Letecké společnosti Letectví

Smartwings objevují sociální sítě, spustily speciální stránky na podporu záchrany

Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwinngs
Boeing 737 MAX 8 registrace OK-SWA krátce před vzletem. Foto: Smartwinngs

Letecká společnost Smartwings spustila na Facebooku a na svých stránkách speciální kampaň Neberte nám křídla, ve které vysvětluje veřejnosti, proč by měl stát aerolinkám v situaci způsobené pandemií koronaviru pomoci. Je to poprvé, co Smartwings začínají ve větší míře používat sociální sítě.

„V této pro všechny aerolinky složité době považujeme za důležité informovat i širší veřejnost o aktuální situaci a aktivně s ní komunikovat. A to nejen prostřednictvím médií,“ vysvětlila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.

Státní pomoc Smartwings je tématem posledních několika týdnů, vyslovil se pro ni například ministr průmyslu a dopravy Karel Havlíček. „Létat nemůžeme, ale náklady na zaměstnance a údržbu letadel nás stojí měsíčně přes 150 milionů korun. Bez pomoci se neobejdeme, ale spolupracujeme s vládou a s podporou státu jsme schopni situaci zvládnout,“ uvádí firma na stránkách.

Smartwings dosud sociální sítě prakticky nevyužívaly. Například facebookový profil Smartwings má poslední příspěvek z loňského dubna, na Twitteru je firma zhruba týden, necelé dva měsíce na Instagramu.

Na stránkách firma vysvětluje důvody, proč by měl stát dopravci pomoci. Popisuje sama sebe jako českého národního leteckého dopravce. Informace o tom, že 49,9 % akcií vlastní čínský státní podnik CITIC, se ale čtenář nedozví, jakož ani to, že čínský akcionář odmítal jakkoliv řešit loňské problémy Smartwings způsobené uzemněním letadel Boeing 737 MAX. Proč není čínský spolumajitel uveden nebo kolik bude celá kampaň dopravce stát, společnost neuvedla.

Na podporu svých tvrzení udávají Smartwings i příklady leteckých společností, které dostaly státní pomoc. V seznamu je i Lufthansa, která dosud podporu nemá jistou. Podle Dufkové se při přípravě vycházelo z materiálů agentury Bloomberg.

207
Diskuze

avatar
45 Komentáře
162 Reakce na komentáře
1 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
59 Autoři komentářů
beijaJenda-71JožinJirka B.nicky Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jenda-71
Host
Jenda-71

Najednou chtějí s cestujícími komunikovat? Když chtěli cestující komunikovat s nimi (např. ohledně kompenzací), tak se neobtěžovali ani odpovědět.

beija
Host
beija

Je potřeba jim názor napsat na Facebook.
Tady vaše špatné zkušenosti prominenti ( a Babišovi mediální poradci ) číst nebudou. 🙁

RHood
Host
RHood

Prosím, máte někdo informaci o filantropických aktivitách QS před krizí. Myslím tím v období, kdy firma dle majitelů vydělávala. Nemyslím tím ale sponzoring kopané, tenisových hvězd, tenisových turnajů, atd. Myslím tím filantropie v oblasti vzdělávání, sociálních věcí, zdravotnictví.
Děkuji za info.

kanafasik
Host
kanafasik

V dubnu americké ministerstvo financí schválilo pomoc pro aerolinky výměnou za zrušení dividend, zpětného odkupu akcií, omezení odměn pro ředitele a za zákaz propouštění až do konce září. Tak nějak postrádám na strákách sos.smartwings kroky, jaké SW hodlá udělat pro to, aby získala fin pomoc případně státní garanci. Jen tam čtu stesky, a že se rozdávají napříč světem miliardy v podstatě automaticky.

nicky
Host
nicky

V jejich případě je nejdůležitější to, aby stát případné ručení podmínil navýšením jmění akcionáři ve stejné výši. Pokud by odmítli tak by neměl stát ručit vůbec. A samozřejmě ještě předložení restrukturalizačního plánu.

