Letecké společnosti Letectví

Smartwings mohou dostat státní záruku až 900 milionů korun, podmínkou je přejmenování na ČSA

Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com
Boeing 737-800 společnosti Smartwings v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Stát jedná s leteckou společností Smartwings o záruce 500 až 900 milionů korun za úvěry, které mají firmě pomoci překonat dopady zastavení provozu v době pandemie koronaviru. Podmínkou je přejmenování firmy na ČSA a udržení 2500 zaměstnanců. Vlastníci společnosti, která ČSA ovládá, jsou do aerolinek připraveni vložit 1,6 miliardy korun. Po jednání s prezidentem Milošem Zemanem a jeho expertním týmem na zámku v Lánech to dnes řekl ministr dopravy a průmyslu a obchodu Karel Havlíček (za ANO).

Firma bude podle Havlíčka potřebovat k tomu, aby ustála ztrátu kvůli koronaviru, částku mezi dvěma miliardami a 2,2 miliardy korun. „V tuto chvíli diskutujeme o výši záruky, která by byla mezi 500 miliony korun až 900 miliony korun,“ řekl ministr. Sám by preferoval záruku ve výši 800 milionů korun. Na podmínkách pro poskytnutí záruky je podle Havlíčka shoda s vlastníky, patří k nim i klíčová role státu ve věřitelském výboru firmy a zastavení vyplácení dividendy majitelům společnosti na deset let.

Nynější plán má podle Havlíčka podporu prezidenta Zemana, informoval o něm premiéra Andreje Babiše (ANO). „Není nic rozhodnuto,“ řekl ministr. Příští týden chce návrh představit ve Sněmovně na podvýboru pro dopravu. „Byl bych rád, abychom na to našli širší shodu, aby se to odpolitizovalo,“ doplnil. Jednání se podle něj vedou také s věřitelskými bankami.

O pomoci pro Smartwings se mluví posledních několik týdnů. Zástupci vlády včetně Babiše možnost podpory připustili, podle nich jde o strategický podnik. Pomoc naopak nepodporuje ministryně financí Alena Schillerová (za ANO), k jedné firmě podle ní není možné přistupovat jinak než k ostatním podnikům. Možnost podpory kritizují také někteří zástupci opozice. „Proč by český stát měl zachraňovat firmu, která je z půlky v zahraničních rukou a některé firmy druhého majitele sídlí v daňových rájích,“ řekl dnes České televizi místopředseda sněmovního rozpočtového výboru Mikuláš Ferjenčík (Piráti).

Havlíček dnes poukázal na to, že svoje aerolinky po koronavirové krizi podpořily také další evropské země. „Udrželi bychom vztah s českými cestovními kancelářemi, které požadují vysloveně, aby ČSA byla jakožto značka, ale hlavně jakožto dopravce udržen,“ řekl ministr. Zachování ČSA by podle něj také udrželo provoz na lokálních letištích, jmenoval Brno a Ostravu.

„Udrželi bychom vztah s českými dodavateli, subdodavateli, zejména v oblasti servisu,“ dodal Havlíček. Média nedávno poukázala na to, že poloviční fond v leteckých opravnách Avia Prime, kde Smartwings opravují své stroje, v roce 2017 koupil fond Hartenberg ze svěřenského fondu premiéra Babiše.

Smartwings patří do skupiny Unimex Group, kterou vlastní podnikatelé Jiří Šimáně a Jaromír Šmejkal. Necelý poloviční podíl v dopravci drží čínská investiční společnost Citic Europe. Firma v minulosti uvedla, že nemá zájem o majetkový vstup státu do společnosti, ale potřebuje od státu půjčku nebo garanci za úvěr na 1,7 až dvě miliardy korun. V pátek nechala v několika českých denících zveřejnit inzerát, kterým upozorňovala na to, že na rozdíl od desítek jiných leteckých společností pomoc od státu nedostala.

ČTK

351 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Filip

Havlíček tím požadavkem na přejmenování hází Smartwings záchranné lano. Zbavit se jména, které se stalo synonymem mizerných služeb za velké peníze.Synonymem firemní kultury, kde se předpisy dodržují jen pokud to nestojí peníze.
Současně ovšem je plánované přejmenování danajským darem pro ČSA.

Pavel

Už jsme tady konstatovali, že Šimáně podfinancuje a zmrví i rebranding. Podobně má poflastrovaná různými fragmenty různých brandů i stávající ulétaná éra a žebravý inzerát Šimáně byl taky ukázkou fušeřiny a padlého group designu.
Jemu určitě nepatří dát Vlajkového přepravce a reciproční linky do ruky. Max. Alenkou vyplatit a vykoupit ČSA a bartrem oflastrovat Šimáně za Veleslavný jednomotorový let!
Nula od nuly pojde a Šimáně si může cirkusovým designem dál koupat Izraelce a Kanaďany jako dosud. Koupákům je pomalování charteru IvanVasilAir odněkud z Východu ganz egál, hlavně že se koupou co nejlevněji!

Analytik

10 let si prý nebudou vyplácet dividendy….
Tak ona ta firma ani za těch deset let nic nevydělá, takže podíl z ničeho je jen další nic.
Jinak akcionáři firmě napůjčovali už dost peněz, takže si ty peníze můžou vytáhnout jako splátky půjček a to i s úroky. A jsou samozřejmě i další způsoby jak z firmy státu pod nosem vytáhnout peníze.

Pepa

Proc by neměla nic vydělat?

Analytik

Smartwings už teď splácí několik úvěrů v řádech miliard, bude muset zaměstnávat a platit lidi pro které nebude mít práci. To vše za situace, kdy poptávka po létání bude následující roky o dost menší než v minulosti a firma si nevydělá ani na provoz.

Pepa

Splácí operativní leasing na letadla. Pokud bude třeba da se předčasně ukončit. Neni dluh jako dluh

Analytik

Jen pro info – jak vypadá mrakodrap čínského spolumajitele Smartwings v Pekingu.
Těmto budeme sponzorovat firmu
https://cs.wikipedia.org/wiki/CITIC_Tower

boris

Skvělé, za 900 mega se přejmenuji třeba na Pištu Hufnágla a do svého dohlížecího výboru jmenuji Havlíčka. Je vidět, kámoš Babiše s dotací 900 mega, proč ne? A záruka za úvěr? Také jim slíbím, čestné pionýrské, že se fakt budu snažit. Takže záruka nula, nic, ale může se Havlíček (jednající s péčí řádného hospodáře) dívat, jak se to rozkrade. Ale on služebníček to hodí na jiné, že měli hlídat, informovat, varovat, to že vina nějaké komise … , jen aby ho za to nezavřeli. Z téhle rozkrádačky se ale nevykroutí. V roce 2017 ztráta 500mil + úvěry 2,8mld, 2018 zisk… Číst vice »

Pepa

Koukám další co četl účetní uzávěru jako by to byla Mateřídouška

To snad ne

ČSA – Čínské Státní Aerolinie

Radmar

Vse je ciste politicka saskarna… z praxe – snizit stavy personalu- zejmena kancelare o polovinu, mit pocet posadek a provozaku umerne situaci tak, aby bylo dostatek- zadny nedostatek ci prebytek.. mmj. Mnoho cestujicich si neustale stezuje na proklientsky pristup. Napr. Reseni ruznych reklamaci-zavazadel, ci kompenzace za zpozdene lety nebo nemoznost dovolat se na call centrum.. celkove spatny pristup ke klientům.. tedy spíše absolutni ignorace- nikdo nekomunikuje… tento stav byl markantní lonskou letni sezonu.. mnoho cestujicich besnilo a bedovalo nad pristupem SWG…. mmj. LP tez snizuje stavy personalu o 435 lidi zatim… je to smutne, ale diky situaci Covid se to… Číst vice »

Greta

Pokud podmínky zůstanou tak jak je MD navrhuje a pokud stát do věřitelského výboru jmenuje schopného a zásadového zástupce, tak s tím nemám problém.

tom

Dobrej fór v pondělí po ránu…. Podmínky že si peníze vytáhnout můžeš (žádný podřízení akcionářských pujček) a stát jmenuje zásadového zástupce…..

Juraj

Prostě bych jim nevěřil.

RHood

Pane redaktore, disponujete informací, že výše záruky bude krýt 100% úvěru ? Pokud ano, bude krýt jistinu nebo rovněž úrok ? 10 let bez dividendy = komerční úvěr poskytnutý na 10 let ?

Jan Sůra

Jde o zprávu ČTK, pár vět z tiskové konference. Jasněji bude jistě po čtvrtečním podvýboru pro dopravu.

František

Takže stačí přejmenovat bordel a jedeme dál, kola se točí a Šimáně s tou svojí svitou mohou pozvat Davida a jít slavit.

zdeva

…prázdná skořápka nedodržování bezpečnosti kvůli ůsporám….

Anybody

A Vaše tvrzení ze zakládá na čem prosím?

Pepa

Rikala to Máňa

Zdeva

Údajně vlastní jen jedno letadlo.Let na jeden motor je obecně známý. (diverze na vzdálené letiště postarat se o cestující oprava motoru na cizím letišti to stojí prachy ).

Anybody

Tak to je ovšem silný argument vztahující se k bezpečnosti, že údajně vlastní jen jedno letadlo… A tady tak diskutujícími oblíbený jednomotorový let by měl nejdřív posoudit ÚZPLN, nemyslíte?

Filip

Nemyslíme. Pokud se vám zmíněný let zdá normální, měl byste odejít ze všech funkcí a neškodit v civilním letectví.

Anybody

A kde jsem uvedl, že mi jednomotorový let přijde normální? Mně akorát nepřijde normální, že někteří diskutující lynčují SW za incident, který ještě není došetřený ÚZPLN…

tom

Kdyby se od toho letu spolecnost distancovala tak to bylo pochybeni jednotlivce a to se stava bohuzel vsude… Takto je to bohuzel z meho pohledu stin na celou firmu…

Analytik

Přesně tak, ta událost se stala a firma řekla, že je to úplně normální a vše bylo v pořádku. Teprve později když jim někdo chytrý prozradil co by to pro firmu mohlo také znamenat pokud bude na tomto stanovisku trvat, tak firma otočila nechala v tom vykoupat posádku.

Nekdo

Panove z QS dobre vi, ze let kpt. Veseleho neni podstatny. Dulezite je, ze meli 61999 letu na dva motory!

Nekdo

Meli loni 61999 letu na dva motory, to nevite?

Zdeva

Let na jeden motor je jednoduše špatně a počet letů na oba motory s tím vůbec nesouvisí.

Pepa

Piloti LH zase zabíjejí lidi. Svět je divné místo že

Fesoj

Lufthansy???

Ota Z.

a zase ten motor…. 😀

Anybody

Nepřestává mě fascinovat úroveň komentářů pod články o QS/OK… Je naprosto v pořádku mít vlastní názor, ten nikdo nikomu nebere. Nicméně pokud tady chcete vést věcnou diskusi, bylo by fajn oprostit se od pocitů nenávisti, které většina diskutujících má na základě informací vytrhávaných z kontextu, nebo už jen z principu, protože Smartwings… Myslím, že nad celou problematikou by se mělo přemýšlet v souvislostech. Většina z Vás předpokládá, že SW group zkrachuje a „vaše peníze“ zmizí v černé díře. Ale už se nepozastavíte nad tím, že nikdo z nás nezná plán na roky 2020/21 co SW group vypracovala ve spolupráci s… Číst vice »

František

I já mám VŠ vzdělání v oboru letecké přepravy, ale pokud si nestudoval ekonomii letecké dopravy, tak se ti nedivím, že si netroufáš radit ,, expertům,, z MD a drž se ševče svého kopyta. O expertech z MD si já osobně vůbec nedělám iluze, ti dělají vše proto, aby zájmy pana Šimáně, Vika a Číňanů byly naplněny.Toť vše a to, že Smartwings každý rok od prosince do dubna neměl žádný cash flow ti řekne každý jejich zaměstnanec.

