Smartwings ohlásily velkou expanzi, z Prahy nabídnou pět nových městských destinací
Boeing 737 MAX 8 OK-SWE před odletem do Malagy. Foto: Smartwings

Dopravce rovněž posílí provoz na dvou již zavedených trasách.
Dopravce rovněž posílí provoz na dvou již zavedených trasách.
Jejich cenová politika na linkách je trošku nemocná, jako kdyby nějak nevnímali, že kolem existuje konkurence, ale pokud si to najde klientelu, proč ne. Je prostě jen paradoxní žádat za služby úrovně Ryanair ceny jako u Lufthansa…
Za mě služby tedy horší jak Ryanair. Ten má alespoň dobrou appku a lety jsou načas.
Ale u Smartwings zase povinně zaplatím služby „zdarma“ které nevyužiji. Platím třeba za kufr který ani nemám. Radši létám s dopravci jako Ryanair, Wizzair, easyJet… u Smartwings nevidím žádnou přidanou hodnotu. Ani letadla nemají lepší, úplně stejný dobytčák jako Ryanair.
Na polocharterových letech mají kapacitu zajištěnou a tak jen doprodávají poslední místa docela často od 8000kč, ale kde mají konkurenci jsou často i nejlevnější. Pro někoho může být výhoda i stabilní letový řád (oproti Ryanairu a Eurowings), česká posádka a nebo to že nerozsazují a na rozdíl od Ryanairu mají v ceně i příruční zavazadlo.
Vi nekdo kdy bude OK-FYD
Dnes měl OK-FYD Engine Run & Taxi Check at YMX
Dekuji
Za mne super, viz komentar nize.
A220 fajnove, lidem se to libi a vzdy jsem natrefil na super posadku. Usmevavou, milou. BRU a OTP ciste business destinace, BCN kdyz bude dobra cena, rozhodne lepsi nez aktualni nabidka od VY, FR nebo EW. Porto hezky, ale tam vaham zda se uzivy. Ale treba mile prekvapi a bude se letat. Preji good luck
Spise se uzivi nez uzivy.
Good Lucku, chtělo by to umět trochu česky, ty uživený:-)
Linka do Porta vypadá fajn, i cena je zatím dobrá, škoda že nezačíná dříve, takto poletím asi jednu cestu TAP a druhou SmartWings, bylo by lepší najdou ta cena s odbaveným zavazadlem je docela fajn, ale bohužel potřebuju letět už na začátku záři.
No a,co s tím má QS že potřebujete letět na začátku září?
Nic jen konstatování, za mne dobrý počin, určitě využiju tuhle linku.
V principu určitě skvělá zpráva. Konkurence je vždycky fajn (nižší ceny, větší výběr). Jenom přemýšlím o jaký model se vlastně budou pokoušet. V point-to-point leisure segmentu dnes brutálně dominují lowcostoví dopravci (Ryanair, Wizz Air) a nejsem si jistý, jestli jim bude Smartwings schopno cenově konkurovat. Business class mají jenom v Boeingu 737 MAX, věrnostní program nemají, takže nevím, jak moc budou atraktivní pro pravidelné cestující. A codeshareovat se jim taky moc nechce (ty dohody, co mají, jsou na dost limitovaný rozsah linek). V principu bych si je jako nějakého hybridního dopravce představit uměl, to by to ale chtělo ještě přidat… Číst vice »
V lednu do Malagy byly Smartwings oproti Ryanairu dražší jen v řádu stovek, takže jsme je ve vzájemné konkurenci nakonec zvolili pro o chlup větší flexibilitu a lepší služby, a hlavně že lítaly každý den. Takže i u nových destinací to může být validní volba.
Můžou tam letět v lepší čas. Pro mě by to třeba výhoda byla 🙂
Porto jsem u Ryanair ani WizzAir nenašel. Jen EasyJet. Ceny letenek tak nějak stejné. Smartwings má příznivější časy letů.
Akorát to pánům v Travelu moc nevychází, když při 4 letadlech bude třeba ve čtvrtek 5 letů na A220 v jeden čas 🙂
Kde se píše něco o A220?
