lot
Letecké společnosti Letectví

Smartwings objevují sociální sítě, spustily speciální stránky na podporu záchrany

Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings
Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwings

Letecká společnost Smartwings spustila na Facebooku a na svých stránkách speciální kampaň Neberte nám křídla, ve které vysvětluje veřejnosti, proč by měl stát aerolinkám v situaci způsobené pandemií koronaviru pomoci. Je to poprvé, co Smartwings začínají ve větší míře používat sociální sítě.

„V této pro všechny aerolinky složité době považujeme za důležité informovat i širší veřejnost o aktuální situaci a aktivně s ní komunikovat. A to nejen prostřednictvím médií,“ vysvětlila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

Státní pomoc Smartwings je tématem posledních několika týdnů, vyslovil se pro ni například ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček. „Létat nemůžeme, ale náklady na zaměstnance a údržbu letadel nás stojí měsíčně přes 150 milionů korun. Bez pomoci se neobejdeme, ale spolupracujeme s vládou a s podporou státu jsme schopni situaci zvládnout,“ uvádí firma na stránkách.

Smartwings dosud sociální sítě prakticky nevyužívaly. Například facebookový profil Smartwings má poslední příspěvek z loňského dubna, na Twitteru je firma zhruba týden, necelé dva měsíce na Instagramu.

Na stránkách firma vysvětluje důvody, proč by měl stát dopravci pomoci. Popisuje sama sebe jako českého národního leteckého dopravce. Informace o tom, že 49,9 % akcií vlastní čínský státní podnik CITIC, se ale čtenář nedozví, jakož ani to, že čínský akcionář odmítal jakkoliv řešit loňské problémy Smartwings způsobené uzemněním letadel Boeing 737 MAX. Proč není čínský spolumajitel uveden nebo kolik bude celá kampaň dopravce stát, společnost neuvedla.

Na podporu svých tvrzení udávají Smartwings i příklady leteckých společností, které dostaly státní pomoc. V seznamu je i Lufthansa, která dosud podporu nemá jistou. Podle Dufkové se při přípravě vycházelo z materiálů agentury Bloomberg.

207 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jenda-71

Najednou chtějí s cestujícími komunikovat? Když chtěli cestující komunikovat s nimi (např. ohledně kompenzací), tak se neobtěžovali ani odpovědět.

beija

Je potřeba jim názor napsat na Facebook.
Tady vaše špatné zkušenosti prominenti ( a Babišovi mediální poradci ) číst nebudou. 🙁

RHood

Prosím, máte někdo informaci o filantropických aktivitách QS před krizí. Myslím tím v období, kdy firma dle majitelů vydělávala. Nemyslím tím ale sponzoring kopané, tenisových hvězd, tenisových turnajů, atd. Myslím tím filantropie v oblasti vzdělávání, sociálních věcí, zdravotnictví.
Děkuji za info.

kanafasik

V dubnu americké ministerstvo financí schválilo pomoc pro aerolinky výměnou za zrušení dividend, zpětného odkupu akcií, omezení odměn pro ředitele a za zákaz propouštění až do konce září. Tak nějak postrádám na strákách sos.smartwings kroky, jaké SW hodlá udělat pro to, aby získala fin pomoc případně státní garanci. Jen tam čtu stesky, a že se rozdávají napříč světem miliardy v podstatě automaticky.

nicky

V jejich případě je nejdůležitější to, aby stát případné ručení podmínil navýšením jmění akcionáři ve stejné výši. Pokud by odmítli tak by neměl stát ručit vůbec. A samozřejmě ještě předložení restrukturalizačního plánu.

nicky

Informace z FCB čím chtějí SWG ručit státu za státem garantovaný úvěr: ČSA provozují všehovšudy třináct letadel, z toho pět malých turbovrtulových – na svých stránkách to prezentují jako svou flotilu. Dvanáct z nich ale nevlastní, mají je v leasingovém pronájmu. A na to poslední – jediné v majetku ČSA – je vystaveno zástavní právo. Tedy ČSA ručí letadlem za nějaký dluh. Letecká společnost Smartwings pak nevlastní žádné letadlo – na svých webových mají stejně jako ČSA jen odkaz na svou flotilu, ale nahlédnutí do leteckého rejstříku Úřadu pro civilní letectví říká, že všechny letouny jsou v leasingovém pronájmu. „Strategická… Číst vice »

Jája

Tak si nejsem jistý, jestli to byl ze strany Smartwings ten nejchytřejší krok umožnit lidem se k diskutované pomoci vyjádřit. Ten zmíněný Facebook se jen hemží nenávistnými komentáři a přáními rychlého bankrotu. Jako sonda pro zjištění vlastní nepopularity je to možná efektivní, ale že by to pomohlo k posílení jejich pozice při jednání o podpoře, o tom silně pochybuji.

nicky

Upřímně, nevím co čekali jiného. Mezi cestujícími se jedná o krajně nepopulární aerolinku. Nechci nijak vychvalovat lowcosty, ale tam se to dá vše omluvit nízkou cenou (pokud nakupuji včas). Ale tahle aerolinka má ceny např. z PRG na řecké ostrovy kolem 8.500 Kč a 7.500 se dá letět třeba z Vídně do Kalifornie a ještě dělají z cestujících hlupáky a lžou jim.

Vlastimil Kocurek

Tak, bohužel, ruku do ohně bych za to nedal, ale myslím že stařešinové se již dohodli.

Nicky

Už to mám – Miloš by se u čínského velvyslance mohl za Smartwings přimluvit. Když ho nechají den vystřízlivět z virózy, tak to zvládne mezi odpoledním přebalováním a večerním pudinkem…

J.D.

Počet negativních příspěvků na té jejich FB stránce je opravdu velký. Docela by mě zajímal nějaký aktuální marketingový průzkum vnímání značek SWG. Ukazuje se, že dlouhá léta kašlaní na prozákaznický přístup, bezpečnost, firemní kulturu a dobré jméno může nakonec být velký problém. Bylo by opravdu vtipné, kdyby se nakonec naše populistická vláda rozhodla jim nepomoci na základě veřejného mínění. Karma je zdarma. (ale někdy jí to trvá – tak uvidíme)

Vlastimil Kocurek

vy jste ty nedostatky popsal přesně, ale jsou ještě lidé, kteří nevěří, že pro-zákaznický přístup, Corporate image, a bezchybné služby přinášejí ty hlavní peníze. Berou to jen technologicky – prostě technokratické přístupy, kterými se to tady od jejich zaměstnanců je hemží.

beija

Nejste Pýthie? 🙂 Už si ho objednali. Ale karma se nekonala, tu můžete zkusit udělat Vy, když jim napíšete svou zkušenost na Facebook.

Martin

Dotaz pro paní Kamilu: Jste tady docela často, ale jen v materiálech týkajících se Smartwings. Co a kde děláte za práci? A važte, co odpovíte. A abych se férově představil i já: letecký občasný cestující, letěl jsem s QS naposledy služebně jako zástupce firmy při cestě do Gdaňsku. I let, za který jste inkasovali slušné peníze, jste vidět jako sponzor a vezete prominenty, byl takříkajíc odfláknut. Jinak lety z PRG vždy výhradně s LH přes Frankfurt. A to i po Evropě. Třeba i destinaci, kam létá ČSA. Důvod? Spolehlivost. A ještě jedna věc. Na dovolenou v Evropě létáme s rodinou… Číst vice »

Kamila

Dobrý den Martine, děkuji za Vaše představení.
Já pracuji pro mediální agenturu, která nyní provádí výzkum vývoje v diskuzích pod články v závistlosti na počtu zavádějících či zcela smyšlených příspěvků. V současné době jsou nejvíc diskutované články o společnosti Smartwings, proto se zde vyskytuji. Zárověň zde kolega přispívá do diskuze kde předkládá zcela prokazatelné lži jako pravdivé informace a sleduje zpětné reakce.
Se Smartwings nemám nic společného

Anonymus

Kamilo. Jak se jmenuje nazev firmy pro kterou pracujete a za druhe takhle se pruzkum urcite nedela. Jake mste hypotezy, overovaci postupy a objektivni vzorek populace? Lzete a hloupe lzete.

