Smartwings převzaly dvanáctý Boeing 737 MAX, brzy přiletí druhý Airbus A220
Další nový letoun Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings. Zdroj: Smartwings

Stávající flotila Smartwings čítá celkem 48 letadel. Do června se má rozrůst ještě o další čtyři nové stroje.
A OK-SWN minulý týden letělo svůj první let
Kolik letadel měly ČSA během nej období?
75 letadel v 60 letech. Povídal strýček Google…
a po revoluci to bylo 52 v roce 2005 a 51 v roce 2009.
Jak velký a významný je pro SW vlastně byznys mimo chartery?
Těch pár standardních linek je v konkurenci lowcostů udržitelných? Jak? Protože trh je malý a uživí jen jednoho hráče, který ho dobře zná?
A kdyby chtěli nějak zásadně růst, jak to můžou udělat? Víc charterů pro západoevropské zákazníky? Nebo naopak umí hodně dobře ACMI? (Neptám se pro kamaráda Vaška 🙂 ).
Zajímalo by mě, jestli tyto letadla použijí k růstu flotily, nebo potřebují jen obměnu za ty stroje, co už mají okolo 20 let.
Spíš ta obměna. Poslední dobou dolétalo nejstarší letadlo ve flotile, OK-TVO, a loni také OK-TVX.
Najstaršie je HA-LKG pokiaľ viem…
OK-TVO první let v únoru 2002, HA-LKG až v dubnu 2002 🙂