Sláva ve Vrbně pod Pradědem. Po devíti měsících od povodní se vrátily vlaky
Obnovení vlakového provozu do Vrbna p. P. (15. 6. 2025) bylo spojeno s oslavou Dne dětí. Autor: Jitka Štěrbová

Dopravce GW Train Regio (GWTR) návrat spojil s odloženou oslavou dětského dne.
Je milé, že jsou lidé, kteří věnují něco ze sebe navíc pro region kde žijí a pracují. Paní průvodčí mě mile potěšili 😉.
Do Javornika se pry zatim ani nekoplo, rok po povodnich.
Vy jste z Javorníku, nebo jiné obce na trati, že vás to tak zajímá? Místním to hrkotání vlakem do Lipové už vůbec nechybí.
Co je to za otázku? To je snad úplně jedno, odkud tazatel je, ne?
A to tvrzení, že „místním to hrkotání vlakem do Lipové už vůbec nechybí“, to máte podložený nějakým průzkumem, nebo je to jen JPP?
Proč? Ono se ho to nějak dotýká, že se nekoplo do země? .-)
Místní vás pověřili, abyste prezentoval jako dlouholetý občan Javorníku či Lipové jejich většinové názory, nebo jen blbě antilokálkově plkáte?
Jo tak antilokálkově… Plus rádobyvtipné ironické hashtagy typu #nejdeto…
Halásek zpět pod dalším nickem 🙂
Škoda že trať z Vrbna nepokračuje přes Karlovu Studánku a pak jako zubačka až na vrchol Pradědu.Před II.světovou válkou se o tom vážně uvažovalo.
A stále budou průvodčí tak protivné jako v klasickém provozu v roce 2023 a 2024? Jel jsem s nimi s elektrokolem, vlak „narvaný“ k prasknutí = tzn. téměř nikdo v něm. Ale pokud bych nesundal baterku z kola + nedal kolo do závěsníku, tak mi ho nevezmou. Ano, pochopím, pokud je fakt vlak plný, že řeší každé místo, ale v obou případech jelo ve vlaku do cca 10 lidí
Tak mají nějaké podmínky přepravy a našel se někdo, kdo je vyžaduje, no jaká drzost. Tak jeďte na kole, nebo udělejte co se po vás chce.
Možná někteří cestující vnímají jako protivné i to, že po nich někdo chce předložit jízdenku…
Je dobré, že jsou takové průvodčí a takoví průvodčí. Doufejme, že jim to vydrží.
Ve Smluvních přepravních podmínkách, s nimiž s nástupem do vlaku souhlasíte se uvádí: „O uskutečnění a rozsahu přepravy jízdních kol rozhodne Pověřená osoba Dopravce v tomto vlaku.“
Nevidím tedy, že by průvodčí dělali (-y) cokoli nesprávně.
Víte co? Tak ať se tam zruší doprava, aspoň nebudete mít tendenci jezdit vlakem, ale vyveze Vás to Vaše elektrokolo, když s tím máte takový problém. Zřejmě to bude i kvůli nějaké bezpečnosti, že chtěla průvodčí, abyste to kolo pověsil a zřejmě baterii sundat, aby to nebylo tak těžké. Ale radši budu poukazovat a fňukat na všech frontách… 😉 A jak je zmíněno, nastoupil jste do vlaku, tak souhlasíte SPP.
pruvodci jsou v pohode. v tomto pripade jste tim otravnym protivou vy.
jednou to v podminkach prepravy je, tak se tim ridte – ten pruvodci to take dela proto, ze to tam je, a pokud by se neco stalo a prislo se na to, ze to tam nebylo , pruser by mel on.
Podle fotek to na zase takovou slávu nevypadá.
To na Hlučín – Opava bude asi větší.
U čtvrté fotky zničených kolejí je překlep ,,trať do Vrba pod Pradědem’’. 🤓👆
Bude tahle trať také součástí nějakého balíku výběrových řízení?
A mezi tím tratě do Javorníka, Zlatých Hor, Hlučína, Chuchelné stále bez provozu…
“Opravu zajišťoval provozovatel dráhy, kterým je společnost PKP International”
To je bohužel ostuda Správy železnic, že nejsou schopni v nějakém rozumném časovém horizontu vyřešit… a že se tam zatím ani nekoplo…
Zlatohorka už by ale měla být sjízdná. Tam bude spíš problém v sesuvu u Hradce-Nové Vsi. Motor pro Zlatohorku by šel přivézt přes Krnov, ale vznikl by zbytečný přestup mezi ND a vlakem.
Ano, už dávno je sjízdná, ale jako obvykle při všech výlukách na Jesenicku to naráží na největší problém, a to že by se musel motor přivézt od Krnova. Což je pro ČD neřešitelný problém…
Ono by pro začátek úplně stačilo protáhnout spěšňáky od Krnova. Ve výsledku by to možná dávalo větší smysl, než když byla ráno vazba od/do Krnova a odpoledně od/do Jeseníku
Možná se pletu, ale mám pocit že na Hlučín je třeba postavit nový most.