Nicky

Tohle už je opravdu trapné a manipulativní – aerolinka které teče do bot si platí PR agenturu aby zmanipulovali davy a mohli tak tlačit na vládu s požadavky na garance úvěrů. Místo toho aby sestavili smysluplný restrukturalizační plán. Ale chápu, že smysluplný restrukturalizační plán je v případě SWG mission impossible. I ty webové stránky jsou manipulativní a informace neúplné.
1) Proč Vik lhal v DVTV?
2) Proč tam není odkaz na ten rozhovor?
3) Jaké je stanovisko čínského spolumajitele?
4) Proč tam není uvedeno, že 49,9% vlastní čínský stát?
5) Proč není na stránkách restrukturalizační plán?
6)…

Vlastimil Kocurek

Tak souhlasím jen stručně připojím: Každá firma si sama vytváří na základě přístupu k zákazníkovi, svůj Coprorate Images, a ten není dán nějakými matematickýmí hodnotami , alt tzv. kladnými a zápornými referencemi nejdříve klientů, a nespokojený klient to řekne 20 dalším lidem. Spokojený 9. Tzn. i člověk který v životě neletěl, tak se mu dostanou dostačující informace, aby si udělal obrázek firmě plus to, co přijde z médií: létaní s jedním motorem, hysterie okolo dnešní situace. To znamená je úplně jedno, jestli někdo lže nebo to obhajuje, po takových věcech jako letět s jedním motorem, špatný přístup k cestujícím, tak… Číst vice »

Kamila

Anonymousi, vy jste to zřejmě zcela nepochopil. Tady nejde o nějaký vzorek populace jak si asi myslíte. Jde primárně o to, kolik se pod zcela lživým příspěvkem sejde komentářů buď na jeho podporu, nebo na jeho vyvrácení. V jakém časovém rozestupu apod.
Stejně tak u ověřeně pravdivych informací jde o sledování kolik přispěvků jako argument použije zcela vědomou lež a kolikrát se v diskuzi zopakuje.
Nezlobte se, jméno firmy uvádět nebudu. Já po Vás také nechci vědět čím se živíte. Upřímně mi to je jedno.

Martin

V mediální agentuře a neumíte pravopis (viz čárky v souvětích)? Pardon. Nedělám v mediální agentuře, ale jsem na vedoucí pozici a podobného zaměstnance bych tedy nechtěl… A ještě jedna poznámka: mediální agentura Vám zároveň zadala, že máte diskusi moderovat a určovat/tvrdit, co je lživé?

Kamila

Jak jste přišel na to že moderuji diskuzi? Já tento web neprovozuji, tak ani nemohu moderovat diskuze. Ale možná to z Vaší vedoucí pozice vidíte jinak

Jirka B.

No, nechci se plést do Vašeho rozhovoru s Martinem, ale pokud pod rouškou nějakého „výzkumu“ záměrně infiltrujete diskuzi lživými příspěvky, tak se minimálně o nějaký způsob moderace snažíte. A i přes Vaši odpověď otázka zůstává, jak jste si jistá pravdivostí/nepravdivostí zveřejňovaných informací?

Anonymus

Kamila: takhle se zadny pruzkum nedela. Uz jen proto, ze nejste letecky expert. Jste zamestnankyni medialni agentury, jsk tvrdite. Cim rozlisujete pravdivost ci lez pisajicich? Sledujete i jine servery jako airways.cz apod? I ty v zahranici? Kamilo: nazev vasi agentury by uvedl vse na pravou miru. Profesionalni firmy uvadi vzdy kde pracuji.

Vlastimil Kocurek

Odpověď máte viz výše. Rozhodující jsou reference klientů, které se nálsledně velmi rychle šíří. Podobně jako firma Hamé, člověk nemusí být odborník na potraviny a sledovat nějaké servery o tom, když je jasné, že firma vyrábí věci, které se nedají jíst. T, co jste se zoufalství napsal, svědčí o tom, že o takových věcech nemáte ni ponětí, všechno vyte si nějak ověřil, spočítal na kakulačce, ale o tom to vůbec není. reference vznikají i porovnáváním služeb s jinými firmami v branži. Vy se představujete jako anonymous ale ostatní by zde měli dát své životopisy ??? Skutečně mám za to, že… Číst vice »

Klára

Martine, ptáte se kde Kamila pracuje a sám jste na tuto otázku odpověděl pouze tím, jaké jsou Vaše zkušenosti s létáním…
Jako příklad uvádíte Pegasus, což není jedna ze “safety” společností. Za poslední tři roky vyjeli 3x z dráhy z toho v únoru tři mrtvý. A Condor nebýt podpory ze strany státu už ani neexistuje…

RHood

Paní Kláro, prosím tento incident Pegasus byl již rozebírán v jiném fóru. QS v období kratším než jeden rok vyjelo z dráhy rovněž 3x a škrtlo si zadkem o dráhu na řeckém ostrově tak, že letadlo bylo na odpis. A vůbec nemusíte psát, že to bylo ACMI od USA airline. Kód letu byl QS. Takže prosím neoperujte tu slovem „safety“ ano.

Klára

Je možné, že tu rozebrán už byl, ale myslím si, že ne všichni diskutující se drží tématu, ale i tak pokud Vás to pohoršilo se omlouvám. Jinak co se týká o incidentu na řeckém ostrově, o tom nic nevím, natož o letadle na odpis. Ale ano řešilo se vyjeti z dráhy v Pardubicích a ťuknutí letadel na Ruzyni. Každopádně nebyly žádně ztráty na lidských životech.

Martin

Chytrý člověk by si (z Gdaňsku) dokázal odvodit, že se pohybuji v byznysu, který pomáhá sportu. Stačí?

Kamila

Omlouvám se, o sport se moc nezajímám. Ale dohledala jsem si že to bude asi něco okolo fotbalu, jelikož tam hrála reprezentace. Určitě jste ve svém oboru velice šikovný když jste to dotáhnul až na vedoucí pozici. Děkuji že jste se všem pochlubil.

Martin

Rozhodně. A právě proto se nepotřebuji vydávat za někoho, kým nejsem.

Vlastimil Kocurek

Jsou takové obory, kde se do vedoucích funkcí dostane každý trouba, hlavně když má ostré lokty.

Vlastimil Kocurek

Tím bych se vůbec nechlubil. Takové považuji za naprosto nepřínosné. A říkám to hodně diplomaticky.

Pepi

No, já na to koukám pouze optikou zákazníka, který si 2x do roka koupil letenku na Mallorcu. Vloni už s Ryanair. Jak na jaře, tak na podzim. Smarwings cca 7.500,- a tradiční min. hod. zpoždění při cestě zpět, Ryanair 3.400,- vč. doplň. služeb. Fakt jsem byl rád, že jsem mohl po pěti letech použít jiného dopravce.

Bye

Místní kritikové jsou chytří jako rádia, lítají přeci několikrát (dokonce 30x!) do roka jako cestující, takže přeci rozumí letectví a nepřejí si „dotovat“ SWG ze svých peněz… musím se smát. Kéž byste se opravdu zajímali kam všude „vaše“ peníze reálně proudí… (a také si vyjasnili rozdíly mezi dotováním a ručením).
Tento hon na Smartwings už je trapný, řeči o „zvyku létat na jeden motor“ ani nemá cenu komentovat!

Nicky

Smartwings bye, bye

boris

Trubko, klidně létej ne s jedním, ale bez obou motorů a z lásky k Šimáněmu mu nacpi své miliardy, které jsi poctivě vydělal a ne ukradl nebo sebral po stovkách a tisícovkách z daní lidí, co pracují za minimální mzdu. Talk is cheap!

Yellowhammer

Já se zase musím smát lidem, kteří tvrdí, že vyjadřovat se k tématu (jakémukoliv na světě) mohou jen odborníci. Každý zákazník(cestující) se může vyjádřit ke kvalitě přepravce, ať cestoval jednou, 30x, 100x.. Jinak by to vypadalo tak, že v restauraci vám nebude chutnat polévka, ale kuchař vám vysvětlí, že tomu vy nerozumíte, odborník je přeci on 😉

Anonymus

Yellowhammer: souhlas.

Vlastimil Kocurek

U SW je dotování a rušení úplně to stejné, že stát o ty peníze přijde. A ne jednou ono se bude žebrat každý rok.
Používat klišé je chytrý jako rádie může jen ………………………

Nicky

No a neměli by tu kampaň za záchranu Smartwings vést v mandarínštině a obeslat dopisy třeba čínské politbyro? Nebo třeba uspořádat protestní pochod v Pekingu?