Anybody

Za 1. není mi známo, že bychom si tykali. Za 2. studoval jsem služby letecké dopravy v CR. Za 3. to, že zpochybňujete kompetentnost expertní komise MD je Váš subjektivní názor, který podle Vašeho komentáře nevím na jakých skutečnostech zakládáte. Za 4. kdyby SW neměl od prosince do dubna žádné cash flow, tak by se asi 22 let neudržel… Pokud Vám není známo v zimě svá letadla pronajímá/pronajímal na dry/wet lease např.: Air Transat, Sunwing, Israir, Arkia, FlyDubai a dalším…. Za 5. když se cítíte tak etablovaný radit expertní komisi, proč nenapíšete např. odborný článek na téma podpory SW group?… Číst vice »

František

Protože se domnívám, že to není o tykání , ale o tom, že nevidím jediný důvod proč sanovat právě tuto soukromou firmu, která nota bene má skoro 50 % čínského vlastníka. Buď ať stát dá záruky za všechny firmy a nebo za žádnou a navíc SWG nemá 2500 kmenových zaměstnanců. Jedna veliká lež.

Analytik

To je ten paradox – Smartwings pokud dostane dotaci bude muset nabírat lidi pro které nebude mít práci. To je jen dál potáhne ke dnu.
Jen na tom už je vidět, že tomu stát (experti z MD, ministr Havlíček) vůbec nerozumí.
Ostatní aerolinky reorganizují, zmenšují flotily, jen Smartwings bude držet všechny lidi…

R.A.

Teda Frantisku nejak si Anybodymu neodpovedel nebude to asi Tim, ze lzi tu siris ty a tobe podobni. S tim cashflow ses odkopal a byl jsi ukazkove setren. Ne a nechci, aby jsi mi na to ty, axel, rhood ci evicka odpovidali….

František

Nevím co je na tom za nepochopení. 1. není to o tykání 2. studoval služby let.dopravy? asi jo , já mu věřím, ale to nevypovídá o jeho ekonomickém vzdělání. 3.komisi nezpochybňuji, ale nedělám si o ní iluze, to je životní zkušenost současných komisí, soudních znalců atd. komisí jsem už ve svém životě zažil, vždy pracuje na něčí přání a zadání 4.o tom , že neměli cash flow je fakt, který nebyl schopen pokrýt ani leasing letadel do Kanady, protože to jim zaplatilo poplatky a posádky byly placeny místní společností pro kterou operovali a ubytovaní si platili sami. 5. v 70… Číst vice »

Anybody

K bodu 4: Máte z části pravdu v tom, že v Kanadě si opravdu posádky platí ubytování, protože se zpravidla jedná o dry lease. Ostatní kontrakty jsou však na bázi ACMI. Plus zapomínáte, že přes zimu se létají i linky z PRG, WAW, BTS… K bodu 5: I kdyby se naplnily Vaše černé scénáře a firma skončila, tak když si spočítáme, kolik by to stálo každého ekonomicky činného obyvatele, dostáváme se na částku 156,-… A pokud budete mít firmu malé, nebo střední velikosti postiženou korona krizí, tak bych Vám jako stát doporučil, ať se přihlásíte do podpůrných programů které vláda… Číst vice »

Pepa

4 a mas ten svůj „fakt“ cim doložit? Nebo prostě kecáš?
To ze si posadky platili sami ubytování mas odkud? Vim o trech co si pronajali vlastní byt, zbytek vždy bydlel na hotelu nebo v domě který platil pronajemce letadel.

Anybody

Trochu zapomínáte na to, že těch 2500 zaměstnanců se počítá v rámci SW a ČSA dohromady… Není to 2500 zaměstnanců létajícího personálu, nebo jenom zaměstnanců SW. Musíte brát v potaz, že je spoustu zaměstnanců v kancelářích, mechanici a další a další.

Filip

Pýcha předchází pád. Za to co předvedl Šimáně v roce 2011 se svými výpady proti finanční pomoci ČSA (vlastněných státem) si zaslouží být nyní vymáchán ve stejné tekutině.

Pepa

Vse v souladu s evropským právem

Pavel

Přesně tak. Když se to otočí proti majiteli krasne se odkope. Tito lidé přemýšlí vždy jen ve svůj prospěch. Poukazují na Lufthansu, KLM, prekrucuji fakta a chtějí se srovnavat s těmito narodnimi giganty. Co takhle Enter Air, Tui group atd? To jsou chartrovi operátoři. To je byznys SW, ne pravidelky. Praze jako přepravnímu hubu pomohli minimálně..

R.A.

Je hezke, ze se ptas na Tui group…. tem uz nemci pomohli. Jeste nejake postrehy?

Petrs

Tui dostal nekolik miliard, Polsko take pripravuje program pro pomoc aerolinkam

Analytik

Tak ono ani tak stou garancí nezáleží na expertech na MD jako na expertech v parlamentu. Ona ta situace není tak jednoduchá jak tady ANYBODY popisuje. 1) Firma má velmi bohaté majitele, kteří jen využívají/zneužívají situace a vyhrožují že bez státní garance firmu která je prý strategická nechají zkrachovat (firma není strategická, a asi nebyla ani zrovna výdělečná ani před krizí, sotva se držela nad vodou). 2) Půlka patří Číně (to by ČR vůbec neměla financovat). 3) Firma má zahraniční dceřiné společnosti (platí daně v zahraničí ne v ČR) 4) Sami majitelé daní zisky prostřednictvím daňových rájů a platí zcela… Číst vice »

Petrs

Kecy, ktere tu uz zaznely tisickrat…
Bezte se s nima vycpat….placate nesmysly, ktere tu uz byly

Fesoj

Proc kecy? Ja myslim, ze diskuter analytik ma pravdu. Ktery bod je nepravdivy?

Anybody

Pane Analytiku, tak si to vezmeme popořadě… 1. Firma má velmi bohaté majitele. -ano má a upřímně jsem neviděl moc společností které by neměly bohaté akcionáře -kdyby stát vytvořil program podpory pro velké společnosti zasažené krizí, SW by se neobraceli s žádostí o pomoc na vládu -strategičnost firmy je možná diskutabilní, ale pořád je to jedinný v ČR bázovaný dopravce, a taky, nikomu nevadilo, když prováděl repatriační lety a vozil ochranné pomůcky, že? -firma SW za 22 let existence vykázala jednou ztrátu, nevím kde berete info, že se sotva držela nad vodou už před krizí, podívejte se na výroční zprávy… Číst vice »

Nekdo

Treba ja jsem akcionar CEZ. Nejsem bohaty, mam asi 50 akcii. Co tam mate dal, pane z QS?

Anybody

Gratuluji k vlastnictví akcií ČEZ. Problém asi bude v tom, že vlastníte 50 z 537 989 759 kusů akcií…

Anybody

V roce 2011 byla situace v letectví shodná se současnou situací roku 2020? Možná mi to uniklo, ale v roce 2011 nepamatuji, že by proběhla celosvětová pandemie, která by měla největší dopad právě na letecké odvětví…

tom

Proč ti experti z MD nepožadují podřízení akcionářských pújček a výplatu uroku z nich splacením uvěru za který se mají zaručit…. Hlavně že zakážou dividendy…:-)

boris

Anonyme, chytráku, ty radílku, jasně, ještě, že tě tu máme a poradíš nám. Samozřejmě slušně a s nóblesou…. Tyhlenty nablejskaný nádhery nafoukjaný, že neprojdou dveřma, to znám, ale že to vždycky skončí u peněz, to chtěj z ostatních zcela nenoblesně vytahat a oškubat je, ty jim nejsou dost póvl.

Anybody

Tak asi se tady nemusíme urážet, že? To je pod úroveň všech. Já teda nevím kdo chce koho oškubat. To si vážně myslíte, že i kdyby SW i přes státní podporu situaci neustály, tak Vás to bude stát statisíce konkrétně z Vaší kapsy? Pokud si to umíte spočítat, stálo by to každého ekonomicky aktivního obyvatele asi 157,-… A jestli víte, co přesně se konkrétně z Vašich odvedených daní platí, tak Vám závidím, protože já osobně to fakt netuším.

Analytik

Tady jen pro informaci kdo žebrá o státní garanci:
1) čeští akcionáři – https://www.unimex-group.cz/cs
2) čínští akcionáři – https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/cinsky-konglomerat-citic-group-prevzal-spolecnost-cefc-europ/r~5da1043456f011e9a049ac1f6b220ee8/

Petrs

A co tim chtel basnik rict?

Honza

Ale oni nežebrají o státní garanci na záchranu firmy. Jde o scénář z divokých devadesátek vydělat co nejvíce na příležitosti která se objevila. Proto teď chtějí nižší „garanci“ aby to bylo průchodnější a pořád lepší vytáhnout ze státu skoro miliardu než nevytahnout nic.

Tour operator

No a co jakooo? 😀 😀

Nekdo

Zalozte si sbirku na hithitu nebo sbirehte vicka. Ale proboha nestrkejte sve spinave pracky do kapes ostatnich…

R.A.

Odkaz za odkaz tady muzes online sledovat kolik si vyzebrali jini, budes taky vsechny ty firmy napadat urazet a posilat sem jejich hlavni stranky

https://www.cmzrb.cz/prubezny-stav-vyrizovani-zadosti-programu-covid/

Honza

Zajímavý, takže v Praze půjčili 272 firmám 1,3 miliardy. To není zas ta vy výkon a teď tu bude jedna VIP firma, který půjčí skoro miliardu taky, ale jen pro jednu firmu.

R.A.

Tak ta podpora je logicky umerna velikosti firmy. Spis jde o to, ze u tech ostatnich se nemluvi o zebrani, tunelech , neresi se jestli treba nemohli zastavit domy ci prodat auta.

milos

Takže nejedlý už zemanovi nadhodil, že dostane svoje ČSA – Čínsko-Sovětský Aeroklub.
Potěš hodiny….

Vilém

Stal se z toho politický boj, nic víc. Jestli tohle nakonec schválí, tak zase jednou Babiš se Zemanem prosadili svou. Všechno jednou skončí (a pak se budou skládat účty)… Zemanovi už to bude jedno, ale jiní budou potřebovat imunitu, že?

Analytik

Tak hlavně se blíží volby a za rok se dá očekávat že ztrátové ČSA/Smartwings opět natáhnou ruku pro další peníze na provoz. Následující roky nebudou o vydělávání peněz ale o přežití a minimalizaci ztrát.
Navíc by měli (podle podmínek státní garance) udržet plnou zaměstnanost – to je dál potáhne ke dnu.

Michala

To je dobrý, když jsi matka samoživitelka a nemáš na nájem, tak prodej pračku, telefon.
Když má tvoje dítě vzácnou nemoc, léčba stojí miliony a stát to neplatí, tak uspořádej veřejnou sbírku.
Když jsi miliardář a přijdeš kvůli koroně o pár milionů, tak řekni kamarádovi, který je premiér a on ti pár miliard přihraje a ještě na tom vyděláš.
Tohle je vážně zvláštní stát. Ty co sami potřebuji peníze je platí na miliardáře, kteří je vůbec nemusí řešit.

Pitr

Jde pořád jen o záruku. Všichni tady hrajete že mají peníze do kapsy. Asi těžko, když majitelé do toho vloží peníze a nebudou z toho moct 10 let nic vytáhnout.

RHood

Vy jste naivní. Jsou různé formy jak si to vytáhnout bez nutnosti vyplácet dividendu. To mi můžete věřit a přijdou si na svoje.

eLKá

No, projděte si, kolik takových „jen záruk“ už český stát proplatil. A pokud ta záruka nebude krytá jiným majetkem vlastníků (a tom se dosud nikdo ani slůvkem nezmínil), tak stát tu záruku může nakonec naúčtovat všem daňovým poplatníkům…
A to se majitelům SW rozhodně vyplatí.

Analytik

Pokud by majitelé chtěli ručit vlastním majetkem, tak úvěr dostanou hned u každé banky a stát k tomu nepotřebují. Např. to golfové hřiště u Berouna má hodnotu několik miliard. A Citic má jen v ČR majetek ve výši 39 miliard Kč (např. FK Slavia Praha včetně stadionu).

