Složitý úsek nové silnice Českým rájem má projektanty, součástí bude i téměř kilometr dlouhý tunel

Vizualizace silnice I/35 s tunelem Pelešany. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/35 s tunelem Pelešany. Foto: ŘSD

Jde o druhý úsek, který se začíná projektovat ve fázi pro provádění stavby.

Odebírat
Upozornit na
guest
37 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Krabat01

Pokud mohu soudit z informací z TenderAreny, tak bylo 11.3.2025 ukončeno výběrové řízení i na další, navazující úsek, Valdštejsnko- Čímyšl a to včetně přivaděče na Zelený háj. Řekl bych, že podpis smlouvy a její zvěřejnění lze čekat tak do měsíce.

Jarda

ten tunel v Pelešanech by chtělo protáhnout tak minimálně o 200 metrů, tam lituju obyvatele Pelešan, protože domy jsou na kopci nad silnicí a ten hluk tam bude hrozný, to se divím, že si to někdo troufnul vůbec takto navrhnout, protože tam to žádná protihluková stěna nevyřeší, jedině kompletní protihlukové zastřešení by trochu pomohlo. Jelikož ty domy tam jsou starší, než záměr (původně měla R35 vést pod Výšinkou), tam čekám vlnu odporu a budou v právu, tam hlukové limity nemohou vyjít, takže je to na zhotoviteli nové komunikace, aby si s tím poradil. S ohledem na nástupní požární místo si… Číst vice »

Krabat01

Požadavek na prodloužení zazněl v rámci EIA a je to jednou z podmínek, se kterou by se měl investor vyrovnat. Ovšem v rámci technické studie z roku 2023 jasně zaznělo, že tunel se prodlužovat nebude, odkazuje se tu na technický problém s komunikací, která vede od staré I/35 ve směru na Pelešany. Zajímavostí je, že oponent záměru, SFDI, původně požadoval naopak zkrácení, respektive hloubenou část nechat „otevřenou“ a doplnit jen o protihlukové prvky a tím ušetřit.

Martin

Už se těším až to bude hotové, konečně se nebude jezdit po těch vesničkách 😊

TakUrcite

Strasne bych si pral, aby byla realizovana plna konfigurace 2+2 se stredovymi svodidly. Je to zasadne bezpecnejsi reseni nez 2+1. Prijde mi, ze meli byt vic ambicioznejsi pri planovani, tech par metru do sirky by nikoho „nezabilo“. I kdyby to byla „jenom“ rychlostka se 110 km/h tak jako treba za libercem smerem na Hradek/Decin.

Ale jinak toto je velmi dulezite spojeni, mnohem dulezitejsi, nez nejaka dalnice nekde na hodoninsku nebo v jesenikach.

PetrN

Ta 20km dlouhá část v konfiguraci 2+1 bude rovněž směrově oddělená, a to betonovým svodidlem a výhradně s MÚK, mělo by tam být povolené také 110km/h, což tato doposud v ČR nerealizovaná kategorie umožňuje.
A jestli narážíte na D55, tak je vidět že zcela evidentně neznáte souvislosti a přepravní vazby na Moravě. Řekl bych že významem je to podobné s tím že D55 kolem Hodonína bude po dokončení převádět větší intenzity než I/35 mezi Úlibicemi a Turnovem…

PetrN

Stavba MÚK Ohrazenice, navazující úsek Ohrazenice-Valdštejnsko i další dva po Úlibice mají již samostatné infoletáky na webu ŘSD s podrobnější mapkou úseku, na které je vidět více detailů. Doporučuji vyměnit mapku v článku: https://rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/I35/i35-ohrazenice-valdstejnsko

stl

Teď na to poprvý pořádně koukám a přeju Turnovákům, ať se do toho po otevření opřou a udělají něco s tím průtahem městem od sjezdu na Železný brod dál. Hlavně ten most přes židovský hřbitov je ostudný.

Krabat01

Je ostudný, ovšem vychází z návrhu, který lze vystopovat už od padesátých let minulého století a ve finále si jej prosadilo samo vedení města. Současně po něm peážuje doprava D10/I/10 a I/35 a především je využíván pro místní dopravu. Je to taky jeden ze dvou mostů, které v Turnově máme. Ač se mi to taky vůbec nelíbí, nemohu jinak, než konstatovat, že jsem rád za to, že alespoň tato část „řešení“ dopravy v Turnově se stíhla do listopadu 1989 rozjet a částečně realizovat.

michalspina

ano, když už se má stavět další silnice, byla by to hezká příležitost zbavit se ve městě mimoúrovňového křížení, které zničilo kus Maškovy zahrady a židovský hřbitov. Franz Kafka, který se v roce 1918 Maškovce ubytoval, by na ten hřbitov asi docela čuměl. popravdě ale nic v tomto ohledu nečekám 🙁

Jarda

Nechápu ,když mají takové problémy se stavbou Českým rájem ,proč tu dálnici nepostaví raději od Jičína na Mladou Boleslav.Urcite by to bylo jednodušší a více lidí jezdí od Krkonoš na Prahu touhle silnici číslo 16 a to samé lidí za prací k MB a pak už jet ten kousek jednodušeji po dálnici z MB na Turnov po D10

Pako

Protože studie potvrdily, že i kdyby udělali 4pruh podél I/16, tak stejně zůstane doprava přes vesničky pod Troskami, která v nich nemá co dělat a přeložka silnice I/35 se bude muset udělat tak jako tak. Jičín-Liberec a naopak nikdo přes Bolku ani Hradiště nepojede.

🦃 Krocan

Odkazy na ty studie? Díky.