nicky
Host
nicky

Informace z FCB čím chtějí SWG ručit státu za státem garantovaný úvěr: ČSA provozují všehovšudy třináct letadel, z toho pět malých turbovrtulových – na svých stránkách to prezentují jako svou flotilu. Dvanáct z nich ale nevlastní, mají je v leasingovém pronájmu. A na to poslední – jediné v majetku ČSA – je vystaveno zástavní právo. Tedy ČSA ručí letadlem za nějaký dluh. Letecká společnost Smartwings pak nevlastní žádné letadlo – na svých webových mají stejně jako ČSA jen odkaz na svou flotilu, ale nahlédnutí do leteckého rejstříku Úřadu pro civilní letectví říká, že všechny letouny jsou v leasingovém pronájmu. „Strategická… Číst vice »

Jája
Host
Jája

Tak si nejsem jistý, jestli to byl ze strany Smartwings ten nejchytřejší krok umožnit lidem se k diskutované pomoci vyjádřit. Ten zmíněný Facebook se jen hemží nenávistnými komentáři a přáními rychlého bankrotu. Jako sonda pro zjištění vlastní nepopularity je to možná efektivní, ale že by to pomohlo k posílení jejich pozice při jednání o podpoře, o tom silně pochybuji.

nicky
Host
nicky

Upřímně, nevím co čekali jiného. Mezi cestujícími se jedná o krajně nepopulární aerolinku. Nechci nijak vychvalovat lowcosty, ale tam se to dá vše omluvit nízkou cenou (pokud nakupuji včas). Ale tahle aerolinka má ceny např. z PRG na řecké ostrovy kolem 8.500 Kč a 7.500 se dá letět třeba z Vídně do Kalifornie a ještě dělají z cestujících hlupáky a lžou jim.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Tak, bohužel, ruku do ohně bych za to nedal, ale myslím že stařešinové se již dohodli.

Nicky
Host
Nicky

Už to mám – Miloš by se u čínského velvyslance mohl za Smartwings přimluvit. Když ho nechají den vystřízlivět z virózy, tak to zvládne mezi odpoledním přebalováním a večerním pudinkem…

J.D.
Host
J.D.

Počet negativních příspěvků na té jejich FB stránce je opravdu velký. Docela by mě zajímal nějaký aktuální marketingový průzkum vnímání značek SWG. Ukazuje se, že dlouhá léta kašlaní na prozákaznický přístup, bezpečnost, firemní kulturu a dobré jméno může nakonec být velký problém. Bylo by opravdu vtipné, kdyby se nakonec naše populistická vláda rozhodla jim nepomoci na základě veřejného mínění. Karma je zdarma. (ale někdy jí to trvá – tak uvidíme)

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

vy jste ty nedostatky popsal přesně, ale jsou ještě lidé, kteří nevěří, že pro-zákaznický přístup, Corporate image, a bezchybné služby přinášejí ty hlavní peníze. Berou to jen technologicky – prostě technokratické přístupy, kterými se to tady od jejich zaměstnanců je hemží.

beija
Host
beija

Nejste Pýthie? 🙂 Už si ho objednali. Ale karma se nekonala, tu můžete zkusit udělat Vy, když jim napíšete svou zkušenost na Facebook.

Martin
Host
Martin

Dotaz pro paní Kamilu: Jste tady docela často, ale jen v materiálech týkajících se Smartwings. Co a kde děláte za práci? A važte, co odpovíte. A abych se férově představil i já: letecký občasný cestující, letěl jsem s QS naposledy služebně jako zástupce firmy při cestě do Gdaňsku. I let, za který jste inkasovali slušné peníze, jste vidět jako sponzor a vezete prominenty, byl takříkajíc odfláknut. Jinak lety z PRG vždy výhradně s LH přes Frankfurt. A to i po Evropě. Třeba i destinaci, kam létá ČSA. Důvod? Spolehlivost. A ještě jedna věc. Na dovolenou v Evropě létáme s rodinou… Číst vice »

Kamila
Host
Kamila

Dobrý den Martine, děkuji za Vaše představení.
Já pracuji pro mediální agenturu, která nyní provádí výzkum vývoje v diskuzích pod články v závistlosti na počtu zavádějících či zcela smyšlených příspěvků. V současné době jsou nejvíc diskutované články o společnosti Smartwings, proto se zde vyskytuji. Zárověň zde kolega přispívá do diskuze kde předkládá zcela prokazatelné lži jako pravdivé informace a sleduje zpětné reakce.
Se Smartwings nemám nic společného

Anonymus
Host
Anonymus

Kamilo. Jak se jmenuje nazev firmy pro kterou pracujete a za druhe takhle se pruzkum urcite nedela. Jake mste hypotezy, overovaci postupy a objektivni vzorek populace? Lzete a hloupe lzete.

