Letecké společnosti Letectví Letiště

SkyUp potichu zrušil plánované lety z Ostravy i Brna

Boeing 737-800 společnosti SkyUp Airlines v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters
Boeing 737-800 společnosti SkyUp Airlines v Ostravě. Foto: Radim Koblížka / LKMT Spotters
Ukrajinský dopravce si ponechal lety z Pardubic a Prahy do Kyjeva, jiné spojení z Česka už nenabízí.

Letos ohlášená expanze ukrajinské letecké společnosti SkyUp Airlines z Brna a Ostravy do Kyjeva se nekoná. Dopravce potichu stáhl všechny lety z rezervačního systému a Ostravu i Brno vymazal ze seznamu destinací. I nadále v Česku nabízí lety z Prahy a Pardubic.

Brno a Ostrava se dostaly na seznam celkem 33 linek, u kterých SkyUp podle ukrajinského serveru Avianews.com samy požádaly o zrušení přidělení leteckých práv a ukrajinský letecký úřad jejich žádosti vyhověl. Kromě Ostravy je na seznamu zrušených destinací také například Bratislava nebo Poprad. Už dříve SkyUp zrušil lety z Prahy do Charkova a Lvova a nechal v nabídce jen spojení do Kyjeva. Létat nebude ani do Záporoží a Oděsy, kam už několik týdnů prodával letenky. I návrat linky do Kyjeva neustále posouvá, aktuálně až na červenec.

Důvodem rušení je především omezení cestování pro ukrajinské občany do zemí Evropské unie. SkyUp lety z Brna a Ostravy několikrát posunul, podle původních plánů měl začít létat na konci dubna. Z Brna měl létat dvakrát týdně, z Ostravy třikrát týdně.

57 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Já, kdo jiný

Co se týče návratu peněz za zrušený let u Sky up v hodnotě 90$ z Prahy do Charkova, trvalo to půl roku a museli se zapojit banka i poskytovatel platební karty.

Mat

Toho Lvova a Charkova z Prahy je teda obrovská škoda. Nechápu tu hysterii, do pár měsíců bude klid, pak to budou složitě obnovovat…

Karel_x

Ono možná jde také o to, že pokud společnost získá v UA práva na provozování zahraniční linky a pak je nenaplní, v dalších žádostech na to úřad bere zřetel a šance společnosti získat v konkurzu nějakou populární destinaci se citelně sníží. Jejich letecký úřad si to hlídá a za nevyužitá práva ztrácí společnost body. Zmiňují to v odkazovaném článku.

Facepalm

Kdo a proč by taky proboha lítal do Brna a Ostravy?

Pom

Tak ono v Ostravské aglomeraci žije necelý milion lidí a ukrajinců je zde také dost, takže minimálně z LKMT by měl kdo lítat. Spíše nechápu, jak se může uživit linka z Pardubic…

Marek

Jen pro doplnění, Moravskoslezský kraj je 4. nejlidnatější v Česku s téměř 1,2 mil. obyvateli a v okruhu cca 100 km žije zhruba 5 milionů obyvatel (včetně Polska samozřejmě), ale tam už to mají z hlediska letecké dopravy ošéfované Poláci. To už je ale jiná písnička.

jal

Ale Ukrajinci makají hlavně v Praze, takže i ty Pardubice se uživí. Na Ostravsku jich je jen pár. Každopádně v Ostravě v obchodech a nemocnicích mluví česky, případně slovensky, ne s „ruským“ přízvukem . Tudíž té klientely moc na letadlo není.

Facepalm

Jojo, milion lidí tam žije, a většinou se jedná o takové lidi, u kterých je pro nás ostatní nejlepší, když nikam necestují 🙂 Vyfasovat třeba někde na dovolený jako sousedy průměnou chacharskou famílii, to pak člověk se slzou v oku vzpomíná na civilizovanost ožralýho zájezdu východních Němců.

Kernteriér

Ty jsi neskutečný namyšlený blb. A to nejen podle tohoto příspěvku.

Facepalm

Posal bych ti klíčenku, kdybych věděl kam.