Krabat01

To posuzovala již STPÚ firmy Valbek z roku 2009 a následně potvrdila územní studie Ateliru T-plan pro MMR z roku 2012.

🦃 Krocan

Děkuji za odpověď.🤝

Soldado

Doprava v relaci Liberec-Hradec vyžaduje řešení. Nestaví se jen silnice pro Pražáky, aby mohli rychleji do Krkonoš, Orlických hor. (nadpisy článků za poslední měsíc).

Petr Kician

Jardo tvl bez si raději lehnout.Jel jsi někdy z Jičína na Liberec?? Jak můžeš plácat takový nesmysli člověče. Víš o tom že pro Severní Moravu a Východní Čechy je R35 nejkratší trasa do Německa??

Gejza

Moc nerozumím tomu harmonogramu. Když se bude zpracovávat dokumentace pro provedení stavby, bude se moci po jejím odevzdání zažádat o stavební povolení (nebo společné povolení). A to jako ŘSD počítá, že příprava dokumentace a stavební / společné řízení potrvají 4 roky, když počítají se zahájením stavby v r. 2029? To této stavbě nedávají moc velkou prioritu…

Pako

Pokud máte v ruce kladné stanovisko k EIA, tak 4 roky do zahájení stavby je neskutečný kvapík. Nejde o to vše vymyslet a připravit, ale zdaleka nejvíce času zabere boj s odpůrci a protlačení projektu ke všem kladným stanoviskům a potřebným razítkům. Jsou stavby, které mají EIA už 10 let a více a nikam se od té doby neposunuly. Na druhé straně tu máme stavby, které nemají ani to kladné stanovisko k životnímu prostředí, ale již vypotřebovaly stovky studií do šuplíku a vítr v polích trhá letitý transparent s nápisem „již brzy“.

Krabat01

Boj s odpůrci? Ale no tak! Zkuste si třeba dohledat a přečíst kontrolní zprávy NKÚ ve věci D35. Ano, i odpůrci mají svůj vliv, ale stojí někde vzadu ve frontě.

Pako

Jako uznávám plně, pokud je konstruktivní a oprávněná připomínka k technickému řešení, k umístění trasy, k zabezpečení proti hluku atd atd. Ale pokud se někdo rýpe doslova v tečce za větou ve zprávě nebo chybném čísle citovaného paragrafu, tak je to u mne odpůrce a škůdce.

Krabat01

Aha, takže jen takový výkřik do tmy a nic konkrétního. A není náhodou ten úředník placen z našich daní, aby dělal svou práci tak jak má?

člo

Stále ještě doufám že se pochlapí a dále potom na Jičín bude taky 4pruh.

koriandr

Nene. bude deja vu jako s D48. až se to ukáže jako silnice smrti tak se teprv pochlapí..

Pako

D48, ale byl v počátku 4pruh bez středových svodidel. To je trochu jiná písnička, ne?

koriandr

No vidíte a tady to bude třípruh. Ještě horší…

koriandr

Nebo spíš o kousek dál

PetrN

Bude to směrově dělený třípruh s betonovým svodidlem kategorie S15,25/110 výhradně s MÚK, obdobný jako je na několika místech v Rakousku, např. zde: https://maps.app.goo.gl/iNn9C1QtFgfF7ZzW8
U nás se zatím tato kategorie nevyskytuje, ale plánuje se na více místech.

Pako

Přesně tak, jen čistě účelově se tu někdo snaží srovnávat toto bezpečné řešení s neděleným 4pruhem.

David

V Úlibicích i Turnově se dopravní proudy dělí. V Úlibicích se ten provoz z I/35 dělí mezi I/16 (směr MB) a I/35 (směr Turnov). Je lepší postavit více kvalitních jedniček než polovinu kvalitních dálnic. Je podle mě lepší postavit I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi jako silnici první třídy a k tomu ještě I/13 mezi Děčínem a Českou Lípou/Novým Borem, než postavit I/35 jako dálnici.

Krabat01

Je opravdu vhodné se pro představu podívat na situaci na I/16 a kolem Jičína. Jestli někde mají pociťovat dílčí úroveň nervozity, pak je to právě v tomto městě, kde se teprve připravují na zkapacitnění obchvatu a úvahy o úpravě na I/16 jsou (pokud nepočítám úsek MB- Martinovice) teprvě ve fázi studií.

Jarda

zkapacitnění obchvatu je dost nesmysl, když poměrně výrazná část provozu po něm nově nepovede..to jsou vyhozené peníze jen do mezičasu, který tedy nakonec může trvat delší dobu, to uznávám

Jiřik

Obchvat teď kromě tradiční trasy Řevničov-Žacléř I/16 nejen peážuje tu I/35 Hrádek-Olomouc, ale taky napájí I/32 na Poděbrady. Takže zkapacitnění tam bude potřeba.

Jarda

velkou část provozu odvede i dokončená D11, Liberec-Hradec se odvede po nové I/35, I/32 je slabá, úplně si nemyslím, že je to vyloženě nutné, samozřejmě bude to lepší, ale našlo by se jiště více prospěšných staveb, tady na to nebude moc co navazovat i když i dokončená D35 od Hradce nějakou tu novou dopravu na I/16 přivede

Jiří Šrámek

S tou „třináctkou“ na západ od N. Boru jste to trefil. U ní snad zamrzl čas.

Jarda

tak 13ka od Boru na západ vůbec nepovede, ale na jih k České Lípě a pak kolem Benešnova do Děčína viz. https://zdopravy.cz/20-kilometru-mezi-dvema-kraji-nova-silnice-z-decina-k-ceske-lipe-ziskala-prvni-dulezite-razitko-180587/