Nicky
Host
Nicky

Tohle už je opravdu trapné a manipulativní – aerolinka které teče do bot si platí PR agenturu aby zmanipulovali davy a mohli tak tlačit na vládu s požadavky na garance úvěrů. Místo toho aby sestavili smysluplný restrukturalizační plán. Ale chápu, že smysluplný restrukturalizační plán je v případě SWG mission impossible. I ty webové stránky jsou manipulativní a informace neúplné.
1) Proč Vik lhal v DVTV?
2) Proč tam není odkaz na ten rozhovor?
3) Jaké je stanovisko čínského spolumajitele?
4) Proč tam není uvedeno, že 49,9% vlastní čínský stát?
5) Proč není na stránkách restrukturalizační plán?
6)…

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Tak souhlasím jen stručně připojím: Každá firma si sama vytváří na základě přístupu k zákazníkovi, svůj Coprorate Images, a ten není dán nějakými matematickýmí hodnotami , alt tzv. kladnými a zápornými referencemi nejdříve klientů, a nespokojený klient to řekne 20 dalším lidem. Spokojený 9. Tzn. i člověk který v životě neletěl, tak se mu dostanou dostačující informace, aby si udělal obrázek firmě plus to, co přijde z médií: létaní s jedním motorem, hysterie okolo dnešní situace. To znamená je úplně jedno, jestli někdo lže nebo to obhajuje, po takových věcech jako letět s jedním motorem, špatný přístup k cestujícím, tak… Číst vice »

Kamila
Host
Kamila

Anonymousi, vy jste to zřejmě zcela nepochopil. Tady nejde o nějaký vzorek populace jak si asi myslíte. Jde primárně o to, kolik se pod zcela lživým příspěvkem sejde komentářů buď na jeho podporu, nebo na jeho vyvrácení. V jakém časovém rozestupu apod.
Stejně tak u ověřeně pravdivych informací jde o sledování kolik přispěvků jako argument použije zcela vědomou lež a kolikrát se v diskuzi zopakuje.
Nezlobte se, jméno firmy uvádět nebudu. Já po Vás také nechci vědět čím se živíte. Upřímně mi to je jedno.

Martin
Host
Martin

V mediální agentuře a neumíte pravopis (viz čárky v souvětích)? Pardon. Nedělám v mediální agentuře, ale jsem na vedoucí pozici a podobného zaměstnance bych tedy nechtěl… A ještě jedna poznámka: mediální agentura Vám zároveň zadala, že máte diskusi moderovat a určovat/tvrdit, co je lživé?

Kamila
Host
Kamila

Jak jste přišel na to že moderuji diskuzi? Já tento web neprovozuji, tak ani nemohu moderovat diskuze. Ale možná to z Vaší vedoucí pozice vidíte jinak

Jirka B.
Host
Jirka B.

No, nechci se plést do Vašeho rozhovoru s Martinem, ale pokud pod rouškou nějakého „výzkumu“ záměrně infiltrujete diskuzi lživými příspěvky, tak se minimálně o nějaký způsob moderace snažíte. A i přes Vaši odpověď otázka zůstává, jak jste si jistá pravdivostí/nepravdivostí zveřejňovaných informací?

Anonymus
Host
Anonymus

Kamila: takhle se zadny pruzkum nedela. Uz jen proto, ze nejste letecky expert. Jste zamestnankyni medialni agentury, jsk tvrdite. Cim rozlisujete pravdivost ci lez pisajicich? Sledujete i jine servery jako airways.cz apod? I ty v zahranici? Kamilo: nazev vasi agentury by uvedl vse na pravou miru. Profesionalni firmy uvadi vzdy kde pracuji.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Odpověď máte viz výše. Rozhodující jsou reference klientů, které se nálsledně velmi rychle šíří. Podobně jako firma Hamé, člověk nemusí být odborník na potraviny a sledovat nějaké servery o tom, když je jasné, že firma vyrábí věci, které se nedají jíst. T, co jste se zoufalství napsal, svědčí o tom, že o takových věcech nemáte ni ponětí, všechno vyte si nějak ověřil, spočítal na kakulačce, ale o tom to vůbec není. reference vznikají i porovnáváním služeb s jinými firmami v branži. Vy se představujete jako anonymous ale ostatní by zde měli dát své životopisy ??? Skutečně mám za to, že… Číst vice »

