Smartwings spouští 7 nových linek do městských destinací, poptávka předčila očekávání
Smartwings spouští 7 nových linek. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Dopravce registruje na nových linkách velký počet tzv. incomingových pasažérů ze zahraničí.
Co by se ještě mohlo uživit s A220 je třeba Varšava (WAW), Milán (MXP), Benátky (VCE), Gatwick (LGW) a pokud by byly volný sloty tak Amsterdam (AMS), případně linky co vzdal Eurowings (OSL, CPH)
Tento optimismus bych tak úplně nesdílel, alespoň v případě některých destinací – co mě tak napadá z hlavy * Do Amsterdamu lítá 6x denně KLM, k tomu ještě přicmrndává EasyJet. * Do Milána cca 3x denně EasyJet * Do Warszawy 5x denně LOT * Na Gatwick se podíváte Wizzem a EasyJetem (+/- 3x denně) A všichni z nich umí pěkné ceny – LOT běžně má WAW pod 3 tisíce, Amsterdam taky ceny běžně na 3000 a méně, MXP ke 2 tisícům běžně. Do Milána navíc připočtěte párkrát denně Ryanair do Bergáma. To moc optimismu ohledně „uživení se“ neslibuje. A co… Číst vice »
Konkurence (cenově i vyšší frekvence) je i do CDG, FCO, BCN, BRU a stejně to QS zkouší a vypadá to na asi úspěch když o LLŘ 2026 přidávají lety a na některých linkách bude A220 nahrazena 737. Do WAW létá jen LOT, takže na konkurenci místo je (Ryanair před časem létal WMI a to skončilo kvůli roztržce aerolinky s letištěm), z MXP odešel Wizz a od té doby Easyjet nasadil vyšší ceny, nejlepší by bylo LIN „v centru“, v LGW by měli výhodu stabilního letového řádu, Easyjet, Wizz, případně Ryanair z STN létá v každý den jiný čas jak vyjdou… Číst vice »
Škoda, že tyhle lety nejsou pod značkou ČSA, ale Smartwings…
Bude to mít na něco vliv?
Tak minimálně na sitovost. ČSA byly člení aliance ale teď to je naprosto prázdné . O když i tak asi dobře. Hlavne že to lítá
To se ale bavíme o historické realitě.
Předpokládám, že to asi PT na mysli neměl, a spíše by si představoval, že čísla letů budou CSA (a na letadle CSA namalováno).
Mě třeba u SW udivuje jedna věc, proč nezkusí podobný systém jako má Condor, tzn. navážet část „koupáku“ z okolních letišť do Prahy, tím myslím OSR, KSC, BTS, případně i BRQ odkud by dál pokračovali na koupáckých linkách DXB, Kanáry, Madeira, Kapverdy, samozřejmě, že ty kapacity by prodávali i cestovky. Člověk z Ostravy co si koupí zájezd určitě uvíta letět z Ostravy s přestupem v Praze například do Ománu, než se trmácet vlakem nebo autem do Prahy a pak odletět na svou dovču. Na lince OSR – PRG by tak byl mix cestujících co si koupí sami letenku kamkoliv k… Číst vice »
Abych to upřesnil, Condor naváži do FRA.
Můžete to těm cestovkám navrhnout 🙂 Nic jim nebrání v tom, aby takkové zájezdy začly prodávat a tento způsob dopravy si u smartů objednaly.
Ono to ale není tak easy – leťák Smartwingsů je dost roztahaný a jeden let denně někde z Ostravy či Košic nikoho nevytrhne – na třeba šestihodinový přestup v Praze asi zrovna nikdo z nich není zvědavy.
Zkombinujte to s tím, že Brňáci maj za barákem Vídeň, lidi z Košic maj linky do Zurichu a Vídně, a Ostraváci maj LOT – a moc to smysl nedává.
Ostrava má za rohem Katovice s velkým množstvím destinací, o trochu dál pak i Krakov. Brno má Vídeň a Bratislavu. Plus zejména v letní sezóně existuje mnoho přímých linek z Brna a Ostravy. Navíc i v době, kdy měly ČSA z Prahy velmi rozsáhlou síť a díky oproti dnešku pomalejší železnici byla i určitá poptávka po p2p cestování, stačilo na obsluhu Ostravy 4x denně malé Atrko (dohromady cca 180 lidí v jedom směru). Do Brna se létalo ATRkem 2x denně a to jen někdy. Condor jede v úplně jiných číslech, plus ty krátké evropské linky fungují v relacích, kde je… Číst vice »
Hmm… Spíš u destinací kam létají často – jako je Paříž nebo Brusel by SW mohli zvážit létat do W a obsloužit občas (2-3x týdně) i další lokalitu, kde by mohli vidět potenciál respektive čmuchat možnou dotaci. (nechci předjímat co by bylo reálnější – zda BRQ,BTS,KSC nebo OSR …). Tedy pro jistotu, ať je jasné jak to myslím: 2-3x týdně PRG-CDG–CDG-PRG
text v hranaté závroce zmizel… znovu: 2-3x týdně PRG-CDG- něco kde SW cítí potenciál nebo dotaci-CDG-PRG
Pri tej fantastickej spolahlivosti ktorú QS dlhodobo vykazuje, obzvlášť pri letných charteroch kde meškania 10 hodín nie sú nič výnimočné, je sieťový model naozaj skvostný nápad ktorý by nepochybne fungoval fantasticky 🙂
Pane Očadlý, prosím, zase jedna češtinářská:
„…u Říma je větší zájem z České strany.“
S malým č prosím.
Děkuji.
Tak sláva 🙂 konečně se v Praze daří rozlítat něco nového a zajímavého i pro nedovolenkového cestujícího.
Jen houšť.
No zatím v podstatě v jakékoli městské relaci na kterou jsem se kdy díval byly smartwings vždy pro českého cestujícího dražší než společnosti patřící do skupiny Lufthansa. Jak možné, že v opačném směru je cena spojů naopak příznivější u smartwings. Lufthansa je ve stejný okamžik ochotná prodat jendo a to samé místo jak za 100 tak za 400EUR v závislosti na tom odkud kam letíte.
U letenek je úplně běžné, že letenka A – B – C a zpět je levnější, než B – C a zpět. A všechny další varianty, které vás napadnou taktéž. Včetně toho, že rozdíl cen letenek prodávaných jako A -> B -> A a B -> A -> B může být obrovský – letenka A -> B -> A cílí na trh v místě „A“, zatímco B -> A -> B cílí na trh v místě „A“. A stejně to je i třeba u prvního příkladu. A to, že lufthansa je levnější, než Smartwings na té samé trase – to… Číst vice »
Je to zajímavá změna, většinou zimy byly wet leasingy do zahraničí a útlum zdejšího provozu s výjimkou nějakých těch zimních charterů. Bude zajímavé sledovat jak to transformují při přechodu zase do letní sezóny, kdy jim naroste potřeba letadel.
Jestli je to vliv těch A220 ve flotile, tak jedině dobře.
Za mě taktéž dobrá zpráva. Ale jak říkáte, či bude v létě. A otázka je pokud musí nasazovat větší letadla tak co bude s těma a220. Třeba bude zase nějaký novinka 🤣
Třeba se něco podaří rozlitát i z regionu 🤣🤣
Před měsícem jsme letěli se Smartwings (ČSA) A220 do Tirany a za mě super produkt.
Pokud tam nahradí A220 větším tak asi proto, že mají možnost nějakej charter zase odletět menším A220, když se ho neprodalo tolik…. Když už mají vícenáklady s více typy ve flotile, tak k tomu aspoň mají i benefity takovéto flexibility…