Náklaďák

prostě arogantní sparťan s malým s 😀

Hans

Tak v HK-PA aglomerací žije asi 300000 lidi , ale před letištěm je autobus a za 40 minut jsou v Praze.. umístění letiště v polích u Ostravy je špatné celkove . Plus vlakem z PA celkově lepší zásah než z OA. V Kyjevě jedes taky busem 35 minut na Boryspil nebo trolejbusem/taxíkem na Zhyulany. Znám se s člověkem z managementu Skyupu a reálně s Ostravou a Brnem ( plus mnoha jinýma destinacema ) se nepočítá nejmíň od března , už ten odklad byl jen formální. Z jejich pohledu jsou Pardubice opravdu 2.pražské letiště navíc s centrální polohou.. Radsi 3x týdne… Číst vice »

Pavel

Kousek Praha a střední Čechy = velká spádová oblast.

Jiří kuchta

S kdo z Perníkova ?

geras

I Mechováci třeba.

Nekdo

já bych celkem určitě asi dvakrát ročně využil linku z Brna do Kieva. a vím nejméně o jednom dalším kolegovi, který na této trase pendluje několikrát ročně…

Dorota

Ono mezinárodní letectví v covidové době už nikdy nebude takové jako bylo a může si zde každý sázet mínusy jak chce. Pokud nedojde ke zrušení diskriminace lidí, kteří odmítají testy a vakcinaci, tak holt budu mít společnosti cca o více jak třetinu cestujících méně, protože naočkovaní lidé 60+ leteckou dopravu nezachrání.

Facepalm

Já myslím, že diskriminace idiotů je zcela v pořádku a měla by být aplikována plošně nejen v letectví 🙂

Dorota

Z čeho usuzujete, že se jedná o idioty? To, že to tvrdíte vy ještě neznamená, že se o idioty jedná. Je zde velká skupina lidí alergiků, kteří se nemohou nechat očkovat, dále je spousta mladých žen, které odmítají vakcinace z obavy, že by to mohlo mít vliv na jejich těhotenství nebo vývoj dítěte, ale to vy zřejmě profesor medicíny, máte absolutně jasno.

Facepalm

Ok, alergiky beru, ale těch je pár a je to řešitelné. Antivax matky naopak považuju za jednu ze stěžejních podmnožin množiny idiotů.

tom the second

Plně respektuji vaše rozhodnutí coby majitele serveru. Ale je to škoda, člověk se aspon zasměje…

Facepalm

To povídejte Dorotě / Dorotovi, ten to tu kdovíproč vytáh.

Dorota

Pokud jste absolvoval ZDŠ a umíte číst, tak jsem jen udělal realistický rozbor poklesu mezinárodní dopravy. Vy jste pouze označil skupinu lidí za idioty.

Tomáš Gottschalk

Pro hlupáka kažeý hloupý.

Pavel

Koukám reminiscence na Forresta. 🙂

Filip

Naočkovaní lidé 30 plus už s čísly zahýbají a odmítači můžou strávit dovolenou u Šeberáku.

Pavel

Nebo jim poskytne zázemí některý další z těch rebelujicích exotů obskurního spolku Chcípl pes.😁

Facepalm

Přesně tak. Třeba by předseda toho spolku, stará špičatá bota Janeček, pražskej radní z dob primátorů Ivoše Rittiga a Romeše Janouška, moh tyhle lidi nechat vyvézt do lágru v Malešicích, jak to onehdá plánoval s bezdomovcema.

Tomas

Nemusíš mít péči .. do roka bude naočkovaná naprostá většina populace a letectví bude víceméně stejné … a začne to dohánět.

Martin

I ockovani mohou virus chytit a prenaset. Zatim je moc brzo vytvaret zavery, co bude na podzim, natoz za rok. Bylo by super verit, ze ockovani covid vymyti jako ebolu, ale zatim zadna jistota neni.

Tomas

je sice pravda, ze ockovani mohou prenaset virus a nakazit se… ale kdyz budou ockovani vicemene vsici … tak to nebude vadit.

a verim, ze diky „diskriminaci“ neockovanych se k té proockovanosti do pristiho roku tak nejak globalne dostaneme.

Pavel

Pravé mám dost těžký covid s kyslíkem a dostal jsem to od ockovanych rodičů kteří jej mají taky

Mumu

Asi není tak těžký, když se můžete věnovat diskuzím na webu

Kalanis

A za 2 roky znova… (tak dlouho vydrží dneska očkování proti podobné chřipce)

Nekdo

chřipka není svým mechanismem podobná ani omylem. a mutuje násobně rychleji.