Petr Novák

Ano. Přesně. Vím, znám, zažil jsem. Od 16 jsem myl na plný prac. úvazek černé nádobí abych měl co jíst, a sš s vš si dělal při různých mizermých, špatně placených zaměstnáních mezi 22- 32 rokem života.
Úderko sw rozjeď to!

kulhán

ČSA je značka, kterou v zahraničí skoro nikdo nezná. A to co ty písmena znamenají už vůbec ne.
Proto srovnání třeba s KLM kterou zná kde kdo je nesmysl.

Analytik

Kdo z hlavy zná co znamená KLM?

Jiří G

A kdy se budou zachraňovat železniční nákladní dopravci? Propad přeprav je celkem velký.

Tour operator

Prejmenoval bych Smartwings na CSA Sun . A je to 🙂

Filip

To zavání naprostým paskvilem. Dvě diametrálně odlišné společnosti jak firemní kulturou, tak dodržováním pravidel nelze slučovat přejmenováním. Museli by nejprve zmizet manageři jako Vik, Jurán a jejich suita, odpovědní za odpudivý obraz Smartwings. A tady se celý proces přelakování zadrhne.

Petrs

To je zase vykrik do tmy…

RHood

Výkřiky do tmy tady zveřejňujete vi. Prozatím jsem tady od vás nezaznamenal žádný názor aspoň s nějakou hodnotou, a to je jedno, jestli za QS nebo proti. Pouze a pouze invektivy.

Tour operator

Trolling

RHood

Nepochybuji o vaší inteligenci, určitě jste na tom velice dobře jak po stránce IQ, EQ tak SQ. Můžu se vás zeptat, jste zaměstnanec, majitel tour-operátora ? Zaměřujete se na outgoing nebo incoming ? Prodáváte přímo nebo musíte využívat služeb konsolidátora ? Kolik toho za rok prodáte, letenky + kompletní balíčky ? Nemusíte počet stačí objem. Prodáváte jenom produkt QS? Pokud ano, můžete napsat, co je pro vás nejdůležitější přidaná hodnota spolupráce s QS. Je to výše provize ? O tom vážně pochybuji. Je to cena, nebo něco jiného? Nakonec si stejně myslím, že jste zaměstnanec QS. Ale to nevadí, perete… Číst vice »

Nekdo

Tohle je pane jeden z nejhodnotnejsich arhumenry QS uderky. Jste fakt povedeny aeroklubik bez letadel…

Nekdo

Stejne jako Vase halekani o 61999 letech na dva motory. Jenom delate mlhu, aby Vas pan majitel nas vsechny mohl okrast o penize…

František

Naprostá pravda, Jurán je žába na prameni.

Standa

Máte pravdu, jestli se to cemu se dnes rika Smartwings, bude jmenovat nazvem odkazujici na CR, tak se stat podepisuje pod jejich firemni kulturu, nedodrzovani pravidel, zametani se zamestnanci i zakazniky, buh vi jake podvody a “ochcavky”. Fakt bezvadny.

David

Miliardář si prostě peníze od daňových poplatníků vybude.

Stala se z toho pěkná fraška už…

František

Havlíčku, Smartwings nezachraňovat v žádném případě jinak je to větší vládní tunel jak Gotthardský. Zachraňuj ze svého.

RHood

Mám nějaké právní povědomí, ale není tady někdo se specializací na obchodní nebo korporátní právo. Přejmenování na ČSA. Aktuálně jak QS tak ČSA jsou separátně registrovány u příslušného soudu, tedy mají vlastní IČO a DIČ. Znamená to, že QS bude nadále registrováno pod stávající registrací a bude používat nové obchodní jméno ČSA ? A vůbec, je to možné ? Nebo finálně dojde ke sloučení QS a ČSA do jedné společnosti ? A co dceřiné společnosti QS v zahraničí, tyto budou přejmenovány rovněž ? Teda hodně neznámých k jedné podmínce přejmenování.

Pavel

Kvalitní rebranding korporace trvá 1,5 až 2 roky: Min. půl roku příprava, půl roku vybubnovávání, půl roku souběh, půl roku precizování. Poraděnkové z Velké čtyřky se řádně nakapsují! Ale pod páně Šimáně se půjde nejspíš tradiční ultralowcostovou resp. Zambijsko-Africkou cestou, tedy jen horkou jehlou…

Jan

Asi tak. Oni maximálně v horším případě jen částečně přemalují letadla. Však posádky SmartWings a někdy i CSA pořád nosí staré ušmudlané uniformy TS. Nepůsobí to vůbec profesionálně…

kanafasik

vy asi neznáte hnutí ANO, že? prostě to přejmenujem

Nekdo

Tak o jejich kvapite se muze zakaznik presvedcit ve vsech fazich interakce s nimi. Od nakupu letenky, nahodne pristavene QS a OK letadla, pres zpozdeni, ztraceni kufru, ignoranci zadosti o vyplaceni kompenzace nebo prebookovani v pripade velkeho zpozdeni az po obcasne Vesele historky v cene…

Tomas

resis kraviny. brand s nazvem firmy vůbec nesouvisi . kazdy muze byt naprosto odlisny.

jinak buhvi co stat mysli prejmenovanim – klidne to muze byt prosty presun aktivit pod csa, nebo naopak prejmenovani smartu na csa … a nebo cokoli jineho.

to se dozvime.

RHood

Myslíte, že to je kravina? Myslíte, že jsme tady všichni hlupáci a stádo debilů? Podmínky pro státní záruku na úrovni výsměchu všem poctivým občanům tohoto kocourkova. Žádné podmínky z oblasti restrukturalizace,efektivnosti, finanční stability,zlepšení kvality produktu,komunikace, atd. Proto tady řešíme ty dle vášho názoru kraviny,proto.

Tour operator

Jo, ja si to o vas myslim 😉

RHood

Bohužel se nesnižím na vaší úroveň. Můžete aspoň naznačit, v které cestovní kanceláři pracujete. Jste zcela obchodně závislí na QS a nedokážete si představit spolupráci s jinou leteckou společností? Je to otázka nezkušenosti nebo jazykové bariéry? Nebo by jste nemohli s klienty mávat, tak jak vám QS diktuje?

dvojiteF

no ty si určite 🙂

RHood

Děkuji za smile. Od vás si toho moc vážím.

Filip

Jasně, řešíme kraviny, ať se to klidně jmenuje STS Chvojkovice-Brod, jen když přijdou ty prachy…

J.K.

No, to je návod pro Leo, přejmenovat na ČSD a dojít si taky pro státní záruku za úvěr… 😀

Anonymus

Leo prosim nezachranovat zcela urcite

J.K.

No proti SW , nevím, to už radši je… Ale samozřejmě to měla být nadsázka , pokud se to do týdne stane tak se omlouvám.:-D

Dopravak 01

Povim Vám jeden příběh. Existovala jedna aerolinka, které stát nechtěl priklepnout peníze. Ale najednou stačí změnit název společnosti a peníze získá bez problemů…. Z toho si ostatní podnikatelé vezměte ponaučení…. Stačí zmenit nazev společnosti!

Tom

Jelikož Smartwings stejně jako jiní dopravci (ČD, Regiojet atd.) nemohly několik měsíců létat přes hranice z rozhodnutí vlády, budou se nyní se státem soudit o náhradu škody? Kolik stovek miliónů/miliard to bude? Nebo tou zárukou státu za úvěry ztratí možnost se soudit o škodu? Nebo spíš dostanou i náhradu škody i další záruky za úvěry?

Kandelábr

Tak to nebylo z rozhodnutí vlády, ale kvůli pandemii. To je v podstatě stejné jako když neletí kvůli sněhové bouři.

boris

Přesně tak, ať si zavolají do Číny, tam o té pandemii ví nejvíc. Stát není pojišťovna proto pandemii a jiným pohromám, na to se měl Šimáně pojistit komerčně, od toho stát není.

RHood

Ale oni bohužel létat mohli, jenom prostě neměli klienty. To je stejná situace, jako když v lyžařském středisku nenapadne sníh. Taky můžete zapnout lanovky, vleky, atd., ale klienti nebudou. Myslíte si, že majitelům lyžařského střediska obdrží finanční kompenzaci od státu, ne. Prostě je to podnikatelské riziko.

Petrs

No prave ze nemohli, kdyz se nesmelo cestovat pres hranice….
opak je Skodovka ta vyrabet mohla, ale rozhodla se vyrobu na x tydnu zavrit

Tour operator

Presne tak. Neni v CR firma vic postizena koronavirem nez SW CSA. I cestovky jsou na tom lip, maji moznost nabizet tuzemske zajezdy, restaurace varili donaskovym systemem, a skodovka byla zavrena asi 6 tydnu. Neni zadna jina firma v CR ktera by stala 3 mesice uplne.

eLKá

Nemáte pravdu, SW nestály 3 měsíce úplně, prostudujte si alespoň jejich tiskové zprávy. SW byly pověřeny repatriací občanů ČR i EU ze světa, podílely se na leteckém mostu s ČLR. Naproti tomu cestovky nemohly pořádat tuzemské zájezdy, neboť lidé směli jen do práce, domů a nakoupit, restaurace mohly tak leda polední menu přes okénko (což často nepokrylo ani náklady na suroviny a lidi, nehledě na to, že první týdny nesměly ani to a mnoho jídla musely vyhodit). Tedy, SW nestály tři měsíce úplně, je otázka, kolik stát za své zakázky platil a je klidně možné, že pokles tržeb u SW… Číst vice »

Tour operator

Jo , tak Sw udelal 5 letu za mesic . To je oproti 3000 letu v beznem rezimu fakt zadny rozdil 😀 jste mimo …

eLKá

A jak se to liší od hospody, která směla vydávat de facto jen polední menu z okénka, bez nápojů a hlavně večerního provozu, kterou ten podnik opravdu živí? Nebo od kavárny, která musela mít zavřeno celou dobu?
Mimochodem, těch 3000 letů v běžném režimu, to máte v jakých měsících a za jaké období, když to srovnáváte?

Jirka

Pro hospody existuje Covid I, Covid II, Covid Praha, Covid III a Covid nájemné. Pro Smartwings z těchto programů nefunguje ŽÁDNÝ! To je docela zásadní rozdíl. A proto opravdu většina států ty letecké dopravce podporuje.

eLKá

A který z vámi jmenovaných programů se spokojí pouze s přejmenováním hospody, garancí pracovních míst a ničím jiným? Kolik peněz na tyto programy bylo vyčleněno a kolik – díky jejich šíleným podmínkám – se opravdu dostalo k firmám?
Píšu to tu x-krát. Buď má stát připravit obecný program, kam se „vejdou“ i SW, nebo má individuální program pro SW postavit tak, aby nevzbuzoval pochybnosti. To ale včera ohlášené podmínky opravdu, ale opravdu nesplňují.
(Nehledě na to, že členové vlády zjevně netuší, která bije).

Eva

V jake cestovce pracujete?by me zajimalo….to jste takovi chudaci…ze nedokazete zit bez SW? Je mi vas lito.

Tour operator

Napište mi, jsem sám. janbielik@seznam.cz

Jaaa

Vy jste tak krásně arogantní, po vašem vystupování tady určitě 99 % voličů změní názor. 😀

Nekdo

Dekuji, ze mne pripominate proc nemam rad CK a proc si o nich nemyslim nic pozitivniho…

RHood

Kolik peněz QS a ČSA vrátilo klientům, kteří zaplatili před COVID, ale lety byly zrušeny? Jaký je poměr mezi inkasovanou částkou a částkou vrácenou?

Nekdo

Tak hlavne tahle firma nema prakticky zadne verne zakazniky, jenom chudaky, kteri jsou ze skripejicimi zuby odkazani na jejich sluzby.

Tomas

no .. tak to teda není 🙂

eLKá

Správně píšete, že náhradu škody řeší soud a pro toho, kdo žalobu podává, je výsledek značně nejistý (na druhou stranu, vláda svým chaotismem cestu k žalobám značně umetla a zároveň zvýšila pravděpodobnost úspěchu).
Naznačovaná záruka pro SW je však prakticky bez rizika a hlavně – bez nějaké kontroly veřejnosti.

