Smartwings převzaly dvanáctý Boeing 737 MAX, brzy přiletí druhý Airbus A220

Další nový letoun Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings. Zdroj: SmartwingsDalší nový letoun Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings. Zdroj: Smartwings

Stávající flotila Smartwings čítá celkem 48 letadel. Do června se má rozrůst ještě o další čtyři nové stroje.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Miloš

Deset a půl hodiny ve vzduchu na Boeing 737 MAX8, i když byl prázdný, slušný výkon.👍🏻

Miloš

Zvláštní je, že ČSA byly zrušeny, když je o letectví takový zájem, zvláště když majitel byl Smartwings 🤔

Dominic

A OK-SWN minulý týden letělo svůj první let

Sáček

Kolik letadel měly ČSA během nej období?

Dominik

75 letadel v 60 letech. Povídal strýček Google…

Sáček

vlastně jsme byli i větší zemička

Zdeněk

Jen mi je záhadou, koho a kam ta letadla vozila, když se tenkrát skoro nikam nesmělo, a ze Západu se k nám mohlo jen na vízum, které nemusel každý dostat a které mnoho lidí od cestování k nám odrazovalo.

Tomariero

V té době jela ještě vnitrostátní doprava.

Air Traveller

To je dano vice vecmi – “hodne” se letaly dalkovky (asie a tak). hodne se letalo s prestupem a csa byla hodne vyuzivana zahranicmini cestujicimi – vnitrostatni doprava, ktera byla dost intenzivni (a byla celkem dost dotovana) – ale hlavne, uplne jina “produktivita” – drahe letenky, nizsi naklady ve spojeni s nutnosti technicke udrzby prakticky po kazde rotaci tolik netlacily na kratke prulety a maximalni vytizenost – takze zatimco dneska 737/320 cimnejqky regionalni jet ala CRj/Embraer udela za den treba 4 kompletni rotace (obcas i vic) tak v 60 letech kdyz letadlo udelalo 2 rotace za den, tak to byl… Číst vice »

Y.K.

Musíte počítat s tím, že jednak spousta těch letadel stála hodně času na zemi, to nebylo jako dnes, kdy se to musí točit. Člověk mohl trajdat kolem Ruzyně a pozorovat postavená letadla před hangáry, dílnami a různě jinde. Pak byly hodně vnitrostátní linky hlavně na SLovensko jak bylo zmíněno a dále hodně po východním bloku a SSSR. Ze západu k nám bych zásadnější frekvence nečekal a zase tolik letů tam nebylo. Z východu to ano. Určitě také odvozili dost pracovníků „hospodářské pomoci“, takové ty pobyty v Iráku, Íránu, Lybii atp, kde jim tam naše firmy stavěly nějaké technologie. Že by… Číst vice »

Air Traveller

a po revoluci to bylo 52 v roce 2005 a 51 v roce 2009.

Michal M

Jak velký a významný je pro SW vlastně byznys mimo chartery?

Těch pár standardních linek je v konkurenci lowcostů udržitelných? Jak? Protože trh je malý a uživí jen jednoho hráče, který ho dobře zná?

A kdyby chtěli nějak zásadně růst, jak to můžou udělat? Víc charterů pro západoevropské zákazníky? Nebo naopak umí hodně dobře ACMI? (Neptám se pro kamaráda Vaška 🙂 ).

Dominik

Zajímalo by mě, jestli tyto letadla použijí k růstu flotily, nebo potřebují jen obměnu za ty stroje, co už mají okolo 20 let.

David

Spíš ta obměna. Poslední dobou dolétalo nejstarší letadlo ve flotile, OK-TVO, a loni také OK-TVX.

4ever

Najstaršie je HA-LKG pokiaľ viem…

David

OK-TVO první let v únoru 2002, HA-LKG až v dubnu 2002 🙂