Složitý úsek nové silnice Českým rájem má projektanty, součástí bude i téměř kilometr dlouhý tunel
Vizualizace silnice I/35 s tunelem Pelešany. Foto: ŘSD

Jde o druhý úsek, který se začíná projektovat ve fázi pro provádění stavby.
SUDOP……. kolik procent dopravních staveb v ČR projektuje SUDOP ? 🙂
Když se vybuduje tento obchvat Turnova, plánuje se i humanizace průtahu městem? Nyní je to nehostinná část města, kudy každý rychle projede a rozhodně se zde nijak nezdržuje.
Zasloužil by si to, ovšem dostupné oficiální podklady o tom nic neříkají. V záměru projektu, schválením CK MD o tom není ani čárka. Stejně tak jsem nezaznamenal žádné informace o možné budoucí humanizaci na stávající I/35 či II/283.
Na stávající II/283 není co humanizovat, ta má trvale parametry podprůměrné druhotřídky.
A ani humanizaci průtahu I/35 si nedovedu dost dobře představit vzhledem k tomu, že připojovací pruhy tam plynule přecházejí v odbočovací…
Děkuji, takže v momentě, kdy se cokoliv semele na přivaděči, tak to vše pojede kudy? Co myslíte? Problém vidím spíše v tom, že po dokončení tohoto projektu dojde k překategorizování staré I/35 na silnice druhé třídy a převedení do majetku kraje. A kraj na to tak jako tak nebude mít peníze.
Tento i další úsek bude čtyřpruhový 2+2. Vizualizace opět zmate 99% čtenářů protože byla vypravována pro variantu E1, ale nakonec byla vybrána varianta E12. Ve vizualizaci je o tom zmínka v sedmé minutě viz. obrázek.
https://imgur.com/JPstEnP
ano, z celého 32km úseku Ohrazenice-Úlibice bude prvních cca 13km 2+2 a zbývajících 19km k Úlibicím jako 2+1
Vybrána? Závazné stanovisko EIA je pro variantu E1, s podvariantami E11 a E12. ŘSD si zkrátka vybralo podvariantu E12 a nijak to nezdůvodňuje.
Hlavní argument pro ŘSD byly obrovské dopravní komplikace způsobené uzavírkou tunelu, který obsluhuje oba směry (viz. situace Hřebeč). Dva tunely umožní mít vždy jeden otevřený 1+1.
Zaznamenal jsem tento názor a pochopitelně má svou logiku, jak píšete. Ale z oficiálních zdrojů nemám nic potvrzeného, proto jsem napsal. co jsem napsal.
Pak nerozumím co na mém tvrzení, že ŘSD vybralo variantu E12, rozporujete tvrzením, že ŘSD vybralo variantu E12.
Já nic nerozporuji, nepochopil jste. Jen jsem uvedl., že jsem z oficiálních míst, tedy od ŘSD nezaznamenal žádné odůvodnění. Spíše jen ve verzi, říká se, že…
2+1 pruh? To snad nemyslí vážně. Dnes by to byl určitě pokrok, ale zítra to už bude málo.
2+2 był pokrok už včera.
2+1 pruh? To snad nemyslí vážně. Dnes by to byl určitě pokrok, ale zítra to už bude málo.
odpůrci řvali, že nechtějí „dalnici“ v „českém ráji“, tak dostanou ještě horší silnici (s ohledem na okolí, protože jednička pojede víc po terénu) a řidiči také dostanou horší silnici, než dálničních parametrů.. tam můžete děkovat. Ale jako reálně to stačí, 19km 2+1 se dá, ono to nejvíc vadí spíš opticky, než to bude vadit v reálném provozu
Pokud mohu soudit z informací z TenderAreny, tak bylo 11.3.2025 ukončeno výběrové řízení i na další, navazující úsek, Valdštejsnko- Čímyšl a to včetně přivaděče na Zelený háj. Řekl bych, že podpis smlouvy a její zvěřejnění lze čekat tak do měsíce.