Klára
Host
Klára

Martine, ptáte se kde Kamila pracuje a sám jste na tuto otázku odpověděl pouze tím, jaké jsou Vaše zkušenosti s létáním…
Jako příklad uvádíte Pegasus, což není jedna ze “safety” společností. Za poslední tři roky vyjeli 3x z dráhy z toho v únoru tři mrtvý. A Condor nebýt podpory ze strany státu už ani neexistuje…

RHood
Host
RHood

Paní Kláro, prosím tento incident Pegasus byl již rozebírán v jiném fóru. QS v období kratším než jeden rok vyjelo z dráhy rovněž 3x a škrtlo si zadkem o dráhu na řeckém ostrově tak, že letadlo bylo na odpis. A vůbec nemusíte psát, že to bylo ACMI od USA airline. Kód letu byl QS. Takže prosím neoperujte tu slovem „safety“ ano.

Klára
Host
Klára

Je možné, že tu rozebrán už byl, ale myslím si, že ne všichni diskutující se drží tématu, ale i tak pokud Vás to pohoršilo se omlouvám. Jinak co se týká o incidentu na řeckém ostrově, o tom nic nevím, natož o letadle na odpis. Ale ano řešilo se vyjeti z dráhy v Pardubicích a ťuknutí letadel na Ruzyni. Každopádně nebyly žádně ztráty na lidských životech.

Martin
Host
Martin

Chytrý člověk by si (z Gdaňsku) dokázal odvodit, že se pohybuji v byznysu, který pomáhá sportu. Stačí?

Kamila
Host
Kamila

Omlouvám se, o sport se moc nezajímám. Ale dohledala jsem si že to bude asi něco okolo fotbalu, jelikož tam hrála reprezentace. Určitě jste ve svém oboru velice šikovný když jste to dotáhnul až na vedoucí pozici. Děkuji že jste se všem pochlubil.

Martin
Host
Martin

Rozhodně. A právě proto se nepotřebuji vydávat za někoho, kým nejsem.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Jsou takové obory, kde se do vedoucích funkcí dostane každý trouba, hlavně když má ostré lokty.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

Tím bych se vůbec nechlubil. Takové považuji za naprosto nepřínosné. A říkám to hodně diplomaticky.

Pepi
Host
Pepi

No, já na to koukám pouze optikou zákazníka, který si 2x do roka koupil letenku na Mallorcu. Vloni už s Ryanair. Jak na jaře, tak na podzim. Smarwings cca 7.500,- a tradiční min. hod. zpoždění při cestě zpět, Ryanair 3.400,- vč. doplň. služeb. Fakt jsem byl rád, že jsem mohl po pěti letech použít jiného dopravce.

Bye
Host
Bye

Místní kritikové jsou chytří jako rádia, lítají přeci několikrát (dokonce 30x!) do roka jako cestující, takže přeci rozumí letectví a nepřejí si „dotovat“ SWG ze svých peněz… musím se smát. Kéž byste se opravdu zajímali kam všude „vaše“ peníze reálně proudí… (a také si vyjasnili rozdíly mezi dotováním a ručením).
Tento hon na Smartwings už je trapný, řeči o „zvyku létat na jeden motor“ ani nemá cenu komentovat!

Nicky
Host
Nicky

Smartwings bye, bye

boris
Host
boris

Trubko, klidně létej ne s jedním, ale bez obou motorů a z lásky k Šimáněmu mu nacpi své miliardy, které jsi poctivě vydělal a ne ukradl nebo sebral po stovkách a tisícovkách z daní lidí, co pracují za minimální mzdu. Talk is cheap!

