dpp

Smartwings objevují sociální sítě, spustily speciální stránky na podporu záchrany

Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: SmartwingsBoeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings

Letecká společnost Smartwings spustila na Facebooku a na svých stránkách speciální kampaň Neberte nám křídla, ve které vysvětluje veřejnosti, proč

Letecká společnost Smartwings spustila na Facebooku a na svých stránkách speciální kampaň Neberte nám křídla, ve které vysvětluje veřejnosti, proč by měl stát aerolinkám v situaci způsobené pandemií koronaviru pomoci. Je to poprvé, co Smartwings začínají ve větší míře používat sociální sítě.

„V této pro všechny aerolinky složité době považujeme za důležité informovat i širší veřejnost o aktuální situaci a aktivně s ní komunikovat. A to nejen prostřednictvím médií,“ vysvětlila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

Státní pomoc Smartwings je tématem posledních několika týdnů, vyslovil se pro ni například ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček. „Létat nemůžeme, ale náklady na zaměstnance a údržbu letadel nás stojí měsíčně přes 150 milionů korun. Bez pomoci se neobejdeme, ale spolupracujeme s vládou a s podporou státu jsme schopni situaci zvládnout,“ uvádí firma na stránkách.

Smartwings dosud sociální sítě prakticky nevyužívaly. Například facebookový profil Smartwings má poslední příspěvek z loňského dubna, na Twitteru je firma zhruba týden, necelé dva měsíce na Instagramu.

Na stránkách firma vysvětluje důvody, proč by měl stát dopravci pomoci. Popisuje sama sebe jako českého národního leteckého dopravce. Informace o tom, že 49,9 % akcií vlastní čínský státní podnik CITIC, se ale čtenář nedozví, jakož ani to, že čínský akcionář odmítal jakkoliv řešit loňské problémy Smartwings způsobené uzemněním letadel Boeing 737 MAX. Proč není čínský spolumajitel uveden nebo kolik bude celá kampaň dopravce stát, společnost neuvedla.

Na podporu svých tvrzení udávají Smartwings i příklady leteckých společností, které dostaly státní pomoc. V seznamu je i Lufthansa, která dosud podporu nemá jistou. Podle Dufkové se při přípravě vycházelo z materiálů agentury Bloomberg.

Tagy České aerolinie ČSA smartwings Smartwings Group Top
207 komentářů