Anonymus

To je fakt. Proc to vse neni v cizich jazxcich a proc to neni v cine taky prezentovano?

Nicky

Minimálně by si vláda měla pozvat na kobereček čínského velvyslance, aby vysvětlil proč Čína odmítá investovat do společnosti kde vlastní polovinu. Zaměstnanci Smartwings by mohli demonstrovat před čínskou ambasádou a letadla by mohla vykonat protestní nízký přelet na budovou ambasády.

Adam

V pořadu DVTV pan Veselovský položil krásnou otázku panu Vikovi…pokud se stát zaručí za váš úvěr,kde je roziko na vaší straně???? Najednou odpoved nebyla taková,jako že všechny stát a vlády pomahají, protože například Richard Branson se zaručil i vlastním majetkem………a velice trefně popsal situaci i pan Šídlo ve včerejším Štastném pondělí

Nekdo

Inu, zdá se, že i ty sociální sítě dělají na jeden motor, jak je u QS dobrým zvykem…

Nicky

Já hlavně nerozumím tomu, jakým způsobem chtějí SW vydělávat, resp. splácet půjčky?
Na linkách se dá očekávat tvrdá konkurence a pro lowcosty není problém linku dlouhodobě provozovat za 20 euro a vyprodat celé letadlo.
Na té samé lince pak bude SW vozit vzduch a dále prodělávat.

petrs

Tohle nema cenu. Stalo se z toho tady zumpa diskutujich, kteri si preji krach SW.

jirka

každý mám svůj vlastní názor o tom ta svoboda slova je ne?? za to se přeci cinkalo klíčema.. nebo se pletu?
mně je to popravdě jedno, jestli skončí nebo ne, stejně nelítám nikam, za to co nám kapitalista dává můžem sedět tak leda doma na zahradě a studovat letáky co koupíme k jídlu…
když bude letadel méně, jen dobře, turismus v posledních letech nabyl obludných rozměrů, o tom žádná

Kamila

Názor je samozrejmě v pořádku. Bohužel ale mnoho těch „názorů“ jsou bohapusté lži a výmysly, které nemají s realitou vůbec nic společného. Ano, můžu mít na SW/OK jakýkoliv názor (drahé letenky, let na jeden motor, nevyplácení kompenzací, zpoždění atd…), ale vydávat lži a výmysly za pravdu a vehementně o tom všechny přesvedčovat. Nevím jestli je to úplně cesta kterou se chce tento web vydávat.

V nějaké diskuzi psal pan Sůra, že všechny komentáře jsou nějakým způsobem schvalovány, a proto se divím že mu nevadí co se na odborném webu o dopravě objevuje za naprosté lži.

Nicky

Madam (pokud tedy jste ta nechvalně proslulá Dufková), co kdybyste nám tady raději vysvětlila lži vašeho ředitele Vika v pořadu DVTV? Jste přece mluvčí Smartwings group a ne tohoto serveru že?

Jirka

Kamilo, lžou všichni a všude a za všech okolností,… takže ..normální stav 🙂

Nicky

Mně je úplně jedno jestli SW budou nebo ne. Používám je pouze tehdy když koupím let třeba u KLM a oni je mají v itineráři jako feeder do AMS. Nebo třeba to samé s Air France a to ročně dám asi 30 letů.
Ale jsem zásadně proti aby se tato neperspektivní společnost podporovala za peníze nás všech. Jestli majitelé mají na přežití zájem, měli by místo brečení začít shánět peníze a to buď soukromé, nebo čínských soudruhů.

Adam

Pokud letíte na dovolenou,na kterou šetří někdo rok a celou dovolenou strávíte bez zavazadel,věřte, naštve vás to, pokud se někdo na vaše zavazadla vykašle,naštve vás to, pokud vám někdo zruší let a ačkoliv na to máte právo,ale musíte se hádat aby vám vystavili novou letenku,věřte naštve vás to, pokud vám někdo nenačte letecké mile a chce po vás x dokumentů,jako originalní palubní lístek,ač nemusí, věřte naštve vás to, pokud někdo koupí vaší srdcovku ČSA a místo rozvoje jen využije značku,věřte naštve vás to,tot vše dle mého názoru

Nekdo

a není to spíše diskuse, kde si lidé přejí létat včas, čistým a hezkým letadlem, neztrácet batožinu a mít rozumné frekvence na velká evropská letiště a dokonce třeba i kelímek vody na palubě?

Martin

Lhát se nemá! A když, tak ne takhle hloupě.

Nechápu, proč Šimáně a Vik pořád trpí neskutečný amatérismus a vrchní diletantku, paní Dufkovou. Jako by jim kauza kompenzací nebo aféra kolem jednoho motoru neukázala, kde mají zásadní problém.

RHood

Nemáte bohužel pravdu. Paní Dufková je člověk na správném místě. Pan Šimáně a pan Vik nepotřebují tiskového mluvčího, který má rozhled, je schopen komunikovat interně/externě strategicky. Tiskového mluvčího, který přináší strategii v komunikaci jednotlivých oblastí dění kolem SWG, tak aby to firmu prezentovalo ve většině případů neutrálně nebo pozitivně.

Mie

Nemohl by někdo z té firmy vysvětlit proč chtějí 1, 5 až 2,5 miliardy, když jejich náklady na krizi jsou okolo 150 milionů měsíčně ?
Ta krize trvá zatím 2 měsíce a za chvíli už se pomalu začne lítat, tak proč chteji peníze jako kdyby se roky nelitalo?

Navíc čerpají státní podporu, kdy jim stát platí mzdy pro zaměstnance, přiznal to majitel, pan Šimáně v rozhovoru a teď o tom už nemluví.
Je to celé podezřelé, tvrdí že jim vznikají náklady a chtějí mnohonasobek těch nákladů na co? Pro majitele, aby bylo ještě co tunelovat???

Nicky

Ani těch 2,5 mld. jim nebude stačit na přežití. To je jen na rozjezd.

Pedro

Šimáně jim loni půjčil 700 milionů když byli před krachem kvůli Maxům. V téhle nejisté situaci je nejlepší těch 700 milionů + úrok vytáhnout zpět co nejdříve a neriskovat. Proto nechtějí jen pár set milionů ale dvě miliardy, protože na splácení té půjčky jinam mít nebudou.

Nicky

Je mi to jasné, proto „opomněli“ zveřejnit účetní uzávěrku.
Myslím že všichni kdo se pohybují v oboru mají dávno jasno – osud Smartwings je zpečetěn. Teď jde jen o to minimalizovat ztráty. Zaměstnanci sehrají roli užitečných idiotů a Šimáně se pokusí vytáhnout peníze zpět. Peníze za Maxy od Boeingu bude běh na dlouhou trať a čas hraje pro Boeing.

Jarek

Plus z konta ČSA vysáli na nákup maxů 1,5 miliardy, když je „zachraňovali“! Dodnes nevrátili…

bipe

Celé by se to mělo oprostit od vášní a podívat se na to společnost „chladným“ finančním okem. Bohužel Výroční zpráva společnosti je poslední z roku 2018. Chtěl bych předpokládat, že stát má již k dispozici výroční zprávu a finanční uzávěrku za rok 2019. A z toho by se mělo vycházet. Když se na to podívám, tak ani rok 2018 již nebyl úplně příznivý pro společnost. SW v podstatě nic nemá ve vlastním majetku. Letadla jsou všechny na leasing. Dále SW táhne ke dnu problém s MAXy, za který opravdu nemůže, ale zase to bylo rozhodnutí společnosti jít do Boeingu. Kdo… Číst vice »

nicky

Tak pokud by se měla diskuse oprostit od vášní a dívat se chladným finančním okem, tak je jasné, že o pomoci nelze vůbec uvažovat a dále není o čem diskutovat.

boris

Správně, chladně účetně jde o záchranu miliard pro Vika+Šimáněho, nesplacené tzv. úvěry by zůstaly státu a po zadotování miliardama by je za rok prodával, jako to Bureš před pár lety jako ministr financí předvedl „stát by neměl vlastnit aerolinky“. Prostě jde zase jen o nudný miliardový tunel.