Yellowhammer
Host
Yellowhammer

Já se zase musím smát lidem, kteří tvrdí, že vyjadřovat se k tématu (jakémukoliv na světě) mohou jen odborníci. Každý zákazník(cestující) se může vyjádřit ke kvalitě přepravce, ať cestoval jednou, 30x, 100x.. Jinak by to vypadalo tak, že v restauraci vám nebude chutnat polévka, ale kuchař vám vysvětlí, že tomu vy nerozumíte, odborník je přeci on 😉

Anonymus
Host
Anonymus

Yellowhammer: souhlas.

Vlastimil Kocurek
Host
Vlastimil Kocurek

U SW je dotování a rušení úplně to stejné, že stát o ty peníze přijde. A ne jednou ono se bude žebrat každý rok.
Používat klišé je chytrý jako rádie může jen ………………………

Nicky
Host
Nicky

No a neměli by tu kampaň za záchranu Smartwings vést v mandarínštině a obeslat dopisy třeba čínské politbyro? Nebo třeba uspořádat protestní pochod v Pekingu?

Anonymus
Host
Anonymus

To je fakt. Proc to vse neni v cizich jazxcich a proc to neni v cine taky prezentovano?

Nicky
Host
Nicky

Minimálně by si vláda měla pozvat na kobereček čínského velvyslance, aby vysvětlil proč Čína odmítá investovat do společnosti kde vlastní polovinu. Zaměstnanci Smartwings by mohli demonstrovat před čínskou ambasádou a letadla by mohla vykonat protestní nízký přelet na budovou ambasády.

Adam
Host
Adam

V pořadu DVTV pan Veselovský položil krásnou otázku panu Vikovi…pokud se stát zaručí za váš úvěr,kde je roziko na vaší straně???? Najednou odpoved nebyla taková,jako že všechny stát a vlády pomahají, protože například Richard Branson se zaručil i vlastním majetkem………a velice trefně popsal situaci i pan Šídlo ve včerejším Štastném pondělí

Nekdo
Host
Nekdo

Inu, zdá se, že i ty sociální sítě dělají na jeden motor, jak je u QS dobrým zvykem…

Nicky
Host
Nicky

Já hlavně nerozumím tomu, jakým způsobem chtějí SW vydělávat, resp. splácet půjčky?
Na linkách se dá očekávat tvrdá konkurence a pro lowcosty není problém linku dlouhodobě provozovat za 20 euro a vyprodat celé letadlo.
Na té samé lince pak bude SW vozit vzduch a dále prodělávat.

petrs
Host
petrs

Tohle nema cenu. Stalo se z toho tady zumpa diskutujich, kteri si preji krach SW.

jirka
Host
jirka

každý mám svůj vlastní názor o tom ta svoboda slova je ne?? za to se přeci cinkalo klíčema.. nebo se pletu?
mně je to popravdě jedno, jestli skončí nebo ne, stejně nelítám nikam, za to co nám kapitalista dává můžem sedět tak leda doma na zahradě a studovat letáky co koupíme k jídlu…
když bude letadel méně, jen dobře, turismus v posledních letech nabyl obludných rozměrů, o tom žádná

Kamila
Host
Kamila

Názor je samozrejmě v pořádku. Bohužel ale mnoho těch „názorů“ jsou bohapusté lži a výmysly, které nemají s realitou vůbec nic společného. Ano, můžu mít na SW/OK jakýkoliv názor (drahé letenky, let na jeden motor, nevyplácení kompenzací, zpoždění atd…), ale vydávat lži a výmysly za pravdu a vehementně o tom všechny přesvedčovat. Nevím jestli je to úplně cesta kterou se chce tento web vydávat.

V nějaké diskuzi psal pan Sůra, že všechny komentáře jsou nějakým způsobem schvalovány, a proto se divím že mu nevadí co se na odborném webu o dopravě objevuje za naprosté lži.

Nicky
Host
Nicky

Madam (pokud tedy jste ta nechvalně proslulá Dufková), co kdybyste nám tady raději vysvětlila lži vašeho ředitele Vika v pořadu DVTV? Jste přece mluvčí Smartwings group a ne tohoto serveru že?

