Letadla společností Smartwings (do prosince loňského roku Travel Service) a České aerolinie loni přepravila na celkem 8,8 milionů cestujících, což představuje meziroční nárůst o 7,5 %. Dalších 1,3 milionů letělo s letadly skupiny na linkách pro jiné dopravce. Letadly Smartwings Group tak loni letělo přes 10 milionů cestujících.
Čísla o počtech cestujících dnes zveřejnily Smartwings v tiskové zprávě. Poprvé i souhrnně za všechny firmy ve skupině včetně ČSA.
Pravidelné linky Smartwings a ČSA loni využilo celkem 5,7 milionu cestujících, přičemž více než 3 miliony klientů letěly pravidelnými linkami Smartwings (2017: 2,86 milionů) a téměř 2,7 milionu pasažérů linkami ČSA (2017: 2,68 milionu). Dalších 3,1 milionu cestujících přepravila Smartwings Group na charterových letech z ČR, Polska, Francie, Slovenska, Maďarska, Izraele, Dánska a Rakouska. Právě severské země a Rakousko se staly dalšími novými trhy, kde skupina Smartwings otevřela nová letecká spojení z Kodaně, Billundu (Dánsko) a Vídně do destinací ve Středomoří.
Podle předběžných odhadů vykáže Smartwings Group za rok 2018 konsolidované tržby ve výši 30 miliard korun.
„Získávání dalších trhů, rozšiřování základen a provozování letů z celkem z osmi zemí řadí Smartwings Group na pozici jednoho z nejrychleji rostoucích leteckých přepravců ve středoevropském regionu,“ říká Roman Vik, člen představenstva a generální ředitel Smartwings. „Díky novým moderním strojům 737 MAX 8 s větším doletem jsme získali konkurenční výhodu. To nám umožnilo otevření nových přímých leteckých spojení z Tel Avivu do Madridu a na ostrov Tenerife, z Prahy do Salalah v Ománu a z Vídně na Kapverdské ostrovy,“ dodal.
Smartwings Group se dařilo i v oblasti pronájmu letadel s posádkami do zahraničí (tzv. ACMI kontrakty). Skupina loni létala pro 7 jiných leteckých společností dvě desítky letadel z flotily Smartwings Group našly během zimních měsíců využití na americkém a evropském kontinentu.
Firmu letos čeká největší obnova letadel v historii: po šesti nových letadlech Boeing 737 MAX 8 převezme letos od amerického výrobce dalších patnáct nových strojů. První z letošní dodávky měl dorazit už ve čtvrtek, zatím ale došlo k posunu dodávacího letu. Flotila Smartwings Group nyní čítá 61 letadel.
Nemyslel jsem si, že to tak dopadne, ale ČSA se nechají pomalu umřít. Domněnky, že ČSA je značka známá ve světě nebo aspoň po Evropě jsou mimo mísu a mají je už jen v ČR. Bohužel se ČSA nedokázaly přizpůsobit novým podmínkám a není tu pro ně místo. Možná kdybych tenkrát neobjednal ty nové Airbusy…
Za rok 2017 měla SWG 500mil ztrátu a za rok 2018 už to má být 1mld. Takže myslím že budou mít problémy s financováním, protože strejda Tvrdík a jeho čínští kamarádi do SWG moc doláčů už nepustí.
Jak jste prisel na ztratu 1 miliardu za rok 2018???
Je to jen chodbova zpráva od jednoho pilota tvs
Jo, piloti mají přehled 🙂
Coze?
Vzdyt za rok 2017 meli ctvrtmiliardovy provozni zisk a jen 50 megovou cistou ztratu… nepletete si to s necim?
Bral jsem to z ohlášenych výsledků. Teda ono to bude celkové méně, protože zisk čsa si převedl tvs na svůj účet. https://zdopravy.cz/smartwings-spadly-do-pulmiliardove-ztraty-chartery-byly-poprve-v-mensine-21774/
to by tam musel působit opravdu jroslav tvrdik aby to dopadlo tak ja pistete. Za me osobně (jsem pilot) jedine Vašek Fišerů ten to zvedne na miliardové zisky (ctvrtletne)
Už se rozhodlo, co bude s A 320 neo, které mají dostat ČSA?
Rozhodlo, nebudou.
Uz davno. Poradi se proda.
To znamená, že se zbaví nějakých 737-800 nebo navýší počet letadel ve flotile?
Co vím, tak se zbavují A320 ČSA a tam posunou některé 738
Typuji tak OK-SWW a SWT, jejich kapacita je pro ČSA žádoucí. 738 je pro ně až moc. A následně TVL, aby se z ČSA stalo vrakoviště.😄
To jsem se fakt musel podívat a OK-TVL je cca o 3 – 4 roky mladší než většina A319 ČSA. Nejmladší výjmkou je OK-REQ, ale jen o rok oproti tomu Boeingu.
Smartwings musí mít stará letadla už jen z podstaty, protože si majitel ČSA dovolil prodat A319 a sjednotit flotilu se Smartwings. Kdyby šly MAX k ČSA bylo by vše OK, ale ony jdou jinam a už je to špatně.
To jsem si původně myslel, že to tak dopadne, když TS kupoval ČSA. Že na pravidelných linkách bude létat pod hlavičkou ČSA, což je mnohem prestižnější značka a charterové lety bude provozovat pod hlavičkou TS nebo SW. A také jsem si tedy myslel, že nějaké nové MAX8 by proto mohly dostat nátěr ČSA.
Jste tak trosku objevil ameriku 🙂
Ale teda … ze CSA je prestiznejsi znacka… to je hodne prehnane :)))
Měli objednanych 39 maxů a zatím jich lítá tuším 6. Ono chvíli potrvá než se udělá renovace parku. Několik letadel navíc bázují ve světě. Logicky jdou na nejdelší linky a ty létá Smartwings. To je hlavně o ekonomice. Letadlo si na sebe musí vydělat. A poslat letadlo do destinace kde byla A319 plná z 75% u Maxe už by to bylo jen cca 50% a to se u nového letadla zrovna moc nevyplatí. Časem se i toho nátěru dočkáme.
Max léta úplně všude. Klidně i do BRU na linkách ok. A. Jestli jich má letos přijít 15, tak se jich dočkáme všude. Jen ne pod AOC čsa. Mělo tam už být Ok-TST, ale to dopadlo tragicky. Takzs čsa má jen 5 letadel v STR a tam budou létat ještě nějaký pátek, protože tam Boeing nesmí. I kdyby to byl max. Asi EW ví co je tvs za společnost, když už u jich dělal audit…
Můžete prosím trochu rozvést to vaše tvrzení o Eurowings ve smyslu, že ví co je Travel Service zač a jaké jsou důvody proč by Boeingy nesměly do Stuttgartu? To máte z nějakého oficiálního zdroje, pokud ano, z kterého, nebo tady jen prezentujete vaše domněnky a pocity? Děkuji za objasnění mých dotazů.
Prestižnější značka. Hm. To je hodně naivní.