Šlapací drezíny na soukromé trati u Žacléře nebudou, vyjedou ale zážitkové vlaky

Motorový vůz 810 v Žacléři. Foto: Kolej-klubMotorový vůz 810 v Žacléři. Foto: Kolej-klub

Hlavním dopravcem na trati bude turnovský Kolej-klub.

39 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osoba odborně nezpůsobilá

Netušíte, zda současný vlastník dráhy zřídí v kontextu svých záměrů v Žacléři objízdnou kolej?

Liquid

Taky mě to napadlo, asi by se občas hodila a viděl bych ji tam rád, ale ekonomicky by to hádám moc nevycházelo. Přidat tam kolej by něco stálo, a ve výsledku bude jednodušší to občas v jednom směru sunout. S lokomotivou se tam zas tak často jezdit nebude.

technolog

Sunutí na tak dlouhou vzdálenost není ten úplně nejlepší nápad (muselo by se asi sunout do Žacléře), ani kompletní objízdná kolej ale není nutně potřebná: stačí jedna výhybka s krátkou kusou kolejí (do „šturcu“ raději po spádu) na uhnutí vozů (ručním posunem) – s ohledem na navazující spád na přilehlé širé trati je ovšem třeba posunovat patřičně obezřetně, aby vozy neujely na trať ani „nevylezly na kozu“.

petr

to je fakt,objízná kolej by se hodila…

Alibaba

A přitom to je trať z Jaroměře. 🙂

Jan Veselý

Ale byla z Josefova.

technolog

Možná hloupý dotaz: v textu zmiňovaný podnikatel Martin Dvořák je týž, kdo vlastní i zbytek trati do Uhřic („Ždánky“)?
Pokud ano, ví někdo, co (a zda vůbec něco) aktuálně podniká tam (a ve spolupráci s kým)?

Trumway

Zanechám tady ještě jeden drobný vzkaz. Nevím jestli to Turnováci z Kolej-klubu tuší, ale jízda jejich M152.0604 dne 1. 5.2024 po po alespoň části tratě Pardubice-Liberec byla skvělou připomínkou 165. výročí. Alespoň něco, když už se nikdo jiný nezmohl na nic jiného a proto jim patří můj velký dík.

M152

Můžete akci zorganizovat. 😉 Sežeňte stroje, lidi, někdo kdo to celý zaplatí a není problém.

Trumway

Ale tohle není o tom pořádat nějakou megaakci. Tohle je o tom vůbec si vzpomenout. A jako vzpomínka stačí klidně pár řádek . Ani toho jsem si nevšiml. S velkou slávou zahajujeme rekonstrukce a s velkou slávou je končíme. A když máme hotovo už nejsme schopni zmínit komu a jak dlouho vděčíme za to, že dnes máme co rekonstruovat případně to připomenout při první vhodné příležitosti. Někdo by mohl říci, že 165 není výročí dost kulaté, ale vzpomeňte na výročí 160té. Nebudu se o tom více rozepisovat, ale bystrým možná dojde co mám na mysli.Hlavně, že v dnešní době každý… Číst vice »

Garry

No jo no.Ona ta nostalgie něco stojí.Ale dnes tam jezdí historická vozidla v pravidelném provozu za jásotu obecenstva.A bude hůř,soukromnik nasadí cenu a pak mu na nějaké oslavy nezbývá.Se s tím musíme Bohužel……

Garry

… smířit..

Anonymní.dopravce

To je hrozná mánie už X let všude cpát šlapadla. S tím ať si jezdí někde po nádraží.

Jan Sůra

Trať byla na prodej ve veřejné soutěži a mohl jste si ji koupit.

Anonymní.dopravce

Ano, není nadto pustil lidi na šlapadle na 25 promile dolů kopcem. Pak můžou být rychlejší než nedávno ujetá 814.

Jan Sůra

Znovu: Trať jste si mohl koupit. Místo toho pindáte a prudíte. Nashle.

JiraH

no jestli jsi četl tak pro sklonové poměry šlapadla zrušili. Jinak jste si mohl trať koupit a vymyslet něco lepšího ne jen na netu blbě kecat.

Trumway

A proč šlapadla rušit? Není možné je provozovat zespoda nahoru a zabezpečit je proti tomu aby když člověk nebude moci šlapadlo dozadu nepojede? Nahoře je spojit, Přklapnout jištění které umožní jízdu i v opačném směru a svézt dolů ať zase mohou jet další.

Jiří Kocurek

Něco jako sjezdovka naruby, nahoru vyšlapat a dolů lanovkou?

fous55

Samozřejmě! Takový unikát nikde na světě nemají!

