku, Španělsku a na Kanárských ostrovech každý týden vypraví více než 10 letů.

Destinace Smartwings na letní letový řád (platnost 24. ledna)

Cagliari: od 1. dubna 2× týdně
Valencie: od 11. dubna 4× týdně
Split: od 1. května jednou týdně, od června denně.
Dubrovník: od 1. června denně
Tenerife: 2× týdně
Lanzarote: od května 1× týdně
Las Palmas: 1× týdně, od května 2× týdně
Funchal – 1× týdně, od dubna 2× týdně
Malaga – 2× týdně, od dubna denně
Palma de Mallorca – od 18. února 2× týdně, od dubna 4× týdně, od června denně

141 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam

Ryanair SW letos na trase PRG -PMI rozseká, lepší letové časy, lepší cena, lepší zavazadla. A kdo nechce úplně šetřit, je super například letět se Swiss přes Zurich, nabídka tří letů denne a dobrá cena a úžasný servis na palubě a především přistání v Zurichu při zpátečním letu z Mallorky s klesáním nad Alpama je požitek

MartinS.

Když tady čtu ty diskuse o cenách letenek QS a FR, prosím opravte mne někdo, jestli se moc mýlím, ale: QS prodává část kapacity cestovkám, ty mu u některých letů +/- zaplatí ten let. Individuální cestující tedy přichází k dynamickému rezervačnímu systému a kupuje si letenku ne za nejnižší cenu, jako kdyby bylo letadlo prázdné, ale za cenu, jako kdyby si kupoval letenku do letadla obsazeného třeba z 60 nebo 70% (to jen tipuji). Tato cena letenky je potom porovnávána s cenou letenky FR, kde je ale na začátku prodeje to letadlo prázdné. A protože jen málo lidí má přístup… Číst vice »

poletucha15

FR sice charitu nedela, ale taky rozhodne neni ziskove. Staci se podivat na jeho vyrocni zpravy za poslednich 5 (klidne i 10-15) let.

FR kdyz na tom letu nevydela, tak to tam nikdo resit nebude. Protoze dalsi rok dostane MLD eur od vlady.

Ogden

To není pravda, lžeš, člověče. Úmyslně.

Apex

Pardon, ale tohle je zcela mimo… FR je pochopitelně ziskové, a to v rámci oboru nadstandardně.

poletucha15

AF-KLM mozna, problem je ze vetsinu ziskovosti skupiny tahlo minimalne do nedavna hlavne KLM.

Apex

V zásadě s výše uvedeným asi lze souhlasit, pokud jde o dynamický systém prodeje, což se ukazovalo například na podzim, kdy na některých linkách FR prodával letenky i za více než 300 € v jednom směru, i když obsazenost byla někde na úrovní 50-60%, ale využíval toho, že spojení z různých zemí bylo omezené a tak kdo musel, letěl za draho odjinud (pro srovnání, v roce 2019 stejnou trasu prodával v průměru do 100 € při obsazenosti 90% a více). Což je samozřejmě pochopitelné. Na druhou stranu, výnosy u FR a W6 tvoří z velké části příjmy mimo samotné přepravné,… Číst vice »

kanafasik

Zkusil bych raději casino než kupovat si na léto letenku.

Marťas

Britský ministr zdravotnictví Matt Hancock toto pondělí prohlásil, že se domnívá, že letos budou lidé mít „velké britské léto“. A že on sám jede do Cornwallu (západ Anglie).

Janko

Co rekne Brit jakoby se nestalo. Je to narod zmatkaru. Osobne si myslim, ze stejne jako loni tak i letos nastupem tepla vir odezni. Navic je uz zhruba 1/3 naroda promorena a pomalu se i vakcinuje. Nebude to zadna hitparada ale kdo bude chtit tak se k mori v pohode dostane.

55p

1/3, nebo 1/10?

Janko

Pokavad se bavime o EU tak zhruba 1/3 je uz promorena. Pocet lidi co jsou oficialne po covidu je mensi, ale zhruba jednou tolik lidi covid melo a na testy nesli. Treba v CR to vychazi celkem kolem 3 milionu lidi po prodelanem covidu.

Jája

S lidmi, kteří covid měli a nebyli na testech nelze statisticky příliš operovat. Určitě co se týče cestován,í tak jsou na tom stejně jako ti, co nikdy neonemocněli. Musí na testy jako všichni ostatní. A navíc do léta už to bude moci hodně z nich dostat podruhé. Tenhle rok ještě nebude stát za nic.

beija

Hmm, pan ministr není úplně mimo. To prohlášení udělal zejména z ekonomických důvodů – britská ekonomika potřenuje, aby ty peníze Britové utratili doma. 🙂

beija

samozřejmě tam mělo být potřebuje. Čím více Britovů utratí peníze za dovolenou doma, tím to bude lepší pro jejich ekonomiku, aby se rychleji vzpamatovala z korony.