Nekdo

Takže aeroklub kámošů z PZ na každého z nás stojí 15,- Kč mésíčně? A LuftJarda jim dohodil báječného čínského investora? No snad jim pošlu stravenku, když se teď chudáci mají tak špatně…

nicky

Já jen doufám, že až předloží restrukturalizační plán (pokud tak vůbec nastane), tak to dostanou na stůl ekonomové a zatrhnou to včas, než stát utopí miliardy nás všech v neperspektivní firmě. A že se nebude dojednávat podpora někde pokoutně v Luftjardou pronajatém bytě, nebo na čínské ambasádě….

RHood

Tady, však nikdo prozatím nenapsal, ale defacto to pan Šimáně v rozhovoru pro HN potvrdil, že bez záruky státu by SWG žádný komerční úvěr od komerčních finančních institucí/banky nedostala. Prostě je doba, kdy půjčovaní peněz subjektům podnikajících v cestovním ruchu ze strany finančních institucí/bank bude nejisté/nemožné, nebo za hodně přísných podmínek. To je fakt.

nicky

Jedna věc je půjčování peněz do cestovného ruchu jako takového a druhá věc je půjčené SWG – kde to nedá vůbec smysl.

RHood

Ano i ne. Nebudou půjčovat např. cestovním kancelářím, kterých majoritní segment prodeje je prodej zájezdů do zahraničí. Bohužel je to tvrdá skutečnost a musíme se s touto situací na několik let smířit.

XX

Tak si ten jejich obsah pojďme opět shrnout: 1. Jsem velice rád, že nám SW ukázalo, jaké aerolinie dostanou dotaci: -Velké národní aerolinie, které nejsou pro ostudu, mají poměrně velké flotily a mnoho regionálních i dálkových linek, kromě linek mají zisk i z další činnosti (LH technik, KLM-AF handling a catering, atd. – tím dochází narozdíl od našich SW k velké kumulaci pracovních míst a narozdíl od SW by jejch krach mohl znamenat skutečný problém, jsou na ně také většinou navázany menší podniky), dále jejich existence může být důležitá pro obsluhu bývalých kolonií (hlavně Francie, Británie, Nizozemí a Švédsko) –… Číst vice »

nicky

Hlavně dost aerolinek krizi nepřežije a Smartwings – malé nevýznamné aerolinie mají pro krach všechny předpoklady. Nechápu proč Šimáně s Luftjardou nepodojí Čínu ať přispěje na firmu, kterou z poloviny vlastní.

Jája

Proč už konečně namísto obecného plkání o „vizitce“ českého státu (Havlíček), „ČSA by měl koupit stát, musíme se o tom bavit“ (Schillerová), „jsme připraveni jednat o odkoupení čínského podílu v SWG“ (Havlíček plus Schillerová) nestanoví zmínění plkající nějaká pravidla za kterých by bylo možné o záchraně SWG uvažovat? Tak to přece probíhá ve všech zemích, kde vlády takto intervenují! Stanovují se podmínky: – jakým způsobem se akcionáři MUSÍ podílet na případném nalévání peněz do firmy, – jakým způsobem se zeštíhlí provoz firmy na podobu odpovídající propadu poptávky po několik let dopředu (Vikovy řeči že se vše rozjede v dubnu příštího… Číst vice »

Honza

ony se ty podmínky stanovují… jenom místní odborníci mají jasno už týden

Pavel

Vík a Šimáně ani nebyli schopni zajistit/ udržet efektivní letadlo do Seoulu, kde pohodlně za ČR kořistili přistávací práva. Jak by asi tihle geniové tedy podnikali komplet na náš účet/za naše daně?

nicky

Oni žádný reorganizační plán předložit ani nemohou. Co by tam asi uvedli? Redukce od malé aerolinky k mikro aerolince? Propouštění? – tím si proti sobě jen popudí zaměstnance. Investovat už nechtějí, protože je jasné, že z ekonomického hlediska to nedává žádný smysl. Jen by o ty peníze přišli. V zásadě jsou možné jen následující scénáře. 1) Zabalit to a ušetřit si další výdaje. 2) Minimalizovat aerolinku a ve stavu hibernace se pokusit s pár letadly dožít konce krize. 3) Sehnat miliardy dolarů od investorů a pořádně to rozjet – ovládnout minimálně střední Evropu (konkurovat Lufthanse a spol.) a na to… Číst vice »

Pavel

Tihle pzetkářští privatizéři, kličkaři a joudové, samozřejmě, nic oživit schopni nejsou – pouze vydojit/vyvádět zisk a z našich daní dojit na jejich ztráty. Šimáně si vyvede ven ekvivalent půjček a pak nechá stát uhradit záruky bankám. To je to jediné, co Šimáně a Víka ještě drží v jejich nechutném šapitó a zdržuje od golfu – vysát si zpět ze skupiny vlastní prostředky.
Je paradoxní, jak skupina s nejhorší firemní kulturou vůči nejen vnějšímu světu, ale zejm. vlastním zaměstnancům, přitahuje minusáře za jakoukoliv kritiku páně Šimáně!

Herold

Jen pro připomenutí: originál SmartWings/Travel Servis vznikly konkrétně privatizací čeho?

Michal

Oni nechteli do toho Seoulu dal litat, takze jim vyhovuje ze ta 330 ted stoji pred hangarem. Predpokladam ze ty pristavaci prava prodaji a penize si nechaj. O tom se ale nemluvi. Proc asi?

Pavel

Reciproční přistávací práva jim (ČSA) svěřil pro Seoul ke kořistění Český stát na základě reciprocity s Koreou. Takže páně Šimáně by práva mohl zašantročit leda prodejem ČSA někomu, kdo dokáže do Koreje doletět, vozit pax a hlavně i cargo. Už poprask s Ruskou federací ohledně reciprocity přeletů je dobrou „pojistkou“, že zašantročení není v připadě ČSA/Koreje tak snadné a věřím, že i tenhle aspekt si Jarda Tvrdíků přes Hrad a Velvyslance Ruské federace pečlivě ohlídá, aby byl s dealem ohledně SW/ČSA on a jeho lidé v pozadí, spokojeni. V podstatě ČSA jsou hlavně reciproční práva přeletů a přistání pro pax… Číst vice »

Pan X

Napsal jste to velmi presne a pravdive. Z vasich prispevku je videt ze mate velmi dobry prehled co se deje v zakulisi a jak tato “spolecnost” funguje. Zrejme mate informace od nejakeho insidera. Diky vam spousta veci o kterych nikdo nemluvi (nebo se boji mluvit) vyplouva na povrch. A proto nechapu ty minusy od ostatnich. Zrejme je davaji zamestnanci, kteri slepe pred pravdou zaviraji oci

Thisway

Zdopravy opakovaně uvádí, že „Lufthansa nemá podporu jistou“, ale to není tak docela přesné. Luthansa dostala nabídku státní pomoci už dávno, ale zatím ji nepřijala, protože chce lepší podmínky…

nicky

Mně ten Vik připomněl Haška – ten také v televizi lhal o Lánské schůzce.

Nicky

Hlavně to jejich PR na webu je nekompletní – úplně tam chybí slavný rozhovor Generálního ředitele VIKa na DVTV, kde tvrdil, že CITIC přenechá svůj 50-ti% podíl ve firmě za 1 korunu. A tito následující den popřeli.
Buď je ten člověk nekompetentní, nebo zfetovaný. jinak si to vyjádření neumím vysvětlit.

Karel

A kdyz bude ta statni podpora, tak uz konecne poslou to odskodneni? 🤣

Nicky

Přece kvůli vám nebudou měnit tradice…

Frequn

ukol pro uzemne smrtwings empl zni jasne bezte vsichni a klikejte na cerveny palecky dolu…dobra comedy

Blesk

😀

Tswq1

Vám ani korunu !!

Anonymus

Boze, to je komedie. Fslesny profil na FB pod heslem Chceme ceskou aerolinku a ted asi ten samy marketingovy tym dela i SOS neberte nam kridla. To je k nevire.