Tony

Já teda nesouhlasím s tím udržením všech míst. Je to sice blbé, ale nějaké zeštíhlení by proběhnout asi mělo. Neříkám, že to má být u pozic, které jsou těžce obsaditelné, ale myslím, že vždy se najdou lidé, kteří tak nějak chybět nebudou (minimálně ne v aktuální situaci). Propouští hromada fabrik, firem. Další věc je výška státní záruky. Měla by být maximálně ve výši majetku SW. Ať z toho stát při nejhorším vyjde na 0. (ono to asi nikdy nebude nula, ale sekera půl miliardy by to být nemusela) A to přejmenování na ČSA. Docela se divím, že to nenapadlo ty… Číst vice »

tgurecky

Ono to ty krále nebes napadlo už dávno. Proto přejmenovali TVS na SW, už tehda připravovali prodej firmy (páně Šimáně už před lety v nějakém rozhovoru zmínil myšlenku prodat podíl, pač už je starý a už ho to nebaví) a navíc TVS neměl dobré jméno. Bohužel nevyšlo více věcí a tak jsou dneska tam kde jsou. Skoro bych řekl že před zdárným cílem prodat společnost státu. A jak to tak sleduji, tak to vychází. Kdo jiný by to koupil že?

Vlastimil Kocurek

To jsou všechno spekulace.

Vlastimil Kocurek

To jsou úvahy, jako se slohové práce na gymnázium, na dobrovolně volené téma.

Analytik

Třeba by mohl Šimáně prodat Smartwings nějakým čínským aerolinkám a ještě na tom vydělat majlant
China Southern Airlines
Air China
China Airlines
China Eastern Airlines
ČSA (Čínské Státní Aerolinky)

eLKá

Tak prodat ČSA do rukou China Airlines, to bych bral… To by byla v Lánech ještě větší legrace, než s cestou pana Vyskočila do Čínské republiky 😀

Sůva z nudlí

China Airlines jsou z Taiwanu, ne z ČLR

eLKá

Právě proto bych to bral 😀

Analytik

Tak pořád je šance, že ta garance pro ČSA (Čínské Státní Aerolinie) neprojde v parlamentu.
Ta firma patří na smetiště dějin. Alespoň Smartwings nebudou dělat ostudu pod jiným jménem.

Ted

Tam se to má jen projednat v nějakém výboru, rozhodně se nebude hlasovat ve sněmovně. A hádám že koalice má ve výboru většinu 🙂

Fesoj

Projednavat v podvyboru, psalm, ale schvalovat by to mel parlament.

Axel

Ví někdo proč Smartwings prodloužil nájem letadel, jejich nájem měl končit letos na jaře? konec nájmu OK-TVF (Boeing 737-8FH) byl odhadován na termín 19.4.2020. K dnešku je v leteckém rejstříku jako provozovatel Smartwings a.s. a majitelem „WILMINGTON TRUST SP SERVICES (DUBLIN) LTD “ konec nájmu OK-TSH (Boeing 737-804) byl odhadován na 5.2.2020. K dnešku je v leteckém rejstříku jako provozovatel Smartwings a.s. a majitelem „ACS Aero 1 Beta Limited“ konec nájmu OK-TVO (Boeing 737-8CX) byl odhadován na 31.3.2020. K dnešku je v leteckém rejstříku jako provozovatel Smartwings a.s. a majitelem „MACQUARIE AEROSPACE AF (IRELAND) LIMITED“ zdrojem je letecký rejstřík caa.cz… Číst vice »

Roman

Vzhledem k tomu co se jedna za formy tak bych tak zadne propojeni nehledal.

Axel

Proč konkrétně myslíte, když jste to poznal podle „formy“?

Když vezmu jak to měl Václav Fischer („vše pod jednou střechou“: cestovka, aerolinky i půjčovna letadel, která pronajímala pro aerolinky V. Fischera), tak pronajímatel letadla nebyla česká, zahraniční společnost, myslím. „A.M.F. Aircraftleasing Meier & Fischer GmbH & Co. KG“

Roman

Pardon slo o překlep, melo být „firmy“

Tomas

Hoďte už na něj deku.

Axel

Ano, a tak se stane. Už nebudu příspívat do zdejších diskuzí. Dobrou noc.

Jaaa

Jj, to přesně je cíl téhle úderky. Umlčet opozici. Nedejte se, fandíme vám.

Nekdo

Ekšpérte, pane z QS, Vy se ani nemusite podepisovat… Z hnoje kterým sem „přispívate“ jde hned poznat o koho jde…

poletucha15

neni OK-TSH davno ve srotu?

Bilbo

Pravděpodobně pronájmy prodloužili ještě před začátkem krize… Majitelé letadel jsou leaingovky většinou vlastněné velkými bankami, tam asi těžko bude propojení s majiteli SW
(jinak OK-TSH bylo někdy po novém roce vyřazeno)

Axel

Aha, OK-TSH jsem opravdu dnes viděl v leteckém rejstříku ČR (a jako provozovatel: Smartwings a.s.). Tak nevím.

P.S. Jak poznáte že mateřskou společností vlastníka je konkrétní firma (Vy píšete „banka“)? Vždyť já ani nepoznám, ve které zemi sídlí vlastník letadla. Nebo to jen tak odhadujete?

Nekdo

Vypada to ze jste vasi investigativni cinnosti pichnul do vosiho hnizda. Byt Vami, tak si radsi davam pozor na prechodu pro chodce i kdyz bude svitit zelena

Tomas

Jojo .. zjistil to, co ví každý .. že letadla se často řeší pronájmem / leasingem … a že smlouvy se často prodlužují dlouho před tím, než expirují 🙂

jojo .. za to ho tu nejspíš někdo fakt ukamenuje 😀

aha.. on je to dluh 😀

Pavla

Asi jako když vám končí nájem bytu na dobu určitou a vy to prostě dva měsíce před koncem prodloužíte. Třeba únoru se snad o zákazu cestovat vědělo?

Axel

Ano, prošvihnutí výpovědní lhůty je možné vysvětlení.

A také je možné, že nějakou dobu trvá aktualizace Leteckého rejstříku, byť od začátku února (OK-TSH) bych čekal, že aktualizace k dnešku by neměla váznout.

Pavla

Pokud trochu zapátráte (FR24, flightaware.com, flightstats.com a google), zjistíte, že OK-TSH mělo poslední redelivery let 14. října 2019 do St. Athan (UK) kde bylo po 20 letech služby sešrotováno. Už neexistuje.
Co se týče toho CAA, jim obyčejně trvá dost věcí, takže se nedivím, že rejstřík není aktualizován.

MPE

Tak konkrétně Wilmington Trust a Macquaire Finance jsou renomované finanční instituce (US, resp. AUS), které se v oblasti leasingu letadel pohybují dlouhodobě a o spojení se SW nemůže být řeč (resp. pokud mají Šimáně s Vikem nějaký podíl v těchto firmách, tak jsou dost za vodou…:-) ). V leasingovém byznysu je relativně běžné, že se zakládá pro leasing konkétního letadla zvláštní společnost, specialisti na to jsou Irové. Když se podíváte do rejstříku, tak zrovna u SW najdete těchto „skořápkových“ firem povícero a většina sídlí na stejné adrese v Dublinu.

Pavel

To pořád ale neřeší, proč např. s 15 letým OK-TVF Šimáně ještě 24.4.2020 šíboval po hangáru či po ploše Ruzyně, když nájem měl vypršet 19.4.? Mohli letadlo vrátit, sice se sankcí, když předtím prodloužili nájem. Ale neměli už do nepotřebného šrotu investovat za manipulace a údržbu, když je zřejmé, že SW bude zavalen „skvělými“ a zejm. pax požadovanými smrtonosnými MAXy a do 15 leté ojetiny nikdo z pax chtít vlézt nebude. Ostatní aerolinky nahrnuly (z již dnešního pohledu) nepotřebný (i daleko svěžejší, nežli 15 letý) šrot na pouště či na terminální letiště. A jen Šimáně s nepotřebnou olétanou 15 letou… Číst vice »

Pavel

ČSA by se mělo státem za daně občanů vykoupit, najmout letadla na fci Vlajkového dopravce. Šimáněmu dát bolestné za březen. Ztrestat státem tvrdě jednomotorový let. A ať si dál Šimáně koupe Izraelce, Kanaďany a čeká si na MAXy a kompenzace od Boeingu. Šimáně nikdy nic pro stát a české občany nevykonal! Jen zničil ČSA a zdegradoval české letectví do podoby fandění „odborné“ veřejnosti, regulátora a policie jeho jednomotorovým letům. ČSA bude staronově fungovat pro stát a daňové poplatníky. Šimáně si bude koupat Izraelce a Kanaďany a létat business jety. Všichni budou spokojení a nikdo nikomu nepoleze do zelí. Nebude zášť… Číst vice »

milos

leda kdyby se značka ČSA přesunula bezplatně pod křídla státu (budiž), ale rozhodně nepřehledné a nejasné dluhy Smartwingu a jejich neprůhledné hospodaření ať zůstanou tam kde jsou.

Ale to bohužel není v zájmu číňanů

Pavel

Souhlas, však jsem již i naznačil, že tvrdý flastr za jednomotorový let a ohrožení životů min. 200 nevinných lidí a následné lži SW, by se mohl pohybovat poblíž „tržní“ ceny Šimáněm zruinovaného ČSA!
A ještě by SW i Ing. Veselý měli líbat Alence ruce!

Pavla

Jak zničil ČSA? Ona se ta zkrachovalá srajda s letadly, co jim ani nepatřila (krom těch dvou ATRek) a těmi arogantními strejdy a tetkami na palubách ještě nějak dala zničit? 😀

Pavel

Pavlo, to Vám v Orientation Days v SW zamlčeli, kolik vlastní letadel (kromě business jetů páně Šimaně) SW??

Pavla

Věřte že jako zaměstnanci letiště mi je počet letadel SW celkem fuk, nicméně jsem myslela, že se bavíme o těch ČSA, která dle vás Šimáně zničil, tedy o těch ČSA které už dávno měly při převzetí SW holý zadek a zničit už tam dávno nebylo co. Tak co s tím má počet letadel SW společného?
Vy ale očividně budete jeden z těch oldschool super posádek ČSA o kterých jsem psala výše. Tak že zdravím

Pavel

Nn, jsem jen amatér. Přesto jsem měl s ČSA před zruinováním od páně Šimáně jen ty nejlepší zkušenosti. Mílí jsem si nalétal a nahospodařil s ČSA během mnoha let tolik, že nešly běžně utratit a při likvidaci rezervního fondu jsem pak soukromě musel létat jak fretka i kam jsem běžné nechtěl, aby mně míle nepropadly. Měl jsem i cobrandovanou Dinersku a točil přes ní i business útraty, jak jsem měl logo brandu ČSA a loayalitní program ČSA tehdy v hluboké úctě!

Roman

CSA věrnostní program se, pokud me paměť neklame, naposledy výrazně měnil v roce 2012. To to ještě SW nevlastnili. Bylo to součástí snahy dostat firmu do černých čísel při které to létalo hlava nehlava i za cenu ztráty přízně svých zákazníků.

Pavel

Myslím, že to bylo někdy 2013, protože se mně to vůbec časově nehodilo, anžto jsem měl v prvním pololetí hodně služebních i soukromých cest a potřeboval jsem pak být spíše v ČR. Tak jsem řešení majlí i pár měsíců odkládal a kopal před sebou.Tvrdili mně, že auditor je nutí snížit rezervní fond určený pro program, že se moc a moc omlouvají a odseděl jsem vedle Hiltonu půl dne, nežli jsme moje „nechtěné“ cesty naplánovali a moje majle formálně vyčerpali.

Roman

Nicméně SW vstoupil majetkově do ČSA az v roce 2014 odkupem minoritního podílu. Takže házet na ně že ten program poslali do kopru oni je, řekněme, nesprávné. Naopak za jejich vlastnictví došlo k prodloužení platnosti mil o jeden rok. Sice žádné extra terno ale alespoň uz trn program neosekavali.

Pavel

To mně jen demagogicky podsouváte! Likvidaci majlí v programu jsem nepříčítal páně Šimáně. Jen jsem propagandistce Pavle poukazoval na fakt, co se dalo před páně Šimáně nalétat velice spokojených letů s ČSA, nežli pan Šimáně odeslal poměry v ČSA k jemu vlastnímu standardu – kamsi pod Sahel – do Rovníkové Afriky: Ne/spolehlivostí, arogancí a pod taktovkou Ing. Veselého, i ne/bezpečností.