Roman Svačina

Když chci k moři, tak na stránkách jednoho nejmenovaného dopravce ve vyhledávači cen zadám ve vyhledávači z Wien/Bratislava/Krakow kamkoliv no a pokaždé vypadne jiná destinace. Ty 3hodiny na sedačce bez ničeho není o nic horší než osobní vlak z Brna do Jihlavy (no cenově to vyjde skoro na stejno). 😂

Dorota

Pokud země a letecké společnosti zavedou covid průkazy, tak hodně dlouho nikdo nikam nepoletí a je jedno zda se jedná o odpírače očkování nebo lidi chtiví po vakcíně. Prachatí byznysmeni již dnes létají malými bizjety a public přepravu vyloučili ze svého žebříčku.

Apex

Pár čísel pro porovnání k debatám o tom, jak jsou QS drahé a FR levné…. Jako modelový příklad let do Malagy, 737-800 a 90% obsazenost: při započítání srovnatelných nákladů, které jsou mimo kontrolu společností, tj. palivo, navigace na trati a letištích a letištní poplatky to vychází takto: náklad na let (tam i zpět): QS 862 896,12 Kč, FR 831 317,80 Kč sedačková cena pro dosažení rentability na uvedené trase (jednosměrná): QS 2536,44 Kč, FR 2443,61 Kč; náklad na osobokilometr: QS 1,0296 Kč, FR 0,992 Kč náklad na osobokilometr bez paliva: QS 0,7624 Kč, FR 0,731 Kč Z toho vyplývá, že… Číst vice »

RHood

Nerozumím, na úvod uvádíte, cituji: „při započítání srovnatelných nákladů, které jsou mimo kontrolu společností, tj. palivo, navigace na trati a letištích a letištní poplatky“ a pak k palivu, cituji: „a aktuálně nižší cenou, z které platí palivo, což je asi dáno tím, že si cenu zajistili.“, tedy duel hedging. Tak co je správně ?

Apex

Ano, chybka, pokud jde o palivo, tak jsem se nevyjádřil přesně. Nicméně na uvedené trase dělá ten rozdíl cca 15 Kč na sedačku v jednom směru.

RHood

:)))). Překvapuje mně ten malý rozdíl. Ale to může být důsledek hedgingu u FR a aktuální ceny JETA1 na trhu.

Alex

Jde o cenovou politiku. Smartwings také nabízí jiné ceny CK. Pro individuální cestovatele má ceny jako prémiová aerolinka a je to službami lowcost.

RHood

Ano, napsal jste to správně, SW pokryje své náklady letu prodejem převážné sedačkové kapacity CK a zbytek prodává ve volnem prodeji za cenu, které se defacto rovná čistému zisku z takto prodané sedačky. Je to pomyslná třešnička na dortu.

Apex

Ale to nerozporuji. Jen jsem chtěl ukázat, že z hlediska nákladů nejsou (a ani nemohou být) ty rozdíly významné. Kdo má jakou obchodní politiku je něco zcela jiného a FR nevydělává na prodeji letenek, ale na službách kolem. Problém nastává, když si cestující „nechtějí“ tyto služby dobrovolně kupovat, pak se celý obchodní model rozpadá a i linky, které jsou velmi dobře naplněné, tak na sebe nevydělají (např. BRQ-BER) a jsou bez milosti zrušeny.

Viki

To je nesmysl, FR sám vlastní mnoho letadel, tudíž je draze nepřeplácí a pak je celková cena úplně někde jinde. Nepoužívá dražší gate atd.

Apex

Jak kde… Na některých letištích platí stejné ceny i na letištích, ne všechna letiště jim dávají jiné (lepší) podmínky než ostatním dopravcům. A pokud jde o letadla, to jsem psal, tam je ten rozdíl v neprospěch QS nejvyšší.

Janko

Konecne to tady nekdo napsal. Je to presne tak jak jsem psal hned na zacatku. Po zapocteni vsech vstupu nemuze nikdo tvrdit , ze tim ze mi SW proda jednosmernou letenku do Malagy za 2200 nebo zpatecku za 4000 ( plus letistni poplatky) povazovat za predrazenou sluzbu. Kdyz je naprosto jasne z toho co pisete , ze to v podstate kopiruje naklady. A jeste povazovat letenky RYR za 1000 korun jako to co je normalni a brat to jako odrazovy mustek. Vsem temto kriklounum chybi zakladni prehled toho co kolik v letectvi stoji. Nemuze nikdo chtit letadlem k mori za… Číst vice »

poletucha15

bohuzel to prozatim vypada, ze ani podprumerne vzdelany clovek tohle porad nechape.