Nicky

Tak celá SWG dobře ví, že bez státní garance úvěru končí. Nemají čím konkurovat ani vyhlídky na nějaký příjem, natož zisk. Než pálit další peníze, tak to raději celé utlumí a budou čekat co jim Boeing pošle za MAXy a to si pak rozdělí a zabalí to….tohle je taková smrtelná křeč.

nicky

A já si neumím v případě SWG představit ani žádnou reorganizaci a nevidím žádný způsob jak si zajistit nějaký příjem, natož vytvořit zisk. Navíc se dá očekávat velmi tvrdý konkurenční boj kde budou vítězit velké kapitálově silné aerolinky ve snaze o likvidaci konkurence.
O chartery bude tvrdý boj a aerolinky je budou poskytovat i pod cenou jen aby využily odstavená letadla.
O pronájmy letadel bude nulový zájem.
Na pravidelných linkách bude mizerný load faktor a linky budou v naprosté většině ztrátové.

Honza

Aerolinky budou poskytovat lety pod cenou aby měli čím splatit ty půjčky? Ale no tak…

nicky

Vy asi moc nerozumíte chování trhu. Když budou mít velké aerolinky spoustu nevyužitých letadel která je jen budou stát peníze, tak je rádi poskytnou i jen za cenu nákladů, popřípadě mírně pod. Jako vedlejší efekt to bude likvidovat konkurenci. Krizi přežijí jen velké, nebo kapitálově silné aerolinky které mají dost hotovosti k přežití. Následující roky to bude jen o přežití. Takové jako SWG skončí hned jak vyschnou zdroje.

Blesk

Chudak PAVEL. 🙁 tolik minusu 🙁

kulhán

Až Smart propustí první větší vlnu, tak začnou plusovat, o to strach nemám.
Ne nadarmo se říká: Koho chleba jíš, toho píseň zpívej.

nicky

Ono bude stačit až předloží restrukturalizační plán, protože nic jiného než propouštění a redukci tam nelze očekávat.

Bleak

Co podívat se na čísla kolem těch firem, jestli mají takový přínos a jestli jsou schopné ty úvěry někdy zaplatit?
U těch odvodů na sociální pojištění je otázka, kolik z toho si vezmou zpět zaměstnanci, kteří tam pracují vždy jen půl roku a druhou půlku roku berou podporu.

Tady je zisk a výše odvodů z jejich výročních zpráv za posledních 6 let
https://pasteboard.co/J7Uzf28.png

JÁija

Teď si konečně SW aj. zlegalizují porušování nařízení Evropské komise, takže prašulky do jejich kapes.
web E15 v 19:15
Evropská komise umožní aerolinkám, aby poskytly za zrušené lety nejméně rok platné vouchery. Státy se za ně mají zaručit. Když je lidé nevyužijí, dostanou zpět peníze.
Takže na scéně jsou opět jak jinak, jen jakési papírky.

Vlastimil Kocurek

Ty PR jsou většinou takové blamáže, uchylují se k tomu firmy, které neovládají rozšířený marketingový mix:
Product, prize, place, promotion (zde to nahrazují PR), people (tam je situace kritické) partnership,……

Společnost musí umět jednat s vlastními zaměstnanci, a stejně tak být orientována zákaznicky, v jejich prospěch, a to se neděje.
Vážení piloti, stewardi, vy máte náročnou a dobrou práci, ale pracujete za peníze nás zákazníků, bez nás zákazníků jste totiž ničím, a podle toho by jste se měli chovat, podle toho by se celá společnost měla chovat.

Jenda

Všimli jste si, jak tady ze Smrtwings vždycky párkrát za den dělají mínusový nálet? Myslíte, že z toho něco mají? U Smrtwings asi ne. To budou užiteční ti…moulové.

Jaaa

To bude nějaký generátor náhodných účtů ovládaný pár lidmi. Čínské a ruské vlivové skupiny to používají často.

Jenda

To si nemyslím, to se mi zdá na Smrtwings příliš sofistikované.

Jožin

Mají to doporučené z firmy tady mínusovat, zaměstnanci před časem takový mail dostali… Mě je také divné, kde napočítali, že ČSA má 12 letadel. Už nějakou dobu, bohužel, ne. Pokud vím, je to 1x 330, která už do boje nezasáhne, 2x 319, 1x 320 a 4xATR. Otázkou je, zda 737 TST je stále na AOC ČSA.

Pavel

Aerolinky přicházejí a odcházejí (TWA, Pan Am, Swissair, Sabena, Balkan, Slov-Air, MALEV a další a další). Žádná aerolinka ale nepřežívala tak dlouho jen a jen na základě hazardování s bezpečností, odporných služeb, nejpokleslejší firemní kultury a vyloženě nepřátelské arogance vůči cestujícím a klientům, jako právě SW páně Šimáně a Víka. A přežila do dnes právě jen díky disrespektu páně Šimáně ke všemu okolo! Dodnes není vyřešen a jakkoliv postižen hazard se životy cca 200 pax a crew během jednomotorového létání přes 1/2 Evropy „šéf“ pilota Ing. Veselého! „…Kromě policie se postupem posádky letadla zabývá i Úřad pro civilní letectví (ÚCL)… Číst vice »

Nicky

Tady se musím důrazně ohradit – mluvčí Dufková říkala, že vše bylo naprostém pořádku a v souladu se všemi předpisy. Životy pasažérů nebyly nijak ohroženy a let pilotoval nejzkušenější pilot společnosti.

Pavel

Paní Dufková zde mezi nahnanou klakou zasvěceně vystupuje nejspíše jako „diskutérka Kamila“? Mohli bychom se ji tedy zeptat přímo…jak to tehdy bylo. Dodnes není jasné, proč nemá SW na údržbu paliva, motoru, letounu i jedno technické mezipřistání během životy ohrožujícího vysazení pohodnné jednotky a i proč pan Šimáně chronicky není již několik měsíců schopen uhradit i standardní periodickou technickou prohlídku motorů na jediný longhaul A330 OK-YBA, aby mohl sloužit návozu OP z Číny a odjinud, repatriacím českých občanů i českému exportu. SW je promořený chronickými problémy od páně Šimáně a Víka až po sklep. A nikoho z odborné veřejnosti to… Číst vice »

serpimolot

Jednoho Pavla vyhozenyho z CSA pro neuspokojive vykony znam. Mate hodne podobny nazory, plny ukrivdenosti a zasti.

Pavel

Ser pimolot Chápu, že se snažíte o osobní rovinu a pro Vás tak zde typické fauly ad hominem, ale tady jste úplně vedle. Jsem čistý daňový poplatník a jen se skřípěním zubů nebohý výjimečný vynucený uživatel kartelu a faktického monopolu páně Šimáně a Víka. V letectví, ani ve zprostředkování, cestovkách apod. jsem nikdy nepůsobil. Přesto mám nalétáno za celý život až až, abych měl srovnání a, s Vaším laskavým dovolením i bez něho, vyslovoval v této neklidné době názor.

serpimolot

Tak s osobni rovinou jsem rozhodne nezacal, obvineni diskuterky Kamily, ze je pani Dufkova tu bylo prede mnou. Pravo na nazor ti samozrejme neberu, naopak, v cem maj Smartwing monopol si necham rad vysvetlit. To, ze jsou primanim prepravcem ceskejch cestovek prece neznamena, ze se dovolena na stejnem miste neda poridit jinak a casto levneji.

Pavel

Serpilot, ceny jsou v PRG, OSR, BRQ natolik díky faktickému monopolu páně Šimáně vyšponované, že Češi daleko levněji létájí z naprosté většiny sousedních států a letišť. Pokud by to bylo obráceně, byla by ČR zavalena dychtivci po službách páně Šimáně

Peet

Takže stejné křestní jméno a opačné názory než máš ty a už víš o koho se jedná. To je brilantní dedukce! Neděláš ty náhodu v SW?

Kamila

u OK-YBA nešlo o žádnou periodickou prohlídku motorů, ale o výmenu celého motoru, který byl na konci životnosti. A vzhledem k tomu, že letadlo patří Korean Air a ten řekl, že výmenu motoru platit nebude, tak se to neuskutečnilo. Korean Air navíc nestojí o další pronájem ČSA, a proto se letadlo zakonzervovalo. Z toho plyne, že ani Vámi navrhovaná periodická technická prohlídka by neumožnila lety do Číny či kamkoliv jinam. Ale předpokládám, že toto všechno dávno víte. Bylo o tom toho napsáno dost a dost

Nicky

No a proč si neseženete jiné letadlo. Půjčujete běžně do Kanady na celou sezonu, tak si můžete půjčit jednou sami ne?

