Dopravci Železnice

Skupina Deutsche Bahn bude tratit miliardy eur, jedná o státní pomoci

Motorová jednotka 612 Deutsche Bahn v Norimberku. Foto: Jan Sůra
Motorová jednotka 612 Deutsche Bahn v Norimberku. Foto: Jan Sůra

Koronavirová krize výrazně zhoršila už tak nepříliš růžové výhledy německé železniční skupiny Deutsche Bahn. Skupina včetně holdingů Arriva a Schenker počítá v optimistickém scénáři za léta 2020 až 2024 se ztrátou 11,5 miliardy eur, pesimistický výhled mluví o ztrátě až 13,5 miliardy eur. Největší německá státní firma proto jedná o spolkové pomoci ve výši až 10 miliard eur, informuje list Handelsblatt.

Jen za letošní rok očekává generální ředitel DB Richard Lutz propad obratu o osm miliard eur a ztrátu za celou skupinu ve výši dvě miliardy eur. Důvodem je prudký úbytek cestujících i přepraveného nákladu.

Jako jedna z variant, o které se v Berlíně hovoří, je přímá injekce ve výši pěti miliard eur a úvěr ve stejné výši. „Poslanci jsou v zásadě připraveni pomoci,“ píše Handelsblatt. Podpora ale není jednoznačná, pro jsou například Zelení, opatrnější je CDU/CSU. Rozpočtový výbor Bundestagu by musel mimo jiné zvýšit dluhový limit DB, který činí 20 miliard eur; firma už jej stejně překročila.

Podle prognózy představenstva DB se osobní doprava nevrátí na předkrizovou úroveň před rokem 2022, „dramatickým propadem“ prochází také nákladní doprava. Deutsche Bahn zachovala i během epidemie 75 procent provozu vlaků ICE a IC, ale počet cestujících podle Handelsblattu klesl na 10 až 15 procent ve srovnání s dobou před příchodem viru. V regionální dopravě klesl počet zákazníků na 15 procent.

Situaci bude v pátek řešit dozorčí rada skupiny.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kar

To mi vysvětlete, proč bude takový propad cestujících, to jako lidi nebudou jezdit jako dřív? Co se změnilo? Do práce se bude jezdit, do školy se bude jezdit, na výlety se bude jezdit atd., tak kde je ta změna?

medvěd

2 měsíce jsi vozil na zakázku státu (zemí) vzduch místo platících cestujících a to něco stojí (ztráta z cestovného)

Kar

To přece není odpověď na otázku počtu cestujících.

Hezky česky

18:05

Německo hodlá v rámci záchranného plánu vložit až sedm miliard eur do státní železniční společnosti Deutsche Bahn, kterou těžce zasáhla koronavirová krize. Vyplývá to z dokumentu, ke kterému získala přístup agentura Reuters. Deutsche Bahn podle dokumentu rovněž sníží náklady v Německu až o pět miliard eur a odloží plánované uvedení akcií divize Arriva na burzu (ČTK)

Honza

Bez podpory – nechal bych to svému osudu.
Nechť i v Německu okusí chuť volného trhu…
Je to jen odvracení nevyhnutného…

Jiří Kocurek

Jaký volný trh, když stát zakáže cestovat. Že tady někdo zase četl Klause, teda ne přímo Klause, jenom kritiku Klause? A i tu kritiku Klause blbě pochopil.

Kubrt

Jaké kategorie vlaků jsou v Německu v závazku? RB, RE – nebo i něco dalšího? Díky za info.

Haha

Taky všechny ALX a podobné… IRE atp.

Martin Chovanec

Předpokládám, že v jakési formě závazku jsou i některé úseky dálkových vlaků InterCity (Ostseebad Binz – Rostock, Freilassing – Berchtesgaden, Prenzalau – Berlin), protože v nich platí i jízdenky pro regionální dopravu. Někde vč. zemských jízdenek.

Apollo

No a asi dojde k tomu že se zase bude prodávat Arriva…… Protože DB na to nemají

František Lukeš

Bych si představil,že to by to prodávali jednotlivě a né jako celý kus…

Apollo

No sranda by byla kdyby Českou a slovenskou arrivu koupil transdev

Milan alias Skeptik

A nebo České Dráhy, a. s.

PatriK

Bylo by fajn pak na víkendovou jízdenku ČD moct jet i autobusovými linkami po bývalé Arrivě;)

Jiří Kocurek

Tak to se nestane. Jednak se to tak nikdy nedělalo. Druhak by režijkáři chtěli, aby v těch budech platily režijky. A pak by řidiči těch autobusů chtěli taky režijky i na vlaky. A to se nestane.

Kalanis
Martin z Moravy

Koupí ji ČD a bude se jmenovat ČarriDa 😀

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO