Slováci finišují s modernizací koridoru k české hranici, přibude nová zastávka

Nová zastávka Svrčinovec. Zdroj: Ministerstvo dopravy SRNová zastávka Svrčinovec. Zdroj: Ministerstvo dopravy SR

Obnova úseku Svrčinovec - státní hranice má zpoždění.

Na slovenských Kysucích jde do finále modernizace železničního koridoru v úseku Svrčinovec – státní hranice s Českem. Podle posledních smluvních dodatků by měly práce skončit letos v prosinci. Uvedl to ministr dopravy SR Jozef Ráž.

Projekt spočívá v modernizaci dvoukolejné tratě dlouhé pět kilometrů. Rychlost se v úseku zvýší na 120 km/h. Cestujícím bude k dispozici nová zastávka Svrčinovec s lávkou pro veřejnost.

„Modernizoval se železniční svršek i spodek, vznikly nové protihlukové stěny, rekonstruovaly se původní mosty, vyrostl nový silniční most, a bylo vybudováno nové zabezpečovací zařízení,“ popsal práce Ráž.

Modernizace vyjde na necelých 92 milionů eur, což je asi 2,2 miliardy korun. Přibližně 75 milionů eur pokryjí evropské fondy. Zhotovitelem je Sdružení „ŽSR, KYSUCE“ – TSS GRADE.

Složitá stavba

Hotovo mělo být už v dříve, trať však vede na vysokých náspech v náročném kopcovitém terénu s omezeným přístupem a sesuvných územích. Ty se tak musely monitorovat a v některých případech i neplánovaně stabilizovat. Předělávala se rovněž technická dokumentace k velké opěrné zdi.

Harmonogram zkomplikovaly i nečekané objevy černých skládek či pyrotechnický průzkum a nálezy munice z II. světové války.

Modernizovaná trať by měla v následujících letech odlehčit okolním obcím, startuje totiž dostavba Kysucké dálnice.

Významný milník pro Kysuce: smlouvy na dostavbu všech úseků slovenské D3 jsou podepsané

Tagy Ministerstvo dopravy SR slovensko Železnice Slovenskej republiky ŽSR
36 komentářů