V rezervačním portálu Travelu, kde jsou na ty lety plánované A220 🙂
Hodi tam -700 a je to…
Akorát to pánům na plánování moc nevychází, když při 4 letadlech bude třeba ve čtvrtky startovat 5 linek na A220 (CDG, FCO, BCN, OPO, OTP) ve skoro stejný čas 🙂
V Římě to bude FCO?
A ještě možná přibude (až Brno schválí dotaci) Amsterdam, aby to mohlo létat PRG-AMS-BRQ-AMS-PRG
V Brně se šušká i o Paříži…. to by bylo taky Smartwings? To by snad mohlo létat i bez dotace….
Na to by to chtělo codeshare. Jinak v Brně se šušká snad i o metru, novém hlavním nádraží, hyperloopu.
A o velkomeste a prazskem snu 🍒
Doufám, že ne – Brno hlavně potřebuje síťového dopravce – bez návazného spojení totiž nedává AMS ani CDG ani cokoli jiného od Smartwings smysl. To už spíš další P2P letní destinace…
Brno nepotrebuje nic, Brno ma Viden.
Je to stale stejny vlhky sen lidi z okoli Brna aby letat dopravce typu KL nebo LH. Nic proti Brnu nemam, ale vzhledem k blizkosti Vidne je to proste kravina a nikdy to nebude mit potencial, aby se to zaplatilo. Charitu nikdo delat nebude, jde o business a ten se v Brne nenajde.
Najděte mi větší město s více než 400 tisíci obyvateli na západě, jihu nebo východě EU které nemá vlastní přestupní spojení s velkým uzlem. Právě o business tu jde především – ten toto spojení potřebuje k dalšímu rozvoji, jinak přesune své sídlo z Brna jinam. Dojíždět autem/taxíkem při každé cestě na 2 hodiny vzdálené letiště je totiž značně limitující…
…jediné město, které tato kriteria splňuje a které já znám je totiž Bratislava… Ale ta má Vídeňské letiště řádově blíž…
Napadá mě leda tak Cordoba, ale ta má jenom 330 tisíc obyvatel.
právě. A navíc do 1,5 h jízdy po dálnici má jak letiště v Seville, Granadě, tak i v Málaze…
Nadpis by měl spíš znít: „SmartWings zkusí spustit 5 linek do městských destinací“. Silně pochybuji, že tyto linky přežijí zimu…. Na trase do Bukurešti je poměrně silná konkurence a jsem velmi zvědav, jak se jim podaří zaplnit Brusel…
U Bukurešti myslíte ten Tarom, co to v některé dny létá dokonce ATRkem?
Nic jiného na této lince aktuálně nelétá.
S Bukureští máte pravdu, dříve tam létalo několik dopravců a konec těchto linek jsem nezaznamenal (hl. tedy Wizzairu). Dříve létal ještě Blue air, který zkrachoval… Ale možná tím spíš je otázka, zda SW dokáže vygenerovat dostatečnou poptávku na této trase.
Do Bukurešti léta jen TAROM a ten má svých problémů dost. Brusel je naopak logická, je tam dost cesťáků a ani nehrozí že na tu linku vleze další společnost, Eurowings si nebudou kanibalizovat Brussels Airlines a Ryanair tam nebude létat kvůli vysokým poplatkům v BRU (z BRU sice létají ale většinou dovolenkové destinace).
Tak paráda konečně jsem se dočkal na nějaké destinace do hlavních metropolí.
S SW nikdy. 😀
Fajn, těmto linkám by slušely A220. Taky by ty A220 ve SW mohli víc promovat, na sociálních sítích ukazují stále jen 737. Přitom komfort a vybavení kabiny je v A220 lepší.