Jirka
Host
Jirka

Kamilo, lžou všichni a všude a za všech okolností,… takže ..normální stav 🙂

Nicky
Host
Nicky

Mně je úplně jedno jestli SW budou nebo ne. Používám je pouze tehdy když koupím let třeba u KLM a oni je mají v itineráři jako feeder do AMS. Nebo třeba to samé s Air France a to ročně dám asi 30 letů.
Ale jsem zásadně proti aby se tato neperspektivní společnost podporovala za peníze nás všech. Jestli majitelé mají na přežití zájem, měli by místo brečení začít shánět peníze a to buď soukromé, nebo čínských soudruhů.

Adam
Host
Adam

Pokud letíte na dovolenou,na kterou šetří někdo rok a celou dovolenou strávíte bez zavazadel,věřte, naštve vás to, pokud se někdo na vaše zavazadla vykašle,naštve vás to, pokud vám někdo zruší let a ačkoliv na to máte právo,ale musíte se hádat aby vám vystavili novou letenku,věřte naštve vás to, pokud vám někdo nenačte letecké mile a chce po vás x dokumentů,jako originalní palubní lístek,ač nemusí, věřte naštve vás to, pokud někdo koupí vaší srdcovku ČSA a místo rozvoje jen využije značku,věřte naštve vás to,tot vše dle mého názoru

Nekdo
Host
Nekdo

a není to spíše diskuse, kde si lidé přejí létat včas, čistým a hezkým letadlem, neztrácet batožinu a mít rozumné frekvence na velká evropská letiště a dokonce třeba i kelímek vody na palubě?

Martin
Host
Martin

Lhát se nemá! A když, tak ne takhle hloupě.

Nechápu, proč Šimáně a Vik pořád trpí neskutečný amatérismus a vrchní diletantku, paní Dufkovou. Jako by jim kauza kompenzací nebo aféra kolem jednoho motoru neukázala, kde mají zásadní problém.

RHood
Host
RHood

Nemáte bohužel pravdu. Paní Dufková je člověk na správném místě. Pan Šimáně a pan Vik nepotřebují tiskového mluvčího, který má rozhled, je schopen komunikovat interně/externě strategicky. Tiskového mluvčího, který přináší strategii v komunikaci jednotlivých oblastí dění kolem SWG, tak aby to firmu prezentovalo ve většině případů neutrálně nebo pozitivně.

Mie
Host
Mie

Nemohl by někdo z té firmy vysvětlit proč chtějí 1, 5 až 2,5 miliardy, když jejich náklady na krizi jsou okolo 150 milionů měsíčně ?
Ta krize trvá zatím 2 měsíce a za chvíli už se pomalu začne lítat, tak proč chteji peníze jako kdyby se roky nelitalo?

Navíc čerpají státní podporu, kdy jim stát platí mzdy pro zaměstnance, přiznal to majitel, pan Šimáně v rozhovoru a teď o tom už nemluví.
Je to celé podezřelé, tvrdí že jim vznikají náklady a chtějí mnohonasobek těch nákladů na co? Pro majitele, aby bylo ještě co tunelovat???

Nicky
Host
Nicky

Ani těch 2,5 mld. jim nebude stačit na přežití. To je jen na rozjezd.

Pedro
Host
Pedro

Šimáně jim loni půjčil 700 milionů když byli před krachem kvůli Maxům. V téhle nejisté situaci je nejlepší těch 700 milionů + úrok vytáhnout zpět co nejdříve a neriskovat. Proto nechtějí jen pár set milionů ale dvě miliardy, protože na splácení té půjčky jinam mít nebudou.

Nicky
Host
Nicky

Je mi to jasné, proto „opomněli“ zveřejnit účetní uzávěrku.
Myslím že všichni kdo se pohybují v oboru mají dávno jasno – osud Smartwings je zpečetěn. Teď jde jen o to minimalizovat ztráty. Zaměstnanci sehrají roli užitečných idiotů a Šimáně se pokusí vytáhnout peníze zpět. Peníze za Maxy od Boeingu bude běh na dlouhou trať a čas hraje pro Boeing.