Pavel

Paní Kamilo (paní Dufková), ono u Vás je to obvykle vždy jinak, nežli stojí ve Vašich oficiálních prohlášeních – viz. „standardní“ půlmotorový let páně Ing. Veselého. Ani Korean by neponechal letuschopné letadlo jen tak „zakonzervované“, pokud by vše záviselo jen na výměně motoru/-ů. Na to, jak byl až do COVIDu každý letoun zapotřebí až až. Tzn. že i zde pan Šimáně ohrožoval Čechy přelety mezi Soulem a Prahou na samou hranici pohonných jednotek resp. neřešil ani nejbližší budoucnost spojení PRG-INC, přestože i zde pan Šimáně kořistil z exkluzivní reciprocity přistávacích práv za Českou republiku resp. všechny daňové poplatníky a občany… Číst vice »

Kamila

Mrzí mě, že vůbec nemáte představu proč byla OK-YBA pronajata ČSA a šíříte tady takové nepravdy. Kdybyste si o tom něco přečetl, tak byste vědel, že ta A330 velmi pravděpodobně půjde do šrotu, neb se jedná o (na poměry korejců) staré letadlo a již se jim nevyplatí ho provozovat.
A vůbec netuším co myslíte tím „na samou hranici pohonných jednotek)

Pavel

Kamilo, pí. Dufková: Cokoliv tady napíšete, svědčí proti páně Šimáně! Pan Šimáně kořistil pohodlně z přistavacích práv ČR v Koreji a přesto nebyl schopen si zajistit efektivní stroj.

Honza

tak ono hlavně spojení s ICN je a bylo cílem Koreanu, který sem nechtěl pustit Asianu z důvodu omezeni počtu slotů v PRG. Praha je pro korejce velice oblíbeným místem… hádejte proč? … a pro ČSA zase fajn možnost jak alespoň na chvilku ochutnat dálkovky. Už při „přidělení“ OK-YBA se vědělo že je to jedna z těch starších 330. Pokud by jste si dal trochu práce a hledal informace, Korean omezoval flotilu 330 na úkor nových 787… A ta „samá hranice pohonných jednotek“… prosím, když tomu nerozumíte, tak o tom nepište… stejně tak jako „standardní“ který jste alespoň správně dal… Číst vice »

Pavel

Honzo, to samé co jsem napsal už paní Dufkové-Kamile: Genius letectví Šimáně, přestože pohodlně kořistil z přistávacích práv ČR v Koreji, nebyl schopen zajistit efektivní stroj?! A tahle pézetkářská úpadkářská troska a Vy, coby najatá klaka, žebráte poníženě o mé daně??

Honza

tak se uklidni a přestaň urážet

Pavel

Ty se uklidni a prestaň lhát

Peet

Děkujeme za vysvětlení paní Dufková!

JirkaA

Nejsem fanda SW, ale fakt by byla hloupost hradit generalku motoru když se vědělo že se bude YBA vracet.

Nicky

To se vědělo, ale nebyla žádná snaha sehnat cokoliv jiného co by do toho Soulu doletělo a to bylo ještě před COVIDem.

Honza

tady je krásně vidět že o lince do ICN nevíte vůbec nic

Pavel

JirkaA, a do Soulu hodlal pan Šimáně létat a kořistit na přistávacích právech, čím?!

Kamila

ty přistávací práva jsou de facto korejců, nikoliv ČSA

nicky

To ČSA potažmo celá SWG je teda parta amatérů. Nemají přistávací práva, nemají ani vhodné letadlo…oni opravdu nemají na nic víc než létat s koupáky chartery a držet vysoké ceny na linkách které jsou uzavřené pro volný trh. No dlouho to trvat nebude a i v Praze se dočkáme.

Pavel

Kamilo, jak jsou Korejců?? Pokud není dohoda o Otevřeném nebi, létá se reciprocita! To Vás v SW za x let nenaučili?

Kamila

Zkuste si to tom opravdu něco přečíst než budete psát takové lži. Náklady na ten let z velké části platili Korejci práve proto, aby si sami zvýšili počty letů v rámci reciprocity a nemuseli na trh pouštět Asianu

nicky

No to se dalo čekat, kde by se také SWG zmohly na to aby něco takového uspořádaly ve vlastní režii. Taková firma by měla uvolnit místo na trhu schopnějším.

Kamila

Takže myslíte, že když za ČSA přišel Korean a řekl jim: My Vám půjčíme letadlo, vyškolíme posádky, vy budete lítat několikrát týdně do ICN a my to z větší části budeme platit a zbytek jde do Vaší kapsy, tak měli říct. „Nezlobte se, ale to v žádném případě nechceme. Radši kdyby to lítal někdo jiný, omlouváme se.“

nicky

To je celé špatně. Sebevědomá letecká společnost by s Korean o ničem nediskutovala. Je tam na linkách jasná reciprocita, seženeme si vlastní letadlo a hotovo. Druhá věc je, že na to ČSA pod vaším vedením nikdy nemělo.

Petr Noworyta

Presne tak. Nebyl vubec zadny problem si pujcit napriklad B747 a litat do Soulu na vlastni pest. A nemuselo zustat jen u jednoho kusu. Poptavka na tech letech byla velka, chtelo to jen premyslet. Bohuzel vedeni to nezvladlo a ted lety do Soulu prevezme jina spolecnost.

nicky

Já s myšlenkou jako takovou souhlasím, ale B747 by asi nebyl nejvhodnější. V té době B777, nebo A330 dávaly mnohem větší smysl.

Kamila

Ale ČSA nikdy nechtělo létat do Soulu, to vůbec nemá s nějakým sebevědomím co dělat. A nabídka od Korean přišla ještě dávno před tím než vstoupili do Smartwings. To ale určitě víte moc dobře sama

nicky

ČSA pod vaším vedením jen upadalo, chtělo jen koupáky a linky kam nemůže konkurence. V konkurenci nikdy neumělo obstát. Je dobře, že to končí.

RHood

Nevím, proč o tom všichni jenom polemizujete. Vše je určitě dobře a podrobně popsáno ve smlouvě o pronájmu a smlouva je podepsaná dvěma stranami, KE jako pronájemce a ČSA jako pronajímatele. Pouze zdá se patová situace v této záležitosti, která tady byla několikrát zmíněna z různých zdrojů (kdo má zaplatit) mi nedává tedy smysl. Někde tedy problém je. Nakonec se to určitě vyřeší, chce to čas.

nicky

Tady už není co řešit ČSA ani SWG už nikdy stejně do Koreje létat nebudou.

Petr Noworyta

Presne tak. Vubec bych se nedivil kdyby se do toho pustil takovy LOT a operoval by to ve smeru Varsava-Praha-Soul. Piste si, ze ta letadla by byla zaplnena do posledniho mista. Navic bychom letali modernim Dreamlinerem. O tom se tem panum muze jen zdar

nicky

Pokud LOT přežije, což bych mu při jeho významu přál, lze očekávat že bude mít velký přínos pro česká letiště a je to tak dobře. Zejména kvůli dálkovým linkám.

Apex

Proboha, a proč by takto s widebody létali? Vite, jak by to bylo drahé?? Buď se zkuste dovzdělat, ať nepíšete takové bludy.

Pavel

Ostuda a hloupost je, kořistit z recipročních přistávacích práv a nebýt schopen si zajistit vlastní či najaté efektivní dálkové letadlo! A tohle úpadkářské individuum žebrá zkroušeně o mé/naše daně, „že se chce polepšit“…

nicky

To jsou poslední smrtelné křeše swg před koncem.

Vlastimil Kocurek

Plusmi když zpočátku nepochopil, že je to ironie. Takže nejzkušenější piloti budou létat jen s jedním motorem. Díky za informaci Dufková.

Nicky

Tady se musím také důrazně ohradit, Dufková také říkala, že se jednalo o selhání jednotlivců, zejména kapitána a hrubé porušení předpisů, které bude mít personální důsledky.

RAF

Vyšetřování obvykle trva okolo jednoho roku. Ale chápu ze vam by to trvalo cca půl hodiny i s pauzou na oběd.
Nemusíte se bát. Zamever vyšetřování se dozvíte hned jak bude k dispozici.

Vlastimil Kocurek

Každý ví, že vyšetřování takové události je časově náročné. Ale tady se nejednalo o pád letadla, ale evidentní pochybení pilota.
myslím že toto pochopí každý a rozhodně nebudeme čekat na nějako vyhodnocení.