Pro vetsinu tech lidi je 1000kc za letenku evidentne predrazena sluzba, a je to presne jak pisete. Jen to pak podle toho v tom letadle i vypada…

Ondra

Moment, takže říkáte prodávat služby lehce nad nákladem ?

Apex

Průměrná marže v letectví je kolem 2-3%, když je dobře, tak do 5%, takže se skutečně prodává lehce nad náklady. Ale netvrdím, že je to správné, jen je to realita

pzag

Připadá mi zvláštní, že někdo, kdo zná přesné náklady na let u společnosti, zná i přesné náklady na let u konkurence a ještě se s tím vystavuje na internetu….

Janko

Neni na tom nic zvlastniho. Vse se da dohledat a ceny vstupu jsou vice mene stejne vsude. Rozdil vic jak par stovek korun na 3 hodinovem letu na jednu sedacku nelze vyprodukovat. Leda ze by jedna firma nabizela zlaty hajzl papir a druha ne.

pzag

V tom případě je ale to srovnání blbost a je to jenom znovuobjevení kola.
Ano, dvě stejné oktávky pojedou z Prahy do Brna za stejnou cenu. Kdo by to byl čekal? Co to má jako říct?

Janko

Ja vam rozumim co chcete rict. Apex ale uvedl fakta a samozrejme to co kazdy clovek z oboru vi. Bohuzel jsou tady i lidi ktery nechapou , ze prodavat letenky za 1000kc do AGP vcetne letistnich poplatku je zhruba 2000 kc pod realne naklady! Tudiz si je ta aerolinka musi vybrat jinde. Na drazsich tarifech, na doplnkovych sluzbach ,ktere vam bude nutit. Nebo tim , ze vam nauctuje zavazadlo draz nez je cena letenky, nebo tim ,ze vam proda predrazene chipsy v eru atd. Mate poneti kolik tisic dolaru stoji jedna pneumatika? Kolik stoji nahradni dily? Ze se to pocita… Číst vice »

pzag

A kde tvrdím, že to je stánek s kafem? A moc dobře vím, kolik mě stojí třeba jeden go around….

Apex

Chápu, na co narážíte, ale ne, pro QS ani pro FR nedělám…

Robert

Odkud jsou vzata ta čísla?

Apex

V zásadě se jedná o kombinaci pravidelně ověřovaných a aktualizovaných dat z více zdrojů (letecké společnosti, letiště, ANS, Platts a další), která jsou následně po zadání příslušných veličin a proměnných zpracována specializovanými softwary.

Alan

Smartwings tradičně drahý a bez služeb.

Tomas

v čem spočívá ta „tradiční drahost“ ?

Lojza

Říci si za 2 hodinový let 10 000Kc. Za to lítám prémiovýma aerolinkama 10 až 12hodinove lety….

Ota Z.

lehce zkreslený pohled na věc v dnešní době 😀

Mat

Fandím jim, ale s Cagliari nemají na jaře šanci. Poptávka moc velká nebude a zájemce bez problému pobere Volotea za třetinu/polovinu ceny. Pokud chtějí létat za takovéhle sumy, měli by vymýšlet méně tradiční destinace, třeba na Korsiku se z Prahy nedá vůbec dostat. Krásné by bylo taky mít přímé spojení do Janova a tím pádem na přilehlou ligurskou riviéru, to taky žádná aerolinka nikdy nezkusila, přitom poptávka by byla v obou směrech.

Greta

Zavést u nás stejná opatření jako v Nizozemsku a bude vyřešeno.

Greta

Nebo Izrael, který zakázal veškeré přílety osobních letadel. Snad se vláda konečně vzchopí a přestane klást mamon nad bezpečnost.

Jenda

Vy jste troll nebo jste někde upadl/a na hlavu? Evropské vlády včetně té české zruinovaly za posledních 10 měsíců životy desítek milionů lidí a nepočítaně firem, právě ve jménu údajné bezpečnosti.

Greta

Nejsem troll, jsem občan a požaduji po své vládě, aby jednala v mém zájmu a nenechala tu šířit nebezpečné viry.

Jiří Kocurek

Jasně, stačí přece zavřít státní hranici, zakázat Škodovce exportovat a COVID se do ČR nedostane. Krach státu a lidi bez prostředků na ulici … jen proto aby se někdo cítil bezpečně.

