Zprávy

Slovenské ZSSK připravují mobilní aplikaci. První zájemci si ji mohou vyzkoušet

ZSSK aplikace Ideme vlakom, foto: Zdopravy.cz
ZSSK aplikace Ideme vlakom, foto: Zdopravy.cz

Státem vlastněná Železničná spoločnosť Slovensko v tomto týdnu zveřejnila testovací verzi své mobilní aplikace pro cestující. 

Pilotní verze je dostupná pro operační systém Android a prvních 500 zájemců se může zapojit do jejího testování. Její funkce jsme měli možnost také vyzkoušet.

Aplikace Ideme vlakom je navržená v červeném schématu společnosti odpovídajícím barvám železničních vozidel navzdory tomu, že webové stránky jsou v šedo-oranžovém schématu.

Online vyhledává spojení a umožňuje na vybraný vlak zakoupit jízdenky a rezervace. Místa vybíráte buď podle typu, přímým zadáním, nebo ze schématických plánků. Trasy, které hledáte často, si můžete uložit do oblíbených. Vyhledané spojení je možné zobrazit také na mapě. Pro dokončení nákupu nabízí hned několik online platebních metod. Jízdenky lze podle informací dopravce i jednoduše stornovat.

Na rozdíl od aplikace Můj vlak Českých drah zatím nenajdete mezi informacemi odjezdové tabule s čísly nástupišť, ani neuvidíte zpoždění vlaku. Stejně tak veškeré funkce běží v online režimu a možnost stáhnout jízdní řády pro offline hledání není zahrnuta.

ZSSK ve zprávě poznamenává, že kromě práce na Android aplikaci museli připravit celé aplikační rozhraní a ve výrobě je proto i nová verze webového eshopu. V dalších krocích přibude verze pro operační systém Apple iOS, poloha vlaku, zpoždění nebo třeba integrace SMS jízdenek.

Zajímavostí jsou úvahy obohatit aplikaci o doplňkové služby jako objednání jídla z jídelního vozu, taxi či půjčení auta.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
    • To určitě ne. Kdyby radši se s ní spojili a nabídli cestujícím komfort dvou národních dopravců v jedné aplikaci, včetně věrnostního programu a kreditu.

      • Můj vlak umí prodávat jízdenky a rezervace i na vlaky ZSSK už nějakou dobu.

        • Vážně na všechny vlaky ZSSK? 😉 Nemyslím jen IC, EC a rychlíky..

          • A ony jsou snad například regionální vlaky ZSSK místenkované?

            • A kdo tu mluvil o místenkách? Já teda ne. 😉 Jen si prostě koupit jízdenku aniž bych musel k pokladně 🙂

    • Ale i ČD Můjvlak by už zasloužila vylepšení, př. odjezdy/příjezdy ze stanice v určitý datum/čas, zobrazení trasy nalezeného spojení na mapě, možnos nákupu jízdenek v tarifu IDS …

      • „možnost nákupu jízdenek v tarifu IDS“
        Kdyby to bylo v zájmu ČD, asi by se o to snažili víc – ale zatím je pro ČD zjevně výhodnější prodávat přednostně jízdenky podle vlastního tarifu, tak proč by se do toho hrnuly …

        • tohle by jim měl přikázat stát a kraje by na ten stát měla tlačit.

          • On má stát nějaký IDS? Ostatně za víc jak dvacet let, co u nás oblastní/krajské existují, ani nedokázal právně upravit jejich postavení.

        • A umí el. jízdenky prodávat i validovat všichni dopravci v daném IDS?

        • Pokud př. v Pardubicích v pokladně ČD kupujete jízdenku do Hlinska, dostanete zcela automaticky jízdenku za tarif IREDO, tak podle mě není důvod, aby totéž nenabízela ČD aplikace, ušetří to přece čas pokladních.

          • A když s tou jízdenkou v mobilu pak přestoupíte na návazný autobus, zahrnutý rovněž do IREDA? Tak na to řidič bude koukat asi divně…

            • Na papírovou jízdenku ČD/IREDO nelze přestupovat z vlaku na bus – stejně by prozatím mohla fungovat elektronická jízdenka zakoupená přes aplikaci. Pro vydání přestupní jízdenky IREDO je třeba mít čipovou kartu a tu nevlastním.

Newsletter

Partneři


Výběr editora