Trumway

Že by to šlapadlo bylo rychlejší než nebržděná 3 vozová regina? To zase asi ne. Hlavně to šlapadlo by tak daleko nedojelo. Ještě mi řekněte. Jaký je rozdíl mezi sjezdem toboganu nebo jiné atrakce a sjezdem na šlapadle? Všude platí nějaká prvaidla, předpisy a existují rizika. V době kdy existuje moře adrenalinových aktivit nevidím důvod proč by se člověk nemohl svézt na drezíně z kopce. Mohl by o to být docela slušný zájem. Samozřejmě, že by šlapadlo muselo mít dostatečně účinné brzdy, aby bylo možné brzdit. A kdyby ta brzda byla udělaná tak, že by nedovolila překročení určité rychlosti a… Číst vice »

Jiří Kocurek

Trať není zkostruovaná jako tobogan. U toboganu se nepoředpokládá, že uživatel bude znát jak moc dopředu má brzdit, aby se v oblouku nevyletělo.
Do toboganu nepadají stromy a u sjezdovky je horská služba, sníh je taky přecijen měkčí než pražce.

Být na těch drezínách povinná helma a motorkářský oblek, tak zas na to dost lidí nepřijde, krom toho… pokud někdo má helmu, oblečení, tak má i motorovou, nejen šlapací „Dreissinu“.

bakiy

V Německu (Kanonenbahn) jsem se na šlapací drezíně na “jedno šlápnutí” ujel na klesání cca 12 promile 8km. Takže klesání 25 promile opravdu problém je. Drezína se bez problémů rozjede na 45 km/h. To mám také vyzkoušené na dnes již zaniklé rakouské úzkorozchodce Wieseburg – Ruprechtshofen. A byl to opravdu fičák!

Trumway

Hele, pořád lepší tatošlapadla pokud tak zůstanou koleje s pražci na svém místě. Toto je přesně ten pravý příklad proč. Proč? Protože když ze šlapadel z nějakého důvodu sejde pořád může na onu trať zavítat jiné drážní vozidlo. Proto. Ano, mohly by se koleje s pražci vytrhat, vystavět tam cyklostzku a mohla by se tam provozovat šlapadla jiná, ale v takovém případě by mělo jakékoliv drážní vozidlo smůlu.

Trumway

„LD Tutnov zdraví 1.Máj“.
Skvělé! Prvomájová retro jízda se vším všudy.

Trumway

*Turnov

Happy

Tak jezdit jezdit, užívat, než tam SŽ vrazí červenej terč.

Liquid

SŽ už tam snad nic nevrazí, když ta trať není jejich. 🙂

Happy

Aha, to jsem nepostrehl, to zas bude mínusů 🤐👎

JiraH

no stačí si přečíst článek

František

Nicméně šoto sekta by tam pravidelně jezdit měla, ať tu oak nebrečí, že by je někdo měl oddluzit, protože potenciál.

Jiří Kocurek

Jenže podle ultrašotos mají povinnost plnit vlaky místní lidé … a zůstat doma, když jede šlechta, pro kterou ty vlaky povinně obsazovali.

František

Tak jasně, místní tím mají jezdit jen přes týden. O víkendu zůstat doma, ať tam může náhodou i někdo s kolem. A hlavně se hlasitě nebavit. Jen ticho sedět a koukat se z okna. Žádné telefony.

Liquid

Popravdě bych se nezlobil, kdyby se to nakonec dohodlo s krajem na nějakém rozumném příspěvku, a pár sezónních spojů tam vzniklo pravidelně. Konec konců Trutnov – Polsko už má toho provozu celkem dost. Oproti stavu před pár lety, kdy se jezdilo jenom ráno do Polska a večer z Polska, se posledních několik let na české straně provoz navyšuje a navyšuje.

Celkem jsem se tuhle divil, dřív jsem tím mezi Trutnovem a Lubawkou jezdil sám, teď už to bývá solidně zaplněné.

Svojšín

Těch cca 4 – 6 víkendu je dostatečných, pokud to nemá většinově vozit tak nízké počty, jako třeba do Radonic….

Liquid

Určitě nečekám že to bude jezdit každou hodinu, ale Radonice to přece jen nejsou. Na české straně Trutnov, na polské Lubawka a Kamienna Góra. To je dohromady asi 55 tisíc obyvatel. A na obou stranách napojení na další tratě. Nějaké hvězdné spojení to pořád není, a v tuhle chvíli to stejně bude stát na tom, co se dá vyjezdit s jedním motorákem (aktuálně kmitá celý den a víc už se toho prostě nedá). Jestli by si tam člověk dokázal standardně představit druhý, to těžko říct, stejně by se to řídilo hlavně podle Poláků – jejich část je využívána hodně. A… Číst vice »

Alibaba

Ono by to hlavně chtělo odstranit úvrať na Poříčí, děsně to na tak malé vzdálenosti zdržuje.

Vlakvedoucí

Tak Poříčí už nezdržuje, už to záleží víceméně na fírovi, postaveno je za 30 sekund, spíš míň.

Alibaba

I tak to budou dohromady cca 2 minuty.