Ota Z.

o jakém že to viru mluvíte prosím? Už by někdo mohl pochopit, že je to přírodní věc, a pokud si naše planeta usmyslí, že lidstvo vyhubí, tak to udělá dřív, než se stačíme probudit z krátké noci. Vir tu je a bude už na vždy a bude se šířit. Buď se s ním naučíme žít a normálně fungovat nebo nemáme na planetě co dělat… jednoduchá rovnice a zákon přežití…

Jirka B.

… a že to tomu Izraeli v něčem pomohlo, že? Jinak jak vidím v diskuzi „Greta“ (mimochodem blbější nick jste si dát nemohla), tak automaticky tam letí mínus.

Mana

Teda koukám, zaměstnanci Smartwings už jsou tady zase v plné polní. Mínusy létají po desítkách. Každý, kdo si dovolí zmínit, co si všechno za cenu Smartwings může koupit u jiných společností, je urážen a zesměšňován. Prostě 8 tisíc za hladolety po Evropě je ta správná geniální cesta a všichni ostatní od Ryanairu přes KLM po Etihad to dělají špatně a kdo s nimi létá je škrt, chudák a hlupák 😀 Nevěřím, že by tohle mělo jakýkoliv přínos pro firmu, takže organizovaní asi nebudou, ale je zvláštní, že tady sedí prakticky nonstop.

Ogden

Máte pravdu. A to ještě před pár dny tady psali, jak jsou FR břídilové, že to seškrtali na 23 destinací z Prahy, a hle, Smarti jsou na deseti. Tož to bude asi ten národní dopravce.

Janko

V clanku ale pisou , ze tam kupr. jeste neni Recko . To je hned dalsich 10 destinaci navic. Takze nez horkou hlavou neco napisete tak chvili ( aspon minutku premyslejte )

Anna

Smartwings je jedna z aerolinek co prodávají krátké lety po Evropě za ceny jako konkurence mezikontinentální.

Martin

Vidíte a i tak se na trhu drží X let.

petr 5

protože žijí z cestovek a individuální prodeje jsou už jen čistý zisk.

Janko

Vykrik bez argumentu potvrzujici , ze tady pisou lidi co se litani vubec nerozumi. Jen si hoji sve nemocne mindraky. Srovnavat litani po Evrope s litanim mezi kontinenty by nedelal ani zak stredni skoly.

Ota Z.

a Vám to nějak vadí nebo Vás to pohoršuje? Vždyť Vás nikdo nenutí si to kupovat 😀

Qvido

Hmm ne děkuji Smartwings… jsem si radši připlatil 2300 Kč a koupil s Etihadem za 9800 Kuala Lumpur s 2x30kg kufrem (ikdyž to bude batoh 7-8kg na ty 3 týdny) včetně 2 dní stopover v Abu Dhabi 😀

Janko

Pletete si jablicka a hrusticky . Srovnavejte srovnatelne. Sedackova cena u wide body je uplne neco jinyho nez u “skakani” po Evrope.

Karel

Tak to určitě. Smartwings krach nepřeju, ale za jejich ceny také létat nehodlám.

Jenda

Takže o desítky procent levnější letenky po Evropě s jinými společnostmi nejsou srovnatelné, a mezikontinentální letenky s jinými společnostmi za podobnou cenu jako Smartwings po Evropě taky nejsou srovnatelné. Smartwings jsou zkrátka svět sám pro sebe, absolutně nesrovnatelný s čímkoliv jiným, co se na nebi objeví 😀

poletucha15

SW jsou svet sam pro sebe a to z toho duvodu, ze do nich nikdo neleje prachy ve velkym jako do ostatnich aerolinek. Napr. Vyse zmineny etihad, ze byl kratce pred krachem a dostal dalsi solidni financni podporu. Mozna pak proto ty letenky stoji tolik kolik stoji, SW prodava letenky tak aby na nich vydelavalo protoze musi fungovat sam o sobe a nikdo mu nic neda. Tak by to melo na funkcnim trhu fungovat a ne prodavat letenky hluboko pod cenou. Jak se tu totiz resi od zacatku, ty naklady totiz nejsou o moc levnejsi pro nikoho. To ze etihad… Číst vice »

Lojza

Přesně tak, Smart to je ta super aerolinkama zákaznický přívětivá, co léta přes půlku Evropy s jedním motorem nebo když mají kdekoliv problém s odletem, zpožděním letadla kompenzaci nedostane ani za půl roku. Kamarád je hnal až do Bruselu. Poté až zaplatili kompenzaci, lidem bezostyšně lžou až se jim od huby prasi. Jen, aby nemuseli nic platit. Klasicti čeští pepici urvat co se dá, na klienty kašlem.