Jarek
Host
Jarek

Plus z konta ČSA vysáli na nákup maxů 1,5 miliardy, když je „zachraňovali“! Dodnes nevrátili…

bipe
Host
bipe

Celé by se to mělo oprostit od vášní a podívat se na to společnost „chladným“ finančním okem. Bohužel Výroční zpráva společnosti je poslední z roku 2018. Chtěl bych předpokládat, že stát má již k dispozici výroční zprávu a finanční uzávěrku za rok 2019. A z toho by se mělo vycházet. Když se na to podívám, tak ani rok 2018 již nebyl úplně příznivý pro společnost. SW v podstatě nic nemá ve vlastním majetku. Letadla jsou všechny na leasing. Dále SW táhne ke dnu problém s MAXy, za který opravdu nemůže, ale zase to bylo rozhodnutí společnosti jít do Boeingu. Kdo… Číst vice »

nicky
Host
nicky

Tak pokud by se měla diskuse oprostit od vášní a dívat se chladným finančním okem, tak je jasné, že o pomoci nelze vůbec uvažovat a dále není o čem diskutovat.

boris
Host
boris

Správně, chladně účetně jde o záchranu miliard pro Vika+Šimáněho, nesplacené tzv. úvěry by zůstaly státu a po zadotování miliardama by je za rok prodával, jako to Bureš před pár lety jako ministr financí předvedl „stát by neměl vlastnit aerolinky“. Prostě jde zase jen o nudný miliardový tunel.

Nekdo
Host
Nekdo

Takže aeroklub kámošů z PZ na každého z nás stojí 15,- Kč mésíčně? A LuftJarda jim dohodil báječného čínského investora? No snad jim pošlu stravenku, když se teď chudáci mají tak špatně…

nicky
Host
nicky

Já jen doufám, že až předloží restrukturalizační plán (pokud tak vůbec nastane), tak to dostanou na stůl ekonomové a zatrhnou to včas, než stát utopí miliardy nás všech v neperspektivní firmě. A že se nebude dojednávat podpora někde pokoutně v Luftjardou pronajatém bytě, nebo na čínské ambasádě….

RHood
Host
RHood

Tady, však nikdo prozatím nenapsal, ale defacto to pan Šimáně v rozhovoru pro HN potvrdil, že bez záruky státu by SWG žádný komerční úvěr od komerčních finančních institucí/banky nedostala. Prostě je doba, kdy půjčovaní peněz subjektům podnikajících v cestovním ruchu ze strany finančních institucí/bank bude nejisté/nemožné, nebo za hodně přísných podmínek. To je fakt.

nicky
Host
nicky

Jedna věc je půjčování peněz do cestovného ruchu jako takového a druhá věc je půjčené SWG – kde to nedá vůbec smysl.

RHood
Host
RHood

Ano i ne. Nebudou půjčovat např. cestovním kancelářím, kterých majoritní segment prodeje je prodej zájezdů do zahraničí. Bohužel je to tvrdá skutečnost a musíme se s touto situací na několik let smířit.

XX
Host
XX

Tak si ten jejich obsah pojďme opět shrnout: 1. Jsem velice rád, že nám SW ukázalo, jaké aerolinie dostanou dotaci: -Velké národní aerolinie, které nejsou pro ostudu, mají poměrně velké flotily a mnoho regionálních i dálkových linek, kromě linek mají zisk i z další činnosti (LH technik, KLM-AF handling a catering, atd. – tím dochází narozdíl od našich SW k velké kumulaci pracovních míst a narozdíl od SW by jejch krach mohl znamenat skutečný problém, jsou na ně také většinou navázany menší podniky), dále jejich existence může být důležitá pro obsluhu bývalých kolonií (hlavně Francie, Británie, Nizozemí a Švédsko) –… Číst vice »

nicky
Host
nicky

Hlavně dost aerolinek krizi nepřežije a Smartwings – malé nevýznamné aerolinie mají pro krach všechny předpoklady. Nechápu proč Šimáně s Luftjardou nepodojí Čínu ať přispěje na firmu, kterou z poloviny vlastní.