ten tunel v Pelešanech by chtělo protáhnout tak minimálně o 200 metrů, tam lituju obyvatele Pelešan, protože domy jsou na kopci nad silnicí a ten hluk tam bude hrozný, to se divím, že si to někdo troufnul vůbec takto navrhnout, protože tam to žádná protihluková stěna nevyřeší, jedině kompletní protihlukové zastřešení by trochu pomohlo. Jelikož ty domy tam jsou starší, než záměr (původně měla R35 vést pod Výšinkou), tam čekám vlnu odporu a budou v právu, tam hlukové limity nemohou vyjít, takže je to na zhotoviteli nové komunikace, aby si s tím poradil. S ohledem na nástupní požární místo si… Číst vice »
Požadavek na prodloužení zazněl v rámci EIA a je to jednou z podmínek, se kterou by se měl investor vyrovnat. Ovšem v rámci technické studie z roku 2023 jasně zaznělo, že tunel se prodlužovat nebude, odkazuje se tu na technický problém s komunikací, která vede od staré I/35 ve směru na Pelešany. Zajímavostí je, že oponent záměru, SFDI, původně požadoval naopak zkrácení, respektive hloubenou část nechat „otevřenou“ a doplnit jen o protihlukové prvky a tím ušetřit.
tak jsem zvědav jak se s tím popasují v rámci stavebního řízení, protože tam ten požadavek podle mě bude také, technický problém s komunikací tomu moc nerozumím s kterou? Spíš problém tam bude s Libuňkou
Jde o komunikaci, která ve směru od Jičína odbočuje na Kyselovsku, v místě u benzinové pumpy vlevo na Pelešany.
Už se těším až to bude hotové, konečně se nebude jezdit po těch vesničkách 😊
Strasne bych si pral, aby byla realizovana plna konfigurace 2+2 se stredovymi svodidly. Je to zasadne bezpecnejsi reseni nez 2+1. Prijde mi, ze meli byt vic ambicioznejsi pri planovani, tech par metru do sirky by nikoho „nezabilo“. I kdyby to byla „jenom“ rychlostka se 110 km/h tak jako treba za libercem smerem na Hradek/Decin.
Ale jinak toto je velmi dulezite spojeni, mnohem dulezitejsi, nez nejaka dalnice nekde na hodoninsku nebo v jesenikach.
Ta 20km dlouhá část v konfiguraci 2+1 bude rovněž směrově oddělená, a to betonovým svodidlem a výhradně s MÚK, mělo by tam být povolené také 110km/h, což tato doposud v ČR nerealizovaná kategorie umožňuje.
A jestli narážíte na D55, tak je vidět že zcela evidentně neznáte souvislosti a přepravní vazby na Moravě. Řekl bych že významem je to podobné s tím že D55 kolem Hodonína bude po dokončení převádět větší intenzity než I/35 mezi Úlibicemi a Turnovem…
kdyžtak ta „nová“ kategorie je 15,25/110
doufejme že časem se žačne vyskytovat více třeba na I/38 I/53..
směrově oddělené to bude a ta trasa se plánuje především jako obchvat obcí na trase. Případné zkapacitnění nebo zrychlení je třešinka na dortu.
Jinak D52, D48, D55, I/11, I44 atd jsou významově minimálně stejně důležité jako I/35 s plánovanou intenzitou dopravy pravděpodobně o dost vyšší jako I/35 Úlibice Turnov
Stavba MÚK Ohrazenice, navazující úsek Ohrazenice-Valdštejnsko i další dva po Úlibice mají již samostatné infoletáky na webu ŘSD s podrobnější mapkou úseku, na které je vidět více detailů. Doporučuji vyměnit mapku v článku: https://rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/I35/i35-ohrazenice-valdstejnsko
Díky za doplnění, vyměněno.
Teď na to poprvý pořádně koukám a přeju Turnovákům, ať se do toho po otevření opřou a udělají něco s tím průtahem městem od sjezdu na Železný brod dál. Hlavně ten most přes židovský hřbitov je ostudný.