RHood

Tak, když tomu tak rozumíte, tak nám to tady vysvětlete. Jaká je tedy, nebo v čem je sedačková cena u vide body ac rozdílná od ceny sedačky „skákajícího“ letadla po Evropě. A dopředu vás poprosím, nepište odpověď kde budete opětovné někoho obviňovat z léčení mindráků, označování za neodborníky, podávaní trestního oznámení, atd. Prosím věcně, odborně a stručně, popište ten rozdíl. Určitě se rádi necháme poučit

Alan

Ten ničemu nerozumí, je to placený troll a je trapné, že si Smartwings musí takovým způsobem obhajovat ceny.

Janko

Presne tohle jsem si myslel. Ruzny Hoodove, Alanove, Anicky a dalsi. Vse to bude jeden a ten samej nemocnej TROLL .

Janko

😀 nepamatuju si v zadne vasi reakci jediny rozumny nazor. Jenom tady hekate a pisete jedovate slohove prace. Kdyz se litani nerozumite tak se do toho proste necpete. Skakajici letadlo je dukazem toho ze nerozumite ani letecke hantyrce. Nebudu vam vysvetlovat skladbu a cenotvorbu letenek u dalkovych a kratkych letu. Je to zakladni ucivo CVUT a VŠE. Na prumce se to neuci … nazdar

Martin

Musím se Romana zastat. On o letectví trošku přehled má. Ale souhlasím s Vámi, že zde píše jen jedovate slohové práce. Ono není čemu se divit. Je stále zahořklý že ho kvůli jeho neplnění pracovních povinností od letadel vyhodili

RHood

Tak bych byl konečně rád, kdyby jste tady veřejně napsal, jaké pracovní povinnosti jsem si neplnil a u jakého zaměstnavatele. Už jste to tady na http://www.zdopravy.cz napsal asi 10x. Prosím, veřejně napište, jaké pracovní povinnosti jsem si neplnil, kdy a u kterého zaměstnavatele. A mám na vás ještě dvě otázky. Vy jste rovněž absolvent ČVUT ? Hrajte floorball ?

RHood

Tak pane Martine, čekám. Vícekrát jste mě obvinil z porušování pracovní smlouvy a to tím, že jsem si neplnil pracovní povinností. Očekávám že své tvrzení podložíte fakty a důkazy, jak jsem si pracovní povinnosti neplnil, kdy jsem si je neplnil, a u kterého zaměstnavatele.

RHood

Stále čekám, na ty fakta a dukazy o neplnění pracovních povinností, frajere!

RHood

Aha, vy myslíte to létání, kterému se v letecké terminologii říká a označuje flight via. OK, ale opětovně jste potvrdil, že vaše úroveň reakcí je někde mimo rámec normálnosti, ale nevadí, to je váš osobní boj a na vaše impertinentní narážky a výlevy nebudu reagovat. Dle poslední věty usuzuji, že jste pravděpodobně absolvent ČVUT, nemyslím a nepamatuji si, že by na některé z fakult VŠE by se probíral výpočet sedačkové ceny . Ale asi budu muset zavolat nebo napsat Petrovi Mossovi, aby se někdy podíval a možná se dívá na příspěvky některých, pravděpodobně bývalých absolventů ČVUT.

beija

Jenže Kualu si český dovolenkář ani rádoby cestovatel, co poletí se SW po Evropě, bohužel nedokáže ani najít na mapě, neb o tom nikdy neslyšel nebo neumí anglicky. Italové také neumí moc anglicky, zvláště na Sardinii, tak se budou domlouvat rukama nohama a nějak to zvládnou. 😉

Jarka

Stačí si dohledat, jak dopadla diky turistům Dubai o vánocích a nikam neletět! Ale to by nebylo free!

Anna

Vzhledem k tradičním cenám letenek Smartwings se dá očekávat expanze lowcostů v Praze a konkurenční boj na těchto trasách. Samozřejmě pouze za předpokladu, že půjde vůbec létat.

Janko

😀

Martin

A proč ta expanze neproběhla již před lety? Bránil někdo lowcostům v Praze expandovat? Pokud vím tak cena letenek u Smartwings je velmi dlouhou dobu +- stejná

Janko

Ja se dnes na to dival. Ceny letenek , kdyz srovnavame srovnatelne ( pax+bag) vychazi u vsech stejne. Plus minus par set. To co tady nekdo furt mele dokola je uplny nesmysl. Asi proto ta expanze lowcostu chcipla stejne tak jak chcipl pes 😀

Karel

Tak to jsi se díval špatně. Buď jsi mdlého rozumu, nebo potřebuješ silné brýle.

Karel

Lowcosty mají velké množství nevyužitých letadel a dost hotovosti. Zaměří se na aerolinky jako Smartwings aby zlikvidovaly konkurenci.

