Slovenské železnice mají nového šéfa, dosavadní míří do čela českého ministerstva dopravy

Nový generální ředitel ŽSR Miroslav Garaj začínal jako výpravčí.
Od soboty 13. prosince vystřídá současného generálního ředitele Železnic Slovenskej republiky (ŽSR) Ivana Bednárika Miroslav Garaj. Bednárik bude v pondělí 15. prosince v Praze uveden do funkce ministra dopravy České republiky. O změně ve vedení ŽSR informoval slovenský správce infrastruktury v tiskové zprávě.
Garaj působil v ŽSR posledních šest let na pozici ředitele odboru strategie a zahraniční spolupráce. Celkem má u slovenského správce infrastruktury více než 25 let zkušeností. Prošel si vícero pozicemi od výpravčího, přes inspektora bezpečnosti železniční dopravy, až po ředitele odboru strategie a zahraniční spolupráce. Vystudovanou má Elektrotechnickou fakultu univerzity v Žilině.
„Věřím, že právě mé dlouholeté zkušenosti se železnicí budou dobrým pracovním nástrojem při vedení jednoho z největších zaměstnavatelů na Slovensku. Udělám vše pro to, aby byly naplňovány strategické cíle tohoto podniku, a budu se snažit i nadále zlepšovat nastavené procesy. Děkuji Ivanu Bednárikovi za jeho odvedenou práci a nastartování ozdravných procesů ŽSR,“ uvedl Miroslav Garaj. Bednárik byl v čele ŽSR od května.
Slovenská železnice momentálně prochází náročnými časy. Má za sebou několik vážných nehod a incidentů v krátkém čase. V říjnu se u Rožňavy střetly dva rychlíky, zkraje listopadu pak do sebe narazily dva vlaky u Pezinku. Obě nehody si vyžádaly dohromady přes 200 zraněných. 19. listopadu v Košicích vykolejil vůz osobního vlaku. Před pár dny proti sobě na hlavním koridoru v Liptovském Hrádku jely dva vlaky proti sobě, strojvedoucí naštěstí stihli zastavit. Od čelní srážky je dělilo pouhých 20 metrů. Ve středu zase v Bratislavě vykolejily dva vlaky.
Ministerstvo dopravy SR chce situaci řešit, představilo několik opatření. Například s kamerami v lokomotivách však narazilo u Federace strojvůdců. Opozice volá po odvolání ministra dopravy Ráže.
Ministr Ráž narazil. Slovenští strojvedoucí odmítají pracovat pod dohledem kamer