Letecké společnosti Letectví

Smartwings bez dalšího letadla. Ukrajinskému majiteli zakázali provoz

Airbus A320 společnosti YanAir. Foto: YanAir
Airbus A320 společnosti YanAir. Foto: YanAir

Ještě včera letěl Boeing 737-400 ukrajinské letecké společnosti YanAir s klienty českých cestovních kanceláří z Prahy do Antalye a zpět pod značkou Smartwings. Jeden z dopravců, které musí letos tuzemské aerolinky využít kvůli uzemnění letadel Boeing 737 MAX 8, ale už dnes létat nesmí.

Ukrajinský úřad civilního letectví mu zakázal dočasně provoz kvůli nedodržování bezpečnostních standardů. Pro Smartwings to znamená další komplikaci: letadlo nemohou využívat. Konkrétně jde o letadlo s registrací UR-CNP. Třicet let starý stroj začaly Smartwings využívat od soboty.

„Létalo pro Smartwings Hungary. Letadla společnosti YanAir nesmí aktuálně létat a platí to samozřejmě i pro UR-CNP,“ potvrdil Tomáš Brejcha ze skupiny Smartwings.  „Se společností YanAir jsme ve spojení a čekáme na bližší podrobnosti důvodu pozastavení provozu. Současně řešíme i možnou náhradu tohoto letadla pro případ, že by provoz YanAir byl pozastaven na delší dobu,“ dodal Brejcha.

Ukrajinský úřad civilního letectví podle agentury Unian vydal zákaz letů po důkladné kontrole bezpečnostních standardů YanAir, které mohou mít vliv na bezpečnost provozu.

27
Diskuze

avatar
7 Komentáře
20 Reakce na komentáře
18 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
20 Autoři komentářů
cestujícíIvanTomJen takGogo Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Zde bližší podrobnosti, proč byla letecké společnosti Yanair pozastavena platnost osvědčení leteckého provozovatele. http://avherald.com/h?article=4c712cd9&opt=0 Má to souvislost s incidentem jednoho z jejich letů operovaných pro leteckou společnost Air Moldova z Istanbulu do Kišiněva ze dne 19.dubna, kdy jejich piloti nedodrželi instrukce ATC během přiblížení k letišti v Kišiněvě, odchýlili se z přidělené trasy, sestoupili pod minimální bezpečnou nadmořskou výšku a neuposlechli další pokyny. Moldavský úřad pro civilní letectví předal po zjištění podrobností vyšetřování ukrajincům a ti na základě hloubkové kontroly zjistili řadu nedostatků a pozastavili Yanairu platnost osvědčení letové způsobilosti do té doby než budou všechny závady, týkající se zejména… Číst vice »

Gogo
Host
Gogo

Ví se co konkrétně vadí na tom letadle? Počítám že věk to asi nebude když na první let do Prahy nasadily United 28 let staré letadlo, nebo se měří dvojím metrem?

Jen tak
Host
Jen tak

nevadi konkretni letadlo… vadi cele procesy u dane aerolinky.

Viťa
Host
Viťa

Paní Dufková má dovolenou, nebo už za SW mluví někdo jiný? :-O

Picasso
Host
Picasso

Nepříjemná věc. V případě, že TVS/QS nebude schopno pokrýt operování novým ACMI, tak aby to nezásáhlo do stávajícího provozu (rušení, zpoždění, …..), kdo nese odpovědnost z titulu evropského nařízení ? Je toto force majeure ve vztahu YAN AIR – TWS/QS a rovněž ve vztahu TVS/QS klienti ?

Y.K.
Host
Y.K.

Dopravce pod jehož kódem jsou lety operovány? Dopravce se pak může zkusit hojit na pronajimateli letadla, že nedodržel smlouvu.

Adam
Host
Adam

takze kvalitni spolecnost, stejne jak Smartwings…zase lepsi kdyz je uzemni nez aby spadly

Bilbo
Host
Bilbo

Až na to, že Smartwings nemá problémy s bezpečnostní provozu a má platné AOC a IOSA certifikát.

Karel Caslavsky
Host
Karel Caslavsky

Presne tak. To je tak, kdyz se michaji jablka a hrusky dohromady

Picasso
Host
Picasso

No počkejte, ale to mi řekněte, že TVS/QS neprovádí u leteckých společností, které pro TVS/QS létají formou ACMI audit, a to aspoň na základní úrovni. Když příslušný orgán státu rozhodne o zákazu provozu, tak to není jeno z důvodu banální nedostatku.

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

A vy vyte, jake letadlo Vam tragedie servis pristavi, kdyz si kupujete u nich letenku
Myslim, ze ne. Tak neplacejte nesmysly.

Sitgestravel
Host
Sitgestravel

*vite. Pisu z aze, neni na to videt 🙂

Y.K.
Host
Y.K.

Smatwings nikdy neměl problémy z bezpečnostími standardy.
Jedna věc je low cost zákaznický servis a druhá jestli dodržují bezpečnostní standardy. Jsou to hodně odlišně věci.

Panelák
Host
Panelák

Na koupáckých charterech v sezóně logicky lítá „co má křídla“, třicetileté letadlo a exotický dopravce není nic zvláštního – a letos obzvlášť.

Pája
Host
Pája

Koupák je tedy méněcenný cestující, který může být rád, že vůbec letí? To se pak nelze divit mizerné pověsti TVS, jejich hlavní byznys je přeprava koupáků…

dvojiteF
Host
dvojiteF

radsej sa pozri co ma poprenajimane TUIfly, Corendon, Finnair atd..

Y.K.
Host
Y.K.

Jako rejpačka hezký, ale oni měli koupáky vozit fungl novými Maxy. Takže třicetiletý éro je zde opravdu dost nezvyklé,

lupenyk
Host
lupenyk

No 30let starý letadla mají pujceny každý léto. Loni Maxy často létaly z CDG nebo Německa a u nás nasadili šroty

Y.K.
Host
Y.K.

To opravdu nemají. Půjčují si typicky B737-800, jen zcela vyjímečně nějaký kus jiné verze (zřejmě na wet leasing, když jim nepasuje úplně do flotily). Věkový průměr 10 let. I teď je kromě (teď snad) jednoho kusu vše NG.

https://www.airfleets.net/flottecie/SmartWings.htm
https://www.airfleets.net/flottecie/Travel%20Service.htm

Ivan
Host
Ivan

S timto strojem, co si pronajali letos a meli ho pronajaty i loni, jsem letel loni na Sardinii. No, moc mne to netesilo a verte mi, ze jsem byl hodne rad kdyz jsme pristali. Let byl vcelku OK, ale prostredi nepusobilo moc duveryhodne…

cestující
Host
cestující

6.6. jsem tímto strojem do Antalye letěla. Let měl hodinu zpoždění (prý kvůli bouřkám), nechali nás sedět v letadle. Reakce všech cestujících po spatření letadla, kterým máme letět, byla dost rozpačitá. Let ale probíhal vcelku v pohodě, jen přistání se jim moc nepovedlo.

Tomáš
Host
Tomáš

Tento Airbus na fotce není A319, ale A320.

Filip
Host
Filip

Máte tam chybu UR-CNP má 30 let a 5 měsíců 😉

Partneři



CSCARGO