Martin

Ano, a proto Ryanair a Wizzair zrušil tolik letů z Prahy

beija

Ano zrušil lety, když jsme byli „best in covid“. Vy byste letěl dobrovolně do země, která je „best in covid“?

Jimbo Jones

Kupujte bezcenné vouchery, kupujte insolvenční pohledávky 🙂

Amik

Přesně tak. Už jenom pár týdnů než jim skončí moratorium, pak to bude zajímavé.

Rossec

Od února plánuje také SW lítat do emirátů.

Viťa

To by bylo fajn, předloni jsem letěl s nimi, loni s Air Arábii do Šardžá a servis QS byl násobně lepší… I když u air Arabia jsme byli hlavně rádi, že nás přivezli zpátky, protože to byl poslední let předtím, než to kvůli Covidu zrušili 🙂

Jana

v AIMSU ty lety jiz jsou

Dorota

Pokud vidíte do AIMSu a EFY tak jste zaměstnanec SW.

RAF

No a co z toho plyne?, jako ze ta informace není pravdivá, nebo že je třeba placená od hodiny, aby si tu psala s kdejakou Dorotou.:)

Rossec

Mrkněte na CK Fischer, zájezd do emirátů, odlet 13.02. jako dopravce je tam uveden SW. např. zde: https://www.fischer.cz/vysledky-vyhledavani?tt=1&ac1=2&kc1=0&ic1=0&dd=2021-02-13&rd=2021-02-20&er=0&nn=7|8|9&d=664&pf=0&pt=900000

Hojakar

On někdo rozumný poleti s tragedservis do Emiratu, když do Prahy litá Emirates?

Mick

Jeee…škoda že už mám od Wizzu 50 flexi letenek po 10 euro, mohl jsem místo toho letět se Smartwingem…

Martin

A to stihnete za rok proletět?

GPGP

Pánovi to je jedno, on má tu nemoc, že když je něco extra levné tak toho nakoupí kotel, ještě že se ta jeho nemoc neprenasi vzduchem jako Covid 🙂

Janko

Pana jsem myslim minule videl v Lidlu u rohliku za 1,10 . cpal si to i do kapes.

beija

😀

Martin

Letenka v únoru na Mallorcu SW 5500Kč odlet z Prahy večer. No nic moc. Zajímavé je že typ letadla je 737-MAX!!! Že by už?

Janko

Nebudte najivni. 5500 za zpatecku se vam zda hodne? Z tech 5500 jsou 1000 jen pax poplatky. 4500 deleno dvouma je 2250 kacek. Za svezeni ve stroji za 1,5 miliardy a pri vsech cenach sluzeb a cene paliva je to hodne na hrane ziskovosti. Jestli hledate charitu tak musite oslovit cerveny kriz čóeče.

Pe.tr

Zvláštní je , že WIZZ nebo RYR létají levněji na rozdíl od SW vydělávají (nyní asi covid ) a ať si to dělají jak chtějí nejsem charita ani červený kříž abych podporovat miliardáře , který do toho sám dosypat nechtěl a obtěžoval o podporu kdekoho . Bohužel potápí i bývalou kvalitní a spolehlivou značku ČSA

Martin

A když tedy vydělávají, tak proč se z Prahy stahují? Přeci když by opravdu nasadili řádově nižší ceny z Prahy než Smartwings / ČSA, tak už je dávno zlikvidovali

Ogden

Tak pořád zatím mají 2,3x více destinací, myšleno FR versus QS…

beija

Jak už je uvedeno výše, prostě jsme „best in covid“. A není jasné, kdo kdy uzavře hranice, aby tam Češi nejezdili A zahraniční návštěvníci se do země best in covid opravdu nepohrnou. 😉

RAF

Teď nějak nikdo nevydělává, a SW předtím taky hospodařili dobře, to o špatný ekonomické situaci firmy před Covidem je takový pohrobek jarních keců pana Moravce a spol.

Stejně jako zbytek je mlácení prázdné slámy, že nekritizujete třeba VW za to, že tady spokojeně čerpá z Anticovid na platy zaměstnanců, proč se neozvete, že se platí za sedačky dálkových autobusů, co teď stojí….. taky lustrujete majitele Neoplánů?

beija

SW také čerpá na zaměstnance. 😀

beija

Přesně tak. Pod to se mohu podepsat.

P.M

Ano, ke konci února už by to měl být MAX

Aleš

Vnímám to jako zoufalý způsob, jak zlepšit své cash-flow. Lety budou s vysokou pravděpodobností zrušeny a QS/OK opěr vystaví cestujícím vouchery.