Je ostudný, ovšem vychází z návrhu, který lze vystopovat už od padesátých let minulého století a ve finále si jej prosadilo samo vedení města. Současně po něm peážuje doprava D10/I/10 a I/35 a především je využíván pro místní dopravu. Je to taky jeden ze dvou mostů, které v Turnově máme. Ač se mi to taky vůbec nelíbí, nemohu jinak, než konstatovat, že jsem rád za to, že alespoň tato část „řešení“ dopravy v Turnově se stíhla do listopadu 1989 rozjet a částečně realizovat.
ano, když už se má stavět další silnice, byla by to hezká příležitost zbavit se ve městě mimoúrovňového křížení, které zničilo kus Maškovy zahrady a židovský hřbitov. Franz Kafka, který se v roce 1918 Maškovce ubytoval, by na ten hřbitov asi docela čuměl. popravdě ale nic v tomto ohledu nečekám 🙁
Neexistuje rozumná možnost, jak se tohoto křížení zbavit, pokud nechcete veškerou místní dopravu nacpat zpět do Palackého a pro „nedálniční tranzit“ sjíždět u Dioptry na starou Soboteckou.
No a když se postaví tohle, nebyl by pak protor na zvažovanou přeložku jičínské tratě okolo Lidlu, aby se dostala „k perónům“?
Taky bych Turnovu přál kultivaci současné I/35, je pravda, že tyhle stavby konce socialismu jsou neskutečný brutál.
jíčínka se k perónům dostane nezávisle na této stavbě, na to stačí rekonfigurace turnovského nádraží, která je v plánu a bude asi dříve, než tato silnice..ale jíčínka by potřebovala hlavně modernizaci s přeložkama..zrovna pod pelešanama je šikana, ale to by snad výstavba I/35 neměla znemožnit narovnání
Nechápu ,když mají takové problémy se stavbou Českým rájem ,proč tu dálnici nepostaví raději od Jičína na Mladou Boleslav.Urcite by to bylo jednodušší a více lidí jezdí od Krkonoš na Prahu touhle silnici číslo 16 a to samé lidí za prací k MB a pak už jet ten kousek jednodušeji po dálnici z MB na Turnov po D10
Protože studie potvrdily, že i kdyby udělali 4pruh podél I/16, tak stejně zůstane doprava přes vesničky pod Troskami, která v nich nemá co dělat a přeložka silnice I/35 se bude muset udělat tak jako tak. Jičín-Liberec a naopak nikdo přes Bolku ani Hradiště nepojede.
Odkazy na ty studie? Díky.
To posuzovala již STPÚ firmy Valbek z roku 2009 a následně potvrdila územní studie Ateliru T-plan pro MMR z roku 2012.
Děkuji za odpověď.🤝
Doprava v relaci Liberec-Hradec vyžaduje řešení. Nestaví se jen silnice pro Pražáky, aby mohli rychleji do Krkonoš, Orlických hor. (nadpisy článků za poslední měsíc).
Jardo tvl bez si raději lehnout.Jel jsi někdy z Jičína na Liberec?? Jak můžeš plácat takový nesmysli člověče. Víš o tom že pro Severní Moravu a Východní Čechy je R35 nejkratší trasa do Německa??
Moc nerozumím tomu harmonogramu. Když se bude zpracovávat dokumentace pro provedení stavby, bude se moci po jejím odevzdání zažádat o stavební povolení (nebo společné povolení). A to jako ŘSD počítá, že příprava dokumentace a stavební / společné řízení potrvají 4 roky, když počítají se zahájením stavby v r. 2029? To této stavbě nedávají moc velkou prioritu…
Pokud máte v ruce kladné stanovisko k EIA, tak 4 roky do zahájení stavby je neskutečný kvapík. Nejde o to vše vymyslet a připravit, ale zdaleka nejvíce času zabere boj s odpůrci a protlačení projektu ke všem kladným stanoviskům a potřebným razítkům. Jsou stavby, které mají EIA už 10 let a více a nikam se od té doby neposunuly. Na druhé straně tu máme stavby, které nemají ani to kladné stanovisko k životnímu prostředí, ale již vypotřebovaly stovky studií do šuplíku a vítr v polích trhá letitý transparent s nápisem „již brzy“.
Boj s odpůrci? Ale no tak! Zkuste si třeba dohledat a přečíst kontrolní zprávy NKÚ ve věci D35. Ano, i odpůrci mají svůj vliv, ale stojí někde vzadu ve frontě.