Stačí se podívat do rezervačního systému a uvidíte, že na prakticky všechny tyto lety plánují A220 (že by neměli poptávku na ACMI A220 a snaží se je někde udat?). S tím marketingem máte pravdu, snad na žádném oficiálním účtu SW není A220 nějak zmíněna (a už vůbec, že je tam i přístup k internetu, což je absolutní rarita v jejich flotile) 😐
a nenapadlo vas, ze je proste pronajimat nechteji? 🙂 verim, ze kdyby chteli, tak je udaj za den, dva a jeste jim utrhnou ruce.
kdyz si vzpomenu, kolik tu bylo reci nekterych “radobyinsideru” co tady trousili moudra, ze ty letadla ani v Praze nepristanou po dodani a rovnou pujdou na pronajem …
Jistě, celý svět stojí frontu u Šimáněho na A220 a škemrá o pronájem…
Ale musíte uznat, že jejich marketing je dosti zvláštní. Když přiletí nový MAX, tak se jejich sítě jen hemží novými příspěvky, když přeletí A220 tak dělají jakoy by nic. Nemluvě o tom, že se ani neobtěžují napsat na web, jak se jmenuje jejich „koncernová matka“.
Přesně tohle jsem tady nedávno napsal pod jiný článek a sneslo se na mě hejno červených mínusů i když jsem napsal pravdu. 😀
Třeba je to proto, že nemají se livery
Máte pravdu. Ty A220 měly jít přeci hned na pronájem dle pár místních diskutujících…. Buďmě rádi, že se Smartwigns snaží nějak „rozvíjet“ i přes tu zimu.
BTW: co ten prodej Smartwings to už padlo, neví někdo?
OK úderka dle mínusů úřaduje
Klasika! Teď se tu rozproudí debaty exČSA lidí, co ještě nepochopili, že svět je jiný….
a to že hloupa kridla litaji nebezpecne, jako treba na jeden motor, jsme taky nepochopili ze svet je jiny? slusny clovek do letadla hloupych kridel nevleze
Ty letadla si lidi dost chvali. I ja jsem uz otocil nejake Mallorcy a za mne super. Predni rada v topu, posadka ex CSA super. Letadlo tiche, pohodlne. Za mne jasna volba.
BRU je ciste business destinace a kdyz se clovek podiva na casy, tak tomu jasne odpovidaji.
Barcelona je navrat na linku CSA, OTP i OPO to same. FCO je konkurence, tak uvidime jak se bude darit. Ale historicky to nebyla spatna linka a lidi vyuzivali.
Za mne jednoznacne palec nahoru. Good job
Díky, vidím že alespoň letiště Praha teď promuje, že to budou tzv. A220 linky:)
No ony A220 jsou v barvách ČSA a to se na marketingový obrázky SmartWings zrovna nehodí, když 737 je v plných barvách SmartWings a tak je to jasná a logická volba.
Jsou k tomu dva přístupy. Buď se tváříme, že ČSA existují a je to autonomní značka součástí SmartWings Group. V takovém případě není nic proti ničemu na sítě letadlo v ČSA livery umístit. Nebo uznáme realitu, to jest ČSA skončilo, a v tom případě nechápu, proč by ta letadla vůbec v ČSA měla přicházet.
kdyz vidim, kolik lidi ma potreba resit, jaky barvicky na tech a220 jsou , tak si rikam, ze je to skvely marketing – postaveny na septande 🙂
Tak alespoň interiér… jsou tam USB nabíječky atd
Spíš to vypadá, že se za ně stydí, na sockách ukazují jen B737.
Skoda ze propaguji typ letadla, ktery uz je za tak trochu za zenitem sve slavy a budoucnost se nepropaguje. Aj barvy CSA se nemusi styset, vzdyt si rikaji obema nazvy.
Ktery typ mate na mysli? A220? Proc myslite?
on mysli 737 🙂 inu, expert se pozna .
Ano, to se pozna napr ten kdo vi proc spadla Air India. Ze pane Travellere.
A napadlo někoho, že SW se tváří jako full Boeing company, z čehož může mít značné výhody a proto se Airbusy schovávají za livery ČSA ?
Jakože jim Boeing dává podle Vás lepší ceny, protože jsou Boeing company, ale když si pár Airbusu přemalují, tak jim v Boeingu nedojde, že je provozují Smartwings? Zajímavá toť teorie… Vy o Boeingu asi fakt nemáte valné mínění.
Nehledě na to, že slevy se dá skvěle docílit právě tím, že ukážete, že máte k dispozici alternativu (Airbus) a tak by váš dodavatel měl radši jít s cenou dolů.
To je jednoduche.. A220 maji v barvach ČSA.. a to se jim do marketingu moc nebodi 😉