Martin

Vzhledem k těm kritizovaným cenám tedy nechápu proč Ryanair takhle potichu vyklidil pozice. Vždyť vzhledem k jejich cenové politice mohl sebrat většinu cestujících.

Janko

Protoze vam Ryanair 180 mist za 2000 neproda 😉 Pac by jim hned po startu u hranic doslo palivo za utrzene penize z prodeje letenek. Kdyz si chcete vzit zavazadlo tak uz si priplatite. Skoro jednou tolik. Chcete jiny termin uz ta cena leze nahoru zas, atd. Chce se tim trochu proklikat u obou firem a zjistite , ze ten rozdil mezi nima je v radu stovek korun. Takze bulvarni vykriky ten ma neco za 6000 a ten to ma za 2000 je pouha ucelova a zmanipulovana lez 🙂

Martin

A co to tedy znamená? Že si Ryanair udělal průzkum a zjistil že poptávka stejně není/nebude, tak se radši z Prahy stáhnul? To by se pak ale nabízela otázka proč to vůbec dává Smartwings do prodeje?

GPGP

Ryanair má polské posádky, tzn. možný problém s karanténou, stará letadla, tzn. u TVS platíte za úplně nová letadla a za to že na vás letuška mluví česky, tzn. pro plno českých pepíků snová aerolinka 🙂

Ogden

Tak to nemyslíte vážně. Letadla jsou poměrně nová, oproti QS a posádky na bázi v Praze převážně české…

Lojza

Ryanair má stará letadla, ten byl dobrej…..

Jenda

Není to moje oblíbená společnost, nicméně vzhledem k té současné krizi bych je rád podpořil. Ale tvl, Málaga za 6 tisíc… To je nářez. Ryanair v tom samém termínu je za dvojku, změna letenky zdarma. Lufthansa s přestupem za trojku. No, přeju jim hodně štěstí, beze srandy, ale beze mě.

Roman

PRGAGP 1.4-5.4 kombinace ryr +sw 4800. Celé se sw 5100. Nejlevnější kombinace ryr+voe za 3300 ale je to kvůli přestupu 9 hodin na cestě.
Kdo hledá najde. Ona ta nabídka ted moc velká není

poletucha15

Jak se tu zminovalo… RYR na letenkach nevydelava, vydelava na vecech okolo a diky jeho agresivnim cenove politice napr. Vuci letisti nebo handlingu. Muze nabizet letenky pod cenou. Oboje u RYR doplaci z nemale casti i danovy poplatnici CR. Takze ano u RYR mas letenku za 2000, u SW za vic. Ale stejne tak se ze SW vraci urcita cast z teto castky do rozpoctu (napr. Danema, a to ze velkou cast vyplaty utrati zamestnanci SW v CR). A stejne tak SW plati vsechny poplatky jako kazda jina normalni aerolinka a nediktuje si podminky za kterych je ochoten tam litat.… Číst vice »

Jimbo Jones

SW se do rozpočtu nevrací nic, když je ve ztrátě. Poplatky platí všichni stejné, anebo ať si Šimáně taky vyjedná lepší. Jako nacionalismus zrovna v letectví… to už je hodně mimo.

Martin

Poplatky rozhodně neplatí všichni stejné. Je vidět že o letectví máte hodně povrchní znalosti

Jimbo Jones

Na PRG jsou „slevy“ akorát za novou linku a to pro kohokoliv.

Martin

Opět ukazujete že máte jen povrchní znalosti. Je ale možné, že v silníční, případně železníční dopravě se vyznáte líp. Doporučuji tedy navštívit příslušná diskuzní fóra tam

poletucha15

Do rozpoctu se vraci nemala cast penez uz jen napr. na odvodech zamestnancu. A i kdyz si z toho sam SW udelal ne uplne povedenou kampan, nic to nemeni na faktu ze to tak je. Mezitim co od RYR neuvidite ani korunu, SW minimalne nejakou merou, tim ze funguje, do rozpoctu prispiva, dalsi vec jsou zamestnanci ktere tu utraci za dalsi sluzby sve vyplaty. V neposledni rade se na SW vaze porad znatelne vice mist, nez na RYR. To jak tu fungoval RYR svoje prvni 4 roky si konec koncu muzete dohledat, to jen k tem „slevam pro kohokoliv“, urcite… Číst vice »

Lada

Jedinou, avšak o to podstatnější proměnnou jste opomenul, a sice že i Smartwings má v nejlevnějším tarifu (což uváděné příklady jsou) odbavené zavazadlo zpoplatněné, a to 650 korunami, což zhruba odpovídá 25 eurům u Ryanairu. Čili argument „Ryanair má levnou letenku, ale musíte si připlatit za služby“ padá, připlatíte si u obou.