Roman

Ja vam noc nepodsouvám, bavil jsem se s vámi o věrnostním programu. Nemusíte hned vylítnout jak čertík z krabičky. Ona doba kdy se daly nabízet prémiové služby skončila v momentě kdy to stát přestal dotovat. Z obchodního hlediska pokud koupíte nějakou firmu budete se snažit aby vám generovala zisk. Takže se třeba pokusíte snížit náklady. V případě ČSA se třeba předělávali nevýhodné smlouvy s leteckým personálem. Nechcete platit někoho za to že pro vás nic nedělá. Stejnou cestou šla třeba v nedávné minulosti British Airways která neváhala propustit na 500 stewardu a místo nich najala nové za jiné platové podmínky.… Číst vice »

Pavel

Tedy Vy jedete! Kolik firem jste do teď už kupoval nebo revitalizoval? Vždy totiž musíte řešit 2 protichůdné cesty: Expanzi nebo efektivitu. Buď potřebujete v daný moment vývoje subjektu i vnějšího prostředí zvětšit podíl na trhu nebo naopak cítíte na zeštíhlení. Oboje v jednu chvíli dosáhnout nejde. V každém případě si musíte udržet a ochránit drivery a performery. O které velice rychle přijdete, pokud o tom nejcennějším, co každá firma má a nákladně vychová, hovoříte s despektem, jako právě Vy teď předvádíte! Můžete, v rámci uvážlivého snižování headcountu vyheadcuttovat třeba 80%. Ale vždy s citem. Protože pokud dlouhodobě zdemotivujete performery… Číst vice »

Roman

V tento moment to jsou dvě firmy. Pravda nekupoval jsem je ja osobně ale byl jsem v týmu který prováděl převzetí a optimalizaci. To co pisete je sice hezké ale nefunguje to tak. Vy potřebujete výsledky co možná nejdříve. Cele tomu předchází detailní audit toho co chcete koupit jeste pred akvizicí. Už v tuhle chvíli začínáte vypracovávat optimalizační plán. Ve zkratce, hledáte to co stojí nejvíce peněz a hledáte cestu jak daný proces zefektivnit a začlenit do vašeho portfólia. Revidujete platné smlouvy a závazky a hledáte cestu jak si je zvýhodnit. To co pro vas nema smysl „bez milosti“ tušíte.… Číst vice »

Nekdo

To by odpovidalo, ja jsem svoji karticku hazel do kose tusim v roce 2013…

Fresh Z

„Zachování ČSA by podle něj také udrželo provoz na lokálních letištích, jmenoval Brno a Ostravu.“ –
Pro informaci panu ministru ministrovi: U nás v OSR provoz zachovává Uzbekistan Cargo, od července se vrátí Ryanair a od září (doufejme) přibude LOT. Aerolinie sdíleného osudu lidstva (v originále 人类命运共同体) v nátěru ČSA prosím, prosím už ne, pane prezidente. Tak křiklavý kýč by česká holubičí povaha nemusela unést a na podzim si to potom u voleb odskáče chudák Andrej Štefanovič, který s tím ani s ničím jiným neměl nikdy nic společného.

Nekdo

No a na obou OSR i BRQ udrzuje provoz zly FR, na ktery nejlepsi ajeolinka na svete QS ma tak spadeno…. Takze QS v tomhle vubec neverim, ze jim jde o nejake BRQ nebo OSR. ….

Jindra

Nechat vstoupit do vedení SW vedení ústeckého kraje (hlavně odbor dopravy) a do týdne je vše hotovo.

Tom

Příspěvek smazán na žádost uživatele

Last edited 2 měsíců by Jan Sůra
Hledá se M.

Není to kruté?

Vladimír

Vaše názory jsou tak myšlenkově převratné, že je možná škoda se kvůli jejich psaní nechat vytrhovat od své veledůležité práce.

Pavla

vy očividně taky nejste zrovna dvakrát pracovně vytížen když tu tlacháte úplně stejně 😉

Alice

Zrovna na vaše sponzorování všichni od SW čekají. To, že jsme tady všichni dotovali X let krachující ČSA, je v pořádku, že…
Přát někomu nezaměstnanost je opravdu ubohé. Jak víte, že nemají co dělat? Spousta z nich pomáhá ve zdravotnictví, domovech pro seniory atd….
Je mi vás líto, jste opravdu zapšklý člověk.

Dalibor

Pokud do toho majitelé opravdu a reálně vrazí 1,6GKč (ne že jen provedou čachry s čísly) pak bych tu státní záruku za úvěr zkousnul. Ale je otázkou kdo a jak to bude hlídat.

Axel

Pro Dalibor – a proč? Možná se opravu pomůže nějaká finanční pomoc zajistit přežití Smartwings. Možná jsou Smartwings už zadlužené tak kriticky moc, že budou potřeba desítky miliard. K 1.1.2019 vykazovala skupina Smartwings a.s. (dle konsolidované úč. závěrky), že jenom na nájemné za půjčení letadel mají platit 18,5 miliardy. Tj. já bych s jakkoukoliv finanční pomocí z našich daní počkal do té doby než Smartwings a.s. odkryje karty. Je zákeřné, že pan Šimáně na konkrétní otázku odpověděl, že provozní zisk byl xyz Kč… no jo, ale u firmy která nemá téměř žádný zpeněžitelný majetek (vesměs si najímá), tak klíčový tzv.… Číst vice »

Roman

Jake karty? To ze ma leasingoove smlouvy na 18,5 miliardy? A co je na tom špatně? Pokud je firma schopna platit zavazky dle splátkového kalendáře tak je snad vse v pořádku. Vy se ale stale snazite naznačovat ze tohle je něco špatného jako by snad firma neplatila nebo tech 18,5 miliardy mela uz davno splatit. Navic kde berete tu jistotu ze SW na tyto otázky neodpovídá tem kteří o něčem rozhodují? Opet se snažíte vytvořit dojem ze firma záměrně něco zamlčuje.

Axel

Pro Roman – a Smartwings má nyní v létě i na pozdim ziskové zakázky pro všechna letadla a tyto zakázky budou zaplaceny? Pokud ano, tak riziko je výrazně menší. Ale opravdu bude dostatečný zájem zákazníků např. o charterové lety? V tom je hlavní problém nájmu = že při předčasném ukončení je velký problém pro pronajímatele se levně vyvázat z nájemní smlouvy. Proto tak strašně zdůrazňuji tu velkou částku závazků z nájemních smluv. Při inteligentním vyjednávání se totiž tato suma dá snížit. Např. tím, že pronajímatelé se stanou spoluvlastníky Smartwings. A právě tuhle otázku = kolik konkrétně by stálo zmenšení flotily… Číst vice »

Tomas

Ufff… to je strašnej matroš, co hulíš 😀

Axel

Je to jednoduché. Když Smartwings vrátí všechna půjčena letadla, tak zbaví se dluhu 18,5 miliardy (dle stavu k 1.1.2019)?

Nebo hrozí, že za předčasně ukončený pronájem uplatní pronajímatelé vůči Smartwings téměř 18,5 miliardy Kč?

Zkuste si to na příkladu operativního leasingu na osobní auto v ČR. Leckdy částka za předčasné ukončení operativního leasingu osobního auta odpovídá součtu nájemného po zbytek doby smluvené doby operativního leasingu.

Tomas

ty jsi uplne blbej 😀

kdyz smartwings zbavi vsech letadel, tak se sice zbavi toho „dluhu“ ktery nemaj (ale ty budes happy)… ale jaksi .. nenapadlo te, ze nebudou mít čím lítat? 😀 😀 ja fakt nemuzu … fakt bych netusil, ze se tady objeví takový exot 😀

Tour operator

Je to blazen. Nerozumi tomu ale ani gram

Tour operator

Axel , jste normalni? Proc furt dokola mete to same ale pritom sam tomu nerozumite? Proboha dyt to se uz neda ciiiiiist ! 😀 leasing letadel je naprosto neco jinyho. Nema smysl vam to vubec vysvetlovat. Ten dluh o kterem pisete je imaginarni. Neni to dluh jakoze nekdo nekomu neco dluzi. Ale to neni na debatu pres naky chat. To je spis na to aby jste se prihlasil na CVUT. Tam se to uci …

KarelF

Tak to si nechám rád vysvětlit jak se na CVUT učí ekonomie. Jaké je to zaměření?

R.A.

Rad na fakulte dopravni je obor letecka doprava. Tam by pan axel dosel k poznani terminu jak wet lease atd.

Roman

Obecně lze říct ze SW za celou svojí existenci dokázal podnikat tak aby se udržoval v zisku. Lze tedy usuzovat ze na letošní rok mel podepsané smlouvy tak aby na konci roku byl opět v zisku. Cast zakázek pravděpodobně nebude realizována protože objednavatelé sluzby od smlouvy budou muset odstoupit. Tim myslim hlavně tour operatory kteří stejne jako SW nemohou nikoho nikam vozit. Lze tedy prakticky s jistotou říct ze SW na konci tohoto roku zisk nevykáže. Ostatně jako asi žádná aerolinka. Co se ukončení leasingových smluv týče obecně se v letectví penále za předčasné ukončení vypočítává koeficientem zakotvenym ve smlouvě.… Číst vice »

Axel

Kdyby byl současný součet dlužného nájemného 15 a kdyby Smartwings předčasně ukončil nájem 20% letadel, tak kolik by činil zbývající součet dlužného nájemného po předčasném ukončení nájmu? 12 + 0,5? Nebo spíš 12+2,5?

Roman

Takhle se to nedá počítat pokud neznáte detaily jednotlivých smluv.

Tour operator

Romane, Axel evidentne nerozumi tomu jak funguje letectvi. Je to marny , je to marny , je to marny 🙂

Tour operator

Vy jste jak papousek. Kazdy den ( nekdy i nekolikrat) vytahujete nejake dluhy. Jestli ta firma nake dluhy ma , tak jsou to tzv provozni dluhy. Takove dluhy vznikaji naprosto bezne a jsou zejmena prave za auta, vyrobni stroje , naradi, pekarske pece nebo i letadla. Takoveto dluhy se prubezne splaci z provozniho obratu. Kazda firma si porizuje stroje na pujcku. Nastudujte si zaklady podnikani .

Petrs

Ja si myslim, ze Vam do toho nic neni. Karty by meli odkryt ministerstvu potazmu vlade. Ale urcite ne Vam nebo verejnosti.

Axel

Pro Petra – nesouhlasím. Věřím, že by Smartwings měl „odhalit karty“ právě veřejnosti, neboť peníze daňových poplatníků jsou zdrojem provozní dotace pro Smartwings/zaplacení úvěru poté co věřitel uplatní garanci za úvěr.

Ale je-li Váš názor, paní Petro, že chcete jednat naslepo, tak klidně. Ale prosím rozhodujte o penězích z daní, které VY jste zaplatila!!!!

Nesouhlasím, abyste Vy rozhodovala o zvýšení daní, které se dotkne mojí peněženky a peněženky mé rodiny.

Svoboda jednoho člověka končí tam kde začíná svoboda druhého.

Petrs

Nejsem Petra….ale to je jedno… podle me na slepo nikdo nejedna… od toho mate ministra a vladu. Vy o nicem nerozhodujete, proto nemate mit ani zadne informace

Nekdo

Rozhoduje. To jen bolsevici Vaseho typu razi stat „naval dane a drz hubu“. Kdyz ne jinak,uze se zvednout a prestehovat jinam. Pak uz do Vasi cerne diry nebudu nijak prispivat.

Pavla

A on vám stát snad ukazuje detailně rozpočty na jiné záměry, které jdou z daní? Viděl jste snad finanční rozvahu všech ostatních firem a OSVČ, kteří využívají úlev a dostali od státu příspěvek? Chcete snad vidět rodinný rozpočet matek na mateřské, lidí na nemocenské a důchodců? To vše jde také z peněz ostatních poplatníků, princip je stejný

Nekdo

Kdyz chteji penize po vsech, at ukazou detaily vsem. Je to tak tezke pochopit?