Jenda

Já se docela divím, že kdokoliv v cestovním ruchu teďka dělá nějaká definitivní rozhodnutí. Prostě dokud bude cestování podmíněné drahými testy a karanténami, tak nikdo nikam létat a jezdit nebude. Ale jakmile se to uvolní (nebo bude většina populace naočkovaná), tak lidi, které vládní restrikce nepřipravily o veškeré úspory, utrhají aerolinkám ruce.

Jimbo Jones

Jak se pozná, že je zrušil „potichu“, a ne úplně normálně? Oni si u toho rušení šeptali, nebo co?

Aleš

😅Ono to tak téměř vždy bývá, společnosti se nikdy moc nechlubí tím, že nějakou linku ruší nebo neotevírají, na rozdíl od otevření nového spojení.

Jimbo Jones

No moment – že se tím nebudou chlubit je jasné, ale to ještě neznamená „zrušil potichu“.

Karel_x

Já bych to řekl tak, že když linku chcete otevřít, investujete hodně peněz do reklamy, aby se tato informace dostala k uším vašich potenciálních zákazníků. Pokud linku nakonec neotevřete nebo zrušíte, není důvod vyhazovat peníze za širokou publicitu. To je přece přirozený řád věcí, dělají to tak všechny společnosti. Takže za mě, linku zrušili úplně normálně potichu 🙂

Tomas

No , prostě … někteří asi holt očekávají, že kdyz se bude rušit linka, tak na to taky bude tucet tiskovek 😀

Táňa Livingstonová

Třeba tak, že ta letiště, kam měly létat, se to dříve dozví z veřejných zdrojů než přímo od společnosti?

pepa

super zpráva!!!

Pavel

Souhlasím, taky jsem spokojený. Raději nějaké normální linky v rámci Evropy, to potřebujeme jako sůl.

Tomáš Gottschalk

Tady se sešlo cajzlovskéch hňupů. Naštěstí pořád funguje Schwechat, na Veškrnovo letiště mne nikdo nedostane.

Pavel

Já su z Brna, Tome. Přesto jsem spokojený, představ si. 🙂

Tomáš Gottschalk

Já taky a vždycky když musím do cajzlohradu, tak se osypu.

VíKo

Úžasný je, že tam musíte. :)) proste se bez Prahy neobejdete. A to proste paráda. 🙂 pro takovyho prahofoba.

tom the second

Já bych se třeba v létě rád podíval do Odessy…Co je a není normální linka?

Pavel

Tak jasně, máte pravdu. Jasně že i ten Kyjev nebo Oděsa jsou normální, jako každá jiná linka. Já to myslel tak, že by bylo vhodné upřednostnit spojení v rámci EU. Lítal nám tady z Brna Eindhoven, Řím, Girona, Londýn – Luton Miláno (ten je zase v leťáku od června), vše se solidní obsazeností. Nepočítám Londýn, to už je taková stálice, též začíná lítat od června tuším 2 rotace týdně, od července 4. Bylo by ale fajn nějaké lowcost ranní spojení třeba do Frankfurtu, Paříže, Mnichova…

tom the second

Za mě by stačil ranní Mnichov, Frankfurt nebo Curych. tak aby se stihaly odlety někam dál…

Pavel

Naprostý souhlas. Aspoň nějaké pravidelné ranní spojení na některé významné uzlové letiště, odkud se dá pokračovat dál. A večer (možná lépe v noci) návrat. Ovšem obávám se, že v současné době to je jenom zbožné přání.

Já, kdo jiný

Mně by bodlo, kdyby Ukrajinci otevřeli letiště v Poltavě pro pravidelnou osobní dopravu, byť vnitrostátní, abych se tam dostal s přestupem třeba v Kyjevě a klidně poletím i v An 2, když to nejde přímo.

Pavel

ODESa
Tam na tanku, zpět raketou

Karel_x

To jsem ani nevěděl, že Kyjev není „normální linka v rámci Evropy“. Já bych sice tuto linku nejspíš nikdy nevyužil, ale moc nerozumím tomu, proč bych měl být „spokojený“ s tím, že s ní nepoletí nikdo, ani ti, co by třeba chtěli.

Pavel

Normální – vysvětleno výše. Osobně raději upřednostním linku v rámci EU než na UA. Mám k tomu své relevantní důvody. Takže za sebe jsem spokojený. Tím jsem ale rozhodně nemyslel, že jsem spokojený, že nikdo nepoletí. Každý ať si lítá kam chce, to nerozporuju.