Pe.tr

Zoufalé argumenty . Daně se platí tak jako tak a mrhat na různých krajích budou i bez RYR. A za letenku dávat jednou tolik tedy proč ??

Janko

Me to naslo jednu cestu za 2700 vcetne poplatku. Takze samotna letenka kolem 2200. To mi prijde jako realna cena pri dnesnich nakladech.

Jenda

Ne že bych vám nevěřil, ale na který termín prosím? Dokonce i Smartwings přímo ve svých propagačních materiálech uvádí ceny OD 3200 Kč za jeden směr. Kdyby to prodávali levněji, tak předpokládám, že by ve vlastním zájmu uvedli tu nižší cenu.
2700 Kč vidím jen v případě, že hledám zpáteční letenku, přičemž cesta tam stojí 3200 a zpět 2700, celkem tedy téměř 6 tisíc.

Roman

A v jakém termínu?

Janko

Vase udaje jsou zavadejici. Nasel jste nejdrazsi letenku u SW a nejlevnejsi u RYR a porovnavate to. Jestli RYR prodava cestu tam a zpet za 2000 tak to nepokreje ani naklady na palivo. Tudiz je to podvod. Protoze nevim z ceho plati preletove poplatky ( PRG AGP cca 40 tisic) , udrzbu, platy, handling atd.

Jenda

Ano, 2 tisíce je dost levné, proto jsem tam uvedl i tu Lufthansu. 3 tisíce za zpátečku je totiž u Lufthansy zcela běžná cena pro cesty po Evropě. Oproti tomu 6 tisíc už je spíš běžná cena letenek na Střední východ (Írán, Omán, Katar…).
Hledal jsem u všech dopravců na ten samý termín – v půlce dubna.

Janko

Rozumim Jendo. Otazkou je co udela cena u Lufthansy kdyz vyprodaji prvnich 20 mist za tuto cenu. Podle me poroste a to hodne. Protoze prodavat 6 hodin letu za 3000Kc je totalne pod naklady. To je levnejsi nechat to letadlo stat na zemi. Budu se opakovat: spalenych 15 tun paliva, preletove poplatky ( prg agp prg pres 80tisic) , udrzba , platy, atd. Je to proste blud ! Ekonomicky nesmysl

Jenda

Z mojí zkušenosti právě moc neroste. Směrem na západ létám s Lufthansou běžně, na jih a jihovýchod zase s Austrian a i když jsem kupoval třeba týden dopředu, byla cena maximálně kolem 4 tisíc. Abych se s cenou za zpátečku po Evropě dostal k 6 tisícům, musel bych se opravdu snažit…anebo si holt bohužel koupit tu úplně nejlevnější letenku se Smartwings.

Janko

Ano, ale 90% lidi chce letet stejne primo. Takze je potreba porovnavat stejny produkt a to bez prestupu. Rozkliknul jsem si RYR a zadnou letenku za 2000 mi to nenaslo. Hodne jste si to poupravil. Cenu RYR jste si upravil smerem dolu a cenu SW smerem nahoru. Navic jakmile si chcete vzit u RYR sebou zavazadlo tak uz skace cena letenky temer na dvojnasobek. Ve finale srovnani stejnyho produktu SW a RYR je rozdil nekolik stovek. Ne tisicu jak uvadite.

Ogden

Pan Vik je na vás určitě pyšný.

Roman

Aktuálně jsem kouknul na ceny v termínu 13.4-17.4. Nejlepší je tam ted ryr za 2660. Sw pak za 5150. Nicméně mě by třeba přišla nejlepší kombinace odlet ryr přílet sw. Cena by pak byla 3800. Je to pak ranní odlet do Málagy a večerní odlet z ní čímž bych získal více času na místě.

Apex

Jak LH, tak OS ale prodávají i prémiové třídy, popř. letenky s flexibilními podmínkami, kde je cena výrazně vyšší. I proto se u nich dají sehnat i letenky za výrazně podnakladovou cenu, protože po započítání těchto letenek se jim náklady na sedačku vyrovnají.

Brtnik111

Je vidět že jsi nečetl předešlý článek. Plácáš bludy.

RAF

tohle „miluji“ na diskuzích pod články. Janko, který evidentně ví o co go Vám udělal těma komentáři malou exkurzi do světa ekonomiky letecké dopravy. Pokud si to v klidu někdo přečte, tak je jasné že Ryan air prostě má dumpingové ceny, které neodpovídají realitě a nejsou dlouhodobě udržitelné za stávající malé poptávky atd.

Pak přijde Brtnik111, jehož odborností je to, že má připojení na internet a řekne plácáš bludy…….. a?