Dopravak 01

Zeman a jeho expertní tým 😂… Sbohem naše peníze…

Fesoj

Zajimave, ze pan Havlicek kazdy tyden rika neco jineho…ted mu neco zase nakukal zamecky pan v Lanech.

milos

bohužel to je hlavní jeho funkce ve vládě – stále něco mlet do médií…

Axel

DEMISI !!!

Dalibor

……..Právě se vracím z Hradu.
Pan prezident podporu schválil!!! HURÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ……

https://www.youtube.com/watch?v=ZK7kUVNyXUs

Vít Jůza

Nějak mi chybí informace, jak stát stejným způsobem jedná přinejmenším s ostatními u nás působícími leteckými dopravci. Obávám se, že to není chyba autora článku.

Tomas

Které další aerolinky u nás působí?

Nekdo

Nevim jestli to myslite vazne, ale spise se domnivam, ze Vasi jedinou ulohou zde je pouze vypoustet mlhu. Pusobi zde nejmen nekolik desitek dalsich aerolinek. AF KL SU LO DY OS W6 BA AY FR LH IB Swiss Brussels Vueling Ukrainian TK EY Urcite se najde jeste nejmene tucet dalsich…

Joseph

Pomoc by si zasloužila bez spoluvlastníka… Číny.

LépeUžBylo

Tak to chci vidět to udržení 2.500 zaměstnanců :D…. to budou muset masivně začít nabírat. No to bude komedie v přímém přenosu.

Ted

To to trvalo…

Jakub

Ono je už něco schváleno?

Tswq1

Není a doufam že nebude

Jarek

Nynější plán má podle Havlíčka podporu prezidenta Zemana
To je hezké, že druhý čínský velvyslanec v ČR není proti. Ještě by nám jako minule mohl pohrozit co všechno se může stát, když Smartwings podporu nedostane.
Aneb „příliv čínských investic“ v praxi…

Jandak

Muze mi nekdo ze sw/csa neco vysvetlit ? Kdyz se to prejmenuje na CSA, tak ve firme bude CSA a puvodni CSA ? Protoze pokud vim, puvodni CSA ma svoji OCC, personalni, mzdove odd. apod. To je vyhodej ? 😀

Mat

Tohle by mě taky zajímalo. Ta vlastnická stuktura není jednoduchá, ještě je tam Česká pojišťovna, nejde ty firmy jen tak sloučit…

j.c.

SW muze vsechny letadla prevest pod AOC CSA lusknutim prstu … proc si asi drzi v CSA OK-TST ? 😉 … pak preobsadi board a nemusi nic slucovat

milos

Samozřejmě že bureš pro další podojení státu nepotřebuje žádný souhlas veřejnosti – udělá cokoli po něm budou komouši s číňanama chtít, nebo co mu komouši s číňanama dovolí. Ono to jsou často stejné zájmy stejných lidí.
Akorát si bureš ještě furt hraje na pózu, aby se to tunelování dalo za něco libozvučného schovat. On totiž nechce jen krást, on chce, aby se mu za to ještě tleskalo!!

a to na tom nic nezmění ani ta jeho skupinka patnácti mínusovačů, ce se sem na podobné články vždy vrhne..

Fesoj

Co budou delat s 2500 zamestnanci? Ktere maji Jen ve vrcholne sezone… zda se tady, ze budou jeste pribirat…. ale k cemu??? Letecky business bude o hodne mensi, vsude se propousti, snizuji stavy a dle Havlicka to tady bude prave naopak. Muze to nekdo vysvetlit???

Josef

Myslim, ze je zbytecny resit co a jak bude, uz je to stejne rozhodnuty, ted se hraje jenom takovy divadlo pro plebs.

Armin

Jj, hlavně držet hubu, aby byl klid na pivko a vlašáček. Homo soveticus seal of approval.

Josef

Vykrikovat tady na diskuzi je uplne k hovnu, jedina moznost je demonstrovat, dale jit k volbam a nevolit tuhle sebranku a zkusit oslovit a presvedcit zaslepence, co si mysli, ze Anofert je to nejlepsi co mame.

Analytik

ČSA co to vlastně znamená? – ČínSké Aerolinie

Analytik

Přejmenovat Smartwings na ČSA je něco jako když si koupíš u stánku na tržnici boty a doma si tam pak fixou domaluješ pruhy a nápis Adidas.

Kirak

ČSA je alespoň normální název

Fesoj

To bude ostuda!!!

kanafasik

trefne!

www.milosvillage.com

Tohle už je úplná zoufalost. Jde o to mlít o tom tak dlouho, až to většinu lidí naštve, mávnou rukou a znechuceně řeknou: udělejte si co chcete, ale přestaňte už o tom žvanit.

milos

bohužel je to tak – to jak jednou kdysi mluvil bureš pravdu, ze je urputne hovado, tak to je. Proste jak vidí někde nedostatečně hlídanou korunu, tak nepřestane dokud jí neukradne…

Analytik

Přejmenování nic neřeší, tam je potřeba změnit firemní kulturu Jinak budou jen dál dělat ostudu pod jiným jménem.

Nekdo

Co to melete? Vzdyt oni jsou povestni nejvyssimi standardy: 61999 letů na dva motory, penize za zpozdeni vyplati okamzite po doruceni rozhodnuti soudu, koupaci po kazdem pristati zatleskaji a dokonce umi i prestupy, treba z Košic a Nižného Novgorodu! Co víc si muzeme přát?

Jan

S ohledem na kvalitu služeb a přístup k zákazníkům bych jim naopak značku ČSA zakázal zcela používat. Nálepka ČSA pod vedením SmartWings děla ČR dlouhodobě akorát ostudu.

Jakub

Přesně tohle mě rovněž napadlo.

poletucha15

znacka CSA pod vedenim SW akorat zacala fungovat za realny penize a odrazet hodnotu trhu ve svych sluzbach. Dokud totiz CSA bylo pod spravou statu, neresilo realny penize a proto mohlo nabizet i normalni servis tam kde si to nemohlo dovolit – ve vysledku to podle toho take dopadlo. Ve vysledku tady nikdo jednorazove „ze svych dani“ nechce zarucit SW 900 mil. uver – ale to ze jste ze „svych dani“ platili provoz CSA nekolik let nikomu nevadilo – to je velice zajimava logika. To ze CSA prodavalo svuj majetek aby bylo v cernych cislech a dotoho ho dotoval stat… Číst vice »

eLKá

Do roku 2003 byly ČSA jednak státní, jednak v zisku (což po r. 2001 opravdu nebylo obvyklé). To vše při velmi vysoké kvalitě palubního servisu, velmi slušném Frequent Flyer programu, příkladné dochvilnosti a cateringem, kterým zásobovaly i ostatní společnosti.
Pak se vlády ujal pan Tvrdík, následně pan Lašák a kdyby v r. 2013 Korejci nedodali lukrativní trasu, tak ČSA skončily jak Malév.
Ztrátu ČSA hradily především prodejem lukrativních provozů a destinací, nikoliv přímými dotacemi ze státního rozpočtu.
SW z ČSA de facto udělalo prázdnou značku (lety ČSA operované společností SW letadlem TS), kvalita služeb na palubě pokulhává za lowcosty.

poletucha15

Ano… jenze letectvi okolo roku 2000 bylo taky nekde uplne jinde. (napr. mene zbytecnych poplatku, mene napalenych sluzeb, vetsi cena letenek, zadne lowcosty). Pana Tvrdika samozrejme nema smysl moc rozebirat. V roce 2009 bylo CSA ve ztrate cca 3,8mld ve ktere se objevilo zejmena diky nesmyslnym platum za predchozi roky, nekoncepcni zmenou flotily na airbusy. To se zachranilo velice zvlastni pujckou 2,5 mld se statni pomoci od firmy Osinek ktera byla v likvidaci. A firma ho diky kapitalizaci nemusela vratit. Do toho se taky prodalo cargo. Pak prisel aeroholding coz byl zpusob jak se do CSA nalila spousta dalsich penez.… Číst vice »

eLKá

Korejci nedodaly jen peníze, oni především dodali cestující a PRG se díky nim stalo přestupní stanicí do jiných evropských destinací.
A ano, (také) z peněz Korean Air se (marně) zachraňoval Hanjin Shipping před dvěma lety, tak je pochopitelné, že teď nemají z čeho brát (a konečně, ani Asiana na tom není zrovna nejlépe, byť má od konce 2019 nového majitele).
A kdyby česká vláda pomáhala SW podle stejného mustru, jako ta korejská pomáhá KE, tak tady nikdo nebude protestovat (tedy až na majitele SW).

poletucha15

To ze korean dodal do PRG cestujici a PRG se díky nim stala prestupni stanici je dost diskutabilni. Mozna to byl jejich zamer ano, doslo tu urcite taky k narustu pax koreanu ale urcite ne v takove mire jak asi kazdy ocekaval. Protoze pokud to berete takto tak sem Qatar / emirates ci cinani dopravovali pax uplne stejnym stylem. To ze se PRG stane hlavnim prestupnim HUBem koreanu bylo jen zboznym pranim, stejne tak korean dodal CSA sice ICN a A330 – ale to za takovych podminek, ze i velmi rentabilni linka ten nevyhodny pronajem sotva vyrovnala. Teprve az se… Číst vice »

eLKá

Letěl jsem z ICN několikrát a těch lidí, kteří šli na T2 za dalšími lety, bylo celkem dost, další se po dvou dnech v ČR přesouvali také dál. Podmínky nájmu A330 neznám, ČSA se zbavili, protože chtěli zachránit Hanjin Shipping (nepovedlo se). KE (a podobně Asiana) pochopitelně dostane jiné peníze (je to řádově větší společnost), ale hlavně za daleko průhlednějších a vymahatelnějších podmínek. Já rozumím tomu, že stát zasáhl business SW, ale buď má připravit obecné programy pomoci tak, aby pomohly i SW, nebo má připravit jasný a pro stát bezpečný program šitý na míru SW. Upřímně – záruka 900… Číst vice »

Fesoj

Aspon CSA nikdy nenutilo Vase kolegyne letusky letat pres normy…

Eva

No jo..super zprava…tunel…lidi by meli jit do ulic a protestovat! Co male a stredni podniky? Hlavne ze budeme podporovat miliardare ! Volte vsichni příště ANO🙂…by me zajimalo kolik dostal Havlicek do kapsy🙂

Tour operator

Male a stredni podniky z velke casti funguji po celou dobu krize a nyni uz jedou mesic na 60-80% vykonu. SW resp letectvi je uz treti mesic na NULE ! Proto ta podpora ve svete. Letectvi to odneslo nejvic

Eva

No a? Vsude po svete se propousti? Letusky muzou do Lidlu a piloti delat strojvedouci…tech je porad nedostatek…a kdyz uz..Ryaair je nahradi😉

Embrosil

Takze chce, aby SW nahradila firma, ktera dostala PRIMOU dotaci 600 milionu liber? Wow, no to bude konkurencni prostredi jak stehno!

Axel

Pro Embrosil … já osobně chci, aby nejprve Smartwings odkryl karty. Dle konsolidované účetní závěrky skupina Smartwings a.s. jen na nájemném za letadla vyčíslila částku nájemného 18,5 miliardy (dle stavu k 1.1.2019 a novější bohužel neznám). Plus v rozhovoru na začátku června 2020 pan Šimáně potvrdil, že dostal nedostal od společností ve skupině Smartwings a.s. vráceno téměř 750 milionů Kč. Tj. je otázkou co vlastně zmůže jakkákoliv finanční či jiná pomoc z našich daní. Všimněte si, že nikdo dosud jasně neprohlásil (a ničím to negarantuje) co státní pomoc pro Smartwings přinese nám všem. Vy o něčem konkrétním a garantovaném víte?… Číst vice »

Tour operator

Axel uz to same dnes kopirujete a posilate asi po pate 🙂 nastudujte si zaklady pojmu z ekonomiky letectvi. Provozni dluh z leasingu neni realni dluh. Kazda firma nakupuje stroje na dluh. I pekar, taxikar.

milos

srovnáváte firmu s jasnou vlastnickou strukturou, jasným hospodařením (hlavně s ohledem na dluhy společnosti) a s jasnými hospodářskými výsledky se Smartwingsem, kde ani jedno z toho neplatí??