Jako uznávám plně, pokud je konstruktivní a oprávněná připomínka k technickému řešení, k umístění trasy, k zabezpečení proti hluku atd atd. Ale pokud se někdo rýpe doslova v tečce za větou ve zprávě nebo chybném čísle citovaného paragrafu, tak je to u mne odpůrce a škůdce.
Aha, takže jen takový výkřik do tmy a nic konkrétního. A není náhodou ten úředník placen z našich daní, aby dělal svou práci tak jak má?
Stále ještě doufám že se pochlapí a dále potom na Jičín bude taky 4pruh.
Nene. bude deja vu jako s D48. až se to ukáže jako silnice smrti tak se teprv pochlapí..
D48, ale byl v počátku 4pruh bez středových svodidel. To je trochu jiná písnička, ne?
No vidíte a tady to bude třípruh. Ještě horší…
Nebo spíš o kousek dál
Bude to směrově dělený třípruh s betonovým svodidlem kategorie S15,25/110 výhradně s MÚK, obdobný jako je na několika místech v Rakousku, např. zde: https://maps.app.goo.gl/iNn9C1QtFgfF7ZzW8
U nás se zatím tato kategorie nevyskytuje, ale plánuje se na více místech.
Přesně tak, jen čistě účelově se tu někdo snaží srovnávat toto bezpečné řešení s neděleným 4pruhem.
Silnicí smrti opravdu byla I/48. Loni otevřený a budované úseky D48 však tento FATÁLNÍ omyl konečně odstraní. I v rozboru policie ČR se píše, že hlavní příčina častých tragických nehod byla právě absence oddělení protisměru = nebylo středové svodidlo. To díkybohu na I/35 bude, protože jde o moderní kategorii S15,25/110 pro 110km/h s betony!
Samozřejmě, že 4-pruh by slušel víc, ale aspoň zde připravujeme rychlou (110km/h) a bezpečnou silnici (oddělené směry), to D49 se od Vizovic směr Slovensko (mezinárodní tah TEN-T) uvažuje jako „překonaný“ třípruh, kde osobní auto od protijedoucího kamionu oddělí jen bílá čára na asfaltu!
V Úlibicích i Turnově se dopravní proudy dělí. V Úlibicích se ten provoz z I/35 dělí mezi I/16 (směr MB) a I/35 (směr Turnov). Je lepší postavit více kvalitních jedniček než polovinu kvalitních dálnic. Je podle mě lepší postavit I/35 mezi Turnovem a Úlibicemi jako silnici první třídy a k tomu ještě I/13 mezi Děčínem a Českou Lípou/Novým Borem, než postavit I/35 jako dálnici.
Je opravdu vhodné se pro představu podívat na situaci na I/16 a kolem Jičína. Jestli někde mají pociťovat dílčí úroveň nervozity, pak je to právě v tomto městě, kde se teprve připravují na zkapacitnění obchvatu a úvahy o úpravě na I/16 jsou (pokud nepočítám úsek MB- Martinovice) teprvě ve fázi studií.
zkapacitnění obchvatu je dost nesmysl, když poměrně výrazná část provozu po něm nově nepovede..to jsou vyhozené peníze jen do mezičasu, který tedy nakonec může trvat delší dobu, to uznávám
Obchvat teď kromě tradiční trasy Řevničov-Žacléř I/16 nejen peážuje tu I/35 Hrádek-Olomouc, ale taky napájí I/32 na Poděbrady. Takže zkapacitnění tam bude potřeba.
velkou část provozu odvede i dokončená D11, Liberec-Hradec se odvede po nové I/35, I/32 je slabá, úplně si nemyslím, že je to vyloženě nutné, samozřejmě bude to lepší, ale našlo by se jiště více prospěšných staveb, tady na to nebude moc co navazovat i když i dokončená D35 od Hradce nějakou tu novou dopravu na I/16 přivede
S tou „třináctkou“ na západ od N. Boru jste to trefil. U ní snad zamrzl čas.
tak 13ka od Boru na západ vůbec nepovede, ale na jih k České Lípě a pak kolem Benešnova do Děčína viz. https://zdopravy.cz/20-kilometru-mezi-dvema-kraji-nova-silnice-z-decina-k-ceske-lipe-ziskala-prvni-dulezite-razitko-180587/