Pavel

RAF, chápu, že nejspíš nyní plníte pracovní úkoly, ale není tomu tak, co se nám snažíte v zájmu páně Šimáně vsugerovat -viz např. vyšetřování : https://uzpln.cz/pdf/20190719122200.pdf , kde byly hotovi ein zwei – vše hodili pouze na (pravd. zámořskou, i s letounem najaté) cockpit crew, protože letoun nebyl od SW okraden na údržbě.

RAF

No Pavle budu vas muset zklamat. Pracuji externe pro jinou aerolinku.
Nicméně o letectví neco vim a pokid vidím ze tu nekdo mele nesmysly o kterych si jen myslí ze něco ví tak mi to neda a rad takoveho člověka poucim

Pavel

No RAF, pokud kopete za SW, tak k letectví máte o mnoho astronomických jednotek dále, nežli nebohý uživatel a lajk jako jsem já. Je vidět, že virus SW a pézetkářské miliardy páně Šimáně už zasáhl českou leteckou veřejnost a promořil víc, nežli by se dalo očekávat. A proto to vypadá tak bezvýchodně: viz. LOT a PRG-BUD i OSR-WAW. Pokud jste opravdu „odborník“, začnu se snad na stará kolena ještě i bát tady/odsud létat.

RAF

Sve nazory na SW zakladam na základě faktů a ne na výkřicích z lidu.

Pavel

Selektivní výběr faktů předčí i křik Vámi pohrdaného lidu? V SW byste vedle Šimáně,Víka, Dufkové, Veselého a jejich „faktů“ se cítil jako doma!

RAF

Rozumim. Argumenty došli tudíž se snažíte zacílit na emoce bez snahy o dialog.

Pavel

Ó nikoliv, pouze se držím logiky. Horší PR – a myslím v otrockém významu VZTAH K VEŘEJNOSTI – nežli SW, nemá ani poslední aerolinka kdesi v bannánovce pod Sahelem. Přesto, anebo právě proto, SW okouzlil právě Vás, který se pasuje na insidera a znalce letectví. Naprosto i ne náhodou se SW umísťuje na posledních příčkách ratingu aerolinek. A to i v dobách před přechodem k jednomotorovým letům. Možná byste se tedy opravdu do té úpadkářské žebravé party hic, plné pézetkářských móresů a leváren, šikl jako rovný k rovným, co říkáte?

serpimolot

Troufnu si tvrdit, ze jsem pomerne frequent flyer a i se Smartwings jsem nekolikrat letel. A mezi lowcosty bych je na zaklade osobnich zkusenosti zaradil na solidni prumer. Proto se mi nelibi ani jejich slepa adorace, ani nenavistna dehonestace. Jejich zachranovani z penez vsech, vcetne tech, co nelitaj se mi ale vubec nelibi. Neprezijou oni, poletim s jinejma. A pokud kvuli tomu litani podrazi, jedine dobre, na nekterych linkach si uz clovek pripadal jak v mostecky MHD.

Kyblík_2

Vlaďka Dufková…jen to slyším nebo čtu, tak čekám nějakou levou. Tahle paní se, bohužel, znemožnila až do konce života před celým národem.
Hrajou na city a snaží těžit z toho, že tu prostě nic jiného není. Konkurence žádná. Jen to spousta lidí nevidí nebo vidět nechce.

Nicky

No tak hlavně je absurdní, aby ČR zachraňovala firmu, která z poloviny patří čínským komunistům. Že soudruhům není hanba nepřispět nějakým tím juanem.

serpimolot

Co Cinan, to komunista? Ty to mas asi v zivote hodne jednoduchy.

Nicky

Citic je státní investiční společnost – majitelem je tedy komunistická Čína.

Vlastimil Kocurek

To je pouze klišé, které opakuji někteří diskutéři, kteří ………..

JÁija

Tahle ubohá čitelná manipulace s tupějším davem? Jaká hra na city? Prezentace těchto sociopatů na sociálních sítích = SW lžou a okrádají klienty pod ochranou „Motýle“ kde múžou a už pěkné roky. Šimáně bulí jak přestárlé děcko kterému berou hračky, ne letadýlka, ale penízky mu berou ! Ježíš to je celý úchylný všechny ty kecy co lidi od SW vyplodí. Jak to s nimi roky chodí se léta řeší v řadě rúzných diskuzí, to jsou holá fakta. Lidi už jich mají plné zuby.

Lukáš

Uklizecka Benesova by jim mela poradit, ze spravny podnikatel ma mit vatu.

Nicky

Co se asi tak stane pokud SWG dostane státní garance?
1) Redukce počtu linek
2) Redukce počtu letadel
3) Redukce počtu zaměstnanců
4) Tvrdé šetření na všem včetně platů
Žádná společnost si nebude moci dovolit držet nevyužité kapacity.

Nicky

Všichni kdo mě tady mínusujete zkuste místo toho přemýšlet. Co může asi tak SWG dělat jiného?

Vlastimil Kocurek

ano, ….a dojde ke zvýšení platů TOP managerů a majitelů (dozorčí rady a předstvenstva). Takže i kdyby všechno zvládli, tak docela dost peněz zase poteče na soukromá konta a to dokonce zcela legálně. Berte to věcně, ne jako proti někomu. Já si totiž už dávno myslím, že to mají pánové domluvené, že peníze budou. Ale pak ať to netahají do parlamentu, a parlament ať řeší věci potřebné pro náš život. Té legislativy, co měla být už před dávnými roky, hrnou dál a dál, za 30 let nedokázali vytvořit legislativu pro dostavbu dálnic a koridorů. Ré: Hlavně ať to nejde do… Číst vice »

serpimolot

O tom, koho bud stat zachranovat rozhodne to, kde jsou ve vrcholnych funkcich politicky sprateleni manazeri. Takze Smartwings maj velkou sanci.

kulhán

Poslední zoufalej čin jak něco udělat.
Teď už budou jen levárny alá devadesátky…
Moc mi mrzí jak jim na to zaměstnanci skáčou. Bože můj, přeci je úplně jasný, že většina, velká většina letadel nepoletí min rok.
Jakmile dostane SW prachy, tak prohlasí děkujeme, ale teď musíme propouštět abychom zbytečně neutráceli vaše a teď už naše peníze.
Přece si nemůže někdo myslet, že budou dotovat letadla a posádky na zemi takovou dobu?
Někdo musí z kola ven….

Nicky

Přesně tak, první na to doplatí zaměstnanci, tedy ti kteří lobují za „svojí“ firmu na sociálních sítích.

JÁija

Že by lobovali tzv. užiteční blbci?

Nicky

Ano, přesně tak. Ale oni to zatím nevědí.

Vlastimil Kocurek

I to už může být dohodnuto, že budou žebrat každý rok tu 1.5 miliardy, pak z kola ven nepůjdou. Šimáně prosadí své s Babišem.

Nicky

Pokud pálí měsíčně 150 milionů, tak jim 1,8 miliardy stačí na rok.

RHood

Já jsem si všiml, že když QS „ovládlo“ ČSA, ČSA Facebook, Instagram, LinkedIn, ale taky samotné stránky ČSA šli pěkně do kopru. A tedˇ, taková změna vnímání soc. sítí.

kyblík_2

Národní dopravce…to je dobrej joke 😀
Za mně teda ani omylem. Zmizte v propadlišti dějin.

JÁija

Přesně tohle jsme dnes napsali nádheře Dufkové na ten její PR mail. Jsme asi slaboši, nějak jsme si to nedokázali prostě odpustit.

Nicky

V jejím případě bych o nějaké nádheře nehovořil. Nevypadá vůbec atraktivně a také asi nebude zrovna příliš inteligentní.

Nicky

Ty její tiskové zprávy a nesmyslná a protichůdná vyjádření v médiích vypadají jako kdyby ani neprolezla pomocnou školou. Vůbec nechápu proč si firma drží takového člověka, který jí tak mediálně poškozuje.

Laik

Darebáci. Zase další tunel na peníze našich lidí.

Butrusik

Výborně, sociální sítě už umí, tak teď ještě spustit na všech letištích online odbavení a budou úplně moderní 🤭

Kamila

Spustit online odbavení na všech letištích není zase tak jednoduchá věc jak by se mohlo na první pohled zdát.