A ještě lžete o Ryanairu, který vyloženě vše za současné situace řeší na vlastní triko?

Axel

Pro „milos“ – proč řešíme jiné aerolinky? Pro nás daňové poplatníky je důležité, aby peníze z našich, opakuji našich daní pro Smartwings byly utraceny co nejefektivněji. Proč řešíme daňové poplatníky v zahraničí? Máme svých starostí dost.

Tj. jestli už nyní je Smartwings tak moc zadlužený že je to na vyhlášení insolvence, tak bych počkal až insolvence skončí – a poté, tj. s oddluženým Smartwings bych navrhoval, aby bylo zahájeno jednání o poskytnutí provozní dotace.

Aby z toho nebyly desítky miliard pro Smartwings, z našich daní.

milos

jen jsem odpovidal Embrosilovi na jeho nesmyslný příspěvek, já to sem netahám….

eLKá

RA využily obecného programu britské vlády, nelobovala za něj Alžběta II. u vlády na svém letním sídle.
To, že česká vláda „Covid podoporu“ vůbec neumí, to ukazují veškeré programy, které zatím vyhlásila.

Pavla

Vážená paní Evo (pokud se tak jmenujete a nejste třeba pan Jiří),
mohu se optat, kde pracujete? Dovedete si představit, že pracujete za cca 30-40 tisíc čistého, máte určitý životní standard a náhle jdete ze dne na den dělat dvanáctky za kasu za patnáct tisíc? Ono je to strašně jednoduchý,že? 🙂 vy asi z toho Lidlu už jste, jinak byste to neviděla tak jednoduše.

P.S. ne,nejsem letecká posádka a vyhazov mi nehrozí.

tom

no a co? ze je nejake letuska zvykla na 40 mesicne tak ji to mam platit? leda kulovy…. at je prispiva na firmy co vytvareji hodnoty na ne tem co jsou kamaradi z PZ-ky

Pavla

Milý tome, nikde jsem neřejla, že někomu máte něco platit, pouze jsem reagovala na stupidní radu o tom, ať jdou letušky do Lidlu. BTW. stejně budete z vašich daní platit podporu všem, co díky covidu přišli nebo přijdou o práci a skončí na ÚP. To vám už nevadí? Ono i kdyby měli jít do toho Lidlu, tak není nafukovací a vš

Pavla

pardon..všechny nezaměstnané fakt ten Lidl nepojme

Alice

Zrovna na vaše sponzorování všichni od SW čekají. To, že jsme tady všichni dotovali X let krachující ČSA, je v pořádku, že…
Přát někomu nezaměstnanost je opravdu ubohé. Jak víte, že nemají co dělat? Spousta z nich pomáhá ve zdravotnictví, domovech pro seniory atd….
Je mi vás líto, jste opravdu zapšklý člověk.

Eva

Pokud chce mit takovy standard jako předtím. ….musi mit i 3 prace..bohuzel..takovy je zivot…..nebo si udelat rekvalifinaci….Lidl jsem dala jako priklad, protože zvednul v posledni dobe mzdu…😀 jinak nejsem z Lidlu, ale pracuji ve financich😀.hezky den.

Alice

Vy jste fakt ubohá. Asi nenaplněné ambice, co…

Eva

uboha jste vy, Alice…je mi vas lito

Alice

O letectví nevíte nic, o platech co mají evidentně vůbec nic, ale urážet psát nesmysly…. no, jste hvězda. Tleskám!

Eva

Ale prosim vas….nevim? Moc dobre to vim…letuska ma za 100 hodin cisteho casu odlitanych 20 000 cisteho plus diety cca 7000 za mesic…..

kulhán

No ty do Lidlu můžeš z fleku, ale pilot se na strojvedoucího bude školit rok.

Eva

no a? Tak budou…mezitím muzou na pracák😉

Eva

No a? Majitele miliardari..at si zastavi sve paláce!

R.A.

Myslite ty male a stredni podniky, na které vyclenila vlada na zaruky uveru v hodnote 150mld (!). Kryti 80-95%??

Zajimalo by me jestli se budou propirat vsechny podniky jak smartwings

Petrs

Damo, pro male a stredni podniky jsou tu programy COVID

eLKá

A tušíte, jak ty programy jsou vůči firmám „přátelské“ a co vše ty firmy musejí – ve srovnání třeba s Německem prokazovat?

Nekdo

Tak mala aerolinka by se tam mohla vejit, ze?

Embrosil

Tak honem, at jste v prvni rade!

Pitr

Konečně aspoň něco, nebudeme mít ostudu a budeme mít nějakou reprezentaci. Podmínky vypadají dobře 🙂

Axel

příspěvek smazán na žádost uživatele

Last edited 2 měsíců by Jan Sůra
Axel

Myslím, že nastal čas na pokojnou a mírnou demonstraci. Když dnes projde, tak co projde zítra….

Pavla

Pan Axel zjevně reagoval sám na sebe jako někdo jiný, bohužel u toho zapomněl přepnout přezdívku. Nebo je to schizofrenie.

Axel

Pro Pavla: Proč bych se měl vydávat za někoho jiného? Já chtěl napsat „demisi“, ale spletl jsem si cizí slovo. Protože nejde opravovat po odeslání, tak jsem to doplnil a rozepsal.

Frantisek

Rozumím tomu dobře, že podněcujete k nenávisti vůči skupině osob podle paragrafu § 356 trestního zákoníku? Co vy na to?

Axel

Nerozumíte.

Frantisek

Defenestrace nese prvky lynče a společně spáchané vraždy. Chápu tedy dobře, že vy zde k tomuto činu vraždy podněcujete ostatní? Můžete tedy vysvětlit jak jste to myslel?

Axel

Pro František: A jaká je souvislost?

Ono by stačilo číst celé co jsem napsal. Vypadlo Vám například: „Myslím, že nastal čas na pokojnou a mírnou demonstraci“.

A také byste měl přestat do cizího textu své vlastní myšlenky. Což troll „Frantisek“ s oblibou dělá. Tož tak.

Frantisek

Vy jste napsal Defenestraci s třemi vykřičníky. Ta Vaše myšlenka je zcela zřejmá. Pravděpodobně navádíte ostatní aby spáchali na jednotlivcích defenestraci. Což dle výkladového slovníku nese prvky lynče a společně spáchané vraždy.
Neřeším co jste psal potom někde jinde.
Můžete tedy vysvětlit co jste tím myslel? Kdo by měl být obětí defenestrace? Náš zaměstnanec pan ministr Havlíček? Ještě někdo další?

Axel

Pro František: A jaká je souvislost? Ono by stačilo číst celé co jsem napsal. Vypadlo Vám například: „Myslím, že nastal čas na pokojnou a mírnou demonstraci“. A také byste měl přestat do cizího textu své vlastní myšlenky. Což troll „Frantisek“ s oblibou dělá. Tož tak. Zdůrazním: Přestat vkládat do cizího textu své vlastní myšlenky, pane František. Což jste opět udělal. Jestli ve slovech „pokojná a mírná demonstrace“ nacházíte podporu pro to co jste právě napsal, tak ne, já nic takového či obdobného nemyslel a nenapsal. Tj. je to pouze Vaše konstrukce, co se mi velmi, velmi usilovně snažíte vložit do… Číst vice »

Roman

Pokud si se podivate na začátek tohoto vlakna je tam pod vaším nickem napsano jedine slovo „defenestraci!!!“ A na to pan František reaguje. Sice všichni radi čteme vaše romány ale nesnažte se nás přesvědčit že to tam není.

Axel

Roman. Děkuji za názor. Doporučuji si ještě přečíst co jsem napsal. A nic nevynechávat = přečíst celé, opakuji celé. Pak pochopíte, že jste na omylu.

Chcete-li si do mého názoru vložit Váš vlastní, tak já nemám šanci se Vám ubránit. Proč bych měl vyvracet co jsem nenapsal a co si nemyslím?

Stejně jako musím vydržet až do voleb, neboť se proti agresivnímu rozhazování peněz z našich daní (našimi zaměstnanci – ministry) budu moct bránit až u voleb.

Frantisek

Napsal jste slovo defenestrace, což je Vaše reakce na informace v tomto článku, tzn. na to, že náš zaměstnanec pan ministr Havlíček s velkou pravděpodobností odsouhlasí pomoc společnosti Smartwings/ČSA. Z Vašich příspěvků plných sémantické mlhy je zřejmě, že s touto podporou nesouhlasíte. Na což samozřejmě máte plné právo a oceňuji že se snažíte (byť velmi krkolomně a pravděpodobně pomocí lží) přesvědčit o svém názoru ostatní. Nicméně dle toho co jste napsal to chcete řešit defenestrací, jinými slovy chcete páchat lynč a společně páchanou vraždu. A proto se Vás ptám jak jste to s tou defenestrací myslel? Proč si myslíte že… Číst vice »

Axel

Pro František: A jaká je souvislost? Ono by stačilo číst celé co jsem napsal. Vypadlo Vám například: „Myslím, že nastal čas na pokojnou a mírnou demonstraci“. A také byste měl přestat do cizího textu vkládat své vlastní myšlenky. Což troll „Frantisek“ s oblibou dělá. Tož tak. Zdůrazním: Přestat vkládat do cizího textu své vlastní myšlenky, pane František. Což jste opět udělal. Jestli ve slovech „pokojná a mírná demonstrace“ nacházíte podporu pro to co jste právě napsal, tak ne, já nic takového či obdobného nemyslel a nenapsal. Tj. je to pouze Vaše konstrukce, co se mi velmi, velmi usilovně snažíte vložit… Číst vice »

Tour operator

Frantisek 👍

atat

No tak Vy jste hustej material …….

Analytik

Značka ČSA už dávno v letectví nic neznamená.
Je to jako JAWA u motorek – na svojí dobu dobrý standard, dnes jí ztrapní každá Japonka nejen parametry, ale i kvalitou a cenou a ty čínské kopie co se sem vozí stojí dál za prd. Jsou to poruchové křápy.
Pokud by uvažovali nedej bože někdy v budoucnu o obnovení dálkových linek např. do NY, jako mělo ČSA, tak ani nechci vidět, kolik by stála letenka, když dvouhodinový let na řecké ostrovy stojí 8.500 Kč RT.

Analytik

Všechny aerolinky zeštíhlují a propouštějí, jen Smartwings si bude muset držet zaměstnance.
Poptávka je minimální, co tam ti zaměstnanci budou dělat – hrát karty? Ty platy budou firmu dál tlačit ke dnu. Musí to projít parlamentem, jsem zvědav kdo jim ten tunel schválí.
Prezident s tím souhlasí – ten samý prezident co chtěl zavřít hranice na dva roky?

Jan Pytela

Všude jinde je podmínkou zrušení pracovních míst, jen v ČR jejich zachování…

Petrs

Taky to nechapu

Analytik

To dává smysl jen pokud by chtěl Smartwings expandovat a pohltit konkurenci. Jinak platy těch lidí navíc budou firmu táhnout ke dnu.

kanafasik

třeba mají v plánu koupit Lufthansu, když je na tom tak špatně a musí žebrat u státu…:)

milos

Oni ten tunel prostě udělají stůj co stůj. Za poslední dva měsíce se ze státního rozpočtu ztratilo 80mld Kč, což se naposledny povedlo rusům pomocí Zemana ukrást v roce 2001 díky prodeji ruského státního dluhu přes Falkon capital.
Takže dalších pár miliard ze systému ještě vytáhnout můžou, aby to ta současná sebranka ještě trumfla…

Tomas

jakych 80 mld se ztratilo?

milos

je to rozdíl v tom, kolik peněz od poloviny března do konce května zmizelo ze státní pokladny oproti tomu, co se za ně reálně pořídilo.
To co teď proběhlo a vůbec se s tím nemíní přestat (viz plánování extrémního schodku rozpočtu) – kam se hrabou proslulé devadesátky…

Jarek

Jo, díky za připomenutí, prodej ruského dluhu během oposmluvních let byla velmi zajímavá akce…

Kolemjdouci

To, že dostanou prachy, bylo jasné už dávno. Problém jen byl, jak to vymyslet, aby Babiš nepřišel o politické body a na tohle by jim mohlo pár lidí přece jenom skočit. Kámoše ve štychu prostě nenecháš.