Jája
Host
Jája

Proč už konečně namísto obecného plkání o „vizitce“ českého státu (Havlíček), „ČSA by měl koupit stát, musíme se o tom bavit“ (Schillerová), „jsme připraveni jednat o odkoupení čínského podílu v SWG“ (Havlíček plus Schillerová) nestanoví zmínění plkající nějaká pravidla za kterých by bylo možné o záchraně SWG uvažovat? Tak to přece probíhá ve všech zemích, kde vlády takto intervenují! Stanovují se podmínky: – jakým způsobem se akcionáři MUSÍ podílet na případném nalévání peněz do firmy, – jakým způsobem se zeštíhlí provoz firmy na podobu odpovídající propadu poptávky po několik let dopředu (Vikovy řeči že se vše rozjede v dubnu příštího… Číst vice »

Honza
Host
Honza

ony se ty podmínky stanovují… jenom místní odborníci mají jasno už týden

Pavel
Host
Pavel

Vík a Šimáně ani nebyli schopni zajistit/ udržet efektivní letadlo do Seoulu, kde pohodlně za ČR kořistili přistávací práva. Jak by asi tihle geniové tedy podnikali komplet na náš účet/za naše daně?

nicky
Host
nicky

Oni žádný reorganizační plán předložit ani nemohou. Co by tam asi uvedli? Redukce od malé aerolinky k mikro aerolince? Propouštění? – tím si proti sobě jen popudí zaměstnance. Investovat už nechtějí, protože je jasné, že z ekonomického hlediska to nedává žádný smysl. Jen by o ty peníze přišli. V zásadě jsou možné jen následující scénáře. 1) Zabalit to a ušetřit si další výdaje. 2) Minimalizovat aerolinku a ve stavu hibernace se pokusit s pár letadly dožít konce krize. 3) Sehnat miliardy dolarů od investorů a pořádně to rozjet – ovládnout minimálně střední Evropu (konkurovat Lufthanse a spol.) a na to… Číst vice »

Pavel
Host
Pavel

Tihle pzetkářští privatizéři, kličkaři a joudové, samozřejmě, nic oživit schopni nejsou – pouze vydojit/vyvádět zisk a z našich daní dojit na jejich ztráty. Šimáně si vyvede ven ekvivalent půjček a pak nechá stát uhradit záruky bankám. To je to jediné, co Šimáně a Víka ještě drží v jejich nechutném šapitó a zdržuje od golfu – vysát si zpět ze skupiny vlastní prostředky.
Je paradoxní, jak skupina s nejhorší firemní kulturou vůči nejen vnějšímu světu, ale zejm. vlastním zaměstnancům, přitahuje minusáře za jakoukoliv kritiku páně Šimáně!

Herold
Host
Herold

Jen pro připomenutí: originál SmartWings/Travel Servis vznikly konkrétně privatizací čeho?

Michal
Host
Michal

Oni nechteli do toho Seoulu dal litat, takze jim vyhovuje ze ta 330 ted stoji pred hangarem. Predpokladam ze ty pristavaci prava prodaji a penize si nechaj. O tom se ale nemluvi. Proc asi?

Pavel
Host
Pavel

Reciproční přistávací práva jim (ČSA) svěřil pro Seoul ke kořistění Český stát na základě reciprocity s Koreou. Takže páně Šimáně by práva mohl zašantročit leda prodejem ČSA někomu, kdo dokáže do Koreje doletět, vozit pax a hlavně i cargo. Už poprask s Ruskou federací ohledně reciprocity přeletů je dobrou „pojistkou“, že zašantročení není v připadě ČSA/Koreje tak snadné a věřím, že i tenhle aspekt si Jarda Tvrdíků přes Hrad a Velvyslance Ruské federace pečlivě ohlídá, aby byl s dealem ohledně SW/ČSA on a jeho lidé v pozadí, spokojeni. V podstatě ČSA jsou hlavně reciproční práva přeletů a přistání pro pax… Číst vice »

Pan X
Host
Pan X

Napsal jste to velmi presne a pravdive. Z vasich prispevku je videt ze mate velmi dobry prehled co se deje v zakulisi a jak tato “spolecnost” funguje. Zrejme mate informace od nejakeho insidera. Diky vam spousta veci o kterych nikdo nemluvi (nebo se boji mluvit) vyplouva na povrch. A proto nechapu ty minusy od ostatnich. Zrejme je davaji zamestnanci, kteri slepe pred pravdou zaviraji oci

Thisway
Host
Thisway

Zdopravy opakovaně uvádí, že „Lufthansa nemá podporu jistou“, ale to není tak docela přesné. Luthansa dostala nabídku státní pomoci už dávno, ale zatím ji nepřijala, protože chce lepší podmínky…