Petr

Máte pravdu, však na to neměli těch asi 15 let času, během nichž to zvládly ostatní aerolinky
Pamatuju, když jsem si před 4 lety udělal takovou cestu kolem Evropy a přilehlých regionů. Po návštěvě takových zemí jako Maroko, Írán nebo Turecko jsem si první frontu na check-in vystál až ve Valencii na závěrečném letu s QS do Prahy.

Kamila

Tak ono to tak uplne nezalezi jen na te letecke spolecnosti. Urcite me ale doplnite od kdy pouzivaji Smartwings elektronicke letenky u individualnich cestujicich. 15 let to asi ale nebude

Petr

Bavíme se o technologické zaostalosti za ostatními aerolinkami. Kdy začaly Smrtwings používat elektronické letenky je tedy naprosto irelevantní. Relevantní je, že první pokusy s on-line check-inem byly ve světě pokud vím už někdy na přelomu tisíciletí a někdy kolem roku 2005 se on-line check-in začal rozšiřovat masověji. Kolem roku 2010 už dokonce řada aerolinek nabízela boarding passy v mobilu. Teď je rok 2020.

Kamila

U charteru nemate elektronicke letenky. A proto se na charteru zatim online neodbavite. Odbavovací systém to zkrátka neumožňuje. To co popisujete vy se týká čístě elektronických letenek

Petr

Teď jsem se popravdě ztratil. Proč mluvíte o charterech? Já mluvím o pravidelných linkách. QS snad ještě nějaké má, ne? Několik z nich jsem v minulosti využil.

Juraj

PRG by bol dobrý začiatok 😉

Thisway

Online odbavení u SW dávno funguje. Nejde jen u skupin, protože ty nemaji elektronické letenky.

Petr Noworyta

Ryanair + Wizzair nahradi charterovou prepravu bazovanim svych letadel v PRG (cca 30-40 letadel). Nelze vyloucit ani baze v BRQ a OSR.

Lufthansa, Swiss, Austrian, LOT a spol. navysi stavajici frekvence z Prahy, pripadne zde budou bazovat jednotky svych letadel. Naprikald takovy LOT se bude inspirovat Budapesti a nelze vyloucit i dalkove linky v jejich podani z PRG.

Nahradi se tak 100% kapacity po TVS/CSA

Tim rapidne naroste kvalita poskytovanych sluzeb pro cestujici pri letech na dovolenou i na pravidelnych linkach

Viktor

Ryanair nedělá charterové lety a Wizz taky ne…a nevím jestli by měli zájem o další malou firmu jako v Polsku pod názvem Buzz Air…

Petr Noworyta

Tak v CR by se rozhodne o malou firmu nejednalo. Navic kdyz cestovni kancelare poptaji kapacity celych letadel na sezonu, tak proc by je Ryanair a spol. odmital? Jsou to pro ne jiste penize po cele jaro/leto/podzim.

Takto funguje volny trh. Nezapomente, ze dira ktera zde vznikne bude obrovska. A zaplni se velmi rychle

Jája

Protože je to úplně odlišný obchodní model. U individuálního prodeje je vše primitivně jednoduché, Ryanair neřeší pozdní příchod cestujících, na nikoho nečeká, letenka propadá bez náhrady. U skupinových letů je letenka součástí prodeje dovolené, CK se stává účastníkem procesu odbavení, dopravení cestujících z hotelů na letiště, když něco drhne tak se čeká…

Petr Noworyta

Ano, a presne tento produkt nabizi Ryanair Buzz. Tam si CK pronajima celou kapacitu letadla. Uplne klasicky charter

Apex

No, ale to vám trošku uniklo, že BUZZ už dávno není charterová společnost, byť byla tak založena, ale nyní je z ní další společnost v rámci Ryanair Holdings a právě tato společnost bázuje svá letadla v Praze k provozování pravidelných linek RYR.

Lemra

verte tomu, ze uz davno se neceka…. hlavne letni lety SW uz davno nejsou charterovymi ale jedna se ve vetsine pripadu o klasickou linku….

Vlastimil Kocurek

Už jsem to psal jednou, stéle méně se dělají akvizice (fúze) a malou firmou, protože to moc nepřinese, ale jsou to hodiny a dny práce právníků, managerů, etc, kteří by se normálně starali o svou jinou práci. Typická fúze je 50/50, 60/40. Jde o zvětšení tržního podílu a zvětšení majetku.

Ted

Mimo Rayneru jsou všechny ostatní aerolinky bez rezerv a žádají vládní pomoc. Rozjet novou bázi vyjde až na miliardu korun. Na to rozhodně letos můžou zapomenout.

serpimolot

Tvrdit, ze Ryanair rapidne zvysi kvalitu letectvi je asi stejne odvazne, jako tvrdit, ze Penam zvysuje kvalitu pekarstvi.

Thisway

Žádná z Vámi jmenovaných však nebude platit daně a odvody v ČR a navíc většina z nich už ve svých domovinách státní pomoc dostala nebo dostane.
Pravda bolí, co?

Petr Noworyta

Ja jsem ale o danich a odvodech nic nepsal. Jen jsem popisoval situaci jak se rychle zaplni dira na trhu po konci TVS/CSA. Tak nechapu proc tim operujete.
A ty zahranicni spolecnosti asi tu podporu dostaly opravnene, nemyslite?

Nicky

Jaké odvody? Aerolinky vždy stát stály více peněz než od nich stát dostal na daních. Pro každý stát jsou aerolinky drahá záležitost.

RAF

Člověče Vy nedovedete byt ani ve vlastních nazorech konzistentní.

serpimolot

Jako ze treba 32 let v kuse vydelecny Emirates malem privedly sejky na buben?

Nicky

To je asi stejné jako s Wizzair – stíle v plusu, stále v plusu, aby se pak přišlo na to že lže…

Apex

OMG…. Jak jsem psal v nedávné diskusi… Ryan and Wizz žádné chartery nenahradí, protože v tomto segmentu vůbec nepodnikají… Že by v Praze zabázovaly 30-40 letadel je naprostý úlet, koho by vozily?? Přestaňte už taky šířit tyto nesmysly, protože vůbec nevíte, jak to funguje. Máte představu, o jakou denní kapacitu se v případě 30 nebo 40 letadel jedná? A prohlašovat, že tím stoupne kvalita nabízených služeb? Pardon, ale to je směšné… Letěl jste někdy s RYR nebo WZZ? Báze v OSR a BRQ? Pardon, ale co jim bránilo je tam udělat v době konjunktury? Jako, že teď v krizi by… Číst vice »

Viktor

Souhlasím s vaším komentářem….jenom Swiss,LH, AUA plus jesltit počítáme Brussel ale to jdu z téma…Podle mě je jediná strategie postavit smartwings od základní kostky znova modelem Airbaltic (nemyslím jaký mají letecká atd to není moc podstatný), ale podle toho co a jak dělají…oni ukázali jak udělat z malého letiště v prdeli v Lotyšku bázi kde přestupují lidi….to v Praze a taková struktura ČSA/SW chybí

Petr Noworyta

Napsal jste sice dlouhy prispevek, ale to z Vas odbornika na letectvi v zadnem pripade nedela. Natoz znalce ekonomickych zakonu.
Poptavka na lety z Prahy je velka. Bude zde dira na trhu, coz je ekonomicka prilezitost, ktera nastava vetsinou jen po krizi. Pro zahranicni spolecnosti to bude ohromna prilezitost jak snadno prijit k penezum.
A proto tady mnou zminovane spolecnosti zahaji masivni expanzi. Uvidite sam a pak mi date za pravdu

Apex

Tak tohle sedí od člověka, který zcela vážně uvažuje o tom, ze by LOT létal se 787 trasu WAW-PRG-ICN, viz. Váš příspěvek výše. Vy možná budete sice znalec ekonomických zákonů, ale rozhodně ne v oblasti letecké dopravy… V tomto směru si troufám tvrdit, že o trošku větší odborník jsem..

Katka

Dokud neměli cestující na výběr, tak se s nimi společnost bavit odmítala, ale teď, když potřebuje pomoc, tak otáčí a naopak chce komunikovat i se širší veřejností. Zajímavé. Možná si pro začátek měli najmout Danielu z Bageterie Boulevard, aby jim pomohla s krizovou komunikací, zatím tam schytávají samé haty…