Tour operator

Umite cist? Chteji pouze zaruku

Analytik

To špatně chápete co ta záruka znamená:
1) Když firma zkrachuje, tak státní záruka propadne bance i s úroky
2) Když firma přežije tak stát nic nevydělá, veškerý zisk si rozdělí majitelé.
Takhle podnikat by uměl každý.

milos

Hele a kdybych potreboval úvěr já, taky byste se mi u banky zaručil? Fakt budu splácet, slibuju!!!

Tour operator

Plete si dojmy a pojmy

Pepa

Pokud jste majitel funkční firmy která se dostala do problémů ne vlastní vinou a předložite mi dostačující zaruky ze mate business plán ze budete schopen úvěr splatit dle podminek a pristoupite na mé další podminky pak ano, muzeme se domluvit.

Axel

Pro Pepa – co má Váš příklad (=jeden majitel, funkční fima, předložený business plán, parametry úvěru, …) společného s tématem článku – se situací skupiny Smartwings a.s.?

Pepa

Nic ale Milos se ptal jestli se mu nekdo zaručí za úvěr tak jsem mu odpověděl.
Ale na druhou stranu to ma s tématem spolecneho dost.

Axel

Pro Pepa – kdybych já měl někomu ručit, tak: a) v první řadě budu chtít nějakou garanci od dlužníka, třebas že mi bude ručit vybavením domácnosti, které mu odmítla uznat jako garanci banka, protože odhad vybavení domácnosti by banku vyšel moc draho b) v druhé řadě bych se zajímal jak je dlužník zadlužený + jaká je dosavadní platební bilance jeho zákazníků = odhadnout jestli dlužníkovi chodí peníze a jestli těch průběžně placených peněz je dostatek = aby se dlužník neoctnul bez peněz = řešil bych nedávnou minulost c) v třetí řadě bych si ověřil jestli na co konkrétně dlužník chce… Číst vice »

Pepa

S tim se da v zásadě souhlasit. V některých případech ale bude složitější najit hmotnou zaruku v dostatečné výši

Axel

Pro Pepa – třeba to golfové hřiště. Nebo jestli akcionáři mají nějaké věci s obtížně odhadnutelnou hodnotou – například obrazy.

Prostě cílem je, aby DLUŽNÍK riskoval, že když nezaplatí, tak utrpí nejen GARANTOVATEL, ale utrpí taky DLUŹNÍK.

Mě připadá, že majitelé Smartwing a.s. téměř nic neriskují.

Zvláště, pokud existuje majetkové či jiné propojení mezi majiteli Smartwings a půjčovanmi letadel, tak by majitelům Smartwings nedávalo smysl logický krok v této situaci: tvrdě vyjednávat s půjčovnami letadel … Pan Fischer to tak měl „vše pod jednou střechou“: cestovka, aerolinky i půjčovna letadel pro aerolinku Fische rAir.

milos

ono to bylo samozrejme reakce na toho clovicka, co je uplne v klidu, protoze nejde o dotaci nebo jinou přímou podporu, ale JEN o garanci!

Takže jestli je nějaká garance za půjčku v podstatě prkotina, tak chci taky ….

Axel

Pro milos – garance za půjčku může být prkotina – pokud detailně znám situace toho za koho ručím.

Zná pan ministr Havlíček detailně situaci skupiny Smartwings a.s.? Už na začátku května tvrdil o strkání peněz do Smartwings… pokládám za vyloučené, že i kdyby pracoval místo spánku, že by stihnul nastudovat situaci Smartwings.

Zvláště, když o 2 měsíce později, pan Šimáně na otázku na hloubkový audit ve Smartwings odpověděl, že dosud nikdo nezačal.

Proto odhaduji, že pan ministr Havlíček porušil zásadu: „2x měř a AŽ POTOM řež“.

milos

To jsem samozrejme myslel jako sarkasmus, myslel jsem, že to všichni pochopili – za me je vlastnicka struktura SW černá díra. I ta avizovaná spoluúčast majitelů je šméčko, těm se v tomhle nedá věřit nic.
Pro ně není nic jednoduššího, než obratem ty peníze zase vyvést nějakým způsobem rychle pryč (pokud je do firmy vůbec dají) – je to jen „ojeb“ na efekt.
Ale to není nic z nějakých dobrých úmyslů bureše a spol, které jim nějak jakože nevyjdou – to je naprosto cílený tunel

milos

Není problém, všechno slíbím!! Čestně!! (Když to samé bude v klidu stačit v případě SW…)

j.ree

Všechno ale nasvědčuje tomu, že SW zdravá moc není…

Nekdo

Rozdil je v tom, ze QS neni funkcni firma…

Ddddd

Po přečtení nadpisu jsem doufal v Aerofert

kanafasik

všechno bude

Armin

Od kdy o něčem takovém vyjednává prezident republiky?

kanafasik

od té doby co tam mají Čínani podíl..nejspíš

Armin

Je ovšem fascinující, jak neumí nejlepší a nejsilnější premiér ever poslat prezidenta do patřičných mezí.

kanafasik

nejlepšího a nejsilnějšího premiéra bohužel kdekdo drží za koule a tak skáče jak opička na gumě, podle toho kdo a jak za gumičku zatáhne.

rtep

Za koule Bureše opravdu nikdo nedrží, on žádné nemá…

Jiří Kocurek

Obávám se, že Babiš koule má a na ledacos. Ale svědomí a sebereflexi nikoliv.

rtep

Kddyby měl jen sebemenší náznak koulí, tak by pořád nefňukal, jak proti němu všichni dělají kampaň.
Svědomí od agenta STB a komunistického prominenta asi nikdo nečeká.

eLKá

Tak schůzka se zjevně konala v Lánech. Tam mají Číňané mají podíl?

Nekdo

No tohle je mirne odlisna situace. Tady maji cinani podily na obou stranach. 49% v aeroklubu bez letadel QS a v prezidentovi nejspis jeste vyssi…

mgr.pavel

Od té doby, co může Babiše vydírat přes probíhající trestní stíhání a znovupověřením k sestavení vlády kdyby se cokoliv stalo?

tom

To přejmenování je jen taková divná vějička pro momentálně zaostalé. Podstatná je pravděpodobnost přežití a návratnost investice, ne jméno.

Milan

Takže o tom, jestli se z veřejného rozpočtu podpoří Smartwings, se nejčko rozhoduje v Lánech?

milos

Dokud bude mit v lanech kancelar nejedly, tak bohuzel v lanech…

Jiří Kocurek

Nepozdává se mi to. Každý se zaručíme přibližně stovkou firmě, která téměř z poloviny patří čísnké společnosti. Každý, vč. nemluvňat. Navíc firmě, ve které je ubytován LuftJarda Tvrdík, který své kvality prokázal tím, že ČSA přivedl ke krachu.
PS: Být to moje peníze, koupím si pivo od „Křiklóna“ a podržím tak radši tenhle minipivovar.

Tomas

tak vite co?

berte to tak, ze vy jste ze svych dani nicim neprispel . a ja to budu brat, ze z mych dani dostali 200 …. co vy na to?

Tour operator

Ja predpokladam , ze statni zaruka bude smlouva na 10-15 stranach A4. Tak ja klidne vsech 15 stran toho papiru vcetne toneru zaplatim 🙂 to budou totiz vsechny naklady ze strany statu.

Jiří Kocurek

Obávám se, že tentokrát bude dluhy platit ručitel. Jinak bych nepsal to, co píšu.

Tour operator

Je to pouze vas subjetivni mozna az zaujaty nazor. Nicim nepodlozeny

Jiří Kocurek

Zaujatý sotva. Ale už se to párkrát stalo, kdy stát cáloval a cáloval. Diag Human pamatujete?

R.A.

Pamatuji, ale pro ostatni, pripomenete nam, kde je ta podobnost firmy s krevni plazmou, co zalovala stat s leteckou spolecnosti, co zada o zaruku na uver u komercni banky

Hodinky, nebo holinky oboji se natahuje…

Roman

Pamatuji. Tam je ovsem paralela špatná. Navic do ted CR nic neplatila a vypadá to ze ani nebude

Axel

Pro Roman – z čeho vycházíte, když píšete „ani nebude“? Nebo to jen „střílíte/odhadujete od boku“?

Roman

Odhaduji podle poslednich vyjádření soudů která se dostala do médií.

Axel

Aha, já myslel, že mluvíte ve vztahu k přežití Smartwings, např. jsem doufal, že je nějaká pozitivní zpráva o Smartwings, třeba že se blíží odškodnění od Boeingu. Škoda.

Nekdo

Zatimco Vas nazor je tuze objektívny a vubec nejste v konfliktu zajmu, ze mily pane. A ted tu o Karkulce…

Nekdo

Chapu, takhle tedy funguje ekonomika v QS?

vojta

Podmínka přejmenování na ČSA je jednoznačně nejlepší volbou. Značka Smartwings ve světě stejně nic oproti ČSA neznamená, a tak bude záchráněn státní symbol.

kanafasik

nechci vám brát iluze, ale ČSA bohužel ve světe dnes také neznamenají nic. Bejvávalo. škoda škoda.

Původní Pražák

Kdy bylo to zlaté období, kdy ČSA ve světě neco znamenaly?

Jiří Kocurek

Za Masaryka. Pak to šlo z kopce, protože v Moskvě sídlí Aeroflot. Proto taky nemohly vyjet ve velkém Pomeranče a místo toho tady řádily Bubny Tajgy – podobně výkonné lokomotivy ruské výroby. Proto taky Škoda měla problémy s motorem 1500 ccm – konkurovala by Žigulíkům. A pak už to bylo protloukání se. Ale pohřbil to až pod taktovkou ČSSD tlačenka straník Luftjarda, absolvent oboru ekonomiky armády na vojenské univerzitě. … Z wikipedie: „Podle tisku se však proti angažmá v Aeru Vodochody postavil Boeing a s nástupem do státního podniku Česká správa letišť nesouhlasil ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL).[15] Nakonec zástupci… Číst vice »

eLKá

Za pánů Jakubše a Kůly. Tehdy si obchodní partneři vybírali lety tak, aby do Prahy létali lety operovanými ČSA…

Pavla

Ale prosímvás. Co dnes znamená značka CSA pro veřejnost? Katastrofální servis, dlouhodobě krachující firma a pár usmolenejch linek hlavně na východ. A jako zaměstnanec z letiště, co s nimi musel denně dělat, dodám ještě posádky arogantní chování na kopnutí do zadnice a nesmyslné manuály a požadavky ze strany OCC = jedna z nejhorších společností na spolupráci

Petr

Zajímavé, ale ČSA má pořád ještě (snad aspoň trochu) zvuk.

Tomas

fakt ne. to je jen predstava cechu, ze csa ma “nejaky zvuk”.

pro cizince je csa neco na urovni air serbia, adria (kdyz jeste zila), croatia airlines ci jakakoli jina bezvyznamna aerolinka ze stredovYchodni evropy.

kanafasik

no pokud přelakované smartwings povedou stejní šíbři ze smartwings, tak to budemhodně falešný zvuk.

mik

Tak Simane je kamos Babise ,ano CSA ma jeste urcity zvuk ,ale pokud tam nebude nekdo kdo bude pruzny a zacne se chovat trzne a budou tam diletanti ,co to vedli doposud, tak to je jen oddalni krachu Ryanair s Buzz nepotrebuje cestovky , jestli prristi rok zacnou litat primorske destinace ,tak lidi se nauci si tu dovolenou zarizovat sami,, S CSA jsem letel v poslednich letech jen jednou a ziral jsem kam se CSA propadlo Se Smartvingsem jsem letel za posledni roky taky jen jednou a to jeste dotovany let mimo Evropu Rocne mam i 50-60 letu s low… Číst vice »

milos

zvuk možná pro nás nějaký má – ale to třeba Škoda, Tatra nebo spousta dalších také. Ale stále to není důvod proč kvůli tomu vylévat státní prostředky do bezedné díry několika jednotlivcům, z části dokonce nedohledatelným.